Yazar "Ergun, Nevin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The effect of duration of static stretching on the flexibility of the hamstring muscles(2002) Ün, Necmiye; Yüktaşir, Bekir; Ergun, NevinPurpose: The purpose of the study was to examine the effects of two different static stretching durations on hamstring muscle flexibility. Material and methods: Forty university students (15 female and 25 male) participated voluntarily in the study. Subjects were randomly assigned to two groups. Group I (30 seconds] and Group II (60 seconds) did static stretch training for the hamstring muscles for 6 weeks (5 days a week, at the frequency of 10 repetitions in a training period). Before and after the training period hamstring flexibility was measured by a goniometer. Results: The result of this study showed that 30 seconds and 60 seconds of static stretching exercise improved hamstring flexibility. The 30 second and 60 second treatment groups did not differ from one another in improving hamstring flexibility (p>0.05). Conclusion: As a result, 30 seconds of static stretching time can be preferred to improve hamstring flexibility.Öğe Effect of physical fitness training on physical fitness parameters in mentally retarded children(2004) Ün, Necmiye; Erbahçeci, Fatih; Ergun, NevinPurpose: The aim of this study was to determine an appropriate training program for mentally retarded children and to investigate the effects of such a training program on physical fitness parameters. Fifty children with mild to moderate mental retardation were included in this study. Material and methods: Subjects were divided equally into two groups. The mean age of the experimental group was 14.52±1.50 years, and that of the control group was 14.80±1.29 years. The experimental group underwent a physical fitness program for 12 weeks. The control group did not receive a training program. Cardiovascular endurance, speed, agility, elbow and knee flexion-extension muscular strength, hand static strength, balance, and body composition were evaluated. The measurements were repeated after 12 weeks. Results: It was found that physical fitness training significantly increased a cardiovascular endurance, speed, agility, elbow and knee flexion-extension muscular strength, hand static strength, and balance in the experimental group (p<0.05). No significant difference was found in the body composition parameters (p>0.05). There was no significant difference in measured parameters for the control group (p>0.05). Conclusion: The physical fitness training program applied in this study had positive effects on physical fitness parameters which play an important role in the independence of mentally retarded children.Öğe Mental retarde çocuklarda fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi(2001) Ün, Necmiye; Erbahçeci, Fatih; Ergun, NevinSpor yapan ve yapmayan öğretilebilir mental retardelerde (MR) ve sağlıklı çocuklarda fiziksel uygunluk parametrelerini değerlendirmek, sporun fiziksel uygunluk düzeyi üzerine etkisini araştırmak amacıyla planlanan bu çalışma Abant İzzet Baysal Üniversitesi K. Demir Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Ulus Anadolu Eğitim Uygulama ve Mesleki eğitim Merkezi, Çağdaş Anadolu-Eğitim ve Uygulama Okulu Eğitim Merkezi ve Gölbaşı Zihinsel Yetersiz Çocukları Koruma ve Yetiştirme Vakfı'nda yapılmıştır. Çalışmaya 20 sağlıklı (I.Grup), 20 spor yapmayan öğretilebilir MR (II:Grup), 20 spor yapan öğretilebilir MR (III.Grup) erkek çocuk dahil edilmiştir. Olguların yaş ortalamaları; I. grupta 15,35 ± 0,21 yıl, II. grupta 15,00 ± 0,22 yıl, III. grupta ise 15,45 ± 0,21 yıl olarak belirlenmiştir. Sağlıklı ve mental retarde çocukların fiziksel yapı ve fiziksel uygunluk parametreleri değerlendirilmiştir. Çalışmamız sonucunda sporun öğretilebilir mental retarde çocuklarda kardiovasküler endurans, vücut kompozisyonu, bükülü kolla asılma parametreleri dışındaki fiziksel uygunluk parametrelerini geliştirdiği görülmüş ve farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur (p<0,05). Sporun mental retarde çocuklarda fiziksel uygunluk düzeyini geliştiren ve günlük yaşamdaki bağımsızlık seviyesini arttıran geçerli ve etkili bir eğitim faktörü olduğu belirlenmiştir.Öğe Statik germe süresinin hamstring kas esnekliği üzerine etkisi(2002) Ün, Necmiye; Yüktaşır, Bekir; Ergun, NevinÇalışmanın amacı iki farklı germe süresinin hamstring kaslarının esnekliği üzerine etkisini araştırmaktı. Gereç ve yöntem: Araştırmaya, 15'i bayan 25'i erkek toplam 40 üniversite öğrencisi gönüllü olarak katıldı. Çalışmaya katılan öğrenciler iki gruba ayrıldı, l. Grup 30 sn, II. Grup 60 sn süre ile 6 hafta, haftada 5 gün ve her antrenmanda 10 tekrardan oluşan hamstring kaslarına statik germe yaptı. Hamstring esnekliği 6 haftalık program öncesinde ve sonrasında gonyometrik ölçüm ile belirlendi. Sonuçlar: Çalışma bulgularına dayanılarak 30 ve 60sn'lik germe egzersizlerinin hamstring esnekliğini geliştirdiği,uygulanan her iki sürenin esnekliği geliştirme bakımından farklı olmadığı ortaya çıktı (p>0.05). Tartışma: 30 sn.lik statik germe egzersizlerinin hamstring kas grubunun esnekliğinin geliştirilmesi için tercih edilebileceği sonucuna varıldı.Öğe Zihinsel özürlü çocuklarda fiziksel uygunluk eğitim programının fiziksel uygunluk düzeyleri üzerine etkisi(2004) Ün, Necmiye; Erbahçeci, Fatih; Ergun, NevinAmaç: Bu çalışma, zihinsel özürlü çocuklara yönelik fiziksel uygunluk eğitim programı oluşturmak ve programın bu çocukların fiziksel uygunluk parametreleri üzerine olan etkisini araştırmak amacıyla yapıldı. Çalışmaya, hafif ve orta derecede zihinsel özürlü çocuklar dahil edildi.Gereç ve yöntem: Olgular iki eşit gruba ayrıldı. Çalışmaya katılan deney grubunun yaş ortalaması 14.52±1.50 yıl, kontrol grubunun yaş ortalaması ise 14.80±1.29 yıldır. Deney grubuna 12 hafta süresince fiziksel uygunluk eğitim programı verildi. Kontrol grubuna ise bu zaman süresince herhangi bir eğitim programı verilmedi. Deney ve kontrol grubuna başlangıçta ve 12 hafta sonra kardiovasküler endurans, hız, çeviklik, dirsek ve diz fleksiyon–ekstansiyon kas kuvveti, el statik kas kuvveti, denge ve vücut kompozisyonları değerlendirildi.Sonuçlar: Fiziksel uygunluk eğitiminin deney grubunun; kardiovasküler endurans, hız, çeviklik, dirsek ve diz fleksiyon–ekstansiyon kas kuvveti, el statik kas kuvveti, dengelerinde anlamlı artışlar sağladığı görüldü (p<0.05). Deney grubunun vücut kompozisyonu değerlerinde ise istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadı (p>0.05). Kontrol grubunda sayılan parametreler arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadı (p>0.05).Tartışma: Çalışmamızda uyguladığımız fiziksel uygunluk eğitim programının, zihinsel özürlü çocuklarda bağımsızlıklarında rol oynayan fiziksel uygunluk parametreleri üzerine olumlu etki yaptığı tespit edildi.