Yazar "Yorgun, Songül" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Effect of childbirth education on the perceptions of childbirth and breastfeeding self-efficacy and the obstetric outcomes of nulliparous women(Taylor & Francis Inc, 2020) Bilgin, Nevin Çıtak; Ayhan, Fatma; Koçyiğit, Fatma; Yorgun, Songül; Topçuoğlu, Mehmet Ata; Ak, BedriyeIn this quasi-experimental and prospective study, we aimed to determine the effect of education about childbirth on the perceptions of nulliparous women regarding the experience of childbirth, obstetric outcomes (e.g., type of delivery, use of induction, and instrument-assisted delivery), and breastfeeding self-efficacy. The study population comprised 121 women, of whom 64 and 57 were classified into the education and control groups, respectively. Study data were collected using a participant identification form, the Perception of Birth Scale, Visual Analog Scale, and Breastfeeding Self-Efficacy Scale-Short Form. Compared to the control group, participants in the education group held significantly more positive birth-related perceptions (p = 0.000) and experienced a lower level of pain during delivery (p = 0.016). However, education did not affect the obstetric outcomes. During the first month postpartum, a higher level of breastfeeding self-efficacy was reported by mothers in the education group than by those in the control group. In conclusion, systematic childbirth education positively affected the mothers? perceptions of the childbirth experience and their breastfeeding self-efficacy, but had no effect on the type of delivery or other birth-related obstetric interventions.Öğe HEALTH-SERVICE-FAILURE SCALE: DEVELOPING A SCALE TO DETERMINE HEALTH SERVICE FAILURES(2022) Öcel, Yusuf; Çati, Kahraman; Yorgun, Songül; Bayraktar, Muhammet FatihThe main purpose of this study is to develop a scale for determining health service errors. Within the scope of this purpose, as a result of literature review and interviews with health institution managers, a question pool consisting of 57 statements was created. The pilot implementation was conducted as a result of interviews with the health service manager and academicians who are experts in their fields. Data were collected by convenience sampling method from 392 individuals with a total of 53 statements remaining in the item pool. reliability and validity tests were performed in the analysis of the questionnaires collected by hand-away method. Eight dimensions emerged as a result of the exploratory factor analysis. These dimensions include \"pricing errors\"; \"errors related to violation of rights\"; \"service delivery errors\" \"behavioral errors\" \"errors related to physical infrastructure\" \"e-service error\" \"privacy related errors\" and \"accessibility errors\". In addition, it was determined that the model fit values for the confirmatory factor analysis met the specified criteria.Öğe HEMŞİRELERİN BAKIM PAKETİ UYGULAMALARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ(2020) Gel, Keziban Türken; Yaşayacak, Aliye; Yorgun, SongülAmaç: Bu çalışmada yoğun bakım ünitesinde çalışan hemşirelerin Bakım Paketi uygulamaları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma evrenini, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İzzet Baysal Eğitim ve Araştırma Hastanesi 3. Basamak yoğun bakım ünitesinde çalışan 29 hemşire oluşturmuştur. Tanımlayıcı tipte dizayn edilen bu çalışmada katılımcılara 17 sorudan oluşan soru formu uygulanmıştır. Veriler; frekans, yüzde yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin büyük bölümü genç/orta yaş grubunda (% 44.8, 23-27 yaş) ve meslekteki yılı en fazla 2-5 yılda (%55.2) olduğu belirlenmiştir. Grubun %65’i erkektir. Çalışmaya katılanların %72.4’ü Bakım Paketi’nin yoğun bakım ünitelerinde tedavi gören hastalar için en iyi bakımın sunulmasını sağladığı, %75.9’u bakım ve hasta süreçlerinin iyileştirilmesinde kullanılan etkin bir yol olduğu, % 93.1’i başarılı bir uygulama için tüm adımlar sırasıyla uygulanması gerektiğini belirtmişlerdir. Hemşirelerin %24’ü Bakım Paketi’nin “hasta bakımında ne yapılması gerektiği değil, en iyi bakımın nasıl sağlanacağı üzerine odaklanır” konusunda ve %37.9’u “bir kontrol listesi değil net parametreler içeren belirli bir araç olduğu” konusunda kararsız kalmışlardır. Çalışmaya katılanların %79.3’ü Bakım Paketi; “infeksiyonları önlemek için mutlaka gerekli”, %69’u “güvenli sağlık hizmetinin multidisipliner bir yaklaşımla sunulması için önemli bir fırsat olduğunu” belirtmişlerdir. Hemşirelerin %93.1’i Bakım Paketi uygulamada geri bildirim önemli olduğunu belirtmekle birlikte %41.4’ü kullanımının hemşirenin iş yükünü artırmadığı görüşündedirler. Sonuç: Hasta güvenliğinde sağlık bakım ilişkili infeksiyonlar son derece önemli bir yere sahiptir. İnfeksiyonları azaltmaya yönelik uygulamalar içerisinde Bakım Paketi uygulamaları önemlidir. Son yıllarda yeni bir kavram olarak karşımıza çıkan konu hakkında uygulamaları yapan meslek grubunun görüşleri, iyileştirmeler açısından son derece önemlidir. Bu çalışmada, hemşirelerin genelde uygulamaya olumlu baktıkları ve konuyu önemsedikleri görülmekle birlikte kararsız kalınan konuların tekrar gözden geçirilmesi faydalı olacaktır.Öğe Hemşirelerin hizmet içi eğitime ilişkin görüşlerinin saptanması(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2002) Yorgun, Songül; Ülker, GönülHEMŞİRELERİN HİZMET İÇİ EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN SAPTANMASI YORGUN SONGÜL Yüksek Lisans, Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı Tez Danışmanı: Yrd.Doç. Gönül Ülker Haziran 2002, XV +115 sayfa Araştırma, hemşirelerin hizmet içi eğitimlere İlişkin görüşlerinin saptanması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Sağlık Bakanlığına bağlı üç hastanedeki 158 hemşire oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından konu ile ilgili literatür incelenerek ve uzman görüşü alınarak oluşturulan soru formu aracılığı ile elde edilmiştir. Veri değerlendirmede, yüzdelik dağılım ve yüzdelik olarak karşılaştırma yapılmıştır. Hemşirelerin büyük çoğunluğu (% 66.4) 28 yaş ve üzeridir. Grubun %57.6 'sı Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Hemşirelik Ön lisans mezunudur. Hizmet içi eğitimlere katılma oranı %72.8 olarak bulunmuştur. Kurum dışı eğitimlerde konferanslar büyük bir çoğunluğu oluşturmaktadır. Hemşirelerin göreve ilk başladıklarında oryantasyon programına yönelik eğitim almaması anlamlı bulunmuştur. Kurumlarda yapılmakta olan eğitimlerin bilgi kazandırmaya yönelik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Hizmet içi eğitimlerin yararlı olduğu grubun IVçoğunluğu tarafından belirtilmiştir. Hizmet içi eğitimlerin görsel ve işitsel materyallerle destekli olması yüzdelik olarak anlamlı bulunmuştur. Hizmet içi eğitimlerde alınan bilgiler yeterli olarak uygulanamamakta, bunun nedeni olarak da hastanenin rutin işlemleri, uygun malzeme olmayışı, hekimlerin ekip çalışmasına katılmamaları sonucu bulunmuştur. Hemşirelerin yarıya yakını eğitimlerin yararlı olduğu ve devam etmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda gerekli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Hemşire, Hizmet içi eğitim.Öğe HEMŞİRELERİN PROFESYONEL TUTUMLARI İLE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ(2014) Dikmen, Yurdanur Demir; Yönder, Melike; Yorgun, Songül; Usta, Yasemin Yildirim; Umur, Sema; Aytekin, AynurAmaç: Bu araştırma, hemşirelerin mesleki profesyonel tutumlarını ve bunu etkileyebilecek bazı faktörleri incelemek amacıyla tanımlayıcı ve analitik desende yapıldı.Yöntem: Araştırma Nisan-Mayıs 2010 tarihleri arasında Bolu ili İzzet Baysal Devlet Hastanesi’nde (Köroğlu Birimi) çalışan hemşirelerle gerçekleştirildi. Araştırmanın örneklemini bu birimde çalışan 89 hemşire oluşturdu. Veriler hemşire tanıtım formu ve Meslekte Profesyonel Tutum Envanteri (MPTE) kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde ortalama, standart sapma, sayı, yüzdelik ile non-parametrik testlerden Kruskal Wallis Testi ile Mann-Whitney U Testi kullanıldı.Bulgular: Hemşirelerin MPTE toplam puan ortalaması 140.28.01±11.99 (32-160 puan) olarak bulundu. Hemşirelerin eğitim durumu, çalışma süresi, görev şekli, nöbet tutma durumu, meslekten memnuniyet durumu ve bilimsel toplantılara katılma durumu gibi özelliklerinin profesyonel tutumu olumlu yönde etkilediği saptandı.Sonuç: Hemşirelerin profesyonel tutum puanlarının iyi düzeyde olduğu söylenebilir.Öğe Hemşirelik Öğrencilerinin ve Hemşirelerin Bakıma İlişkin Tutum ve Davranışları(2019) Cerit, Birgül; Bilgin, Nevin Çıtak; Çoşkun, Simge; Yorgun, SongülAmaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencileri ve hemşirelerin hemşirelik bakımına ilişkin tutum ve davranışlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yöntem: Araştırma tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Veriler araştırmaya katılmaya gönüllü olan, bir üniversite hastanesinde görev yapan 101 hemşire ve bir sağlık yüksekokulunda okuyan 227 hemşirelik öğrencisinden elde edilmiştir. Araştırma verileri kişisel bilgi formu ve Bakım Odaklı Hemşire-Hasta Etkileşimi Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Bağımsız İki Örnek t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Mann-Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Bulgular: Hemşirelerin bakım odaklı hemşire hasta etkileşimi ölçeği önemlilik, yeterlilik ve uygulanabilirlik boyutu puan ortalaması sırasıyla 299.33±38.65; 284.56±38.94; 267.73± 50.21’dir. Hemşirelik öğrencilerinin bakım odaklı hemşire hasta etkileşimi ölçeği önemlilik, yeterlilik ve uygulanabilirlik boyutu puan ortalaması sırasıyla 314.92±37.28; 276.78±40.40; 277.81±47.09’dir. Hemşirelik öğrencileri ve hemşirelerin önemlilik boyutu puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir (p<.05). Hemşirelik öğrencilerinin cinsiyete göre bakım odaklı hemşire-hasta etkileşimi ölçeği puan ortalamaları arasında anlamlı fark belirlenmemiş olup (p>.05), sınıf düzeyine göre ise önemlilik ve uygulanabilirlik boyutları toplam puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark tespit edilmiştir (p<.05). Hemşirelerin cinsiyet, eğitim düzeyi ve mesleki kıdemine göre bakım odaklı hemşire-hasta etkileşimi ölçeği puan ortalamaları arasında anlamlı fark bulunamamıştır (p>.05). Sonuç: Araştırma sonucunda, hemşire ve öğrenci hemşirelerin bakım odaklı hemşire hasta etkileşimine yönelik tutum ve algılarının olumlu yönde olduğu, öğrenci hemşirelerin bakım odaklı hasta-hemşire ilişkisini hemşirelere göre daha önemli olarak algıladıkları saptanmıştır.Öğe Investigation of the relationship between barriers to using research findings and decision strategies among nurses(Scibulcom Ltd, 2016) Usta, Yasemin Yıldırım; Ak, Bedriye; Dikmen, Yurdanur; Yorgun, Songül; Yönder, MelikeThis study was performed in order to examine the relationship between the factors preventing nurses from using research results in their applications and decision-making strategies. The sample of this cross sectional and descriptive study consists of nurses (n = 241) who work at public and university hospitals who agreed to participate in the study. As data collection tools, 'Nurse Information Form', the 'The Barriers to Research Utilisation Scale', 'Decision Making Strategies Scale (DMSS)', and 'SociotropyAutonomy Scale' were used. As a result, it was found that the sociotropy (68.63 +/- 15.97) and autonomy (78.40 +/- 14.04) personality characteristics of the nurses were on a medium level, that they more commonly use the dependent decision-making strategy (24.80 +/- 2.75) and that they perceive above average obstruction (52.96 +/- 13.99) in transferring research results to application. When the correlations between the Sociotropy-Autonomy Scale, DMSS, and the Barriers to Research Utilisation Scale were examined, it was found that reasonable-systematic decision making sub-dimension score averages increased with increasing autonomy sub-dimension scores (p < 0.01). It was found that nurses perceive barriers to transferring research findings to practice above medium levels, that they mostly use the dependent decision strategy, and that they possess sociotrophy and autonomy at medium levels.Öğe Kardiyoloji Hemşirelerinin Hizmetiçi Eğitim Programına İlişkin Görüşleri(2003) Gökdoğan, Feray; Yorgun, SongülYoğun bakım gibi özel bakım ya da uzmanlık gerektiren ünitelerdeki hemşirelik bakım hizmetleri, oryantasyon ve hizmetiçi eğitim programlarının uygulanmasını ve sürekliliğini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışma, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu Sağlık Yüksekokulu‘nda kardiyoloji hemşireliği alanında uzman bir hemşire öğretim üyesi tarafından İzzet Baysal Bolu Devlet Hastanesi kardiyoloji hemşirelerine 11 ay süre ve haftada iki saat olarak uygulanan bir hizmetiçi eğitim programına ilişkin katılımcıların görüşlerini belirlemek amacıyla planlanmıştır. Hemşirelerin hizmetiçi eğitim programına ilişkin görüşleri, bir hizmetiçi eğitim programında etkinliği değerlendirilerek geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan bir ölçek aracılığıyla ve yüz yüze görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Görüşme ve geri bildirim yöntemiyle hemşirelerin gereksinimleri ve istekleri doğrultusunda kardiyoloji hemşireliğine özgü hazırlanan, alanında uzman bir öğretim üyesi tarafından gerçekleştirilen ve sürekliliği olan bu hizmetiçi eğitim programını, ölçekte yer alan öğretim elemanı, organizasyon, planlanması ve değerlendirmeye yönelik ifadeleri hemşireler “kesinlikle katılıyorum” ve “katılıyorum” seçeneklerini işaretleyerek genelde olumlu bulduklarını belirtmişlerdir. Hemşirelik hizmetlerinde uygulama ve eğitimin birbirini tamamladığı ve en üst düzeyde yararlanım sağlandığı bu hizmetiçi eğitim modelinin, uygulanabilir olduğu bu çalışma ile ortaya konmuştur.Öğe Predictors of foot care behaviours in patients with diabetes in Turkey(Peerj Inc, 2019) Usta, Yasemin Yıldırım; Dikmen, Yurdanur; Yorgun, Songül; Berdo, İkbalBackground: The management of diabetic foot complications is challenging, time-consuming and costly. Such complications frequently recur, and the feet of individuals with diabetes can be easily infected. The variables that predict foot care behaviours must be identified to improve foot care attitudes and behaviours. Thus, this study aimed to evaluate the predictors of foot care behaviours in individuals with diabetes and the role of these variables. Methods: This descriptive and analytic study was carried out between July 2015 and July 2016, and 368 outpatients with diabetes from a public hospital in Turkey were included. The participants had no communication, psychiatric or neurological problems and had been diagnosed with diabetes for at least 1 year. Foot care behaviour was the dependent variable and was evaluated with the foot care behaviour questionnaire. The relationship among foot care behaviours and socio-demographic characteristics, diabetes-related attitudes, disease perception, health beliefs and perceived social support was evaluated. Factors that independently predicted effective foot care behaviours were estimated via a linear regression analysis. Results: The foot care behaviour score of the participants was above average (54.8 +/- 5.0). Gender (t = -2.38, p = 0.018), history of a foot wound (t = -2.74, p = 0.006), nephropathy (t = 3.13, p = 0.002), duration subscale of the illness perception scores (t = 2.26, p = 0.024) and personal control subscale of the health belief scores (t = -2.07, p = 0.038) were significant predictors of foot care behaviours. These variables, which provided model compatibility, accounted for approximately 22.0% of the total variance of the foot care behaviour score (R = 0.47, R-2 = 0.22, F = 5.48, p <= 0.001). Discussion: Our results show factors that may affect diabetic foot care behaviours. Several of these factors prevent individuals from practising these behaviours. Further studies on the roles of barriers as predictors of foot care behaviours must be conducted.Öğe Satisfaction levels of emergency department staff(2013) Duran, Arif; Ocak, Tarık; Yorgun, Songül; Okumuş, Mehmet; Kaya, HalilAim: This study was performed to determine the satisfaction levels of health care workers who work in emergency department of Izzet Baysal Bolu State Hospital and to investigate whether this survey is adequate to demonstarte employee satisfaction levels. Material and Methods: Fourty seven individuals included to the study who has worked in emergency department of Bolu Izzet baysal state hospital between 6th-15th of August in 2009. Results: Most of the study group were consisted of nurses. (%34). 68% of participants think that employers are out of number, %53,2 of them think that they work more than weekly working time, and 72,3% of them stated that human resources are efficiently used in the hospital. 59,6% of the workers said that they have not been rewarded by the hospital administration. 89.4% of them stated that they have not been physically assaulted in last six months and 85.1% complaint of inadequate safety measures in working place. Conclusion: It would be useful making surveys among emergency department staff at regular intervals to make early interventions. This will also contribute to increased patient satisfaction and corporate success.