Yazar "Kara, Eray" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İLK DEFA GÖREVLENDİRİLEN OKUL MÜDÜRLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR(2020) Aydın, Bahri; Günbey, Melike; Kara, ErayBu araştırmanın amacı; ilk kez görevlendirilen okul müdürlerinin karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamına, Giresun il merkezinde ilk defa görevlendirilen toplam 8 ilkokul ve ortaokul müdürü alınış ve görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada okul müdürlerinin; yönetim süreçleri, personel ve öğrenci hizmetleri, eğitim-öğretim ve okul işletmesi ile ilgili karşılaştıkları sorunlar saptanmaya çalışılmıştır. Okul müdürlerinin yönetim süreçlerinden karar verme, iletişim ve denetim konularında, personel hizmetleri ile ilgili; özlük hakları, izin, disiplin ve sicil gibi konularda, öğrenci hizmetleri ile ilgili; kayıt, nakil ve devam/sızlık konularında, öğretim hizmetleri ile ilgili; yıllık öğretimin planlanması, toplantıların yapılması, araç-gereç sağlama, öğretimin yapılması ve izlenmesi gibi konularda, eğitim hizmetleri ile ilgili; rehberlik hizmetlerinin yapılması, öğrenci disiplin işleri, nöbet işleri, eğitici çalışmalar, okul aile birliği ve koruma derneği, okul çevre ilişkileri konularında, okul işletmesi ile ilgili; bahçe, bina, donatım bakım ve onarım işleri, yazı işleri, güvenlik, temizlik, hesap işleri, kantin gibi konularda sorunlarla karşılaştığı belirlenmiştir.Öğe İLKOKUL YILLARINDA ÖĞRENCİLERİ MUTLU VE MUTSUZ EDEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI VE BU DAVRANIŞLARIN ETKİLERİ(2019) Aydin, Bahri; Kara, Eray; Günbey, MelikeBu araştırmanın amacı, ilkokul yıllarında öğrencilerini mutlu ve mutsuzeden öğretmen davranışlarını ortaya çıkarmak ve bu davranışların öğrencilerüzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma tarama modelinde olup, araştırmadanitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kolayulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinde2014-2015 yaz döneminde Sınıf Yönetimi ve Rehberlik dersini alan 137 öğrencioluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış bir formile toplanan verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre katılımcılar, kendilerini en fazla mutlu eden öğretmendavranışlarını ödül verme, ilgi gösterme ve sorumluluk verme; en fazla mutsuz edenöğretmen davranışlarını ise ceza, dayak ve toplu ceza olarak belirtmişlerdir.Öğrencilerin kendilerini mutlu eden öğretmen davranışlarının dersi sevme, derse ilgi duyma, derse katılma, öğretmeni sevme, kendini önemli hissetme, kendine güvenkazanma, düşüncelerini rahat ifade edebilme, öğretmenlik mesleğini seçme gibietkilerinin olduğunu ifade etmişlerdir. Öğrencilerin kendilerini mutsuz edenöğretmen davranışlarının ise derse katılmama, ilgi duymama, dersten soğuma, dersidinlememe, sevmeme, öğretmenden nefret etme, uzak durma, korkma, soğuma,öğretmenle konuşmama, okuldan soğuma arkadaşlarının önünde küçük düşme,fiziksel bazı hastalıklara yakalanma, kendine güvenini kaybetme, başarısız olmaktankorkma ve aşağılanmış hissetme gibi etkileri olduğunu belirtmişlerdir.Öğe Üniversite yönetici, akademik ve idari personelinin farklılık yönetimine ilişkin görüşleri(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2016) Kara, Eray; Aydın, BahriBu araştırma, Giresun Üniversitesi yönetici, akademik ve idari personelinin farklılık yönetimine ilişkin görüşlerini ortaya koyabilmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Giresun Üniversitesi yönetici, akademik ve idari personelden oluşan çalışma grubu, maksimum çeşitlilik ve amaçlı örnekleme tekniğiyle seçilmiştir. Araştırmaya katılan 12 yöneticiye 13; 26 akademik ve idari personele ise 9 soru sorularak önceden belirlenen yer ve zamanda görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Cevaplar, araştırmacı tarafından yazılarak, ilgili alan yazın taranarak belirlenen üç tema çerçevesinde betimsel analize tabii tutulmuştur. Araştırmanın bulguları yönetici ve akademik ve idari personelin farklılık yönetimine ilişkin görüşlerinde benzerlikler ve farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur. Akademik ve idari personelin kendilerini farklı gördükleri boyutlar kişilik özellikleri (kültür, kişilik, engellilik, etnik köken) başlığı altında yoğunlaşmasına rağmen, yöneticilerin, akademik ve idari personelin farklılığına ilişkin gördükleri daha çok kişilik özelliklerini kapsamaktadır. İkinci olarak, akademik ve idari personel farklılık yönetimi uygulamalarına ilişkin olumlu, tarafsız ve olumsuz görüşler beyan ederken, yöneticilerin tamamına yakınının fikri olumludur. Son olarak, akademik ve idari personel eğitim stratejisinin uygulanmasına ilişkin tatmin olmuş hissetmemesine karşın yöneticiler, eğitim stratejisini oldukça iyi kullandıklarını düşünmektedirler. Yasal düzenlemeler ve politikalar konusuna gelindiğinde ise, yönetici, akademik ve idari personel arasında görüş birliği bulunmaktadır. Tüm çalışma grubu farklılık yönetimi için gereken politikaları ve yasal düzenlemeleri yetersiz bulmaktadır. Üçüncü strateji olan maruz kalma, eğitim stratejisi gibi yöneticiler tarafından başarıyla uygulandığı düşünülmesine rağmen akademik ve idari personel kişisel yakınlıklar, çıkarlar nedeniyle uygulanmadığını düşünmektedir. Anahtar Kelimeler: Farklılık, yönetim, strateji, üniversite.Öğe Yükseköğretim kurumlarında görev yapan yönetici, akademik ve idari personelin farklılığın tanımına ilişkin görüşleri(2017) Kara, Eray; Aydın, BahriBu araştıma, Giresun Üniversitesi yönetici, akademik ve idari personelinin farklılık tanımlarını ortaya koyabilmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Giresun Üniversitesi yönetici, akademik ve idari personelden oluşan çalışma grubu, maksimum çeşitlilik ve amaçlı örnekleme tekniğiyle seçilmiştir. Araştırmaya 12 yönetici ve 26 akademik ve idari personel katılmıştır. Yarı yapılandırılmış gön'işme sorusu aracılığıyla toplanan veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları yönetici ve akademik ve idari personelin farklılık tanımlarına ilişkin görüşlerinde benzerlikler ve farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur. Akademik ve idari personelin kendilerini farklı gördükleri boyutlar kişilik özellikleri (kültür, kişilik, engellilik, etnik köken) başlığı altında yoğunlaşmasına rağmen, yöneticilerin, akademik ve idari personelin farklılığına ilişkin gördükleri daha çok kişilik özelliklerini kapsamaktadır. Farklılığın tanımlanmasında görünür özelliklerden çok, bireylerin kişisel özellikleri, çalışma stillerine ilişkin bulguların, hem yöneticiler hem de akademik ve idari personel için yol gösterici olacağına inanılmaktadır.