Yazar "Cop, Ruziye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 22
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Değer temelli pazarlama anlayışında Balanced Scorecard’ın stratejik önemi(2008) Cop, Ruziye; Bekmezci, MustafaSanayi devrimi, 20’inci yüzyılın sonlarında yerini “Bilgi Çağı” adı verilen yeni bir döneme bırakmıştır. Küreselleşmenin de etkisiyle bilgi çağında yaşanan rekabet, müşteri anlayışını ve müşteri ilişkilerini değiştirmiş, yeni bir pazarlama yaklaşımı ve yönetim modelini gerekli kılmıştır. Literatür araştırmasına dayanan bu makalede, hem müşteri değerine hem de hissedar değerine odaklanan değer temelli pazarlama ile stratejiyi açıklığa kavuşturan ve stratejiyi eyleme dönüştüren, ölçme esasına dayanan stratejik bir yönetim sistemi olan Balanced Scorecard (BSC) arasındaki ilişki incelenmiştir. İşletmenin finansal, pazarlama ve organizasyonel değer amaçlarının yönetilmesiyle ilgilenen değer temelli pazarlama, BSC yönetim modelinin finansal, müşteri, iç süreçler ile öğrenme ve gelişme boyutlarıyla tam bir uyum göstermektedir. Bu anlamda değer temelli pazarlamanın uygulanabilmesinde BSC stratejik bir öneme sahiptir. Bilgi çağında rekabet üstünlüğü yakalamak isteyen işletmeler, değer temelli pazarlama stratejisini, bilgi çağının yönetim modeli olan BSC ile daha etkin kullanacaktır.Öğe Değer temelli pazarlamada müşteri değerine, firma ve müşteri bakış açısından Bolu ilinde bir uygulama(2016) Cop, Ruziye; Yüzüak, AyşeDeğişen rekabet koşulları, çevre, anlayış ve teknolojiyle birlikte pazarlama anlayışı da değişmiştir. Bu değişim sonucunda müşteri çok önemli bir hale gelmiştir. Müşteriyi anlamayan, duygularını önemsemeyen, farklılık sunamayan yani değer yaratamayan firmalar rekabette geri kalacaklardır. Rekabetten geri kalan firmalar ise zamanla yok olacaklardır. İşletme için önemli olan bu müşteri değeri anlayışı benimseyip, uygulama için yöntemler ortaya koyup, uygulamaların sürekliği sağlanmalarıdır. Firmalar müşteri isteklerini sürekli ve doğru kurulan ilişkiler ile yerine getirmelidir. Firmalar müşteriye değer yaratarak kar elde etmeyi ve büyümeyi amaçlar, müşteri ise, değer yaratan ürün ya da hizmetlere sahip olmayı amaçladığı için süreç çift taraflı gerçekleşir. Bu çalışma ile günümüzde gittikçe daha önemli hale gelen müşteri değeri kavramı iki açıdan ele alınarak incelenmeye çalışılmıştır. Öncelikli olarak firmaların müşteri değerine nasıl yaklaştıkları araştırılmış, nitel araştırma yöntemleri kullanılarak şirketlerin müşteri değerine bakışları tespit edilmeye çalışılmıştır. Daha sonra hedef kitlesi olan cevaplayıcıların müşteri değerine bakış açıları ve demografik özelliklerine göre değişimleri nicel araştırma yöntemleriyle tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre tüketicilerin müşteri değeri kavramının bilincinde oldukları ortaya çıkmıştır. İşletmelerin ise müşteriye büyük bir özen ve itina göstermelerine rağmen müşteri değeri kavramını tam olarak açıklayamadıkları görülmüştür.Öğe The effect of augmented reality experience on loyalty and purchasing intent: An application on the retail sector(Sosyoekonomi Society, 2022) Eru, Oya; Topuz, Yusuf Volkan; Cop, RuziyeDue to mobile applications have become popular in marketing activities, many retail businesses have begun to launch their Augmented Reality (AR) applications. The application of AR technology to marketing is a very new process. When businesses create interactive channels through which they can reach consumers, they can influence the purchasing decision processes of consumers. In addition, companies aim to provide consumers with an unforgettable shopping experience. The study's research question was, How do consumers' innovativeness and AR experiences affect their loyalty and purchase intentions? Also, innovativeness has a significant effect on their AR application use intentions. This study investigates the impact of innovativeness and AR experience on consumer loyalty and purchase intention. Based on the assumption that the importance of AR applications in marketing activities will gradually increase, it can be said that examining the effects of AR applications on consumer attitudes and behaviours is gaining reputation. Studies investigating the impact of augmented reality applications are very limited in the consumer behaviour literature. This situation shows the original value of the study. In the application part of the study, a quantitative research design was used. In this context, the convenience sampling method was selected. Data were collected from 319 participants via an online questionnaire, and the responses obtained were analysed using a structural equation model. The results showed that the AR experience had been affected positively by the innovation dimension, while consumer loyalty was affected positively by the AR experience.Öğe THE EFFECT OF PERSONALITY AND INDIVIDUAL VALUES ON THE PERCEPTION OF EMPLOYER BRAND ATTRACTIVENESS: A SAMPLE STUDY ON BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS(Istanbul Univ, 2015) Erkanli, Hulya; Topuz, Yusuf Volkan; Cop, RuziyeToday, organizations have been increasingly making use of their employer brand for attracting the potential employees to their organizations. The benefits that the potential employee hopes to have by being employed by a specific organization define the employer brand attractiveness. Therefore, the more attractive the organization for its current and potential employees gets the stronger its brand is. Different people find various properties of the organizations attractive. Accordingly, different organizations access potential candidates equipped with different traits. These traits can be addressed in more detail through personalities and values. In this study, it is aimed to determine the effect of potential candidates' personality traits and individual values on the perception of employer brand attractiveness. For this purpose, first-hand data have been obtained through administering surveys with 498 business administration students who are considered as potential employees and then tested. The results revealed that the individual values and personality traits affect employer brand attractiveness positively.Öğe The effects of consumers' FoMo tendencies on impulse buying and the effects of impulse buying on post- purchase regret: An investigation on retail stores(Edusoft Publishing, 2019) Çelik, Işıl Karapınar; Eru, Oya; Cop, RuziyeNowadays the Internet has become an indispensable part of life. Individuals spend a great part of their time constantly checking their social media accounts. Individuals who have a constant fear of missing out behind by the experiences of others show a tendency towards FoMo. However, the desire to be included in a group leads individuals to act impulsively. The main aim of the study is to investigate the effects of FoMo tendencies on impulse purchasing and post-purchase regret, and the effects of impulse purchasing on the post-purchase regret. Data were collected from 507 people by survey method; a total of 121 respondents who gave the answer "no" to the question "Do you follow retail stores' opportunity brochures online/in store?" were excluded, and a total of 386 questionnaires were included in the analyses, which were carried out through quantitative analysis techniques. The results of the study suggest that FoMo tendency affects impulse purchasing and impulse purchasing has an influence on post-purchase regret.Öğe Effects of relational experience and subjective well being on customer satisfaction(2019) Cop, Ruziye; Topuz, Yusuf Volkan; Eru, Oya; Yüzüak, AyşeExperience is the result of the interactions of the customer with a given product or brand. Customers who have had happy and emotionally appealing experiences tend to buy the same products again. The purchasing decision is also closely related to customers' emotions. Therefore, revealing how experience and subjective well-being relates to customer satisfaction can provide valuable insights for businesses. This study aims to analyze the effects of clients' experience and subjective well-being on customer satisfaction and to find out whether subjective well-being functions as a mediator in the relationship between customer experience and satisfaction. It is widely believed that positive experiences that customers may have when they eat or drink out could increase their level of happiness. Developing marketing strategies that could increase the happiness of their target audiences is, therefore, an issue that deserves careful consideration. The tests which carried out based on the structural equation modeling revealed a significant positive effect of the level of relational experience on the level of personal happiness and satisfaction.Öğe Factors Building Consumer Trust in Instagram Stores and the Influence of Trust in Instagram Stores on Purchasing Intention(2022) Yasa, Yesevi Alperen; Cop, RuziyeThat Instagram is one of the most used social media platforms around the world which makes this application also one of the largest global markets in the world. People or businesses may easily set up a virtual store by employing the application Instagram. However, in order to achieve success in Instagram, it is necessary to gain the trust of consumers just like in e-commerce sites. The aim of this study is to determine factors forming the trust in Instagram stores and effect of the trust in Instagram stores on the purchase intention. Within this scope, 439 people were surveyed, which were selected by means of convenience sampling method, are Instagram users. Variance- based structural equation modeling was employed for analyses. In the conclusion of analyses carried out, it was detected that factors pertaining to the propensity to trust, customer endorsement, user likes and the number of followers, the perceived integrity, perceived benevolence, and perceived competence of an Instagram vendor have an effect on the trust of consumers in Instagram stores. Furthermore, it was concluded that the trust in Instagram stores had an effect on the purchase intention of users from Instagram stores.Öğe İç müşteri memnuniyeti faktörlerinin beyaz ve mavi yakalı çalışanlar açısından karşılaştırılması: Bir uygulama(2020) Cop, Ruziye; Çalış, MehtapBu araştırmanın amacı, iç müşteri memnuniyeti faktörleri doğrultusunda beyaz ve mavi yakalı çalışanlar arasında iç müşteri memnuniyeti açısından farklılık olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda, çimento sektöründe faaliyet gösteren bir işletmenin beyaz ve mavi yakalı çalışanlarına yönelik bir anket çalışması yapılmış ve sonuçlar analize tabi tutulmuştur. Mavi yakalı çalışanlar açısından “ücret”, “çalışma hayatı kalitesi” “iletişim”, “takım çalışması” ve “çalışan eğitimi” faktörlerinden memnuniyet düzeyinin, beyaz yakalıların memnuniyet düzeyine göre düşük olduğu tespit edilmiştir.Öğe KAYNAK OLARAK YOUTUBER’A GÜVENILIRLIĞIN VE MARKA GÜVENININ GENÇLERIN SATIN ALMA NIYETINE ETKISI(2018) Eru, Oya; Çelik, Işıl Karapinar; Çelik, Süleyman; Cop, RuziyeSon yıllarda YouTube özellikle gençler tarafından takip edilen en önemli sosyal medya mecralarındanbiri olmuştur. YouTube’un ünlüleri olan YouTuber’lar da gençlerin satın alma niyetlerinde önemlirol oynamaktadır. Çalışma kaynak (ünlü) güvenilirliği teorisinden hareket edilerek oluşturulmuştur.Çalışmada YouTuber’lar, ünlü olarak kabul edilip kaynak (ünlü) güvenilirliği ölçeğinde ifade edilen“kaynak (ünlü)” kavramı yerine kullanılmıştır. Bu çalışmada YouTuberların güvenilirliğinin vemarka güveninin gençlerin satın alma niyetine etkisi araştırılmıştır. Çalışmada ayrıca YouTuber’ıngüvenilirliğinin, uzmanlığının ve ilgi çekiciliğinin YouTuber’ın tanıttığı markaya olan güvene etkisi veYouTuber’ların tanıttığı markaya olan güvenin YouTuber’ların güvenilirliği ile satın alma niyeti arasındaaracılık etkisinin olup olmadığı da incelenmiştir. Çalışmanın evreni 10-39 yaş aralığındaki sosyal medyakullanıcıları olarak belirlenmiştir. 459 kişilik örneklemden elde edilen veriler faktör analizi ve yapısaleşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda YouTuber’ın çekiciliğinin satın alma niyetinipozitif yönde etkilediği, YouTuber’ın güvenirliliğin ve YouTuber’ın ilgi çekiciliğinin YouTuber’ın tanıttığımarkaya olan güveni pozitif yönde etkilediği ve ayrıca YouTuber’ın tanıttığı markaya olan güveninYotuber’ın çekiciliği ile satın alma niyeti arasında kısmi aracılık rolü olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Kişilik ve bireysel değerlerin işveren marka çekiciliği algısına etkisi: İşletme bölümü öğrencileri üzerine bir örnek uygulama(2015) Erkanlı, Hülya; Topuz, Yusuf Volkan; Cop, RuziyeGünümüzde artan bir şekilde, işletmeler, işveren markalarını po tansiyel çalışanları işletmelerine çekmek için kullanmaktadırlar. Potansiyel çalışanın belli bir işletmede çalışması doğrultusunda sahip olacağını düşündüğü faydalar işveren markası çekiciliğini ifade etmektedir. Dolayısıyla, işletme, mevcut ve potansiyel çalışanlar açısından ne kadar fazla çekici ise işveren markası da o kadar güçlüdür. Farklı insanlar işletmelerin faklı özelliklerini çekici bulurlar bu doğrultuda farklı işletmeler farklı özelliklere sahip potansiyel adaylara ulaşmaktadır. Kişilerin sahip olduğu bu farklı özelikler kişilik ve değerler üzerinden daha ayrıntılı olarak ele alınabilir. Bu çalışmada, potansiyel adayların kişilik özellikleri ve bireysel değerlerinin işveren markası çekiciliği algısına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla potansiyel çalışan olarak düşünülen 498 işletme bölümü öğrencisinden anket yöntemi ile birincil elden veri toplanılmış ve test edilmiştir. Sonuçlar, bireysel değerler ve kişilik özelliklerinin işveren markası çekiciliği algısını pozitif yönlü olarak etkilediğini göstermiştir.Öğe Marka ve bilinirliği yüksek markalı çamaşır deterjanı üzerine bir uygulama(2005) Cop, Ruziye; Bekmezci, MustafaAraştırmanın amacı; tüketicilerin bilinirliği yüksek markalı çamaşır deterjanı hakkındaki düşüncelerini tespit etmektir. Araştırma için öncelikle ilgili kaynaklar taranarak; marka ve bilinirliği yüksek marka konusunda bilgi toplanmıştır. Araştırmanın uygulama safhasında araştırmacı tarafından hazırlanan ve tüketicilere uygulanan anket yardımı ile bilinirliği yüksek marka hakkında veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler, istatistiksel olarak değerlendirilmiş ve aşağıdaki bulgulara varılmıştır: Ankete katılanların, bilinirliği yüksek markalı ürünlerin kaliteli ve güvenilir olduğu, ürün hakkında bilgi verdiği, insan sağlığı ve yasal olarak koruma imkanı sağladığı, promosyonun önemli olduğu ve raflarda daha kolay bulunduğu görüşünde oldukları tespit edilmiştir. Bunun yanında, tüketicilerin bilinirliği yüksek markalı ürünlerin fiyatının her yerde aynı olması konusunda istekleri olduğu, tüketicilerin geliri ile bilinirliği yüksek markalı ürünleri tercih etmeleri arasında ilişki olduğu görülmüştür.Öğe Mobil Uygulamalardan Gelen Reklam Bildirimlerine Yönelik Tutumlarının Çevrimiçi Anlık Satın Alma Eğilimine Etkisi(2024) Çelik, Süleyman; Eru, Oya; Cop, RuziyeGünümüzde akıllı telefonlar günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Özellikle dijital yerliler olarak nitelendirilen Z kuşağına mensup bireyler akıllı telefonlarıyla diğer kuşaklara göre çok daha fazla vakit geçirmektedirler. Bu nedenle akıllı telefonlar, işletmelerin Z kuşağı tüketicilere ulaşması ve onlarla etkileşim kurması için cazip bir araç haline gelmiştir. Bu noktada akıllı telefonlarda kullanılabilen mobil uygulamalardan gelen reklam bildirimlerine yönelik tutumların araştırılması ve bu tutumların çevrimiçi anlık satın alma eğilimleri üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Z kuşağı tüketicilerinin mobil alışveriş uygulamalarının reklam bildirimlerine yönelik tutumlarının çevrimiçi anlık satın alma eğilimine etkisini incelemektir. Bu çalışma, akıllı telefonlarında en az bir mobil alışveriş uygulaması bulunan tüketicilerden toplanan anket verilerine dayanmaktadır. Bolu ilinde Z kuşağına mensup 269 genç Türk tüketiciden veri elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, mobil uygulama reklam bildirimlerinin bilgilendirici, eğlendirici, güvenilir, teşvik edici ve kişiselleştirilmiş olması durumunda tüketicilerin çevrimiçi anlık satın alma eğilimleri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Öte yandan mobil uygulama reklam bildirimleri rahatsız edici olduğunda tüketicilerin çevrimiçi anlık satın alma eğilimlerini de olumsuz yönde etkilemektedir. Araştırmanın bulguları, pazarlamacılara Z kuşağını hedef alan mobil uygulama reklamcılığının önemini anlama konusunda rehberlik sağlamaktadır.Öğe Müşteri deneyiminin destinasyon imajı üzerindeki etkileri(2018) Cavlak, Neslihan; Cop, RuziyeBu çalışmanın amacı; turistlerin yaşadığı müşteri deneyiminin algılanan destinasyon imajına etkisini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Bu amaçla teorik bir model ortaya koyulmuştur. Araştırma modeli, turistlerin duygusal ve rasyonel deneyimleri ile toplam dört boyuttan oluşan (politik çevre, kültürel çekicilik, sosyal çevre ve doğal kaynaklar) destinasyon imajını birbirine bağlamaktadır. Çanakkale- Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden ve burada en az bir gece konaklayan 250 Türk ve 243 Anzak turistten anket tekniği ile elde edilen veriler SPSS for Windows 22.00 ve AMOS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, müşteri deneyiminin algılanan destinasyon imajı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca yapılan t-testi sonuçları, Türk turistlerin Anzak turistlere göre, destinasyonda daha yoğun bir duygusal deneyim yaşadıklarını ortaya koymaktadır.Öğe Öğrencilerin şehirlerin markalaşmasına yönelik algıları(2014) Cop, Ruziye; Akpınar, İlknurŞehir halklarının daha refah bir seviyede yaşamalarını sağlamak isteyen şehir yöneticileri, şehrin tüm özelliklerini avantaja dönüştürmek istemektedirler. Bu sebeple, şirketlerin marka olma çalışmalarının, ürünlerine avantaj sağladıklarını fark eden şehir yöneticileri, aynı avantajlara sahip olmak için markalaşma çalışmalarını başlatmışlardır. Bu çalışma ile günümüzde oldukça gündemde olan şehirlerin markalaşma sürecinde, üniversite öğrencilerinin bulundukları yer ile ilgili marka şehir algısının ortaya konması hedeflenmiştir. Çalışma Bolu, Düzce, Sakarya ve Kocaeli şehirlerinde gerçekleştirilmiştir. Bunun sebebi ise bu illerin İstanbul, Ankara illeri arasında ve şe- hirlerin kalkınması amacıyla kurulan Doğu Marmara Kalkınma Ajansı üyeleri olma- larıdır. Üniversite öğrencilerine ait demografik özellikler ile şehrin mevcut durumu, şehir yönetiminden beklentileri, şehir ile ilgili farkındalıkları ve şehrin markalaşma- sına destek olmaları konuları incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin okudukları şehir ile ilgili daha öncesinde bilgilerinin olup olmadığı, var ise bu bilgilerin neler olduğu, bu bilgilere nereden ulaştıkları, şehirle ilgili gelişmelerden ne kadar haberdar oldukları ve bunları nasıl karşıladıkları gibi bilgilere de ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu şehirlerde bulunan Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Bolu), Düzce Üniversitesi (Düzce), Sakar- ya Üniversitesi (Sakarya) ve Kocaeli Üniversitesi (Kocaeli) öğrencilerine uygulanan toplam 1149 adet anket değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen veriler, SPSS ortamı- na aktarılmış ve yüzde analizi, faktör analizi ve Tukey testi uygulanmıştır. Sonuç olarak öğrencilere bulundukları şehir ile ilgili özellikleri hakkında bilgi verip tanıtılması ayrıca görüş ve düşüncelerinin dikkate alınması, öğrencilerin üze- rinde olumlu bir izlenim bırakacak ve şehri daha iyi benimsemelerini sağlayacaktır. Şehirlerin markalaşması hem merkezi yönetimin hem yerel yönetimin hem de halkın birlikte çalışmasıyla gerçekleşecek bir süreçtir.Öğe OLUMLU VE OLUMSUZ AĞIZDAN AĞIZA YAPILAN MÜŞTERİ ŞİKÂYETLERİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE UYGULAMA(2019) Er, Hülya; Cop, RuziyeBu çalışmanın amacı, cevaplayıcıların demografik özellikleri ile olumlu ve olumsuz ağızdan ağıza yapılan şikâyetler ve şikâyet sonrası oluşan müşteri tatmini arasında farklılıklar olup olmadığını ve şikâyetleri ele alış şekillerini öğrenmektir. Çalışmaya katılan cevaplayıcıların demografik özellikleri ve şikâyet süreci ile ilgili bilgilerini öğrenmek için frekans analizi yapılmıştır. Ölçek maddelerinin geçerlilik ve güvenilirliği bulunmuş ve faktör analizi ile analiz edilmiştir. Demografik değişkenlere ve şikâyet nedenlere göre farklılık gösterme durumu ise Mann Whitney ve Kruskal Wallis testleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, cevaplayıcıların çoğunluğunun fiyatların yüksek olmasından şikâyetçi olduğu ortaya çıkmıştır. Cevaplayıcıların çoğunluğu, işletmede yaşadığı şikâyetlerini çevresine olumsuz ağızdan ağıza şikâyet yoluyla ortalama 10 ve üstü kişiye anlattığı görülmektedir. Son olarak cevaplayıcıların demografik özellikleri ve şikâyet nedenleri ile olumlu ve olumsuz ağızdan ağıza yapılan şikâyetler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Öğe Öz Benlik Uyumunun Marka Özgünlüğü Değerlendirmesi Üzerindeki Etkisi(2022) Çifci, Sertaç; Çelik, Işıl Karapinar; Cop, RuziyeÖz benlik uyumunun, tüketicilerin marka özgünlüğü değerlendirmesi üzerindeki etkisi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Marka özgünlüğü dört temel boyut şeklinde ele alınmış (süreklilik, orijinallik, güvenilirlik ve doğallık) ve öz benlik uyumunun (gerçek ve ideal öz benlik uyumu) etkisi çalışmanın konusunu oluşturmuştur. Araştırma verileri 334 kişiden anket aracılığı ile toplanmış ve geçerlilik-güvenilirlik analizleri ile hipotezlerin test edilmesinde açıklayıcı, doğrulayıcı faktör analizleri ile doğrusal regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma bulguları göstermektedir ki, gerçek ve ideal öz benlik uyumunun marka özgünlüğü değerlendirmesinde olumlu yönde etkisi vardır. Gerçek öz benlik uyumunun orijinallik boyutu üzerindeki etkisi ise yoktur. Ayrıca gerçek öz benlik uyumuna kıyasla ideal öz benlik uyumunun marka özgünlüğü değerlendirmesine daha çok etkisi olduğu saptanmıştır.Öğe Pazarlamada bilişim teknolojisi ve bilişsel ergonominin etkin ve etkili bir iş hayatı oluşturulmasındaki rolü(2009) Cop, Ruziye; Kapusuzoğlu, Ayhan21. Yüzyılda teknolojideki büyük değişme ve gelişmeler her alanda olduğu gibi iş hayatında da etkisini göstermektedir. Bilişsel ergonomi kapsamında izlenen bilgisayar ve bilişim sistemlerindeki ilerlemeler iş ve işin yapılışına yönelik bir anlayış değişikliğini meydana getirmiştir. Bu yapı, iş hayatında insan faktörünün memnuniyetini ve verimliliğini sağlamayı temel felsefe edinmiş pazarlama ve ergonomi sürecinin başarıyla gerçekleştirilmesinde büyük bir öneme sahiptir. Pazarlama ve Bilişsel Ergonominin, insan ile bilgisayar teknolojisi arasında oluşturacağı etkin işbirliği, faaliyetlerin kısa zamanda kaliteli şekilde ve insanın memnuniyeti ile gerçekleştirildiğini gösterecektir. Bu^çalışmada etkin ve verimli bir ergonomikyapıyı sağlamada, pazarlamada bilişim teknolojisi ve bilişsel ergonomi anlayışıyla nasıl bir yapı oluşturulmaya çalışılması gerektiğine ilişkin değerlendirmelerde bulunulmuştur.Öğe The role of big data in digital marketing(IGI Global, 2021) Cavlak, Neslihan; Cop, RuziyeConsumers perform their activities through digital channels more often as a result of technological advancements where those advancements also allow marketers to reach excessive information about consumers, store them, and use them whenever and however they consider necessary. These big data provide businesses to understand the unmet demands and expectations of consumers and achieve a sustainable business success. Despite the importance of big data analytics for marketing of businesses, research on this issue is scarce. In order to contribute the literature, the purpose of this chapter is to reveal the importance of big data in the digital marketing environment. In line with this purpose, a comprehensive literature review including the definition, components, sources of big data, and the role of big data in digital environments and the examples of businesses using big data is undertaken. © 2021, IGI Global.Öğe The role of environmental concern and perceived consumer effectiveness in the preference of green products: An examination of mothers with babies(2019) Görgülü, Osman; Cop, Ruziye; Yılmaz, Gülriz HandeEnvironmental concern and environmental awareness have been one of the topics receiving much interest throughout the world in recent years. The increase in the environmental concerns and attitudes of people also drawn the attention of businesses, and a new market was created under the name of eco-friendly products and environmental marketing by the businesses that attempted turn this crisis into an opportunity. In parallel with the rest of the world, environmental marketing has become one of the areas with increasing interest from the businesses due to the green product preferences of the consumers in Turkey. The aim of this study is to reveal the effect of the levels of environmental concern and perceived consumer effectiveness of mothers with babies in the age of 0-36 months on green product purchasing behaviour. The study demonstrated that environmental concern has a significant effect on green product purchasing behaviour and perceived consumer effectiveness, and perceived consumer effectiveness has a significant effect on green product purchasing behaviour (p<0.01). In addition, it was determined that perceived consumer effectiveness has an intervention role in the relationship between environmental concern and green product purchasing behaviour.Öğe THE ROLE OF ENVIRONMENTAL CONCERN AND PERCEIVED CONSUMER EFFECTIVENESS IN THE PREFERENCE OF GREEN PRODUCTS: AN EXAMINATION OF MOTHERS WITH BABIES(2019) Görgülü, Osman; Cop, Ruziye; Yilmaz, Gülriz HandeEnvironmental concern and environmental awareness have been one of the topics receivingmuch interest throughout the world in recent years. The increase in the environmental concernsand attitudes of people also drawn the attention of businesses, and a new market was createdunder the name of eco-friendly products and environmental marketing by the businesses thatattempted turn this crisis into an opportunity. In parallel with the rest of the world,environmental marketing has become one of the areas with increasing interest from thebusinesses due to the green product preferences of the consumers in Turkey. The aim of thisstudy is to reveal the effect of the levels of environmental concern and perceived consumereffectiveness of mothers with babies in the age of 0-36 months on green product purchasingbehaviour. The study demonstrated that environmental concern has a significant effect on greenproduct purchasing behaviour and perceived consumer effectiveness, and perceived consumereffectiveness has a significant effect on green product purchasing behaviour (p<0.01). In addition,it was determined that perceived consumer effectiveness has an intervention role in therelationship between environmental concern and green product purchasing behaviour.