Yazar "Şengül, Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 21
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akdeniz mutfak kültürünün gastronomi turizmi bağlamında değerlendirilmesi(2016) Şengül, Serkan; Türkay, OğuzBu çalışmada Akdeniz mutfak kültürünün bölgeyi ziyaret eden konuklara turistik ürün olarak sunulması ve yöresel Akdeniz mutfak unsurlarının gastronomi turizmi bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Türkiye'de turizmin en önemli şehirlerinin bulunduğu Akdeniz bölgesinde, turizme hizmet eden yöresel öğelerin dikkate alınarak korunması ve bunun önemli bir unsuru olan mutfak kültürünün konuklara doğru bir şekilde aktarılmasının sağlanması gerekmektedir. Bu amaçla ilk olarak turistik ürün ve turistik ürünü oluşturan unsurlardan bahsedilmiştir. Daha sonra gastronomi turizmi kavramı ve yöresel mutfak unsurlarının önemine değinilmiştir. Akdeniz mutfak kültürü ve bu kültürün çekicilik unsurları anlatıldıktan sonra bölge turizm işletmelerinde Akdeniz mutfak kültürünün kullanılabilmesi için neler yapılması gerektiği konusunda önerilerde bulunulmuşturÖğe Analysis of e-complaints for restaurant enterprises in the world's 50 best restaurant list(2018) Şengül, Serkan; Çavuş, Osman; Taşkın, ErolIn this study, it was aimed to determine the problematic aspects of restaurants entering the Top 50 Restaurant List of the World expressed by customers by analyzing the complaints shared on TripAdvisor that is the hotel, restaurant and destination interpretation site. The content of 1037 complaints shared in English for the 50 restaurants on the TripAdvisor site was analyzed through descriptive analysis. It has been determined that the complaints of the customer complaints about the restaurants are mainly about "average" value, concentrating on price-quality balance, under expectation / disappointment and taste. Findings show that restaurants are inadequate in terms of price quality balance and therefore businesses need to find solutions to this issue. In line with the results obtained, recommendations are given to restaurants in the World's Top 50 Restaurant List, who are striving to enter this list and want to provide quality service.Öğe The association between thyroid malignancy and chronic lymphocytic thyroiditis: should it alter the surgical approach?(Via Medica, 2011) Büyükaşık, Oktay; Hasdemir, Ahmet Oğuz; Yalçın, Erol; Celep, Bahadır; Şengül, Serkan; Alkoy, Seval; Çöl, CavitBackground: The relation between thyroid neoplasms and chronic lymphocytic thyroiditis (CLT) is controversial. While it is accepted that focal lymphocytic thyroiditis develops secondarily to malignancy, it is not clear whether diffuse lymphocytic thyroiditis has a tendency to develop into thyroid cancer. The aim of this study was to investigate the relation between CLT and malignant tumours of the thyroid and evaluate the surgical approach to CLT cases. Material and methods: In this study, 917 patients operated on for thyroid diseases were investigated retrospectively. Seventy-seven (8.4%) patients histopathologically diagnosed as having CLT (either non-specific or Hashimoto's thyroiditis) were investigated for any concurrent malignant neoplasm. Fifteen patients in whom CLT and thyroid malignancy were coexisting were included in the study. Results: In the pathological evaluation of 917 cases, malignancy in the thyroid was found in 97 (10.6%) cases. Seventy-seven cases were categorised as CLT. Of these 77, 16(20.8%) were Hashimoto's thyroiditis (specific CLT) and the other 61(79.2%) were non-specific CLT. In 15 cases, thyroid malignancy was found to be concurrent with CLT. Of the malignities, nine (60%) were papillary carcinoma, three (20%) medullar carcinoma, one (6.6%) follicular carcinoma, one (6.6%) Hurthle cell carcinoma, and one (6.6%) lymphoma. In our series, the rate of the development of malignancy against the background of CLT was 19.48%, while the rate in the groups without CLT was 9.76%, with a statistically significant difference between the groups (p = 0.008). Conclusions: CLT cases should be evaluated more carefully in terms of malignancy. If a nodule is detected on thyroiditis, the minimal surgical intervention should be lobectomy. Total thyroidectomy should be considered as preferable to subtotal thyroidectomy because of its many advantages such as controlling thyroiditis, removing the probability of reoperation, and hormonal stability. (Pol J Endocrinol 2011; 62 (4): 303-308)Öğe Bolu kent markası oluşturma sürecinde aşçılık kültürü ve gastronomi turizminin önemi: BOLGAMER önerisi(2016) Hoşcan, Nail; Genç, Koray; Şengül, SerkanBolu ve Mengen denildiğinde akla gelenlerin başında köklü bir aşçılık kültürü yer almaktadır. Birçok turizm destinasyonu yerel yemeklerini ve yemek kültürünü ön plana çıkarır, ancak birçoğunun gerçekten rakiplerinden ayıran bir özelliği olduğu söylenemez. Bolu'da aşçılık kültürünün deneyimle bir araya getirilmesi ve bu köklü kültürün üzerine inşa edilecek olan markalaşma çalışmalarına dönük faaliyetler, ziyaretçilerin ve medyanın ilgisini artırıp, kentin popülerliğine katkı sağlayabilir. Özellikle gastroturistlerin sayısı ve yaptıkları harcamalar, kentler için önemli bir gelir kaynağı oluşturmakta ve istihdamı artırmaktadır. Bireylere ve topluma sağladığı katkıların ise, uzun vadede ekonomik gelişmeyi beraberinde getirme potansiyeli vardır. Bolu, sosyal, ekonomik, kültürel, altyapı verileriyle ve özellikle doğa ve kültür turizmi kaynaklarıyla büyük ölçüde markalaşmaya hazır bir kent olarak göze çarpmaktadır. Mevcut değerlerine ek olarak, aşçılık kültürü merkezli bazı çalışmaların markalaşmasında önemli bir katkısı olacağı öngörülmektedir. Bu çalışma, dünyada aşçılık mesleğinin bir yöre geleneği olduğu tek yer olan Mengen'in Bolu'ya sağlayacağı olanakları mevcut literatür taramasıyla ortaya koyarken, aynı zamanda Bolu'nun kent markalaşması potansiyeline olası katkılarını da değerlendirmektedirÖğe DESTİNASYON GASTRONOMİ MARKA DEĞERİ BİLEŞENLERİNİN SEYAHAT NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ (BOLU ÖRNEĞİ)(2018) Şengül, SerkanBu araştırmanın amacı gastronomi marka değerini oluşturan marka imajı, algılanan kalite, marka farkındalığı ve marka sadakati bileşenlerinin seyahat niyeti üzerindeki etkisinin belirlenmeye çalışılmasıdır. Araştırma mutfak kültürü ve aşçıları ile gastronomi turizmi konusunda tanınan Bolu İli'nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Bolu'yu ziyaret eden yerli turistler oluşturmaktadır. Bu kapsamda Bolu'yu ziyaret eden 634 yerli turistle anket tekniği kullanılarak bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma, yapı geçerliliğin tespiti için faktör analizi, ilişki testleri için korelasyon analizi ve hipotezlerin test edilebilmesi amacıyla çoklu doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarında ziyaretçilerin Bolu'nun gastronomi marka değerini oluşturan bileşenlere ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu tespit edilmiş en yüksek değer "marka sadakati" faktörü için hesaplanmıştır. Gerçekleştirilen korelasyon analizi sonucunda gastronomi marka değeri bileşenlerinin seyahat niyeti faktörü ile pozitif yönde bir ilişkisi olduğu tespit edilmiştir. Gastronomi marka değeri bileşenlerinin marka imajı faktörü dışında seyahat niyeti üzerinde pozitif yönlü istatistiki etkiye sahip olduğu bu boyutlar içerisinde en güçlü etkinin ise marka sadakati boyutu olduğu sonucuna ulaşılmıştırÖğe Festival turizmi kapsamında yöresel mutfak kültürünün destekleyici ürün olarak kullanılması: Mudurnu İpekyolu Kültür Sanat ve Turizm Festivali örneği(2016) Şengül, Serkan; Genç, KorayBu çalışmada yöresel mutfak kültürünün festival turizmi kapsamında destekleyici bir ürün olarak kullanılmasının sağlanması amaçlanmıştır. Bu bağlamda festival turizmi ve yöresel mutfaklar kavramları açıklanarak, Mudurnu'da gerçekleştirilen İpekyolu Kültür Sanat ve Turizm Festivali'nin düzenleyicisi konumundaki yerel yöneticiler ve paydaşlar ile yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen mülakatlar sonucunda yöresel mutfak ürünlerinin tanıtım materyallerinde kullanımının artması, yöreye gelen festival ziyaretçilerine yöresel yemeklerin sunulmasının sağlanması, yöresel lezzetlerin arşivlenmesinin sağlanması ve festivale katılanlar hakkında alan araştırmalarının yapılması gerektiği sonuçları ortaya çıkmıştır.Öğe Gastronomi Festivali Tercihinde Ziyaretçilerin Memnuniyet ve Bağlılık Düzeylerini Etkileyen Faktörler: Ege Bölgesi Örneği(2021) Aslan, Elif; Akoğlu, Aylin; Şengül, SerkanGünümüzde düzenlenen gastronomi festivalleri hem yerel bölgelerin hem deturistlerin popüler cazibe unsuru haline gelmiştir. Ziyaretçilerin ilgi odağıhaline gelen ve her geçen gün sayısında artış yaşanan gastronomi festivalleriyerel yiyecek ve içeceklerin tanıtılmasında ve destinasyonu ziyaret eden kişisayısının artmasında önemli rol oynamaktadır. Türkiye’de en fazla gastronomifestivali düzenlenen bölge Ege Bölgesi’dir. Bu doğrultuda gastronomi festivalitercihinde ziyaretçilerin memnuniyet ve bağlılık düzeylerini etkileyenfaktörlerin Ege Bölgesi örneğinde belirlenmesi amaçlanmıştır. EgeBölgesi’ndeki festivaller ziyaret edilerek festivallere katılan ziyaretçilere anketuygulanarak nicel bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Beş gastronomi festivalinekatılım sağlanmış olup 400 ziyaretçiden elde edilen verilerin analizindeYapısal Eşitlik Modellemesi testi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilensonuçlara göre festival alanı faktörünün ziyaretçilerin memnuniyetini önemliölçüde etkilediği görülmüştür. Ayrıca personel, bilgilendirme yeterliliği veyiyecek içecek faktörünün az da olsa ziyaretçilerin memnuniyetini etkilediği;uygunluk faktörünün ise ziyaretçiler için önemli olmadığı sonucunaulaşılmıştır.Öğe Otel yöneticilerinin gastronomi turizmi algılarının değerlendirilmesi(2018) Demirbilek, Elif; Şengül, Serkan; Akoğlu, AylinGastronomi faaliyetlerinin popüler hale gelmesi, otel işletmeleri içinde gastronomi turizmi etkinliklerinin önemli bir rekabet avantajı unsuru haline dönüşmesine neden olmuştur. Otellerde gastronomi adı altında etkinlikler düzenlenmekte ve bu kapsamda menülerde değişiklikler gerçekleştirilmektedir. Bu çalışmanın amacı otel yöneticilerinin gastronomi turizmi algılarını değerlendirmek ve gastronomi turizmi hakkında düşüncelerinin tespit etmeye çalışmaktır. Çalışmanın gastronomi turizmi ile otel işletmeciliği ilişkisini ortaya koyması bakımından yazına katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırma kapsamında uluslararası toplantılar, fuarlar, organizasyonların yanı sıra doğal, tarihi ve kültürel nedenlerle ziyaret edilen Ankara ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı yabancı bir zincir otel işletmesinde, otel yöneticilerinin gastronomi turizmiyle ile ilgili görüşleri alınmıştır. Nitel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmada veriler görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada otel yöneticilerinin gastronomi turizminin otel işletmeleri için pazarlamada rekabet aracı olduğu, otel departmanlarının eşgüdümü sayesinde gastronomide başarılı olunacağı ve menülerinde yöresel ürünlere yer vermenin önemli olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda gastronomi turizmi konusunda otel işletmelerine öneriler sunulmuştur.Öğe Restoran şeflerinin menü geliştirme ve ürün tedarik süreçleri hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi: The world 50 best restaurants list örneği(2018) Çavuş, Osman; Şengül, Serkan; Özkaya, FügenBu çalışmada dünyanın 50 en iyi restoran listesine giren restoran şeflerinin menü oluşturma ve ürün belirleme stratejilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın Dünyada restoran değerlendirme organizasyonlarının en önemlilerinden biri olan ‘The Worlds 50 Best Restaurants List’ giren restoran şeflerinin görüşlerini yansıtması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Nitel araştırma yöntemi altında gerçekleştirilen çalışmada verilerin elde edilmesinde yarı yapılandırmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmada örneklem olarak İstanbul’da gerçekleştirilen bir gastronomi konferansına katılan ve Dünyanın 50 en iyi restoran listesine giren şeflerin konu ile ilgili görüşleri alınmıştır. Araştırmada yöresel ürünlerin ve yerel tedarikçilerin kullanılmasının oldukça önemli olduğu, ürün geliştirme süreçlerinde yöresel ürünlerin modernize edilerek kullanılması gerektiği, tedarik edilen ürünlerde çevresel sürdürülebilirlik anlayışı ve emek istismarı konularına dikkat edilmesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda restoran şeflerine ve yöneticilerine öneriler sunulmuştur.Öğe Sakarya’yı ziyaret eden yerli turistlerin kişisel özellikleri ile yöresel mutfak memnuniyetleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi(2018) Şengül, Serkan; Türkay, OğuzBu çalışmanın amacı ziyaretçilerin yöresel mutfak memnuniyeti ile demografik farklılıkları arasındaki ilişkilerin tespit edilmesidir. Araştırma örneklemini Sakarya’yı ziyaret eden yerli turistler oluşturmaktadır. Bu kapsamda Sakarya’yı ziyaret eden 662 yerli turist üzerinde anket tekniği kullanılarak bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma, ile farklılık testleri için t-testi ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında Sakarya’yı ziyaret edenlerin deneyimledikleri yöresel yemekleri, ilgi çekici ve lezzetli buldukları ve bu deneyimden memnun kaldıklarını sonuçları öne çıkmıştır. Ziyaretçilerin yöresel mutfak memnuniyeti cinsiyet, yaş, eğitim durumu, yıllık kişisel gelir, yıllık tatile ayrılan miktar açısından anlamlı düzeyde farklılıklaşırken medeni durum anlamlı bir fark üretmemiştir. Erkeklerin kadınlara göre yöresel mutfak memnuniyetlerinin daha yüksek olduğu, yaş seviyesi arttıkça yöresel mutfaktan duyulan memnuniyetin de arttığı, gelir seviyesi düşük olanların gelir seviyesi yüksek olanlara göre yöresel mutfak memnuniyetlerinin daha yüksek olduğu ve yıllık tatile ayırdıkları miktar düşük olanların yüksek olanlara göre yöresel mutfak memnuniyetlerinin daha fazla olduğu belirlenmiştir.Öğe Strategic analysis of the external environment and the importance of the information: Research on perceptions of hotel managers(Elsevier Science Bv, 2011) Türkay, Oğuz; Solmaz, Seyit Ahmet; Şengül, SerkanInformation gathering from external environment is very important in order to create competitive advantage for hotels. Because of this, hotels are very sensitive to the external information and sustain the systems gathering, disseminating information and transforming it into the response. Furthermore the mean of information will change in parallel with the area which information related on. In this study different types of information based on different components of external environment were considered. Importance levels of different kind of information were determined. On the other hand, the sources of information were asked to rank by considering the level of importance. The most important types of information for hotels are information about computerization, automation systems and satisfaction levels of their customers. Thus, information based on technological environment, about tourists, about suppliers and legal environment were percept as relatively more important. As an information channel customers, internet, rivals working same location and employees were percept more important sources. (C) 2011 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility 7th International Strategic Management ConferenceÖğe SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM GİRİŞİMLERİNDE ÖNEM VE PERFORMANS DEĞERLENDİRMELERİ: GÖYNÜK TARİHİ KONAKLARIÖRNEĞİ(2018) Bayhan, Isa; Şengül, Serkan; Yücel, RahmiTurizm, ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmelerle değişip kapsamını genişletmektedir. Sürdürülebilir turizmpolitika ve uygulamaları, destinasyonlarda turizm süreçlerinin mevcut durumunu etkilemekle kalmaz, aynızamanda sonraki yıllara yönelik gelişimi konusunda da öngörüler ortaya koymaya imkân verir. Bu çalışmanınamacı Bolu’nun Göynük ilçesinde tarihi konak işletmeleri yöneticilerinin sürdürülebilir turizm girişimlerineyönelik genel değerlendirmelerinin ve bölgedeki mevcut duruma ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Çalışmanitel araştırma modeli altında gerçekleştirilmiş, verilerin elde edilmesinde yarı yapılandırılmış mülakat formukullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların sürdürülebilir turizm girişimlerine ilişkin önem ve performansdeğerlendirmeleri sunulmuştur. Araştırma sonucunda yerel turizm işletmelerinin desteklenmesinde ‘‘ekonomikdestek gereksinimleri’’; bölgede turizmin dört mevsime yayılmasında ‘‘doğal kaynaklar’’,‘‘kültür ve inançturizmi’’ ile ‘‘termal turizm tesislerine yakınlık’’ temaları etkili unsurlar olarak gözlenmiştir.Öğe Sürdürülebilir turizm girişimlerinde önem ve performans değerlendirmeleri: Göynük tarihi konakları örneği(2018) Bayhan, İsa; Şengül, Serkan; Yücel, RahmiTurizm, ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmelerle değişip kapsamını genişletmektedir. Sürdürülebilir turizm politika ve uygulamaları, destinasyonlarda turizm süreçlerinin mevcut durumunu etkilemekle kalmaz, aynı zamanda sonraki yıllara yönelik gelişimi konusunda da öngörüler ortaya koymaya imkân verir. Bu çalışmanın amacı Bolu’nun Göynük ilçesinde tarihi konak işletmeleri yöneticilerinin sürdürülebilir turizm girişimlerine yönelik genel değerlendirmelerinin ve bölgedeki mevcut duruma ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Çalışma nitel araştırma modeli altında gerçekleştirilmiş, verilerin elde edilmesinde yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların sürdürülebilir turizm girişimlerine ilişkin önem ve performans değerlendirmeleri sunulmuştur. Araştırma sonucunda yerel turizm işletmelerinin desteklenmesinde ‘‘ekonomik destek gereksinimleri’’; bölgede turizmin dört mevsime yayılmasında ‘‘doğal kaynaklar’’,‘‘kültür ve inanç turizmi’’ ile ‘‘termal turizm tesislerine yakınlık’’ temaları etkili unsurlar olarak gözlenmiştir.Öğe Turizm Destinasyonlarında Sürdürülebilir Gelişim: Göynük Yerel Turizm Paydaşları Üzerine Bir Araştırma(2018) Şengül, Serkan; Bayhan, Isa; Yücel, RahmiBu çalışmanın amacı, turizm destinasyonlarında sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi için uygulanan turizm politikaları ve turizm yaklaşımlarının gelişim süreçleriyle birlikte ortaya konulmasıdır. Araştırma kapsamında tarihi İpek Yolu Koridorunda bulunan ve Sakin Şehir (Citta Slow) ağına katılım sağlayan Göynük destinasyonunda yerel turizm paydaşlarının konuya ilişkin görüş ve değerlendirmeleri incelenmiştir. Nitel araştırma yönteminin uygulandığı çalışmada, verilerin elde edilmesinde yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Çalışma sonucunda Göynük’ü diğer destinasyonlardan ayıran öne çıkan özelliklerin maneviyat, tarih, kültür, sakinlik ve huzur olduğu görülmektedir. Göynük’ün turizm geleceği konusunda iyimser olan paydaşların turizm gelişimi açısından devlet destek ve teşviklerini oldukça gerekli gördükleri de ulaşılan önemli bir sonuçtur.Öğe Turizmin ekonomik, sosyal ve çevresel etkileri ile ilgili algıların girişimcilik niyeti üzerine etkisi(2018) Şengül, SerkanTurizm hareketleri, turistlerin bulundukları destinasyonda yaşayan insanlarla karşılıklı etkileşimine sebep olup ekonomik, sosyal ve kültürel değişimler oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, turizm hareketlerinin gerçekleştiği kırsal alanlarda, yerel halkın turizmin ekonomik, sosyal ve çevresel etkileri konusundaki algılarının girişimcilik niyetleri üzerindeki etkisinin belirlenmeye çalışılmasıdır. Araştırma Bolu İlinin turizm çekiciliklerine sahip olan Mudurnu İlçesinde gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda Mudurnu’da ilçe merkezinde yaşayan 515 kişi ile anket tekniği kullanılarak bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler Yapısal Eşitlik Modeli ile analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen araştırma sonucunda yerel halkın turizmin ekonomik etkileri ile ilgili algıları arttıkça daha fazla girişimcilik niyeti içinde oldukları tespit edilmiştir.Öğe Üniversite öğrencilerinin girişimci kişilik özelliklerinin belirlenmesi: Turizm lisans ve ön lisans öğrencileri üzerine bir alan araştırması(2014) Solmaz, Seyit Ahmet; Aksoy, Özlem; Şengül, Serkan; Sarıışık, MehmetBu araştırmanın amacı, turizm eğitimi alan lisans ve ön lisans öğrencilerinin girişimci kişilik özelliklerinin tespit edilmesidir. Bu amaçla, Sakarya Üniversitesi ve Abant ?zzet Baysal Üniversitesi’nde turizm eğitimi alan 308 lisans ve ön lisans öğrencisi üzerinde bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler istatistiki metotlarla analiz edilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen bulgular, turizm öğrencilerinin girişimci kişilik özelliklerine önemli ölçüde sahip olduklarını göstermiştir. Ayrıca, girişimci kişilik özellikleri bakımından lisans ve ön lisans öğrencileri arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Turizm Lisans VeÖn Lisans Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması(2014) Solmaz, Seyit Ahmet; Aksoy, Özlem; Şengül, Serkan; Sariisik, MehmetBu araştırmanın amacı, turizm eğitimi alan lisans ve ön lisans öğrencilerinin girişimci kişilik özelliklerinin tespit edilmesidir. Bu amaçla, Sakarya Üniversitesi ve Abant ?zzet Baysal Üniversitesi’nde turizm eğitimi alan 308 lisans ve ön lisans öğrencisi üzerinde bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler istatistiki metotlarla analiz edilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen bulgular, turizm öğrencilerinin girişimci kişilik özelliklerine önemli ölçüde sahip olduklarını göstermiştir. Ayrıca, girişimci kişilik özellikleri bakımından lisans ve ön lisans öğrencileri arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.Öğe Yerel girişimcilik ve turizm ilişkisine dair çıkarımlar: Mudurnu örneği(2017) Şengül, SerkanYerel halkın girişimcilik faaliyetleri bölge turizminin gelişiminde ve bölge ekonomisinin büyümesinde kilit bir öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı turizm destinasyonlarında yerel girişimcilik faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve paydaşların yerel girişimcilere yönelik düşüncelerinin tespit edilmeye çalışılmasıdır. Çalışmanın turizm faaliyetlerinin gerçekleştiği destinasyonlarda paydaşların, yerel girişimcilere bakış açısını tespit etmesinin yanı sıra yerel girişimcilik ile turizmin ilişkisini ortaya koyması bakımından yazına katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırma kapsamında kültür turizmi, inanç turizmi ve termal turizmi gibi alanlarda turizm faaliyetlerinin gerçekleştirildiği Bolu'nun Mudurnu ilçesinde yerel turizm paydaşlarının konu ile ilgili görüşleri alınmıştır. Nitel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmada veriler görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada yerel girişimcilerin gerçekleştirdikleri girişimlerin bölgesel kalkınmada oldukça önemli olduğu, teşvik ve desteklerle yerel girişimcilere destek olunması gerektiği ve yerel halkın yeni girişimlerde bulunulması için farkındalık yaratacak eğitimler verilmesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda destinasyon politika planlayıcılarına ve turizm işletmelerine öneriler sunulmuşturÖğe Yöresel Mutfak Marka Değeri Algısının Destinasyon Farkındalığı ve Destinasyon Sadakati Üzerindeki Etkisi(2018) Şengül, Serkan; Türkay, OğuzYöresel mutfaklar, turizm destinasyonlarını ziyaret eden turistlerin yerel halk ile karşılıklı etkileşimine neden olurken destinasyon hakkında fikir sahibi olmasını da sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı turistlerin yöresel mutfak marka değeri algılarının destinasyon farkındalığı ve destinasyon sadakati üzerindeki etkisinin belirlenmeye çalışılmasıdır. Araştırma Bolu İlinin Mudurnu İlçesini ziyaret eden 550 yerli turist üzerinde anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde hipotezlerin test edilmesi amacıyla basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Yöresel mutfak marka değerinin destinasyon farkındalığı ve destinasyon sadakati üzerinde pozitif yönlü istatistiki etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında destinasyon yöneticilerine ve turizm işletmecilerine önerilerde bulunulmuştur.Öğe Yöresel mutfak motivasyon unsurlarının destinasyonu tekrar tercih etme ve başkalarına önerme üzerine etkisi(2018) Şengül, Serkan; Türkay, OğuzTuristlerin yöresel mutfak tercihindeki motivasyon unsurlarının destinasyonu tekrar tercih etme ve başkalarına önerme üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla tasarlanan bu çalışma, yöresel mutfak tercihindeki motivasyon unsurlarının, destinasyon yöresel mutfak memnuniyeti ve satınalma sonrası davranışlarla arasındaki ilişkiyi göstermesi açısından önemlidir. Sakarya il merkezi ve ilçelerini ziyaret eden 662 turistten veri elde edilmiştir. Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) ile test edilen modelin kabul edilebilir olduğu görülmüştür. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre yöresel mutfak motivasyon unsurları içerisinde yer alan “duyulara hitap”, “heyecan verici deneyim”, “rutinden kaçış”, “sağlık endişesi”, “birliktelik” faktörlerinin “yöresel mutfak memnuniyeti”ni anlamlı düzeyde etkilediği, “kültürel deneyim”, “ekonomik faktörler” ve “prestij” faktörlerinin ise anlamlı etki üretmediği tespit edilmiştir. “Yöresel mutfak memnuniyeti” faktörünün ise “yöresel mutfaklar için destinasyonu tekrar tercih etme ve başkalarına önerme” faktörlerini anlamlı düzeyde açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.