Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Altun, Arif" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A Corpus approach to abstracts in academic writing
    (2004) Altun, Arif; Rakıcıoğlu, Anıl Ş.
    Bu çalışmanın amacı ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makalelerin özlerinde kullanılan sözcüksel ve zaman kullanımı yönündeki tercihlerin belirlenmesi ve değerlendirmesini yapmaktır. Ana dili İngilizce olan ve İngilizce'yi ikinci dil olarak kullanan araştırmacıların yazmış oldukları özlerin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanmasında sözcük dağarcığı-temelli bir yaklaşım kullanılmıştır. Toplam 52 öz, bilgisayar destekli sözcük dağarcığı değerlendirme paket programı olan Concordance ile analiz edilmiştir. Bulgular, ulusal ve uluslararası yayınlardaki özlerde stil ve zaman kullanımı açısından benzerliklerin olduğunu; ancak, sözcüksel tercihlerde iki grup arasında önemli bir farklılığın olduğunu göstermektedir. Bu da, iki farklı uygulama grubunun öz yazımında kendilerine özgü farklı sözcüksel tercihlerin bulunduğunu göstermektedir. Özellikle uluslararası yayın yapma konusunda, akademisyenlerin bu konuda farkındalığının arttırılması ve öğretsel programların tasarlanması için bu yazın türünün tanıtılması ve daha fazla karşılaştırmalı araştırmaların yapılması önerilmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    E-öğrenme ortamlarında kullanılmak üzere bir içerik yönetim sistemi (CMS) geliştirilmesi ve etkinliğinin değerlendirilmesi
    (2006) Altun, Arif; Gülbahar, Yasemin
    -
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Examining elementary school students' hypertextual reading process
    (2008) Çkmak, Ebubekir; Altun, Arif
    Hypertext is digitized, linear or nonlinear interactive texts, where readers have the options of chosing their own reading paths. As the Ministry of National Education put emphasis on introducing internet technologies into classrooms, especially with the information technology classroom project, elemantary school students will be exposed to more and more hypertext enviroments, which offer media-rich reading enviroments. Therefore, the purpose of this study is to examine the fifth and sixth graders' hypertextual reading process. A total of 45 fifth and sixth grade elementary school students participated in this study. A pre-test, post- test quasi experimental research design was applied. Data were collected through three instrurements, which are hypertext dissorientation scale, remembrance test, and reading-time logs. The results indicated that students percieved themselves as undecided about their dissorientation and no significant gender differences were observed. Secondly, the more time they spend on hypertext reading, the more they remembered and the less they felt dissoriented. Moreover, no gender difference was observed in their reading times.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim öğrencilerinin hipermetinsel okuma süreçlerinin incelenmesi
    (2008) Çakmak, Ebubekir; Altun, Arif
    Genel anlamda hipermetinler dijital veya dijital hale dönüştürülmüş, doğrusal ve/veya doğrusal olmayan etkileşimli metinler olarak tanımlanmaktadır. Gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerinin okuma kavramına yansıması olarak da ifade edilen hipermetinler, gerek gündelik yaşamda, gerekse eğitimsel anlamda karşı karşıya kaldığımız zengin okuma ortamlarıdır. Bu çalışmada, ilköğretim 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin hipermetinsel okuma süreçleri araştırılmıştır. Çalışmanın katılımcı grubu 5. ve 6. sınıfa devam eden 45 ilköğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Öntest-Sontest Kontrol Gruplu desenlenmiş yarı deneysel tasarlanan bu çalışmada veriler üç farklı kaynaktan toplanmıştır. Bunlar; Hipermetinsel Yönelim Bozukluğu Ölçeği, Hatırlama Ölçüm Aracı ve Okuma Süreleri çizelgesidir. Verilerin analizi ile çalışma sonunda öğrencilerin, hipermetinsel okuma sürecinde kendilerini yönelimsiz olarak değil, kararsız olarak algıladıkları; kız ve erkek öğrencilerin yönelim bozukluğu algılarının benzer olduğu görülmüştür. Öğrencilerin hipermetinsel okuma ortamında harcadıkları zaman arttıkça okuduklarından daha fazla hatırladıkları ve şaşırma algılarının azaldığı tespit edilmiştir. Fakat okuma sürelerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öncelikler ve Beklentiler: İngilizce Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanma Seviyeleri ve Önceliklerinin İncelenmesi
    (2002) Altun, Arif
    Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılmaları süreci ile ivme kazanan temel bilgisayar eğitimi dersleri, öğretmen adaylarının temel bilgisayar becerilerini kazanmaları ve bilgi teknolojilerini yakından tanımaları amaçlanarak tüm öğretmen yetiştirme programlarına zorunlu alınması gereken ders olarak entegre edilmiştir. Bu derslerin içeriğinin hazırlanması sürecinde ise öğretmen adaylarının önceliklerinin anlaşılması etkin bir ders içeriği (syllabus) tasarımı için önemli bir gösterge olacaktır. Tasarlanan bu çalışmanın temel amacı, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin kendi algılarıyla bilgisayar kullanma seviyelerini ve önceliklerini belirlemektir. Veriler Survey tekniği ile toplanmış, analiz sürecinde öğrencilerin bilgisayar kullanma seviyeleri ve bilgisayarla çalışma geçmişleri göz önünde bulundurulmuştur. Çalışma bulgularının program geliştirme üzerine çalışanlara, dersi veren öğretim elemanlarına ve ders kitabı hazırlama üzerinde çalışanlara katkıda bulunacağı düşünülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Undergraduate students' academic achievement, field dependent/independent cognitive styles and attitude toward computers
    (Int Forum Educational Technology & Soc-Ifets, 2006) Altun, Arif; Çakan, Mehtap
    This paper reports an investigation of cognitive styles, achievement scores and attitudes toward computers among university students. Field dependence/field independence is a dimension of cognitive style that has been researched with various student groups as well as with attitudes. Nevertheless, there appears to be a dearth of published research in this area relevant to teacher trainees in an international setting. In this study, the standardised Group Embedded Figures Test was used to assess field dependency among 130 teacher trainees. Overall, it was found that there was no significant relationship between cognitive styles and academic achievement (r=.14, p=.15); cognitive styles and attitudes toward computers (r =.01, p=.84); and, cognitive styles and attitudes toward computers when their academic achievement scores were covariated (F(2,126) =.40, p >.05). The findings indicate that students' attitudes toward computers are not associated with field dependency, even when their achievement levels were controlled. Attitude toward computers is found to function independently from cognitive styles.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Utilization of a hybrid video enhanced telemedicine system
    (Ieee, 2004) Erkol, Hayri; Çataloğlu, Erdat; Altun, Arif
    This paper will present the design and implementation process of a hybrid model of an interactive video-enhanced environment for medical students at Abant Izzet Baysal University. Several parameters were taken into consideration: (1) Optimal hardware configurations; (2) optimal software requirements for presenting video-rich media; (3) web-based design and end-user interface issues; and, (4) server-side issues. Finally, some comments and future directions will be suggested.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim