Yazar "Kandemir, Ayhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü son sınıf öğrencilerinin demokratik eğitim üzerine görüşleri(2020) Oktay, Aygül; Kandemir, Ayhan; Özçelik, Yeşim ÇizmeciBu çalışma, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü son sınıf öğrencilerinin demokratik eğitimle ilgili görüşlerini saptamayı amaçlamaktadır. Çalışma 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı 1. dönem Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümünde Çağdaş ve Demokratik Eğitim dersini alan gönüllü 23 öğrencinin görüşlerine dayanan nitel bir çalışmadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla yüz yüze görüşme yapılarak toplanmıştır. Bulgular, Tema 1. Demokrasinin tanımı: halk egemenliği (f=16); Tema 2. Demokrasi kavramları: özgür düşünceli insan: düşüncelerini rahat ve özgürce ifade edebilen insan (f=15); üretken birey: yeniliklere açık ve yenilik getiren birey (f=7); araştırmacı birey; sorgulayan (f=21); demokrat insan: farklı düşüncelere saygılı (f=12);Tema 4 Demokrasi eğitiminin amacı: Özgür düşünce ve yaşam hakkı (f=12); Tema 5. Demokrasi eğitiminin bireye kazanımları: İfade ve düşünce özgürlüğü (f=10);Tema 6 Demokrasi eğitimi ilkesinin önemsenme durumu önemsenmiyor (f=7);Tema 7. Okulların demokrasinin işlevleri yerine getirme durumu: Müfredat ve uygulamalardaki aksaklıklar nedeniyle yerine getirilemiyor(f=18);Tema 8. Okulların demokrasi işlevlerini yerine getirmesi için öneriler: Okullarda daha fazla tartışma ortamı yaratılmalı (f=13); öğretmenlerce özgür ortamlar yaratılmalı (f=10);Tema 9. Demokratik tutum ve davranışlar: Okul ve sınıf başkanlık seçimleri (f=6); Tema 10. Anti-demokratik tutum ve davranışlar: Öğrencilere şiddet uygulama (f=5) şeklindedir. Sonuç olarak, öğrencilerin demokrasi algıları ve demokratik eğitimle ilgili değerlendirmelerinden almış oldukları Çağdaş ve Demokratik Eğitim dersinden teorik olarak yararlandıkları, belli bir oranda bilgi sahibi oldukları ancak, okullardaki demokratik eğitim uygulamalarını yetersiz buldukları anlaşılmaktadır. Öğrencilerin demokratik tutum ve davranış kazanabilmesi için, okulların demokrasi kültürünün yaşanabileceği örgütlere dönüştürülmesi önerilir.Öğe The effectiveness of foreign language preparatory program according to the parents' opinions(Peter Lang AG, 2020) Kandemir, Ayhan; Toker-Gökçe, AsiyeThis research aims to find out the efficiency of the foreign language preparatory class program. The data were collected by means of semi-structured interviews. For data analysis content analysis is used. According to results the program has been partly efficient.Öğe İnsan Kaynakları Yönetiminin İş Güvenliği Uygulamaları Açısından Okul Güvenliği(2020) Kandemir, Ayhan; Argon, TürkanBu araştırmanın amacı okul güvenliği uygulamaları ve sorunlarına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Nitelaraştırma modelinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu Bolu il merkezi devlet okullarında çalışan 15 öğretmen ve 15yönetici oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, içerik analizi ve betimsel analizleçözümlenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcılar, okulların güvenli bir ortam olması için fiziksel alanların güvenli halegetirilmesi, nöbetçi öğretmen-öğrenci ve güvenlik görevlisi görevlendirilmesi vb. görüşler belirtmişlerdir. Katılımcıların büyükçoğunluğu okulların güvenli ve yaşanabilir bir ortam olması konusunda sorunlar yaşanmadığını, yapılanların yeterli olduğunubelirtirken, bir kısmı da sorunların üstesinden gelmek için bilgilendirme ve rehberlik toplantıları/konferansları yapma,görüşünü belirtmiştir. Bununla birlikte mevzuat ve yasalardaki eksiklik, yetki yetersizliği dile getirilen görüşler arasındadır.Sorunların çözümüne yönelik yapılan öneriler ise toplantı ve konferansların daha sık yapılması, sevgi, saygı ve hoşgörüortamının artırılması, okul güvenlik görevlisi sayısının artırılması, diğer kurumlarla işbirliği, fiziksel yeterliliklerin artırılması,yetkilerin artırılması vb. şeklindedir.Öğe Öğretmenlerin Kendini Sansürleme İsteği ile Toplumsal Cinsiyet Eşitliği, Örgütsel Dışlanma ve Engel Algıları Arasındaki İlişki(2022) Kandemir, Ayhan; Nartgün, Şenay SezginBu araştırmada öğretmenlerin kendini sansürleme isteği algıları ile toplumsal cinsiyet eşitliği, örgütsel dışlanma ve örgütsel engel algıları arasındaki ilişki durumunun ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırmada nicel yöntemlerden biri olan ilişkisel tarama yöntemi kullanılmış, veriler 2020-2021 eğitim öğretim yılında Bolu il genelinde kamuda çalışan ortaokul öğretmenlerinden toplanmıştır. Evrende yer alan 493 kişi araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin kendilerini sansürleme algıları ile toplumsal cinsiyet eşitliği ve alt boyutları arasında düşük düzeyli negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşın öğretmenlerin kendini sansürleme algıları ile örgütsel engel, örgütsel dışlanma ve alt boyutları arasında ise düşük düzeyli pozitif yönlü anlamlı ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar bağlamında öğretmenlerin örgütsel dışlanma ve örgütsel engel algılarında kendilerini sansürleme gereği duydukları görülmüş, okullarda demokratik çalışma ortamlarının oluşturulması önerilmiştir.Öğe Öğretmenlerin toplumsal cinsiyet eşitliği, örgütsel dışlanma ve örgütsel engel algıları arasındaki ilişki(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2021) Kandemir, Ayhan; Nartgün, Şenay SezginBu araştırmanın amacı öğretmenlerin toplumsal cinsiyet eşitliği, örgütsel dışlanma ve örgütsel engel algıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Bolu ili ve ilçelerinde kamu okullarında görev yapan 1078 ortaokul öğretmeni oluşturmuştur. Veriler çevrim içi olarak toplanmış ve 493 ortaokul öğretmenine ait veri araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplanmasında öğretmenlerin demografik özelliklerini belirleyebilmek amacıyla kişisel bilgi formu, araştırmacı tarafından geliştirilen "Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ölçeği", Abaslı (2019) tarafından geliştirilen "Örgütsel Dışlanma Ölçeği", Töremen (1999) tarafından geliştirilen ve Yıldız (2011) tarafından geçerlilik ve güvenirlik çalışması tekrar yapılan "Örgütsel Engeller Ölçeği" ve Coşkun, Durak ve Elgin (2012) tarafından geliştirilen "Kendini Sansürleme İsteği Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi, sperman sıra farkları korelasyonu ve basit doğrusal regresyon analizi testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde çalışmaya katılan öğretmenlerin toplumsal cinsiyet eşitliği algılarının aile yaşamı, okul yaşamı, sosyal yaşam, iş yaşamı alt boyutları ile ölçek genelinde "büyük ölçüde katılıyorum", aile etkisi alt boyutunda "tam katılıyorum"; örgütsel dışlanma ölçeğinin yalnızlaştırma ve hiçleştirme alt boyutları ile ölçek genelinde "kesinlikle katılmıyorum"; örgütsel engeller ölçeğinde ise "katılmıyorum" düzeyinde olduğu sonucu bulunmuştur. İlaveten öğretmen algılarının bazı demografik özelliklere göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği sonucu bulunmuştur. Ayrıca araştırmada yer alan değişkenler arasında düşük düzeyli pozitif ve negatif yönlü anlamlı ilişkiler olduğu görülmüştür. Son aşamada toplumsal cinsiyet eşitliğinin düşük düzeyli olsa da anlamlı biçimde örgütsel dışlanma ve örgütsel engelleri yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Toplumsal Cinsiyet Eşitliği, Örgütsel Dışlanma, Örgütsel EngellerÖğe Ortaöğretim okullarında yöneticilerle öğretmenler arasındaki örgütsel çatışma ve uzlaşma alanları -Bolu ili örneği-(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2006) Kandemir, Ayhan; Aydın, BahriBu araştırma, resmi ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmen veyöneticiler arasındaki çatışma alanları ve bu çatışma alanlarında ne derece uzlaşmasağlandığını belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırma, Bolu ili merkezi ortaöğretim okullarında çalışan, tesadüfi örneklemeyöntemi ile belirlenen 300 öğretmen ve 55 yönetici üzerinde yapılmıştır. Bunun içingerekli olan veriler, Yiğit'in (1996) geliştirdiği ölçek kullanılarak hazırlanmış veSPSS programında çözümlenmiştir. Öğretmen ve yöneticilerin çatışma ve uzlaşmaalanlarını belirlemek için her bir ifadeye ilişkin; yüzde, frekans, aritmetikortalama, standart sapma kullanılmıştır. Alınan yanıtlarda yöneticiler veöğretmenlerin yanıtları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek içinbağımsız örneklemler için t testi (Independent Samples T Testi) ile analizedilmiştir.Genel olarak, ortaöğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin çatışmadüzeylerinin; X :2.79 ile ?Az?, çatışma yaratan konulardaki uzlaşma durumlarınınise X :4.07 ile ?Orta? düzeyinde olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Çatışma, Okul yöneticisi, Örgütsel çatışma, UzlaşmaÖğe Ortaokul öğretmenlerinin hesap verebilirlik algıları ile yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranış düzeyleri arasındaki ilişki(2019) Kandemir, Ayhan; Akgün, NuriAraştırmanın temel amacı; ortaokul öğretmenlerinin hesap verebilirlik algıları ile yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranış düzeylerine ilişkin görüşlerini ortaya koymak ve değişkenler ile ilgili katılımcı görüşlerinde ortaya çıkan ilişki düzeyini belirlemektir. Çalışma ilişkisel tarama yöntemi ile hazırlanmış ve 2018-2019 eğitim öğretim yılında Bolu merkez ortaokullarında görev yapan öğretmenler üzerinde uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini bu ortaokullarda çalışan 304 öğretmen oluşturmuştur. Çalışma verileri öğretmen hesap verebilirlik ölçeği ve okul müdürlerinin hizmetkâr liderlik düzeyleri ölçekleri ile toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; ortaokul öğretmenlerinin hesap verebilirlik algılarının “çok katılıyorum”, yöneticilerin öğretmen görüşlerine göre hizmetkâr liderlik davranış düzeylerinin ise “çoğu zaman” düzeyinde olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin hesap verebilirlik algıları tüm değişkenlerde (cinsiyet, eğitim düzeyi, kıdem, yaş) anlamlı bir farklılık göstermezken; öğretmenlerin yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranış düzeyleri algıları ise sadece cinsiyet değişkeninde anlamlı bir fark göstermiş, diğer değişkenlerde (eğitim düzeyi, yaş, kıdem) ise anlamlı bir fark göstermemiştir. Öğretmenlerin hesap verebilirlik ve hizmetkâr liderlik algı düzeyleri arasında zayıf derecede pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Öğe Özel okul öğretmenlerinin örgütsel güven ve örgüt kültürü düzeyleri arasındaki ilişki(2019) Kandemir, Ayhan; Nartgün, Şenay SezginGelişen dünyada bütün alanlarda olduğu gibi toplumsal örgütlerde de çeşitli gelişmeler meydana gelmektedir. Bu çerçevede, toplumsal örgütlerin başarılı olup varlıklarını sürdürebilmelerinde birçok faktör rol oynamaktadır. Bu faktörler içinde örgütsel güven ve örgüt kültürü önemli bir yere sahiptir. Örgütün istenilen hedeflere eksiksiz olarak ulaşabilmesi, sosyal bilimlerde önemli bir yere sahip olan bu kavramların örgütsel süreçlerinin ortaya çıkarılması, örgütler için önem arz eden bir durumdur. Bu araştırmanın temel amacı; özel okul öğretmenlerinin örgütsel güven ve örgüt kültürüne ilişkin görüşlerini ortaya koymak ve değişkenler ile ilgili katılımcı görüşlerinde ortaya çıkan ilişki düzeyini belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde hazırlanan araştırma; 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bolu ve Düzce il merkezlerinde özel okullarda çalışan öğretmenler üzerinde uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini bu okullarda çalışan 235 öğretmen oluşturmuştur. Bu araştırma ile ilgili nicel veriler Yılmaz (2005) tarafından geliştirilen Örgütsel Güven Ölçeği (ÖGÖ) ve Terzi (2005) tarafından geliştirilen Örgüt Kültürü Ölçeği (ÖKÖ) ile toplanmıştır. Araştırma verileri; özel okul öğretmenlerinin örgütsel güven düzeylerinin “tam katılıyorum”, örgüt kültürü düzeylerinin ise “sık sık” düzeyinde olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin örgütsel güvene ilişkin görüşlerinde tüm değişkenlerde (cinsiyet, eğitim düzeyi, okul türü, kıdem, yaş) anlamlı bir fark görülürken; örgüt kültüründe ise sadece eğitim düzeyinde anlamlı bir fark görülmüş, cinsiyet, okul türü, yaş ve kıdem değişkenlerinde anlamlı bir fark görülmemiştir. Öğretmenlerin örgütsel güven ve örgüt kültürü algı düzeyleri arasında yüksek derecede pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Öğe YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ(2020) Kandemir, Ayhan; Aydin, BahriBu çalışmanın amacı, yabancı uyruklu öğrencilerin eğitimiyle ilgili okullarda yapılan çalışmalara, yaşanan sorunlara, yabancı uyruklu öğrencilerin Türk öğrencileri etkileme durumlarına ve yaşanan sorunların çözümüne ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Bolu il merkezinde devlet okullarında 2018-2019 eğitim öğretim yılında 3’ü ilkokul, 3’ü ortaokul ve 4’ü lisede çalışan 10 yönetici; 5’i ilkokul, 12’si ortaokul ve 8’i lisede çalışan toplam 25 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanıp, betimsel analiz ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda okullarda yabancı uyruklu öğrencilerin eğitimine ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri; akademik eğitim ve dil eğitimi konularında benzerlik göstermiş, öğretmenler ayrıca rehberlik çalışmaları ve idari çalışmalar konularında da görüş belirtmişlerdir. Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitiminde yaşanan sorunlar konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri; dil ve iletişim problemleri, ailevi sorunlar konularında benzerlik göstermiş, bunlara ek olarak yöneticiler yasal sorunlar, öğretmenler ise akademik sorunlar ve oryantasyon problemleri konularına dikkat çekmişlerdir. Yabancı uyruklu öğrencilerin Türk öğrencileri etkileme durumlarına ilişkin hem yönetici hem de öğretmen görüşleri olumlu, olumsuz ve etkilemiyor başlıklarında toplanmıştır. Yöneticiler genellikle olumlu olarak, Türk öğrencilerin başarılı yabancı uyruklu öğrencileri örnek almasını, öğretmenler ise yabancı uyruklu öğrencilerin kültürlerarası etkileşim sağlamalarını göstermişlerdir. Olumsuz olarak ise hem yönetici hem de öğretmenler genellikle yabancı uyruklu öğrencilerin disiplinsiz davranışlarının Türk öğrencilerce örnek alındığını belirtmişlerdir. Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitiminde yaşanan sorunlarının çözüm önerilerinde yönetici ve öğretmen görüşleri; rehberlik, akademik eğitim ve dil eğitimi konularında benzerlik göstermiş, yöneticiler buna ek olarak, yabancı uyruklu öğrencilerin ekonomik yönden geliştirilmesi konusunda görüş belirtmişlerdir.