Yazar "Ece, Ahmet Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 22
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Children’s Rhymes in Transferring Cultural Assets “Do we know our Rhymes?”(2015) Bariş, Dolunay Akgül; Ece, Ahmet Serkan-Öğe Çoksesli Türk müziği bestecileri ile ilgili lisansüstü tez ve yayınlar antolojisi(2007) Ece, Ahmet SerkanBu araştırmanın amacı, Cumhuriyetin ilanından günümüze çoksesli müziğin ülkemizde gelişimine katkıları bulunan bestecilerimizin biyografilerinden oluşan bir seçki oluşturmak ve böylece bestecilerimiz üzerinden çoksesli müziğin ülkemiz coğrafyasındaki tarihsel gelişimine yakınlaşıp, bu konudaki araştırmacılara da ışık tutmaktır. Yine yapılan bu araştırma ile bestecilerimizi ve eserlerini daha yakından tanımak isteyen yurtiçi ve yurtdışındaki tüm müzisyen (öğrenci, besteci, yorumcu, orkestra şefi, orkestra elemanı/idareci, araştırmacı, v.b) ve eğitimcilere bir kaynak oluşturmak amaçlanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda, Türk bestecileri ve/veya eserleri üzerinde 32’i basılı kitap,46’sı lisansüstü (yüksek lisans, sanatta yeterlilik, doktora) araştırma çalışmaları olan toplam 78 adet yayın, elde edilen bu yayınların ise konu olarak en çok Ahmet Adnan Saygun’un hayatı ve/veya eserleri üzerine yoğunlaştığı tespit edilmiştir.Öğe DUYGUDURUM DEĞİŞİMLERİNİN DİKEY ÇİFT SESLİ ARALIK İŞİTME ALGISINA ETKİSİ(2021) Ünlü, Seda Eden; Ece, Ahmet SerkanBu araştırma, 16–19 yaş aralığında yoğun müzik eğitimi (Güzel Sanatlar Lisesi) alan lise öğrencilerinin (n.57) duygudurumdeğişimleri ile dikey aralık işitme algısı arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yapılan araştırma ile duygudurumupozitif ve negatif manipüle edilen iki farklı deney grubunda ve kontrol grubunda yer alan lise öğrencilerinin, farklıduygudurumlarda (örn: pozitif-deney I, negatif-deney II, nötr-kontrol), dikey çift sesli aralık (k2, B2, B3, T4, Triton, T5, k6,B6, k7, B7, Oktav) işitme algıları incelenmiştir. Araştırmanın yönteminde, eşleştirilmiş sontest kontrol gruplu, yarı deneyselmodel kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, duygudurum değişimlerinin, öğrencilerin uyumlu ve uyumsuz aralıkları işitmealgıları üzerinde anlamlı bir fark oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca farklı duygudurumdaki öğrencilerin yalnızcaB7’li aralığı işitmedeki toplam başarı puanları arasında orta düzeyde ilişki olduğu; diğer aralıkları (T5, k7, k6, B2, Oktav, k2,T4, B3, k2, Triton, B6) işitmedeki toplam başarı puanları arasında ilişki olmadığı sonucuna varılmıştır. Olumsuz duygudurumgrubunda, uyumsuz B7’li aralığın daha az işitilmesi, Genişletme ve İnşa Etme Duygudurum Kuramı ile ilişkilendirilmekte,olumsuz duygudurumdaki bireylerin dikkat odağının daraldığı ve kendilerini mutsuz hissettiklerinde daha az başarılı olduklarısonucuna ulaşılmaktadır. Araştırmanın dikey çift sesli aralık işitme algı ölçeğine verilen yanıtlar incelendiğinde, ölçek üzerindeyer alan sorular en kolaydan en zora, k2, oktav, k2, T4, B3, T5, B6, k6, B2, +4/-5 triton, B7, k7 olarak yer almaktadır. k2’liaralığın en belirgin algılanan aralık olmasına karşın diğer uyumsuz aralıkların algılanmasında öğrencilerin zorlandığı sonucunaulaşılmaktadır.Öğe Güzel sanatlar liselerinin yönetsel sorunları bulguların karşılaştırmalı analizi (2006-2016)(2019) Umuzdaş, Serpil; Ece, Ahmet SerkanÇalışmanın amaçlarından biri; 2016 yılında Güzel Sanatlar Liseleri (GSL)’nde görev yapmakta olan okul yöneticilerinin karşılaştıkları yönetsel sorunları çeşitli değişkenler açısından saptamak, diğeri; 2006-2016 yılları arasındaki on yıllık süreçte yönetsel sorunlarda değişim olup olmadığını sorgulamaktır. Çalışma, yönetsel sorunları yönetim süreçleri açısından incelemektedir. Veri toplama aracı olarak “Umuzdaş AGSL Yönetsel Sorun Anketi” (2006) kullanılmıştır. Anket, Milli Eğitim Bakanlığı’nın GSL yöneticileri ile yaptığı çalıştaya katılan 50 okul yöneticisine uygulanmıştır. Müdürlerin okul yönetiminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin fark analizlerinde Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ilk amaca yönelik olarak, alan (resim/müzik) dışı branşlarda öğrenim görmüş yöneticilerin, yönetim sürecinde yaptıkları uygulamalarda, iş görenleri etkileme ve değerlendirme konusunda daha çok sorun yaşadıkları, erkek müdürlerin yönetim sürecinde kadın müdürlere göre anlamlı şekilde daha fazla sorunla karşılaştıkları ve yöneticilerin öğrenim düzeyleri arttıkça iletişim sorunları yaşadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca 2006- 2016 yılları arasındaki süreçte kadrolu öğretmen, nitelikli öğrenci bulma ve finans sorunlarının devam ettiği görülmektedir.Öğe Investigation of academic achievement of art teacher candidates based on different variables(2012) Dilekçi, Nezahat; Ece, Ahmet SerkanBu araştırma, Resim iş öğretmeni adaylarının akademik başarılarının çeşitli değişkenler üzerinden incelenmesi temel amacını taşımaktadır. Betimsel bir nitelik taşıyan ve ilişkisel tarama deseninde gerçekleştirilen çalışmada, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü Resim – İş Eğitimi Anabilim Dalına kayıtlı 2007 / 2008 yıllarında özel yetenek sınavları ile giriş yapan, (3.4.sınıf) 1. ve 2. öğretimdeki eğitimlerine devam eden 97 öğrenci araştırmanın çalışma gurubunu oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizinde, SPSS-15 paket programından yararlanılmış, verilerin frekans ve yüzde dağılımları hesaplanarak tablolaştırılmış, araştırmada ele alınan değişkenler arasındaki ilişkiler, Maan-Whitney U Testi ile hesaplanmıştır. İki grup ortalamaları arasında fark olup olmadığı ise, t- testi ile belirlenmiştir. Araştırma sonunda, resim iş öğretmen adaylarının, akademik başarı puanları ile cinsiyet, barınma, öğrenim türü değişkenleri ile alan ve alan dışı not ortalamaları arasında anlamlı ilişkilerin bulunmadığı; sınıf düzeyleri ve mezun olunan lise türü değişkenlerinde ise alan dışı ders not ortalamaları arasında anlamlı ilişkilerin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Kültürel değerlerin aktarılmasında çocuk tekerlemeleri "Tekerlemelerimizi biliyor muyuz?"(2015) Barış, Dolunay Akgül; Ece, Ahmet Serkanİletişim çağını yaşadığımız günümüzde, kültürel değerlerin yeni nesillere aktarılması çok daha fazla önem kazanmaktadır. Kendi kültürünü tanıyıp- özümseyen çocuk, küreselleşen dünya içindeki yerini ve konumunu daha iyi değerlendirecek, sağlıklı bir kişilik geliştirebilecektir. Çağdaş eğitimin bir amacı da geçmişteki toplumsal ve ulusal değerleri tanıtıp benimsetmek ve bunları geleceğe dönük olarak kullanabilme becerisi kazandırmaktır.Çocuğun doğumundan itibaren ninnilerden sonra ilk karşılaştığı, kendi kültürüne ait müzikal ögeler, tekerlemelerdir. Tekerlemeler, yapısal ve oluşumsal özellikleri gereği birçok kültürel değeri ve özelliği bünyesinde barındırmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, çocuk geleneklerimiz içerisinde yer alan tekerlemelerin ulusal değerlerimizin yaşatılmasında, Türk dilinin doğru kullanımında ve modern dünyamızda git gide karşılıklı iletişimi gerektiren sokak oyunlarından uzaklaşan çocuklarımızın eğitimindeki yeri ve önemini değerlendirmektir. Ayrıca tekerlemelerin müzik kitaplarındaki yeri ve ilköğretim öğrencilerinin tekerlemelerimizi tanıma durumlarını da tespit etmek amaçlanmaktadır. Genel tarama modeli'ndeki bu araştırmada, yapılan literatür taraması ile, tekerlemelerin çocukların dil gelişiminde ve kültürel değerlerin aktarılmasında önemli rolleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ilkokul 1. sınıf hariç, diğer sınıflara ait müzik ders kitaplarında yeterli sayıda tekerlemeye rastlanılmamıştır. Bununla birlikte tekerlemelerimizin çocuklar tarafından yeterli düzeyde tanınmadığı fakat kızların erkeklere göre daha fazla tekerleme bildiği saptanmıştır.Öğe Mezun oldukları lise türlerine göre müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin başarı durumlarının incelenmesi(2008) Ece, Ahmet SerkanBu araştırmada, Müzik Eğitimi Anabilim Dalları’na kaynaklık eden öğrenciler, geldikleri lise türlerine göre “Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri” (AGSL) ve “Diğer Liseler” olmak üzere iki grupta ele alınmış; öğrencilerin yetenek sınavı puanlarının ve lisans eğitimleri boyunca aldıkları alana yönelik derslerin başarı puanlarının anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Veriler Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’na 2003 yılında giren öğrencilerin yetenek sınavında aldıkları puanlar ve lisans süreçleri boyunca alana yönelik derslerde aldıkları puanlardan oluşmaktadır. Elde edilen bu puanlar sonrasında öğrencilerin yetenek sınavında aldıkları puanlar ve lisans alan ders başarıları arasında anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği Mann-Whitney U testi ile incelenmiştir. Öğrencilerin 1. ,2. , 3. ve 4.sınıf dersleri performans, performanskuram ve kuramsal dersler olarak üç ana grupta toplanmış ve alana yönelik derslerin incelemeleri bu üç ana grup üzerinden yürütülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin özel yetenek sınav puanları ile geldikleri lise türlerine arasında ve geldikleri lise türlerine göre lisans eğitimi boyunca aldıkları alana yönelik derslerin hiç birinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.Öğe MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖZEL YETENEK SINAVLARINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ; SİSTEMATİK DERLEME ÇALIŞMASI(2016) Nacakci, Zeki; Dalkiran, Esra; Ece, Ahmet SerkanMüzik öğretmeni yetiştiren kurumlar öğrencilerini, birbirinden bağımsız biçimde, belli bir standardı olmayan ve aynı zamanda birçok farklı değişken ile farklı uygulamalar içeren özel yetenek sınavları ile seçerek almaktadır. Bu sınav sistemine, ÖSYM'nin Öğrenci Yerleştirme Seçme Puanı formülü dışında etkisi ve katkısı olmadığı düşünüldüğünde, özel yetenek sınavları birçok belirsizliği ve tartışmayı içerisinde barındırmaktadır. Bahsedilenlerden yola çıkarak bu araştırma, Yükseköğretime geçiş sınavlarından biri olan müzik öğretmenliği yetenek sınavında karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu sorunlara yönelik olarak güncel çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, 2005 - 2015 yılları arasında müzik eğitimi ABD özel yetenek sınavlarına yönelik yapılan akademik çalışmalar taranarak gerek sınavların uygulanmasındaki standardizasyon, gerek ÖSYM katsayı sorunları ve puan dağılımlarının yarattığı dengesiz aday yerleşimleri sistematik derleme yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda özel yetenek sınavlarının uygulanmasındaki aksaklık ve eksiklikler tespit edilmiş, çözüme yönelik öneriler getirilmiştir.Öğe Müzik eğitimi anabilim dalı özel yetenek sınavlarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Sistematik derleme çalışması(2016) Nacakcı, Zeki; Dalkıran, Esra; Ece, Ahmet SerkanMüzik öğretmeni yetiştiren kurumlar öğrencilerini, birbirinden bağımsız biçimde, belli bir standardı olmayan ve aynı zamanda birçok farklı değişken ile farklı uygulamalar içeren özel yetenek sınavları ile seçerek almaktadır. Bu sınav sistemine, ÖSYM'nin Öğrenci Yerleştirme Seçme Puanı formülü dışında etkisi ve katkısı olmadığı düşünüldüğünde, özel yetenek sınavları birçok belirsizliği ve tartışmayı içerisinde barındırmaktadır. Bahsedilenlerden yola çıkarak bu araştırma, Yükseköğretime geçiş sınavlarından biri olan müzik öğretmenliği yetenek sınavında karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu sorunlara yönelik olarak güncel çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, 2005 - 2015 yılları arasında müzik eğitimi ABD özel yetenek sınavlarına yönelik yapılan akademik çalışmalar taranarak gerek sınavların uygulanmasındaki standardizasyon, gerek ÖSYM katsayı sorunları ve puan dağılımlarının yarattığı dengesiz aday yerleşimleri sistematik derleme yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda özel yetenek sınavlarının uygulanmasındaki aksaklık ve eksiklikler tespit edilmiş, çözüme yönelik öneriler getirilmiştir.Öğe Müzik Özel Yetenek Seçme Sınavı'nın Puanlayıcılar Arası Güvenilirlik Çalışması(2008) Ece, Ahmet Serkan; Kaplan, SevilayBu araştırmada, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenci alımları sırasında bölüm tarafından uygulanmakta olan Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın puanlayıcılar arası güvenilirlik çalışması yapılmıştır. 2006-2007 eğitim –öğretim yılı Özel Yetenek Seçme Sınavı’na 299 aday girmiş ve puanlayıcılar arası güvenilirliği “Kendall’s W” uyum katsayısı ile hesaplanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın puanlayıcılar arası güvenilirliğinin çok yüksek olduğu belirlenmiştir.Öğe Müzik özel yetenek seçme sınavının puanlayıcılar arası güvenilirlik çalışması(2008) Ece, Ahmet Serkan; Kaplan, SevilayBu araştırmada, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenci alımları sırasında bölüm tarafından uygulanmakta olan Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın puanlayıcılar arası güvenilirlik çalışması yapılmıştır. 2006-2007 eğitim –öğretim yılı Özel Yetenek Seçme Sınavı’na 299 aday girmiş ve puanlayıcılar arası güvenilirliği “Kendall’s W” uyum katsayısı ile hesaplanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın puanlayıcılar arası güvenilirliğinin çok yüksek olduğu belirlenmiştir.Öğe Müziksel algılama (işitme, okuma, yazma) ses ve çalgı yeteneği arasındaki ilişkilerin farklı değişkenler açısından incelenmesi(2008) Ece, Ahmet Serkan; Kaplan, SevilayBu makalede, müzikal yeteneğin kapsadığı başlıca alanlar olan müziksel algılama (işitme, okuma, yazma), ses ve çalgı yetenekleri arasındaki ilişkiler farklı değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada, 2003-2006 (4 yıl) yılları arasında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında özel yetenek sınavlarının her iki aşamasına (müziksel algılama, ses - çalgı alanı) giren toplam 538 adayın tüm puanları ile araştırmada ele alınan değişkenler arasındaki ilişkiler, Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Tekniği ile hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; ülkemizde benzer isim ve sınav aşamalarının yapıldığı özel yetenek sınavlarının alt testleri olan Müziksel İşitme, Çalgı Alanı ve Ses Alanı sınavlarının sonuçları arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Araştırmada değişken olarak belirlenen cinsiyete göre; adayların işitme puanları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir ilişki saptanamazken, yine adayların ses puanları ile cinsiyetleri, çalgı puanları ile cinsiyetleri arasında erkek öğrenciler için anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. Yine adayların İşitme puanları ve çalgı puanları mezun oldukları okul türlerine göre farklılık göstermekteyken, adayların ses puanları ile mezun oldukları okullar arasında ise anlamlı bir ilişki saptanamamıştır.Öğe Ortaçağdan Barok döneme kadar viyoladaki yapısal değişimin incelenmesi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 1998) Ece, Ahmet Serkan; Görsev, SelahattinÖZET ORTAÇAG'DAN BAROK DÖNEME KADAR VİOLADAKİ YAPISAL DE?İŞİMİN İNCELENMESİ ECE, Ahmet Serkan Yüksek Lisans Tezi Müzik Eğitimi Bölümü Mayıs, 1998, xiv+107 Tez Danışmanı : Doç : Selahattin GÖRSEV Bu araştırmanın amacı, Ortaçağ'dan Barok döneme kadar viyoladaki yapısal değişimin incelenmesi ve bu yapısal değişimin diğer yaylı çalgıların ortaya çıkmasındaki etkilerin anlaşılmasını sağlamak ve günümüz müzik eğitimi içerisinde viyola eğitimine katkıda bulunmaktır. Araştırmada; yaylı çalgı türleri, yapım özellikleri ve tarihsel gelişimleri incelendiğinden 2. Derece kaynaklar kullanılmış ve çalgı yapımcıları ile görüşmeler yapılmıştır. Yapılan litaratür tarama ve görüşmelerin sonucunda 18. yüzyılda yaylı çalgıların günümüzde kullanılan şeklini aldığı ve bu çalgıların ortaya çıkışında viyolanın etkili olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelime : Viola Organolojisi IIIÖğe Özel yetenek sınavlarında ÖSS puanı ile yetenek puanları (işitme alanı, ses alanı, çalgı alanı) arasındaki ilişkilerin incelenmesi(2006) Ece, Ahmet Serkan; Sazak, NilgünÜlkemizde her yıl üniversitelerin özel yetenek gerektiren programlarına, bölümlerin/anabilirn dallarının sınav aşamalarını kendilerinin belirledikleri "Özel Yetenek Sınavları" ile yüzlerce öğrenci alınmaktadır. Özel yetenek sınavları sonrasında adayların ÖSS, AOBP ve Özel Yetenek Sınav Puanlarının belirli katsayılarla istatistiksel işlemlere girmesinden sonra yerleştirme puanları hesaplanmaktadır. Bu araştırmada Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında uygulanan Özel Yetenek sınavına son üç yılda giren toplam 1015 adayın aldıkları ÖSS puanları ile yetenek sınavlarının birer alt boyutu olan müziksel işitme (dikte, deşifre, ikises / üçses / dörtses duyma, ezgi tekrarı ve ritim tekrarı), çalgı alanı (482 aday) ve ses alanı (482 aday) sınav aşamalarından elde ettikleri puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilerin olup olmadığı araştırılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, adayların ÖSS puanlan ile yetenek puanları arasında pozitif yönde fakat düşük düzeyde bir ilişkinin mevcut; olduğu saptanmıştır.Öğe Özel Yetenek Sınavlarında ÖSS Puanı ile Yetenek Yetenek Puanları (İşitme Alanı, Ses Alanı, Çalgı Alanı) Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi(2006) Ece, Ahmet Serkan; Sazak, NilgünÜlkemizde her yıl üniversitelerin özel yetenek gerektiren programlarına, bölümlerin/anabilirn dallarının sınav aşamalarını kendilerinin belirledikleri \"Özel Yetenek Sınavları\" ile yüzlerce öğrenci alınmaktadır. Özel yetenek sınavları sonrasında adayların ÖSS, AOBP ve Özel Yetenek Sınav Puanlarının belirli katsayılarla istatistiksel işlemlere girmesinden sonra yerleştirme puanları hesaplanmaktadır. Bu araştırmada Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında uygulanan Özel Yetenek sınavına son üç yılda giren toplam 1015 adayın aldıkları ÖSS puanları ile yetenek sınavlarının birer alt boyutu olan müziksel işitme (dikte, deşifre, ikises / üçses / dörtses duyma, ezgi tekrarı ve ritim tekrarı), çalgı alanı (482 aday) ve ses alanı (482 aday) sınav aşamalarından elde ettikleri puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilerin olup olmadığı araştırılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, adayların ÖSS puanlan ile yetenek puanları arasında pozitif yönde fakat düşük düzeyde bir ilişkinin mevcut; olduğu saptanmıştır.Öğe Özel yetenek sınavlarında yerleştirmeye esas olan puan ve katsayıların alan ve alan dışından gelen adaylara yansıması (karşılaştırmalı durum saptaması)(2007) Ece, Ahmet SerkanHer yıl özel yetenek sınavlarına binlerce öğrenci girmektedir. Farklı liselerden ve/veya farklı alanlarından mezun olan bu adaylar sözü edilen sınavlarda alan ve alan dışı aday olarak tanımlanmakta ve bu farklılığa göre katsayılar uygulanmaktadır. Bu araştırmada, özellikle eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarında uygulanmakta olan özel yetenek sınavlarında yerleştirmeye esas olan ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı), AOBP (Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı) ÖYSP (Özel Yetenek Sınav Puanı) ve bu puanlara ait katsayıların alan ve alan dışı mezun adaylara yansıması karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Genel tarama modelinin uygulandığı ve betimsel bir nitelik taşıyan araştırmada, toplam katsayılar incelendiğinde alan mezunu adayların avantajlı olduğu fakat alan dışı mezun adayların ise özellikle ÖSS ve AOBP de daha avantajlı bir durumda bulundukları saptanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu), MEB (Milli Eğitim Bakanlığı), alan ve alan dışı mezun adaylara da önerilerde bulunulmuştur.Öğe Science and Art Centers Music Teachers’ Views Regarding the Diagnosis of Musical Talent and its Effects on Their Teaching Processes(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2024) Bağriaçik, Belgin; Eren, Altay; Ece, Ahmet SerkanThis study aimed to examine, Science and Art Centers (SARC) music teachers’ views on the practices carried out to diagnose musical talent before and since 2018, and how the effects of these practices were perceived by teachers from a comparative perspective. In the study, a descriptive phenomenological design was used and 30 SARC teachers, who were selected through the criterion sampling method, constituted the sample of the study. The data were collected through semi-structured interviews and an interview form developed by the researchers. Based on the principles of consistency, simplicity, and inclusiveness, a series of content analyses were conducted, and the results of the study were interpreted within the scope of the themes and their categories derived from the results of these analyses. The results showed that teachers’views on the diagnostic practices carried out before and since 2018 could be defined by the themes and categories that consisted of student characteristics, weaknesses and strengths of these practices, and their suggestions on how to strengthen these weaknesses, in addition to the themes and categories that included their overall views. The results also showed that teachers’views regarding the effects of the diagnostic practices carried out before and since 2018 on their teaching processes could be described by the themes and categories that contained students’ demands and their levels of satisfaction, along with the themes and categories that consisted of teaching strategies, methods, techniques, materials, and activities. It was also observed that teachers’ views on the diagnostic practices carried out before and since 2018 had notable differences © (2024), (T.C. Milli Egitim Bakanligi). All Rights Reserved.Öğe The study of the interrater reliability for music special skills examination(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2008) Ece, Ahmet Serkan; Kaplan, SevilayThis study was conducted for the interrater reliability for special skills examination which was carried out by the Department during the selection of students at Abant Izzet Baysal University Department of Fine Arts Music Edu-cation Program. 299 candidates entered the examination in 2006-2007 Educational Year and the interrater reliability was calculated by means of "Kendall's W" coefficient of concordance. At the end of the study, the interrater reliability for special skills examination was found to be very high.Öğe A technological transformation in music talent exams: A start for smart technology with the BILSEM Music Diagnostic Exam Post-2018(2022) Ece, Ahmet Serkan; Okay, Hasan Hakan; Zeybel, Sefa; Satıcı, Şevval; BenAhmed, M; Boudhir, AA; Karas, IR; Jain, V; Mellouli, SScience and Art Centers (SAC-BILSEM) are educational institutions opened to make gifted students, educated under the Ministry of National Education, discover their individual talents and develop their capacities to use at the highest level after they are selected in art, music, and general mental ability. Different applications were made before 2018 to identify students with musical talent as one of the talents in BILSEM institutions. These applications, which have changed over time, have caused various problems to arise in different dimensions. In the course of the workshops held under the Ministry, these problems were discussed with the participation of the experts and a new diagnostic approach was tried to be found with the solution recommended. This search resulted in a new BILSEM Music Diagnostic Exam that combined dynamics such as contemporary special talent theories, objective measurement and evaluation principles, equal opportunities with the opportunities offered by music technology and was applied for the first time in Turkey with its original content in 2018. This exam will also make possible new opportunities with the use of smart technologies in the future. This study aims to introduce the technological transformation-based development process, content and applications of the BILSEM Music Diagnostic Exam after 2018.Öğe Tenor ve bariton ses türlerinin bilgisayar destekli temel frekans ve formant analizi(2019) Avcı, Kemal; Baydağ, Cemalettin; Ece, Ahmet SerkanSes eğitiminde erkek sesleri, ses özelliklerine göre tenor, bariton ve bas olarak üç ana grupta sınıflandırılmaktadır. Kişilerin ses özelliklerine göre hangi ses grubunda yer aldığı, uzman bir ses eğitimcisinin piyano eşliğinde yapacağı öznel bir değerlendirme ile ortaya çıkarılmaktadır. Bu tür bir değerlendirme ile ses türleri saptanabilmekte, ancak bazen farklı sonuçlar ortaya çıkabilmektedir. Bundan dolayı ses türü belirlemede yardımcı unsur olarak kullanılabilecek bilgisayar destekli nesnel bir değerlendirmenin tespiti önem arz etmektedir. Bu çalışmada, ses eğitimi almış 10 tenor ve 10 bariton sesten alınan kayıtların bilgisayar destekli temel frekans ve formant analizi Praat ve Matlab programları ile yapılarak, tenor ve bariton ses türlerinin ayırt edici özelliklerinin ortaya çıkarılması çalışması yapılmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Batı Karadeniz bölgesinde bulunan bir üniversitenin devlet konservatuvarında öğrenim gören 20 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 3’ü güzel sanatlar lisesi mezunu ve geri kalan 17’si ise genel lise mezunudur. Kayıtlar, tenor ve bariton sese sahip katılımcıların farklı notalarda ‘a’ ve ‘e’ vokallerini seslendirmeleri ve bu seslerin iTrack Dock stüdyo kayıt ortamında kaydedilmesi ile oluşturulmuştur. Elde edilen sonuçlar, ‘a’ ve ‘e’ vokalleri üzerinden aynı mi (E4) notası üzerinde yapılacak temel frekans analizinin tenor ve bariton ses türlerini ayırt etmede kullanılabilecek anlamlı bir araç olamayacağı; bununla birlikte F1, F2 ve F3 formantları cinsinden yapılacak formant analizinin ise iki ses türünü ayırt etmede başarılı bir araç olduğunu göstermiştir. Analiz sonuçları tenorların baritonlara göre hem ‘a’ hem de ‘e’ vokallerinde daha yüksek F1, F2 ve F3 formantlarına sahip olduklarını (‘e’ vokali F1 formantında hariç) göstermiştir. Ayrıca mi (E4) notası üzerinden yapılacak olan bir formant analizinde, iki ses türünü ayırmak için ‘a’ vokalinde F1 ve F3 formantların, ‘e’ vokalinde ise F2 ve F3 formantlarının daha etkili olduğu gözlemlenmiştir.