Yazar "Kaplan, Sevilay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Müzik Özel Yetenek Seçme Sınavı'nın Puanlayıcılar Arası Güvenilirlik Çalışması(2008) Ece, Ahmet Serkan; Kaplan, SevilayBu araştırmada, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenci alımları sırasında bölüm tarafından uygulanmakta olan Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın puanlayıcılar arası güvenilirlik çalışması yapılmıştır. 2006-2007 eğitim –öğretim yılı Özel Yetenek Seçme Sınavı’na 299 aday girmiş ve puanlayıcılar arası güvenilirliği “Kendall’s W” uyum katsayısı ile hesaplanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın puanlayıcılar arası güvenilirliğinin çok yüksek olduğu belirlenmiştir.Öğe Müzik özel yetenek seçme sınavının puanlayıcılar arası güvenilirlik çalışması(2008) Ece, Ahmet Serkan; Kaplan, SevilayBu araştırmada, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenci alımları sırasında bölüm tarafından uygulanmakta olan Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın puanlayıcılar arası güvenilirlik çalışması yapılmıştır. 2006-2007 eğitim –öğretim yılı Özel Yetenek Seçme Sınavı’na 299 aday girmiş ve puanlayıcılar arası güvenilirliği “Kendall’s W” uyum katsayısı ile hesaplanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın puanlayıcılar arası güvenilirliğinin çok yüksek olduğu belirlenmiştir.Öğe Müziksel algılama (işitme, okuma, yazma) ses ve çalgı yeteneği arasındaki ilişkilerin farklı değişkenler açısından incelenmesi(2008) Ece, Ahmet Serkan; Kaplan, SevilayBu makalede, müzikal yeteneğin kapsadığı başlıca alanlar olan müziksel algılama (işitme, okuma, yazma), ses ve çalgı yetenekleri arasındaki ilişkiler farklı değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada, 2003-2006 (4 yıl) yılları arasında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında özel yetenek sınavlarının her iki aşamasına (müziksel algılama, ses - çalgı alanı) giren toplam 538 adayın tüm puanları ile araştırmada ele alınan değişkenler arasındaki ilişkiler, Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Tekniği ile hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; ülkemizde benzer isim ve sınav aşamalarının yapıldığı özel yetenek sınavlarının alt testleri olan Müziksel İşitme, Çalgı Alanı ve Ses Alanı sınavlarının sonuçları arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Araştırmada değişken olarak belirlenen cinsiyete göre; adayların işitme puanları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir ilişki saptanamazken, yine adayların ses puanları ile cinsiyetleri, çalgı puanları ile cinsiyetleri arasında erkek öğrenciler için anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. Yine adayların İşitme puanları ve çalgı puanları mezun oldukları okul türlerine göre farklılık göstermekteyken, adayların ses puanları ile mezun oldukları okullar arasında ise anlamlı bir ilişki saptanamamıştır.Öğe Performans Değerlendirme: Performans Görevlerinin Hazırlanması ve Puanlanması(2006) Kaplan, SevilayYenilenen ilköğretim okulları I.-V sınıf öğretim programında klasik değerlendirme yaklaşımlarının yerine öğrenci merkezli değerlendirme yaklaşımlarının kullanılması önerilmektedir. Fakat yeni programın işleyişine ilişkin yapılan araştırmalarda öğretmenlerin yenilenen ilköğretim müfredatının öngördüğü öğrenci merkezli değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgileri olmadığı, verilen hizmet içi eğitimin de yeterli olmadığı saptanmıştır. Bu araştırma, öğretmenlere ve araştırmacılara, üst düzey becerilerin ölçülmesinde kullanılan ve öğrenci merkezli değerlendirme yaklaşımlarından biri olan performans değerlendirmelerine ilişkin bilgi sunmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Problem çözme, eleştirel düşünme, iletişim becerileri gibi becerilerin klasik değerlendirme yaklaşımlarıyla ölçülmesi zor hatta belli durumlarda imkânsızdır. Performans değerlendirmeleri, temel olarak, performans görevleri ve puanlama olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Performans görevleri, eğitim hedefleri, süre, maliyet, gerekli materyaller göz önünde bulundurularak hazırlanmalıdır. Performans değerlendirmede kontrol listeleri ve dereceleme ölçekleri kullanılmaktadır. Dereceleme ölçekleri sayısal, grafiksel ve betimsel olmak üzere üçe ayrılırlar. Betimsel dereceleme ölçeklerine, dereceli puanlama anahtarı (rubric) adı verilmektedir. Dereceli puanlama anahtarları çeşitli aşamalardan geçerek hazırlanmaktadır. Dereceli puanlama anahtarının puanlanmasında, holistik ya da analitik puanlama kullanılır. Bu makalede" performans değerlendirme yaklaşımının hangi amaçlarla yapıldığı, eğitimdeki yeri, performans ödevi oluşturma aşamaları ve bu ödevlerin puanlanması ele alınmış ve ilgili literatür çerçevesinde incelenmiştir.Öğe The study of the interrater reliability for music special skills examination(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2008) Ece, Ahmet Serkan; Kaplan, SevilayThis study was conducted for the interrater reliability for special skills examination which was carried out by the Department during the selection of students at Abant Izzet Baysal University Department of Fine Arts Music Edu-cation Program. 299 candidates entered the examination in 2006-2007 Educational Year and the interrater reliability was calculated by means of "Kendall's W" coefficient of concordance. At the end of the study, the interrater reliability for special skills examination was found to be very high.