Yazar "Limon, İbrahim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çağdaş Türk eğitim denetimi sistemi (değişimler ve yasal dayanakları)(2018) Durnalı, Mehmet; Limon, İbrahimBu çalışmanın amacı; 14 Eylül 2011 tarihinde 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile değişimi başlatılan ve sonrasında 6528 sayılı kanun, çeşitli yönetmelikler ve son olarak 6764 sayılı kanun ile değişimi sürdürülen Türkiye’nin çağcıl eğitim denetim sisteminin merkezi ve taşra teşkilatı yapısını, işleyişi, Milli Eğitim Bakanlığı’nın hiyerarşik yapısındaki yeri, roller ve görevleri, değişen unvanları ve güncel durumunu detaylı biçimde aktarmaktır. Çalışmada, nitel yöntem çeşitlerinden doküman analizi ile toplanan veriler betimsel ve içerik analizi teknikleri ile çözümlenmiştir. Çalışmada, amacında belirtilen süre içerisinde ve boyutlarda, Türk Eğitim Denetimi Sisteminde çok sık ve peşi sıra gerçekleştirilen bu değişiklikler sistemli ve açık biçimde aktarılmıştır.Öğe Doktora öğrencilerinin doktora eğitimi ve öğretim üyelerine yönelik metaforik algıları(2018) Limon, İbrahim; Durnalı, MehmetBu çalışmanın amacı, doktora öğrencilerinin ‘doktora ‘eğitimi’ ve ‘öğretim üyelerine’ yönelik algılarını metaforlar aracılığı ile belirlemektir. Çalışma grubu farklı üniversite ve bölümlerde doktora eğitimine aktif olarak devam eden 63 doktora öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilim deseninde kurgulanmış; elde edilen veri içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir metafor formu kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda, katılımcıların doktora eğitimine yönelik 52 farklı toplam 56 metafor ürettikleri görülmüştür. Bu metaforlar gerekçelerin niteliklerine göre kategorilere ayrıldığında; 29 metaforun olumlu; 25 metaforun olumsuz ve 2 metaforun ise yansız algıları yansıttığı görülmektedir. Öğretim üyelerine yönelik 43 farklı toplam 58 metafor ortaya konmuştur. Bu metaforlar gerekçelerin niteliklerine göre kategorilere ayrıldığında; 38 metaforun olumlu algıları, 12 metaforun olumsuz algıları, 1 metaforun yansız algıları yansıttığı; 7 metaforun ise iki yönlü olduğu değerlendirilmiştir.Öğe Eğitim örgütlerinde değişim yorgunluğu, eğitim politikaları bağlamında moral yitimi ve iş performansı arasındaki ilişki(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2019) Limon, İbrahim; Nartgün, Şenay SezginMevcut araştırmada öğretmenlerin algıladıkları iş performansı, değişim yorgunluğu ve eğitim politikaları bağlamında moral yitimi düzeyleri ve ilgili değişkenlerin aralarındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğretmen algılarının cinsiyet, görev yapılan okul düzeyi, kıdem, görev yeri, öğrenim düzeyi, medeni hal ve mezun olunan fakülte gibi demografik değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel tarama yönteminden yararlanılmıştır. Betimsel istatistikler kapsamında aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Veri dağılımının normalliği sınanarak parametrik (ANOVA, t-testi, Spearman korelasyon analizi, basit doğrusal regresyon) ve non-parametrik (Kruskall Wallis-H ve Mann Whitney-U) testlerden uygun olanlar kullanılmış; demografik değişkenlere ilişkin karşılaştırmalarda etki büyüklükleri hesaplanmıştır. Veri toplamak amacıyla araştırma kapsamında geliştirilen "Öğretmen İş Performansı Ölçeği (ÖİPÖ)", "Değişim Yorgunluğu Ölçeği" ve Türk kültürüne uyarlanan "Eğitim Politikaları Bağlamında Öğretmen Moral Yitimi Ölçeği (EPB-ÖMYÖ)" kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 öğretim yılında Sakarya ili genelinde yürütülmüş ve evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir. Çevrim içi olarak il genelinde bütün ilk, orta ve lise düzeyindeki kamu okullarına gönderilen link yoluyla 1935 öğretmen araştırmaya katılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular öğretmenlerin iş performansına ilişkin algılarının ölçek genelinde, görev performansı ve uyumsal performans boyutlarında "her zaman" bağlamsal performans boyutunda "sık sık"; değişim yorgunluğu ölçeğinde "katılıyorum"; öğretmen moral yitimi ölçeği geneli ve boyutlarında ise "kararsızım" düzeyinde gerçekleştiğini göstermektedir. Ayrıca öğretmen algıları arasında bazı demografik değişkenler açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Öte yandan araştırmada ele alınan değişkenler arasında pozitif ve negatif yönlü düşük, orta ve yüksek düzeyde istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğu saptanmıştır. Son olarak yordama düzeyleri düşük olmakla birlikte değişim yorgunluğu ve moral yitimi değişkenlerinin öğretmen iş performansının anlamlı birer yordayıcısı olduğu; ayrıca değişim yorgunluğunun öğretmen moral yitimini anlamlı bir biçimde yordadığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgulardan yola çıkarak politika yapıcılara ve eğitim yöneticilerine yönelik bir takım öneriler getirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Değişim Yorgunluğu, Moral Yitimi, İş Performansı.Öğe İşbirlikçi iklim ölçeği'nin Türkçe'ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması(2017) Limon, İbrahim; Durnalı, Mehmetİşbirlikçi iklim örgütte bireylerin bilgi paylaşımına yönelik inanç, değer ve varsayımlarını ifade eden ve bu yönde harcanan çaba ve gönüllülük sonucunda oluşan iklimdir. Mevcut araştırmanın amacı Sveiby ve Simons (2002) tarafından geliştirilen İşbirlikçi İklim Ölçeği'ni Türkçe'ye uyarlamaktır. Söz konusu ölçek dört alt boyut ve 20 maddeden oluşmaktadır. Her bir alt boyutta beş madde yer almaktadır. Ölçeğin dil yönünden geçerliliğini test etmek amacıyla İngilizce ve Türkçe formlar arasında korelasyon hesaplanmış; yapı geçerliği doğrulayıcı faktör analizi (DFA), alt boyutlar arası korelasyonlar ve madde analizi yoluyla incelenmiştir. Madde analizi kapsamında alt-üst %27'lik gruplar arasındaki farkın anlamlılığı ve madde toplam korelasyonları hesaplanmıştır. Ölçeğin iç tutarlılığı ise Cronbach's Alpha katsayısı yöntemi ile test edilmiştir. Elde edilen bulgular ölçeğin dil ve yapı yönünden geçerliğini ve güvenirliğini kanıtlar niteliktedir. Ölçeğin Türkçe nihai formunda orijinal ölçekten farklı olarak dört alt boyutta toplam 17 madde yer almaktadır. Orijinal ölçekte yer alan 3 madde farklı sebepler ile Türkçe versiyon dışında tutulmuştur.Öğe Strategic human resource management and organizational innovativeness in private schools(Iclel Conferences, 2016) Argon, Türkan; Limon, İbrahimThe purpose of this study is to determine private school teachers' views on strategic human resource management (HRM) and organizational innovativeness and whether there is a statistically significant relationship between their views. The study was designed in relational survey model and the study group consisted of 187 teachers working in private schools in Sakarya during 2015-2016 educational year. Strategic Human Resource Management Scale and Organizational Innovativeness Scale were used as data collection tools. To test the normality of the distribution of data Kolmogorov-Smirnov test was conducted. The result demonstrated that data did not have a normal distribution so to analyze the data means, standard deviations were calculated and correlation analysis (Spearman rho) was conducted. Some of the findings of the study are as follows; teachers' view on strategic human resource management in private schools is "Moderately Agree" and their view on organizational innovativeness is "Strongly Agree". There is significant and positive relationship between teachers' views on strategic HRM and organizational innovativeness. The correlation is moderate in strength. On the other hand, it was observed that there were significant and positive relationships between subscales of strategic HRM and organizational innovativeness. These correlations were at different levels in strength. Based on the results of the study, it can be suggested that private schools should reward their teachers more frequently. They should also train the teachers systematically, especially novice ones. Additionally, private schools should take higher risks and create opportunities for the teachers to participate in organizational decisions. To foster innovation they should follow a strategic approach in HRM.Öğe Teachers' professional image in Turkish school series(Iclel Conferences, 2017) Nartgün, Şenay Sezgin; Limon, İbrahimThe aim of this study is to determine teachers' professional image in Turkish school series on television. Teachers' professional image was analyzed under four categories as demographic characteristics, positive, negative and omitted image components. To this end, four school series broadcasted on different TV channels were analyzed. The TV series were obtained from the websites of the channels or they were downloaded from YouTube. The study was carried out as an ethnographic study which is one of the qualitative designs. Study materials were chosen through criterion sampling method. The first three episodes and main teacher character of the series were included in the study. Data was collected through document review method. To analyze the data ethnographic content analysis was utilized. The following results were obtained. There were not stereotypes in terms of gender or age of the characters. On the other hand, three of the characters were seen as teachers in social sciences while only one of them was a Math teacher. All of the characters were single or widow which was regarded as a negative image component. Additionally, all of the series were set in high schools. As for the positive image components, the characters were idealistic, self-sacrificing, concerned, role-model, respectable and just. The names of the characters can be said to have positive connotations in Turkish language. They had positive visual image and good relations with their students. The characters could solve their students' personal problems. However, some negative image components were present in the series. These can be listed as financial status, the fierce opposition to the school administration, solving the problems at school informally, making exam in the first lesson and using insulting words to the students. Teachers were also depicted as an occupational group which can easily be appointed from place to place as a punishment. It was also determined that there were some omitted image components. Teachers were not depicted while planning, preparing for the lesson, training, participating in the meetings, grading the exams or doing extra tasks.