Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aktaş, Burcu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Aile eğitiminin otizmli çocuğa sahip ailelerin Milieu öğretim tekniklerinden tepki isteme–model olmayı kullanmalarındaki etkililiği
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2015) Aktaş, Burcu; Tekinarslan, İlknur Çifci
    Bu çalışmada, Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuğa sahip annelere yönelik hazırlanan aile eğitim programının, annelerin çocuklara hedeflenen iletişim becerilerini kazandırmalarındaki etkililiğini incelenmiştir. Araştırmaya OSB tanısı almış 3 erkek çocuk ve anneleri katılmıştır. Araştırmada annelere, milieu öğretim tekniklerinden tepki isteme – model olma tekniği öğretilmiştir. Araştırmada yöntem olarak, tek denekli araştırma modellerinden denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırma bulguları, milieu öğretim tekniklerinden tepki isteme - model olma tekniğinin öğretimine yönelik hazırlanan aile eğitim programının etkili olduğunu, anneler tarafından uygulanan tepki isteme - model olma tekniğinin OSB'li çocuklara yeni kelimeler öğretmede ve bu kelimelerin zaman içerisinde sürdürülmesinde etkili olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Otizm Spektrum Bozukluğu, Milieu Öğretim Teknikleri, Tepki İsteme – Model Olma, Aile Eğitimi
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effectiveness of parent training a mothers of children with autism use of mand model techniques
    (Anadolu Univ, 2018) Aktaş, Burcu; Tekinarslan, İlknur Çiftci
    The present study examined the effectiveness of the parent training program that was designed for the mothers of children with Autism Spectrum Disorders in enabling them to use the mand-model procedure. The study was conducted with the participation of 3 boys with Autism Spectrum Disorders and their mothers. As part of the study, the mothers were taught the mand-model procedure, which is one of the milieu teaching techniques. As a research method, the present study employed the subject research models of between-subject and multiple probe design models. The findings of this study suggested that the parent training program designed with a view to teaching the mand-model procedure was effective and consequently the mand-model procedure used by the mothers was also effective in teaching new words to the children with Autism Spectrum Disorders and enabling them to maintain such words over time.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Effectiveness of parent training a mothers of children with autism use of mand model techniques
    (2018) Aktaş, Burcu; Tekinarslan, İlknur Çifci
    The present study examined the effectiveness of the parent training program that was designed for the mothers of children with Autism Spectrum Disorders in enabling them to use the mand-model procedure. The study was conducted with the participation of 3 boys with Autism Spectrum Disorders and their mothers. As part of the study, the mothers were taught the mand-model procedure, which is one of the milieu teaching techniques. As a research method, the present study employed the subject research models of betweensubject and multiple probe design models. The findings of this study suggested that the parent training program designed with a view to teaching the mand-model procedure was effective and consequently the mand-model procedure used by the mothers was also effective in teaching new words to the children with Autism Spectrum Disorders and enabling them to maintain such words over time.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    GELİŞİMSEL GERİLİĞİ OLAN ÇOCUKLARA İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA TEPKİ İSTEME – MODEL OLMA TEKNİĞİ KULLANIMI - META ANALİZ ÖRNEĞİ
    (2021) Aktaş, Burcu; Tekinarslan, Ilknur Çifci; Çetin, Müzeyyen Eldeniz
    Gelişimsel geriliği olan çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılmasında çeşitli yöntemler kullanılmaktadır. Tepki İsteme - Model Olma tekniği özel gereksinimli bireylere iletişim becerilerinin kazandırılmasında kullanılan tekniklerden birisidir. Bu çalışmada; tepki isteme model olma tekniğinin iletişim becerileri üzerindeki etkisini inceleyen tek denekli araştırma makalelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, tek denekli araştırma yöntemlerine göre desenlenen 18 tek denekli çalışmanın betimsel analizi ve meta analiz yapılmıştır. Araştırmanın betimsel analiz bulgularında, gelişimsel geriliği olan çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılmasında tepki isteme model olma tekniğinin çoğunlukla anneler tarafından kullanıldığı, uygulamaların klinik ortam, sınıf ortamı ve ev ortamında gerçekleştirildiği, görülmüştür. Bu çalışmalardaki gelişimsel geriliği olan çocukların çoğunluğunu dil-konuşma bozukluğu olan ve otizm spektrum bozukluğu olan çocukların oluşturduğu, yaşlarının 2-11 yaş arasında değiştiği belirlenmiştir. Tek denekli araştırma modelleri açısından incelendiğinde çalışmalarda; çoklu başlama modeli ve çoklu yoklama modelinin kullanıldığı görülmüştür. Bu çalışmada yapılan meta-analizden elde edilen etki büyüklüklerine göre tepki isteme – model olma tekniğinin gelişimsel geriliği olan çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılmasında etkili olduğu belirlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Müzik öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik yaptıkları öğretim uyarlamalarının belirlenmesi
    (2016) Aktaş, Burcu; Tekinarslan, İlknur Çifci
    Araştırmanın amacı, müzik öğretmenlerinin derslerinde kaynaştırma öğrencileri için yaptıkları öğretim uyarlamalarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Bolu ili Merkez ilçede ikinci kademede görev yapan yedi müzik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Görüşmelerdeki sorulara ilişkin verilen yanıtlara göre betimsel indeksler, temalar ve kodlar oluşturulmuştur. Araştırma bulguları, araştırmaya katılan müzik öğretmenlerinin, kaynaştırma öğrencilerinin gereksinim ve ilgileri doğrultusunda öğretimi planlama, öğretim, çalışma süresini belirleme, ortam düzenleme, materyal seçme ve performans değerlendirme süreçlerinde çeşitli uyarlamalar yaptıklarını göstermiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma sürecinde yaptıkları çalışmalar
    (2018) Yıkmış, Ahmet; Aktaş, Burcu; Karabulut, Havva Aysun; Terzioğlu, Nesime Kübra
    Bu araştırmanın amacı, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma sürecine ilişkin yaptıklarının belirlenmesidir. Bu amaçla, 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz döneminde Bolu ili merkezinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan 6 okulöncesi öğretmeninin görüşlerini belirlemek üzere yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma sürecinde, kaynaştırma öğrencisi gelmeden önce hazırlıklar yaptıkları, bilgi edinmek amacıyla farklı kaynaklardan destek aldıkları, sınıf içi etkinliklerde, yöntem ve tekniklerin kullanımında çeşitli uyarlamalar yaptıkları, öğretim öncesi ve sonrası değerlendirmelerde bulundukları belirlenmiştir. Çeşitli çalışmalar yaptıkları ancak bu çalışmaların sınırlı olduğu belirlenmiştir. Buna ek olarak, okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencisi ve kaynaştırma sürecinde yapılacak çalışmalar hakkında bilgi gereksinimlerinin olduğu belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel eğitim öğretmenlerinin derslerde oyun ve şarkıyı kullanma durumları
    (2017) Yıkmış, Ahmet; Terzioğlu, Nesime Kübra; Kot, Mehtap; Aktaş, Burcu
    Araştırmanın amacı, özel eğitim öğretmenlerinin, ders içi etkinliklerinde oyun ve şarkıyı kullanma düzeylerinin belirlenmesidir. Bu ders içi etkinlikler; Matematik, Hayat Bilgisi, Okuma-Yazma dersleri ve akademik olmayan becerilerin öğretimi ile ilgili derslerle sınırlandırılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, gönüllü olarak katılmak isteyen 2015-2016 eğitim-öğretim yılında görev yapan özel eğitim öğretmenleri oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Görüşmelerdeki sorulara verilen yanıtlara göre betimsel indeksler, temalar ve kodlar oluşturulmuştur. Temalar ve kodlar ile ilgili uzman görüşü alındıktan sonra verilerin raporlaştırılması sağlanmıştır. Araştırma bulguları tablolar halinde verilip yorumlanmıştır. Yapılan araştırmada öğretmenlerin akademik ve akademik olmayan becerilerin öğretiminde oyun ve şarkıyı kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel eğitimde geçiş planlama ve hizmetleri
    (Ankara Univ, Fac Educational Sciences, 2020) Aktaş, Burcu; Kot, Mehtap; Yıkmış, Ahmet
    Transition is a life-long process that requires a variety of changes in individuals' lives. In this process, individuals with special needs face a number of challenges and need support. Transition services planning is carried out in order to ensure that individuals with special needs adapt to various processes that require change and to make the support services provided to individuals with special needs and their families permanent. Transitional periods include a long-term process involving early intervention programs, pre-school, kindergarten, elementary school, junior high school, high school, higher education, school to business life and social life. Lack of significant legal basis for transition planning in our country causes individuals with special needs to experience various difficulties during all transition periods, there are gaps between the programs, and they cannot benefit from the special education services offered to them. For this reason, in this study, the concept of transition, the legal bases of transition in the world, the transition planning process, factors affecting transition planning, transition periods, transition, transition assessment process and the studies related to the transition in Turkey have been tried to be explained.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    PRAGMATİK DİL TESTİ-2 (PDT-2) TÜRKÇEYE UYARLANMASI
    (2021) Aktaş, Burcu; Tekinarslan, Ilknur Çifci
    Bu araştırmanın amacı, 6-12 yaş arası çocukların pragmatik dil becerilerini değerlendirmek amacı ile Phelps-Terasaki ve Phelps-Gunn (2007) tarafından geliştirilmiş olan “Test of Pragmatic Language-2 (TOPL-2)” ölçme aracının Türkçeye uyarlama ve standardizasyon çalışmasını yapmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Bolu ili Merkez ilçesinde yer alan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı olan ilkokulları ve ortaokulları arasından seçilen 14 okul, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezleri arasından seçilen 5 merkez ve bu merkezlere devam eden 6-12 yaş arası tipik gelişim gösteren 260 çocuk ve gelişimsel geriliği olan 52 çocuk oluşturmuştur. Testin uyarlama çalışmasında, uluslararası test uyarlama ilkeleri izlenmiş, testin geçerlik ve güvenirlik çalışmasına tüm örneklem grubu dâhil edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda testin güvenirlik katsayısı KR-20 .0,98, Cronbach alfa güvenirlik katsayısı PDT-2 tüm ölçekte .97, PDT-2 alt boyutlarında sırasıyla Fiziksel Bağlam .81, Dinleyici .95, Konu .95, Amaç .97, Görsel-Jest İpuçları .84, Soyutlama alt boyutunda .89 olarak hesaplanmıştır. Geçerlik çalışmasında testin tipik gelişim gösteren ve gelişimsel geriliği olan çocukların pragmatik dil becerilerini birbirinden ayırt edebildiği bulunmuştur. Madde analizi sonucunda madde güçlük ve madde ayırt edicilik değerlerinin kabul edilebilir sınırlar içinde olduğu belirlenmiştir. Yapılan uyarlama sonucunda testin Türk dili ve kültürüne uygun, güvenirliği ve geçerliliği yüksek bir test olduğu, Türk çocuklarının pragmatik dil becerilerini değerlendirmek için kullanılabilir nitelik taşıdığı belirlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Test of pragmatic language-2 (topl-2) Türkçeye uyarlama çalışması
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2020) Aktaş, Burcu; Tekinarslan, İlknur Çifci
    Bu araştırmanın amacı, 6-12 yaş arası çocukların pragmatik dil becerilerini değerlendirmek amacı ile Phelps-Terasaki ve Phelps-Gunn (2007) tarafından geliştirilmiş olan "Test of Pragmatic Language-2 (TOPL-2)" ölçme aracının Türkçeye uyarlama ve standardizasyon çalışmasını yapmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, BOLU ili Merkez ilçesinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olan ilkokulları ve ortaokulları arasından seçilen 14 okul, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezleri arasından seçilen 5 merkez ve bu merkezlere devam eden 6-12 yaş arası tipik gelişim gösteren 260 çocuk ve gelişimsel geriliği olan 52 çocuk oluşturmaktadır. Testin uyarlama çalışmasında, uluslararası test uyarlama ilkeleri dikkatle uygulanmıştır. Testin geçerlik ve güvenirlik çalışmasına tüm örneklem grubu dâhil edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda testin güvenirlik katsayısı (KR-20) .0,98, Cronbach alfa güvenirlik katsayısı PDT-2 tümü .97, PDT-2 alt boyutlarında Fiziksel Bağlam .81, Dinleyici .95, Konu .95, Amaç .97, Görsel-Jest İpuçları .84, Soyutlama .89 olarak hesaplanmıştır. Geçerlik çalışmasında testin tipik gelişim gösteren ve gelişimsel geriliği olan çocukların pragmatik dil becerilerini birbirinden ayırt edebildiği bulunmuştur. Madde analizi sonucunda madde güçlük ve madde ayırt edicilik değerlerinin kabul edilebilir sınırlar içinde olduğu belirlenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda testin Türk dili ve kültürüne uygun, oldukça yüksek düzeyde güvenirlik ve yeterli düzeyde geçerliliğe sahip olduğu, Türk çocuklarının pragmatik dil becerilerini değerlendirmek için testin kullanılabilir olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Dil ve İletişim Becerileri, Pragmatik Dil Becerileri, Pragmatik Dil Testi-2.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye’de özel eğitim alanında yapılan matematik araştırmalarının betimsel analizi
    (2018) Yıkmış, Ahmet; Kot, Mehtap; Terzioğlu, Nesime Kübra; Aktaş, Burcu
    Araştırmanın amacı Türkiye’de özel eğitimde matematik öğretimi ile ilgili 1998-2018 yılları arasında yapılmış olan çalışmaların içerik ve yöntemsel analizini yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada doküman incelemesi metodu kullanılmıştır. Mevcut araştırmada dokümanlara ulaşmak amacı ile Google Akademik arama motoru, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Ulusal Tez Merkezi internet sitesi ve Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi abone veri tabanlarından yararlanılmıştır. Bu veri tabanlarına “matematik”, “matematik öğretimi”, “toplama işlemi”, “çıkarma işlemi”, “çarpma işlemi”, bölme işlemi”, problem çözme” gibi anahtar kelimeler yazılarak taramalar gerçekleştirilmiştir. İnceleme sonucunda tam metnine ulaşılamayan, kullanım izni saklı olan ve nitel çalışmalar bu araştırmaya dahil edilmemiş ve toplamda 46 çalışma araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma kapsamına alınan çalışmalar betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Çözümlenen veriler her bir araştırma sorusuna karşılık gelecek şekilde verilerin frekansları hesaplanarak tablolar ve grafikler ile sunularak yorumlanmıştır.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim