Yazar "Tarhan, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Altın Yaprak Dergisi (1925): Ahmet İzzet ve Mehmet Zekâi Bey’in kaleminden “Terbiye Notları”(2016) Tarhan, Murat; Kılıç, Fahri; Solak, MehmetBolu Muallimler Birliği tarafından 1925 yılında Osmanlıca olarak çıkarılan Altın Yaprak dergisi, Bolulu öğretmenlerin makalelerinin yer aldığı eğitim, kültür, tarih, fen, edebiyat ve haber içeriğine sahip bir eğitim dergisidir. Toplamda 13 sayı çıkarılmış olan bu derginin on beş günde bir çıktığı bilinmektedir. Ancak bazen ayda üç defa yayın yapıldığı da görülmektedir. Dergi, Bolu Vilayet Matbaasında basılmıştır. Bu dergi içerisinde öğrenci yazılarına ve reklamlara da rastlamak mümkündür. Dergide farklı konularda yayımlanan köşe yazılarından birisi de makalenin konusunu teşkil eden "Terbiye Notları" isimli yazılardır. Bu yazılar Bolu'da Tarih, Coğrafya ve Ruhiyat muallimi olarak görev yapan Mehmet Zekâi Bey ve Ahmet İzzet Bey tarafından Altın Yaprak Dergisi'nde bir makale dizisi şeklinde yayımlanmıştır. "Terbiye Notları"nda terbiyenin tarihçesinden; terbiyenin hissî, ahlâkî, ilmî ve iktisadî boyutlarından, terbiye unsurlarından bahsedilmiştir. Bu çalışma, Cumhuriyet'in ilk yıllarında kuruluş ve eğitim felsefesinin taşradaki yansımasını anlamamız adına bize ışık tutacaktır. Araştırmada, seri şekilde yayımlanan bu makalelerin orijinal (Osmanlıca) metinleri tespit edilmiş ve bu makaleler içerik olarak değerlendirilmiştir.Öğe BIBLIOGRAPHY OF RESOURCES FOR IMPROVING ENTREPRENEURSHIP SKILLS IN SOCIAL STUDIES EDUCATION(2017) Tarhan, Murat; Kiliç, FahriBireye girişimcilik becerisinin kazandırılmasında girişimcilik eğitiminin erken yaşlarda başlatılmasının önemli bir yeri bulunmaktadır. Girişimcilik eğitimi genç bireylerin düşüncelerini değiştirmek ve girişimci bir kültürün oluşması açısından vazgeçilmez bir unsurdur. Girişimcilik becerisinin kazandırıldığı bireyler, sosyal yaşam içerisinde birer girişimci olarak yer alacaklar ya da yenilikçi organizasyonlar içerisinde bulunacaklardır. Sosyal Bilgiler dersi girişimcilik becerilerinin kazandırılmasında önemli bir işleve sahiptir. Sosyal Bilgiler dersinin amacı millî, manevi ve evrensel değerlerin ve ideal vatandaşlığın yanı sıra üreten bireylerin toplumda yer almasının da sağlanmasıdır. Bu çalışmanın amacı, girişimcilik eğitimi alanındaki ulusal ve uluslararası kitap, makale ve tezlerden oluşan kaynakları tarayarak bu alanda yapılmış olan çalışmaların bir bibliyografyasını ortaya çıkarmak olacaktır. Bu alanda yeterli biyografik çalışma olmadığı için çalışmanın alan yazınına önemli katkıda bulunacağı umulmaktadırÖğe BOLU TÜRK OCAĞI'NIN FAALİYETLERİNDEN BİR KESİT(2016) Solak, Mehmet; Tarhan, Murat; Kılıç, FahriTürk Ocakları, II. Meşrutiyet sonrası gelişen Türk Milliyetçiliği fikrinin en önemli kurumsal örneklerinden birisidir. Balkan Savaşları ve Birinci Dünya Savaşı sırasında yürüttüğü faaliyetlerle Türkçülük düşüncesinin yaygınlaşmasına katkıda bulunmuştur. Ocağa mensup birçok gönüllü genç Birinci Dünya Savaşı ve Milli Mücadele'nin saflarında yer almıştır. Ocak Cumhuriyetin ilanından sonra yaptığı faaliyetlerle Cumhuriyet rejimine ve Türk inkılaplarına destek vermiştir. Anadolu'nun her köşesinde şubeler açarak sosyal kültürel ve sanatsal faaliyetlerde bulunmuşlardır. Bolu'da açılan Türk Ocakları, yapmış olduğu etkinlikler ile yöre halkını eğitimden sanata, kültürden sağlığa kadar birçok konuda aydınlatmaya çalışmıştır. Bu çalışmanın amacı, 1 Mart-31 Ağustos 1925 tarihleri arasında Bolu Türk Ocağı'nın faaliyetlerini Altın Yaprak Mecmuasında çıkan haberler üzerinden değerlendirmektir. Ayrıca Bolu Türk Ocağı'nın çalışmaları, Bolu halkı üzerinde bıraktığı etki ve Cumhuriyet döneminde yaşanan olaylara bakış açısı ortaya konulmaya çalışılmıştır.Öğe CUMHURİYETİN İLK YILLARINDA ANADOLU’DAN EĞİTİME BİR BAKIŞ: YEŞİL YAPRAK DERGİSİ1(2018) Kılıç, Fahri; Tarhan, MuratYeşil Yaprak dergisi, Bolu Muallimler Birliği tarafından 1 Aralık 1925 ile 31 Mayıs 1926 yılları arasında, toplam 13 sayı olarak yayımlanmıştır. Altın Yaprak Dergisi'nin devamı niteliğini taşıyan dergi hakkında henüz akademik bir çalışma yapılmamıştır. Dergide Bolu ilinin eğitim-öğretim uygulamaları ile yörenin sosyal ve kültürel hayatına ilişkin bilgiler ve haberler yer almaktadır. Derginin yazar kadrosu, Bolu Muallimler Birliği üyesi öğretmenler, imtiyaz sahibi ve aynı zamanda Bolu Maarif Müdürü İbrahim Fehmi Bey, derginin mesul müdürü daha önce de çeşitli dergiler çıkartmış olan Agâh Tuğrul Bey'den oluşmaktadır Bu araştırmada Yeşil Yaprak dergisinin tüm sayıları gözden geçirilerek dergide çıkan yazı ve haberler incelenerek, derginin yazar kadrosu, yayın ilkeleri ve politikası hakkında veriler değerlendirilmiştir. Bolu'nun eğitim tarihine ait bilgilerin yanı sıra Cumhuriyet'in ilk yıllarında yürütülen eğitim uygulamaları da dergide yer alan haberler çerçevesinde aktarılmıştır. Milli Kütüphane ve Beyazıt Kütüphanesi'nde yer alan Hakkı Tarık Us koleksiyonundan dijital nüshalar temin edilerek yapılan çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştırÖğe Din Eğitiminde Girişimcilik Becerisinin Etkinliklerle Kazandırılmasına Yönelik Bir Değerlendirme(2023) Binnetoğlu, Semanur; Bağ, Sema; Tarhan, MuratEğitim, bireylerin davranışlarını şekillendirmek beceri ve değer kazandırmak için önemli bir araçtır. Günümüzde eğitim öğretim sürecinin önemli bir parçası olan girişimcilik eğitimi ise bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılmasının yanı sıra bireylerde girişimci kültürün oluşmasını ve girişimci ruhun (motivasyonun) arttırılmasını amaçlamaktadır. Bu nedenle girişimcilik becerisi Türkiye’de öğretim programlarının temel yetkinlikleri arasında yer almaktadır. Yapılan araştırmada Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı girişimcilik eğitimi ve girişimcilik becerisinin kazandırılması bağlamında ele alınmıştır. Program içerisinde yer alan unsurlar girişimcilik eğitimi kapsamında değerlendirilmiş ve girişimcilik becerisinin etkili bir şekilde kazandırılması için (öğrenme alanları ve kazanımlar bağlamında) örnek etkinlik uygulamaları hazırlanmıştır. Veriler nitel araştırma yöntemi kapsamında ele alınmış ve değerlendirme sürecinde betimsel analiz ve içerik analizi tercih edilmiştir. Araştırmada Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı (DKAP) içerisinde yer alan öğretim içerikleri girişimcilik eğitimi bağlamında değerlendirilmiştir. Din eğitiminde girişimcilik eğitimi ve girişimcilik becerisinin yeri ve önemi, bunların nasıl geliştirilebileceği, girişimcilik becerisinin kazandırılmasında hangi yöntemlerin uygulanması gerektiği, örnek etkinliklerin neler olabileceği gibi sorulara cevap aranmaya çalışılmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımlardan hareketle girişimcilik eğitimi sürecinde bilgi, beceri ve değerin geliştirilmesine yönelik bulgular değerlendirilmiştir. İlgili süreçte “mücadeleci olma, hoş görülü olma, cesaretli olma, dürüst olma, saygılı olma, güvenilir olma çalışkan olma, nezaket kuralları, selamlaşma adabı, iletişim ve konuşma adabı, paylaşmayı sevme, yardımlaşmayı sevme, kararlı olmak” gibi değerlerin yanı sıra “gelir gider kontrol etme becerisi, etkili iletişim kurma becerisi, plan yapma becerisi, problemle çözme becerisi, iş fikrini ifade etme, tasarım becerisi, girişimcilik becerisi” gibi girişimcilik eğitimi unsurlarına ait bir çok becerinin geliştirilebileceği ifade edilmiştir.Öğe Gaining entrepreneurship skills in mathematics education: The middle school mathematics course curriculum of Turkey(TAYLOR & FRANCIS, 2022) Tarhan, Murat; Akkaş, Elif Nur; Ayvaz, ÜlküThe aim of this study is to determine the objectives in the Middle School Mathematics Course Curriculum that can be associated with entrepreneurship education and to prepare activities/questions related to these objectives to be studied in gaining entrepreneurship skills. The curriculum was examined according to the framework developed by Tarhan (2019b), which consists of the dimensions of business idea, finance, product design and production, promotion and marketing, and investment within entrepreneurship education. The data obtained through the examination of the objectives were analyzed by descriptive analysis, and it was determined that at least one objective could be associated with each of the dimensions at each grade level. In total, 42 objectives in the learning domains of 'numbers and operations, geometry and measurement, algebra, probability, and data processing' were determined related to the dimensions of entrepreneurship skills. Accordingly, sample activities/questions to be studied in gaining 20 different sub-skills of entrepreneurship education were prepared and it was suggested that further research can be conducted to investigate the effectiveness of these activities/questions prepared to develop entrepreneurship skills.Öğe Geliş Tarihi: 16/11/2016 Kabul Tarihi: 25/11/2016 ALTIN YAPRAK DERGİSİ (1925): AHMET İZZET VE MEHMET ZEKÂİ BEY'İN KALEMİNDEN "TERBİYE NOTLARI"(2016) Tarhan, Murat; Kiliç, Fahri; Solak, MehmetBolu Muallimler Birliği tarafından 1925 yılında Osmanlıca olarak çıkarılan Altın Yaprak dergisi, Bolulu öğretmenlerin makalelerinin yer aldığı eğitim, kültür, tarih, fen, edebiyat ve haber içeriğine sahip bir eğitim dergisidir. Toplamda 13 sayı çıkarılmış olan bu derginin on beş günde bir çıktığı bilinmektedir. Ancak bazen ayda üç defa yayın yapıldığı da görülmektedir. Dergi, Bolu Vilayet Matbaasında basılmıştır. Bu dergi içerisinde öğrenci yazılarına ve reklamlara da rastlamak mümkündür. Dergide farklı konularda yayımlanan köşe yazılarından birisi de makalenin konusunu teşkil eden \"Terbiye Notları\" isimli yazılardır. Bu yazılar Bolu'da Tarih, Coğrafya ve Ruhiyat muallimi olarak görev yapan Mehmet Zekâi Bey ve Ahmet İzzet Bey tarafından Altın Yaprak Dergisi'nde bir makale dizisi şeklinde yayımlanmıştır. \"Terbiye Notları\"nda terbiyenin tarihçesinden; terbiyenin hissî, ahlâkî, ilmî ve iktisadî boyutlarından, terbiye unsurlarından bahsedilmiştir. Bu çalışma, Cumhuriyet'in ilk yıllarında kuruluş ve eğitim felsefesinin taşradaki yansımasını anlamamız adına bize ışık tutacaktır. Araştırmada, seri şekilde yayımlanan bu makalelerin orijinal (Osmanlıca) metinleri tespit edilmiş ve bu makaleler içerik olarak değerlendirilmiştir.Öğe JAPONYA EĞİTİM SİSTEMİ İÇERİSİNDE GİRİŞİMCİLİK BECERİSİNİN YERİ VE ÖNEMİ: ÖĞRETİM İÇERİKLERİ VE ÖRNEK UYGULAMALAR(2022) Tarhan, Murat; Gülmez, AhmetÜlkeler girişimcilik eğitimini ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirmekte ve eğitim sistemi içerisine dâhil etmektedirler. Sosyokültürel, ekonomik, demografik nedenlerden kaynaklanan sorunlara çözüm yolu bulmak için politika yapıcılar tarafından girişimcilik eğitimi bir araç olarak kullanılmaktadır. Özellikle bu problemlerin inovatif bir şekilde eğitim odaklı çıktıları insanların gelecek yaşantısı için önem arz etmektedir. PISA ve TIMSS gibi uluslararası araştırmalarda ilk sıralarda yer alan Japonya araştırmaya konu edilmiştir. Bu bağlamda Japon toplumu, sosyokültürel yaşantısı, ekonomisi, teknolojik yapılanması ile dünyada dikkat çekici bir yapıya sahiptir. Ülkede karşılaşılan problemlerin çözümüne ilişkin önemli bir araç olarak görülen girişimcilik eğitimi adeta ülkenin genel kültürüne dönüşmüştür. Bu nedenle kültüre ait özelliklerin eğitim öğretim ortamına yansıması ve eğitimde girişimcilik uygulamalarının neler olduğu araştırmacılarda merak uyandırmıştır. Araştırmada Japonya’daki eğitim-öğretim faaliyetleri girişimcilik eğitimi bağlamında ele alınmış “Japonya’da girişimcilik eğitiminin yeri ve neden önemli olduğu? Girişimcilik eğitiminin nasıl gerçekleştirildiği? Girişimcilik becerisinin kazandırılmasında hangi yöntemlerin uygulandığı?” gibi sorulara cevap aranmaya çalışılmıştır. Araştırma süresince nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan döküman incelem yöntemi tercih edilmiştir. Verilerin elde edilmesinde döküman incelem formu kullanılmıştır. Araştırmanın analiz süreci betimsel analiz ve içerik analizi\rkullanılarak tamamlanmıştır.Öğe MEB 2023 eğitim vizyonu çerçevesince Türkiye’de girişimcilik eğitiminin geleceğine yönelik bir değerlendirme(2019) Tarhan, MuratGirişimcilik eğitimi, bireylere girişimsel farkındalığın yanı sıra, eğitim hayatları sonrasında başarılı bir girişim sürecini nasıl başlatabileceklerine ve bu süreci nasıl devam ettireceklerine yönelik gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra toplumsal ve kişisel anlamda üreten, kendine güvenen, sorumluluk duyan, gelecek kaygısı taşımayan bireylerin yetiştirilmesine katkı sağlamaktadır. Girişimcilik eğitimi, ülkenin kalkınması ve refah düzeyinin artması, dinamik bir ekonominin, yenilikçi ve yaratıcı mesleklerin oluşabilmesi, bireylerin başarılı bir şekilde kendi ticari ve sosyal girişimlerini gerçekleştirebilmesi, girişimci olmaya istekli genç insanların sayılarının artarak ekonomik refah ve istihdamın sağlanması açısından önemlidir. Bu noktadan hareketle araştırmada girişimciliğin ve girişimcilik eğitiminin diğer ülkelerde nasıl gerçekleştirildiğine değinilerek MEB 2023 Eğitim Vizyonu’nun girişimcilik eğitimi kapsamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Verilerin analiz edilmesinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen bilgilerden hareketle 2023 Eğitim Vizyonu, girişimciliğin kuramsal çerçevesince değerlendirilmiş, girişimcilik eğitiminin sosyal girişimcilik ile sınırlı olmadığı belirtilmiştir. Girişimcilik eğitimi programlarının içeriğine (girişimcilik eğitimi unsurları) ve değerlendirme kriterlerine yönelik bilgiler verilmiştir. Ülkemizde girişimcilik eğitiminin uygulanabilirliğini arttırmak için kısa, orta ve uzun vadede yapılabilecek faaliyetler ifade edilerek örnek uygulama planı oluşturulmuştur.Öğe Osmanlı medrese sistemi içerisinde Çankırı medreseleri ve müderrisleri(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2012) Tarhan, Murat; Ocak, AhmetBu araştırma ile yükseköğretim kurumu niteliği taşıyan medreselerin, Osmanlı eğitim öğretimindeki yeri ve önemine değinilmiştir. Bu çalışmada amaç Osmanlı Devletinde, Kastamonu Vilayetine bağlı bir sancak olan Çankırı'(Kengırı)da Osmanlı Devleti'nin başlangıcından yıkılışına kadar geçen zaman içerisinde yer alan medreselerin ve müderrislerin tespit edilmesi olmuştur. Çankırı'da otuz bir adet medrese ve elli üç tane müderris bulunmuştur. Bu müderrisler arasında Dersiâm'lara da rastlamak mümkündür. Çankırı'da yer alan medrese ve müderrislerle ilgili verilen bilgiler hem Osmanlı Eğitim Sistemi'nin tarihi hemde Çankırı'nın tarihi açısında önem arz etmektedir.Bu çalışmada, Çankırı'da yer alan bu medreselerin bünyesinde hangi görevlilerin bulunduğu tespit edilmiştir. Başta müderris olmak üzere medrese içerisinde görev yapan kişilerin ne kadar ücret aldığı ve hangi zaman zarfı içerisinde hangi medresede görev yaptığı belirtilmiştir. Diğer taraftan medreselerin bağlı olduğu vakfılar, medrese ve vakıflardan sorumlu mütevelliler, medrese binasının yapısı, medreseyi yaptıran kişi, medresenin giderleri, giderlerin karşılaması için hayır sahiplerinin vakfettiği mal, arsa, eşya, dükkân vs. akarlar tespit edilmeye çalışılmıştır.Bugünün yükseköğretim sisteminde, ?Üniversite ve Akademisyen? olmak üzere iki ana kavram bulunmaktadır. Bu kavramların Osmanlı Eğitim Sistemi'ndeki karşılığını ise ?Medrese ve Müderris? ifadeleri oluşturmaktadır. İlköğretim de ?Sosyal Bilgiler?,ortaöğretim de ?Tarih?,yükseköğretimde ?Osmanlı Tarihi? vs diğer isimlerle, Osmanlı Eğitimi'ne değinilerek bu kavramramlar anlatılmaktadır. Bu çalışmada elde edilen bilgilerden yola çıkılarak ilgili kişilerin, geçmişte uygulanan eğitim yapılanmasıyla, zamanının eğitim sitemini karşılaştırabileceği düşünülmüştür.Öğe Sosyal bilgiler dersinde girişimcilik becerisinin kazandırılması üzerine bir eylem araştırması(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2018) Tarhan, Murat; Kılıç, FahriBu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde girişimcilik becerisinin kazandırılmasına yönelik eğitim etkinlikleri tasarlayarak bu etkinlikleri uygulamak ve etkinliklerin öğretme-öğrenme süreçlerinin verimliliğine yönelik etkisini belirlemektir. Araştırma ülkemizde ilkokul programında girişimcilik becerinsin nasıl kazandırılabileceği sorusundan yola çıkılarak oluşturulmuştur. Çalışmada eylem araştırması kullanılmıştır. Ülkemizde girişimcilik becerisinin ilkokulda etkili bir şekilde nasıl kandırılması gerektiği sorusundan yola çıkarak girişimcilik eğitiminin unsurlarının neler olabileceği, etkinliklerin bu süreçte nasıl kullanılabileceği ve ne derece etkili olduğu, girişimcilik becerisinin kazandırılmasında hangi öğrenme yöntem-tekniklerinin kullanılabileceği sorularına cevap aramak için eylem planı geliştirilmiştir. Eylem planı sürecinde tez izleme komitesi danışma kurulu görevini üstlenmiştir. Verilerin toplanmasında doküman inceleme formu ve etkinlikler kullanılmıştır. Değerlendirme betimsel analiz ve içerik analiz kullanılarak yapılmış, uygulama sonucundaki tasarım ile ilgili etkinliklerinde değerlendirilmesinde ise Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'nde görev yapmakta olan iki öğretim üyesinin yardımına başvurulmuştur. Süreç araştırmanın alt amaçları doğrultusunda ilerlemiştir. Bu noktadan hareketle yurt dışı kaynakların taranması sonucu elde edilen 236 etkinlik içerisinden elde edilen bulgular kapsamında girişimcilik eğitimine yönelik temalar, alt temalar, beceri ve değerler çalışmanın ilk bulgularını; etkinliklerin ana tema içerisinde yer alan herhangi bir alt temada hazırlanarak uygulanması ve bu sonuçların değerlendirilmesi araştırmanın ikinci bulgularını; 236 etkinliğin değerlendirilmesi sonucunda girişimcilik becerisinin kazandırılmasında kullanılabilecek yöntem ve teknikler ise çalışmanın üçüncü bulgularını oluşturmuştur. Araştırma sonucunda girişimcilik eğitiminin süreçleri belirlenmiş, alt tema, beceri, değer ve yöntem- teknikler oluşturulmuştur. Bulgular doğrultusunda geliştirilen etkinlikler süreçlere ait bir alt tema içerisinde uygulanmıştır. Hedeflenen kazanımların etkinliklerle öğrenciler tarafından gerçekleştirildiği görülmüştür. Sonuç olarak girişimcilik eğitiminin süreçleri oluşturulmuş, sosyal bilgiler dersinde girişimcilik becerisinin kazandırılmasında etkinliklerin etkili bir yöntem olduğu ifade edilmiştir.Öğe Sosyal bilgiler eğitiminde girişimcilik becerisinin kazandırılmasına yönelik kaynaklar bibliyografyası(2017) Tarhan, Murat; Kılıç, FahriBireye girişimcilik becerisinin kazandırılmasında girişimcilik eğitiminin erken yaşlarda başlatılmasının önemli bir yeri bulunmaktadır. Girişimcilik eğitimi genç bireylerin düşüncelerini değiştirmek ve girişimci bir kültürün oluşması açısından vazgeçilmez bir unsurdur. Girişimcilik becerisinin kazandırıldığı bireyler, sosyal yaşam içerisinde birer girişimci olarak yer alacaklar ya da yenilikçi organizasyonlar içerisinde bulunacaklardır. Sosyal Bilgiler dersi girişimcilik becerilerinin kazandırılmasında önemli bir işleve sahiptir. Sosyal Bilgiler dersinin amacı millî, manevi ve evrensel değerlerin ve ideal vatandaşlığın yanı sıra üreten bireylerin toplumda yer almasının da sağlanmasıdır. Bu çalışmanın amacı, girişimcilik eğitimi alanındaki ulusal ve uluslararası kitap, makale ve tezlerden oluşan kaynakları tarayarak bu alanda yapılmış olan çalışmaların bir bibliyografyasını ortaya çıkarmak olacaktır. Bu alanda yeterli biyografik çalışma olmadığı için çalışmanın alan yazınına önemli katkıda bulunacağı umulmaktadır.Öğe TANZİMAT'TAN CUMHURİYET'E BOLU'DA EĞİTİM UYGULAMALARI(2014) Kılıç, Fahri; Tarhan, MuratTanzimat Dönemi eğitim politikaları, eğitimde çağdaş metotların uygulanması ve kurumların oluşturulmasını amaç edinmiştir. Bu doğrultuda Avrupa eğitimi örnek alınarak yeni okullar açılmaya başlanmıştır. Eski eğitim kurumlarının yanı sıra Batı tarzı yeni okullar merkezden taşraya doğru hızla yayılmıştır. Tanzimat'ın eğitim reformlarının uygulanmaya başlandığı ilk yerlerden birisi de Bolu olmuştur Bolu, Tanzimat ve Cumhuriyet dönemleri arasında eğitim kurumlarının varlığı açısından zengin bir yer olarak karşımıza çıkmaktadır. Dolayısıyla bu eğitim kurumlarında uygulanan ders programları, verilen dersler, öğretim kadrosu, idari kadro ve öğrenci sayılarının belirlenmesi oldukça önem arz etmektedir. Yapılan çalışmada Bolu'da Tanzimat Döneminden Cumhuriyet'in ilk yıllarına kadar eğitim-öğretim faaliyetlerini yürüten okulların büyük bölümü tespit edilmiştir. Bolu ili merkez ilçesi ve günümüz sınırları içerisinde yer alan ilçelerinde Cumhuriyet öncesi zaman dilimine ait 10 sıbyan (iptidai), 4 rüşdiye, 1 idadi (sultani), 27 medrese, Erken Cumhuriyet Döneminde ise 1 erkek orta mektebi, 1 kız sanayi mektebi, 1 imam ve hatipmektebi, 2 erkek ilk mektebi, 2 kız ilk mektebi ile kaza ve köylerinde 33 ilk mektep bulunmaktadır. Bu okullarda 228 öğretmen, medreselerde ise 29 müderris görev yapmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme tekniği kullanılmıştır. İncelemede alan yazınının dışında, arşiv kaynakları, süreli yayınlar, tetkik eserler ve yazılı anılardan oluşan eserlere başvurulmuştur. Elde edilen bulgular ışığında Bolu'da günümüze kadar uzanan köklü bir eğitim anlayışının varlığı gözlemlenmiştir.