Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Overtourism in Istanbul: An interpretative study of non-governmental organizational views(ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2021) Genç, Koray; Türkay, OğuzAlthough increases in tourist arrivals and crowding are the most clearly perceived indicators of overtourism, it is necessary to identify the different political, legal, economic, and cultural phenomena that determine the perception of overtourism in cities. This study aims to identify critical steps for similar destinations to solve the problem of overtourism by exemplifying which critical factors are associated with the perception of overtourism in Istanbul. A case study design was chosen within the scope of the qualitative method. Data were obtained via semi-structured interviews and subjected to content analysis. Interviews were conducted with representatives of NGOs operating in Istanbul. The findings revealed three main themes regarding the perception of overtourism: indicators of the current situation, indicators of overtourism, and indicators of reaction. While the tourist profile and regional agglomeration stand out as the problems of current tourism, public space, housing, and gentrification, policies without governance are emphasized as overtourism problems. Development in urbanization, urban culture, and urban consciousness are key reactions recommended. Unlike many other destinations, it has been determined that the phenomenon of overtourism in Istanbul is perceived and questioned not by the number of tourists but by the criticism of the policies implemented.Öğe Strategic analysis of the external environment and the importance of the information: Research on perceptions of hotel managers(Elsevier Science Bv, 2011) Türkay, Oğuz; Solmaz, Seyit Ahmet; Şengül, SerkanInformation gathering from external environment is very important in order to create competitive advantage for hotels. Because of this, hotels are very sensitive to the external information and sustain the systems gathering, disseminating information and transforming it into the response. Furthermore the mean of information will change in parallel with the area which information related on. In this study different types of information based on different components of external environment were considered. Importance levels of different kind of information were determined. On the other hand, the sources of information were asked to rank by considering the level of importance. The most important types of information for hotels are information about computerization, automation systems and satisfaction levels of their customers. Thus, information based on technological environment, about tourists, about suppliers and legal environment were percept as relatively more important. As an information channel customers, internet, rivals working same location and employees were percept more important sources. (C) 2011 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility 7th International Strategic Management ConferenceÖğe Tarihi konak işletmelerine yönelik e-şikayetlerin değerlendirilmesi: İpekyolu Ayaş-Sapanca Koridoru üzerine bir araştırma(2018) Genç, Koray; Batman, OrhanPotansiyel turistlerin konaklama işletmesi seçiminde, konaklama işletmelerinin ise eksik yanlarını takip etmede ve kendilerini geliştirmede otel/tatil yorumlama platformları önemli bilgi kaynağı durumundadır. Bu önemden hareketle bu araştırmada, tarihi konak işletmelerine yönelik e-şikâyetlerin içerik analizi yapılmıştır ve bu çerçevede işletmecilere öneriler sunulmuştur. Tripadvisor otel/tatil yorumlama sitesinden İpekyolu Ayaş-Sapanca koridorunda yer alan 12 konak işletmesine yönelik 42 şikâyet içerikli yorum araştırmaya dahil edilmiş olup, içerik analizi sonucunda şikâyet edilen konular odayla ilgili, yemekle ilgili, insan kaynaklı ve diğer şikâyetler olarak sınıflandırılmıştır. Turistlerin en çok şikâyetçi olduğu konular ise banyo/tuvalet alanının küçük olması ve kahvaltının beklentileri karşılayamaması olarak ortaya koyulmuştur.Öğe Yöresel mutfak unsurlarının turizm destinasyonu seçimindeki rolü (Mudurnu örneği)(2016) Şengül, Serkan; Türkay, OğuzBu çalışmada destinasyon çekiciliği çerçevesinde yöresel mutfak unsurlarının ziyaretçiler üzerindeki etkisinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, Mudurnu İlçesi’ni ziyaret edenlerden destinasyon cazibe unsurlarının ve yöresel mutfak unsurlarının etkilerinin belirlenmesi amacıyla anket tekniği kullanılarak veri elde edilmiştir. Yöresel mutfak unsurları ile ilgili ziyaretçileri etkileyen faktörler arasında öncelik sırasına göre; yöresel mutfak ürünleri bölgenin kültürel öğeleri arasında yer almaktadır, yöresel mutfak ürünleri bölgenin markalaşması için önemli bir unsurdur, yöresel mutfak ürünleri toplumları ve bölgeleri tanıyabilmek için bir araçtır, ziyaret ettiğim yerlerde yöresel yemekleri tercih ederim ifadeleri öne çıkmaktadır. Mudurnu’nun sahip olduğu cazibe unsurlarının turistlerin ziyaret kararında etkililik derecesi ile yöresel mutfak unsurlarının önemine dair algılamalar arasında ilişkiler tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada, yöresel mutfak unsurlarına dair algılamaların da demografik bazı değişkenlere göre farklılaştığı görülmüştür.Öğe Festival turizmi kapsamında yöresel mutfak kültürünün destekleyici ürün olarak kullanılması: Mudurnu İpekyolu Kültür Sanat ve Turizm Festivali örneği(2016) Şengül, Serkan; Genç, KorayBu çalışmada yöresel mutfak kültürünün festival turizmi kapsamında destekleyici bir ürün olarak kullanılmasının sağlanması amaçlanmıştır. Bu bağlamda festival turizmi ve yöresel mutfaklar kavramları açıklanarak, Mudurnu'da gerçekleştirilen İpekyolu Kültür Sanat ve Turizm Festivali'nin düzenleyicisi konumundaki yerel yöneticiler ve paydaşlar ile yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen mülakatlar sonucunda yöresel mutfak ürünlerinin tanıtım materyallerinde kullanımının artması, yöreye gelen festival ziyaretçilerine yöresel yemeklerin sunulmasının sağlanması, yöresel lezzetlerin arşivlenmesinin sağlanması ve festivale katılanlar hakkında alan araştırmalarının yapılması gerektiği sonuçları ortaya çıkmıştır.Öğe Yavaş şehirlerin (citta-slow) pazarlanması: Göynük örneği(2018) Zengin, Burhanettin; Genç, KorayBilindiği gibi son yıllarda yavaş şehir (citta-slow) uygulamaları, turizm hareketlerine ve pazarlama faaliyetlerine yeni boyutlar kazandırmıştır. Bu bağlamda dünyanın değişik bölgelerinde bu konsepte uygun alanlar belirlenmiş, yatırımlar gerçekleştirilmiş ve bu konsepte uygun pazarlama anlayışı oluşmaya başlamıştır. Ülkemizde de benzer durum söz konusudur ve geleneksel turistik ürün pazarlaması anlayışının dışına çıkılarak, yavaş şehir uygulamalarına yönelik yeni pazarlama anlayışları geliştirilmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmada; Göynük’ün yavaş şehir ağına dâhil olunmasıyla birlikte burada faaliyet gösteren özel sektör işletmesi yöneticilerinin pazarlama faaliyetlerine bakış açısında ne tür değişiklikler oluştuğunun ve gelecekte olası değişimlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik Göynük ilçesinde faaliyette bulunan beş konaklama işletmesi ve iki yiyecek içecek işletmesini temsilen altı kişiyle yarı yapılandırılmış soru formu aracılığıyla mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakat tekniğiyle toplanan veriler gözlem tekniğiyle de desteklenmiştir. Araştırmada yavaş şehir ağına dâhil olunmasının özel sektör temsilcileri tarafından, genel itibarıyla olumlu bir gelişme olarak görüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Yavaş şehir ağına dâhil olunmasının pazarlama faaliyetleri için de önem arz ettiği, ağa dâhil olunmasıyla birlikte hissedilir bir talep artışı yaşandığı olumlu yönde çıkarılan sonuçlardandır. Göynük destinasyonunun konaklama kapasitesinin yetersizliği, aktivite eksikliği vb. nedenlerle günü birlik destinasyon olmaktan en azından bu gün için kurtulamayacağı düşüncesinden hareketle, bazı işletmecilerin yavaş şehir ağına dahil olmayı önemsiz olarak gördükleri de tespit edilen sonuçlardandır. Anahtar kelimeler: Yavaş şehir, yavaş şehir pazarlaması, Göynük.Öğe Akdeniz mutfak kültürünün gastronomi turizmi bağlamında değerlendirilmesi(2016) Şengül, Serkan; Türkay, OğuzBu çalışmada Akdeniz mutfak kültürünün bölgeyi ziyaret eden konuklara turistik ürün olarak sunulması ve yöresel Akdeniz mutfak unsurlarının gastronomi turizmi bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Türkiye'de turizmin en önemli şehirlerinin bulunduğu Akdeniz bölgesinde, turizme hizmet eden yöresel öğelerin dikkate alınarak korunması ve bunun önemli bir unsuru olan mutfak kültürünün konuklara doğru bir şekilde aktarılmasının sağlanması gerekmektedir. Bu amaçla ilk olarak turistik ürün ve turistik ürünü oluşturan unsurlardan bahsedilmiştir. Daha sonra gastronomi turizmi kavramı ve yöresel mutfak unsurlarının önemine değinilmiştir. Akdeniz mutfak kültürü ve bu kültürün çekicilik unsurları anlatıldıktan sonra bölge turizm işletmelerinde Akdeniz mutfak kültürünün kullanılabilmesi için neler yapılması gerektiği konusunda önerilerde bulunulmuşturÖğe Bolu kent markası oluşturma sürecinde aşçılık kültürü ve gastronomi turizminin önemi: BOLGAMER önerisi(2016) Hoşcan, Nail; Genç, Koray; Şengül, SerkanBolu ve Mengen denildiğinde akla gelenlerin başında köklü bir aşçılık kültürü yer almaktadır. Birçok turizm destinasyonu yerel yemeklerini ve yemek kültürünü ön plana çıkarır, ancak birçoğunun gerçekten rakiplerinden ayıran bir özelliği olduğu söylenemez. Bolu'da aşçılık kültürünün deneyimle bir araya getirilmesi ve bu köklü kültürün üzerine inşa edilecek olan markalaşma çalışmalarına dönük faaliyetler, ziyaretçilerin ve medyanın ilgisini artırıp, kentin popülerliğine katkı sağlayabilir. Özellikle gastroturistlerin sayısı ve yaptıkları harcamalar, kentler için önemli bir gelir kaynağı oluşturmakta ve istihdamı artırmaktadır. Bireylere ve topluma sağladığı katkıların ise, uzun vadede ekonomik gelişmeyi beraberinde getirme potansiyeli vardır. Bolu, sosyal, ekonomik, kültürel, altyapı verileriyle ve özellikle doğa ve kültür turizmi kaynaklarıyla büyük ölçüde markalaşmaya hazır bir kent olarak göze çarpmaktadır. Mevcut değerlerine ek olarak, aşçılık kültürü merkezli bazı çalışmaların markalaşmasında önemli bir katkısı olacağı öngörülmektedir. Bu çalışma, dünyada aşçılık mesleğinin bir yöre geleneği olduğu tek yer olan Mengen'in Bolu'ya sağlayacağı olanakları mevcut literatür taramasıyla ortaya koyarken, aynı zamanda Bolu'nun kent markalaşması potansiyeline olası katkılarını da değerlendirmektedirÖğe Sürdürülebilir destinasyon yaratma sürecinde örgütlenmenin önemi: Çanakkale turizmi üzerine bir araştırma(2014) Genç, Koray; Atay, Lütfi; Eryaman, Mustafa YunusBu çalışmada sürdürülebilir bir turizm destinasyonu oluşturulması sürecinde önemli turizm ziyaretçi merkezlerinden biri olan Çanakkale’de turizmin mevcut durumunun ve sürdürülebilirliğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda Çanakkale’de turizmle ilişkili olduğu tespit edilen paydaşlarla görüşülerek nitel bir araştırma yapılmıştır. Yapılan görüşmelerle paydaşların ildeki turizmin mevcut durumu hakkındaki görüşleri ve ilde sürdürülebilir destinasyon geliştirme bağlamında Çanakkale kent merkezinde oluşturulabilecek bir destinasyon yapısı ve örgütlenmesi hakkında paydaş görüşlerinin açığa çıkarılması ön görülmüştür. Araştırmada yarı yapılandırılmış anket formuyla görüşme tekniği uygulanmıştır. Ayrıca doküman analiziyle de araştırma desteklenmiştir. Araştırma kapsamında merkezi yönetim yerel yönetim özel sektör sivil toplum kuruluşları ve diğer kategoriler altında toplam yirmi dört paydaşla görüşülmüştür. Araştırma bulgularına göre genel görüş; Çanakkale’nin turizm potansiyelinin yüksek olmasına rağmen çeşitli nedenlerden dolayı Çanakkale turizminin istenilen düzeyde olmadığı şeklindedir. Bunun önemli nedenlerinden bir tanesinin örgütlenme eksikliği olduğu araştırmaya katılan paydaşlarca ifade edilmektedir. İldeki paydaşları bir araya getirecek bir destinasyon yönetim örgütü kurulması merkezi yönetimin oluşacak örgüte liderlik ve finansal kaynak konusunda öncülük yapması gerektiği paydaşlar arasında öne çıkan başka bir görüş olmuştur.