Yazar "Özen, Güçlü" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AMATÖR VE PROFESYONEL SPORCULARIN DUYGUSAL ZEKÂLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ1(2017) Erbektaş, Esra; Üzüm, Hanifi; Özen, Güçlü; Arslan, Tunahan; Ertan, Gökhan; Elveren, AhmetBu çalışmada, amatör ve profesyonel olarak spor yapan bireylerin duygusal zekâ düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama yöntemlerinden biri olan kesit alma yaklaşımı ve ilişkisel tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evreni; Ankara, Bolu, Düzce ve Kocaeli illerinde aktif olarak spor yapan 157 kişiden oluşmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak Austin ve ark. (2004) tarafından geliştirilen ve Tatar ve ark. (2011) tarafından Türkçe 'ye uyarlanmış olan Schutth duygusal zeka ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda klasman, gelir ve eğitim değişkenleri ile duygusal zeka alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Sonuç olarak araştırma bulgularına göre amatör sporcuların profesyonel sporculara göre daha iyimser bir ruh haline sahip olduklarını ve üniversite mezunu olan sporcuların; lise mezunlarına göre duygularını daha iyi kullandıklarını söyleyebilirizÖğe BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ(2012) Gönül, Aydın; Karlı, Ümid; Üzüm, Hanifi; Özen, Güçlü; Çakır, Erhan; Kaplandenz, Ozan; Açıkgöz, KemalBu ara tırmanın amacı Beden E"itimi ve Spor Yüksekokulu ö"rencilerinin kaygı düzeylerinin belirlenmesi ve uygulamalı derslerdeki uygulama ve teorik sınavlar öncesi durumluk kaygı seviyelerinin incelenmesidir. Ara tırmanın örneklem grubu, Beden E"itimi ve Spor Yüksekokulunda e"itim gören 51 kadın ve 90 erkek toplam 141 ö"renciden olu maktadır. Çalı mada veri toplama aracı olarak Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri kullanılmı tır. #statistiksel analizler için Pearson korelasyon katsayısı testi, e le tirilmi örneklemlerde t testi, ba"ımsız örneklemlerde t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmı tır. Cinsiyetler arasında sürekli kaygı (t=-3.12;p=0.002), uygulama (t=-3.01;p=0.003) ve teorik (t=2.56;p=0.012) sınav öncesi durumluk kaygı seviyeleri bakımından anlamlı fark bulunmu tur. Ya ile teorik sınav öncesi durumluk kaygı puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı (p<0.01) negatif yönde bir ili ki (r= -0.241) tespit edilmi tir. Ö"rencilerin, uygulama sınavları öncesi ile teorik sınavlar öncesi durumluk kaygı seviyeleri arasında anlamlı bir fark bulunmamı tır. Ayrıca, kaygı puanları bakımından sınıflar arasında ve bölümler arasında fark saptanmamı tır. Sonuç olarak Beden E"itimi ve Spor Yüksekokulu'nda e"itim gören kadın ö"rencilerin kaygı seviyelerinin erkek ö"rencilerden daha yüksek oldu"u görülmü tür. Ayrıca tüm ö"rencilerin sürekli kaygı seviyeleri, sınav kaygı seviyelerinden daha yüksektirÖğe Dağcılık eğitiminin problem çözme becerisi üzerine etkisinin incelenmesi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2004) Özen, Güçlü; Çelebi, MüberraBu çalışmanın amacı, dağcılık eğitiminin problem çözme becerisi üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmaya, Türkiye Dağcılık Federasyonunun Temmuz 2003 tarihinde düzenlediği 7 günlük Yaz Eğitim kamplarına farklı illerden katılan 10 kadm, 41 erkek toplam 51 kişi dahil edilmiştir. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ile Heppner'in Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Ayrıca, katılımcıların kamp eğitim uygulamalarını ve genel kamp yaşamlarım tespit etmek için, nitel analiz yöntemlerinden "gözlem yöntemi" araştırmacı tarafından kullanılmıştır. Gözlem türü olarak tamamen yapılandırılmamış alan çalışması seçilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde, öntest-sontest ölçüm toplam puanlarının karşılaştırılması için t-testi; araştırmanın değişkenleri olan cinsiyet, doğa sporları tecrübesi, çadırlı kamp hayatı tecrübesi ve kaya tırmanış tecrübesi grupları arasındaki ortalama farklarının karşılaştırması için Mann- Whitney U testi; eğitim değişkeni grubundaki farklılığın tespiti için de Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Ayrıca, gözlem sonuçlarının değerlendirilmesi için "betimsel analiz yöntemi" kullanılmıştır. Sonuç olarak, dağcılık eğitiminin, katılımcıların cinsiyet, eğitim düzeyi, doğa sporları tecrübesi ve çadırlı kamp hayatı tecrübesi, kaya tırmanış tecrübesi değişkenleri açısından problem çözme beceri algı düzeyine anlamlı bir etkisi bulunmamıştır. Sadece kaya tırmanış tecrübesi olan katılımcıların olmayan katılımcılara göre daha iyi problem çözme beceri algısına sahip oldukları tespit edilmiştir (p<0.05). Anahtar kelimeler : Doğa eğitimi, dağcılık eğitimi, problem çözme becerisi IVÖğe The effect of climbing community activities as a leisure on university students' social anxiety(Kamla-Raj Enterprises, 2015) Özen, GüçlüIn this study, the effect of some of the recreational activities of university students participating in extra-curricular time on their levels of social anxiety was examined. In addition, it was examined whether there is an effect of gender difference on the results of participation. The study group consisted of thirty volunteer students. The data were collected by using the Adolescents Social Anxiety Scale. The subjects climbed on artificial wall and the real rock surfaces for two months. As a result of the study, it was observed that the subjects in the climbing community as a free time activity influenced social anxiety levels of students in a statistically significant Positive way (p<0.05). Furthermore, it was observed that gender difference had no effect on the effectiveness of education and the outcome of education (p>0.05).Öğe Effect of exercise on appetite-regulating hormones in overweight women(Inst Sport, 2013) Tiryaki-Sönmez, Gül; Özen, Şerife; Buğdaycı, Güler; Karlı, Ümid; Özen, Güçlü; Çoğalgil, Şirzat; Schoenfeld, Brad; Sözbir, Kerim; Aydın, KutluOver the past decade, our knowledge of how homeostatic systems regulate food intake and body weight has increased with the discovery of circulating peptides such as leptin, acyl ghrelin, des-acyl ghrelin and obestatin. These hormones regulate the appetite and food intake by sending signals to the brain regarding the body's nutritional status. The purpose of this study was to investigate the response of appetite-regulating hormones to exercise. Nine overweight women undertook two 2 h trials in a randomized crossover design. In the exercise trial, subjects ran for 60 min at 50010 of maximal oxygen uptake followed by a 60 min rest period. In the control trial, subjects rested for 2 h. Obestatin, acyl ghrelin, des-acyl ghrelin and leptin concentrations were measured at baseline and at 20, 40, 60, 90 and 120 min after baseline. A two-way ANOVA revealed a significant (P<0.05) interaction effect for leptin and acyl ghrelin. However, changes in obestatin and des-acyl ghrelin concentration were statistically insignificant (P>0.05). The data indicated that although acute treadmill exercise resulted in a significant change in acyl ghrelin and leptin levels, it had no effect on plasma obestatin and des-acyl ghrelin levels.Öğe The effects of exercise on food intake and hunger: Relationship with acylated ghrelin and leptin(Journal Sports Science & Medicine, 2011) Vatansever-Özen, Şerife; Tiryaki-Sönmez, Gül; Buğdaycı, Güler; Özen, GüçlüThis study investigated the effects of a long bout of aerobic exercise on hunger and energy intake and circulating levels of leptin and acylated ghrelin. Ten healthy male subjects undertook two, 4 h trials in a randomized crossover design. In the exercise trial subjects ran for 105 min at 50% of maximal oxygen uptake and the last 15 min at 70% of maximal oxygen uptake followed by a 120 min rest period. In the control trial, subjects rested for 4 h. Subjects consumed a buffet test meal at 180 min during each trial. Hunger ratings, acylated ghrelin, leptin, glucose and insulin concentrations were measured at 0, 1, 2, 3 and 4 h. No differences were found at baseline values for hunger, acylated ghrelin, leptin, insulin and glucose for both trials (p > 0.05). The estimated energy expenditure of the exercise trial was 1550 +/- 136 kcal. Exercise did not change subsequent absolute energy intake, but produced a significant decrease (p < 0.05) in relative energy intake. A two-way ANOVA revealed a significant (p < 0.05) interaction effect for hunger and acylated ghrelin. In conclusion, this exercise regimen had a positive effect on reducing appetite which is related to reduced acylated ghrelin responses over time. This finding lends support for a role of exercise in weight management.Öğe Kamp yaşantısı ve engel aktivitelerinin katılımcıların öz-etkinlik algılarına etkisi(2014) Özen, Güçlü; Özen, Şerife; Tiryaki, Gül SönmezBu çalışmanın amacı farklı yaşantı tecrübelerinin -kamp yaşantısı ve ip parkurları ile yapılan etkinlikler- öz- etkililik algısına etkisinin belirlenmesidir. Çalışmamıza 86 gönüllü katılmıştır. Katılımcıların yaş ortalaması 21,31±1,39 yıldır. Bu çalışma Ön-test-Son-test kontrol gruplu yarı deneme modelinde olup, veriler Öz-Etkililik- Yeterlik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, yapılan kamp aktivitesi ve içeriğinin cinsiyet bağımsız değişkeni açısından bir fark yaratmadığı (p>0,05), ancak katılımcıların öz-etkililik algılarında anlamlı pozitif etkisinin olduğu (p<0,05)tespit edilmiştir. Sonuç olarak kamp yaşantısı ve ip parkurları ile oluşturulan etkinlikler bütününün, katılımcıların öz-etkililik algılarını olumlu etkilediği söylenebilir.Öğe Maceraya dayalı açık alan eğitimlerinin yönetsel beceriler üzerine etkisinin incelenmesi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2010) Özen, Güçlü; Yalçın, Hasan BirolBu çalışma maceraya dayalı açık alan eğitimlerinin yönetsel beceriler üzerine etkilerini belirleyecek bir ölçüm aracı geliştirmek ve uygulamak üzerine tasarlanmıştır. Bu amaca yönelik alan yazın taraması gerçekleştirilmiş ve konunun uzmanları ile görüşülerek 80 sorudan oluşan bir soru havuzu oluşturulmuş, daha sonra ölçme değerlendirme uzmanlarının görüşü alınarak maddelerin yarısı yapıca olumlu, anlamca olumsuz tümce haline getirilmiştir.Son haline getirilen soru havuzu 302 katılımcıya uygulanmıştır. Yapılan faktör analizi çözümlemesinde 40 madde dokuz anlamlı alt boyuta yükleme yapmıştır. Bu boyutlar için alfa değerleri en düşük 0,47 ve en yüksek 0,82 arasında değişirken ölçeğin tümü için 0,96 olarak tespit edilmiştir. Bu boyutlar toplam varyansın % 58.26'sını açıklamaktadır.Hangi alt boyutlarda ve ne ölçüde kazanım sağlandığının tespitine yönelik çalışmada ise, açık alan eğitimine katılan ve gönüllü olan 23 kişiye anket uygulanmış, ön test ve son test sonuçları değerlendirilmiştir. Maceraya dayalı yönetsel becerilerin gelişimine yönelik açık alan eğitimi iki gün sürmüş olup, iki günlük program alan yazının da desteklediği biçimde tasarlanmıştır. Bu süreç içerisinde; açılış toplantısı, bu toplantıda yapılacaklar, konfor alanı, yaşayarak öğrenme ve davranışların transferi gibi konular yer almıştır. Takip eden zaman dilimlerinde 3 adet yüksek aktivite, 1 adet alçak aktivite, iletişim ve problem çözmeye dayalı 2 adet yer aktivitesi uygulaması yapılmıştır.Yapılan istatistik analizlerine göre katılımcıların cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu farklılıklarının eğitim kazanımlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yaratmadığı (p>0.05), yaşantıya olumlu katkı algısı ve katılım istekliliği daha yüksek olanların ?Hedef Belirginliği? alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı gelişim kaydettikleri tespit edilmiştir (p<0.05). Toplam puanlar açısından bakıldığında; zaman yönetimi ve planlama alt boyu ile stratejik karar verme ve uygulama alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı gelişim tespit edilmiştir (p<0.05).Öğe Serbest Zaman Etkinliği Olarak Yapay Duvar Tırmanışının Çocukların * Problem Çözme Becerisi Üzerine Etkisi(2015) Özen, GüçlüAraştırmanın temel amacı, ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin katıldıkları yaşayarak öğrenme etkinlikleri içerisinde yer alan ve yüksek aktivite olarak tanımlanan yapay tırmanış duvarındaki deneyimlerinin onların problem çözme beceri düzeylerine etkisini belirlemektir. Yapay duvar tırmanışı içerik itibariyle çocuk için hem bir oyun hem de kendisini, sınırlarını ve diğerlerini tanıma fırsatları yaratan, onu pasif değil aktif kılan ve yaşayarak öğrenmesini sağlayan sportif bir etkinliğin daha ötesinde bir öğrenme noktası olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada ön test son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Deneme grubu haftada iki gün, toplamda altı haftalık süren bir uygulamaya katılmıştır. Bu süre zarfında kontrol grubu herhangi bir aktiviteye katılmayıp normal yaşantısına devam etmiştir. Veri toplamak için Serin, Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, güven, özdenetim, kaçınma alt boyutları ve toplam puanlarda ön test son test skorlarında anlamlı farklar (p<0.05) bulunmuştur. Sonuç olarak yapay duvar tırmanışında yapılan etkinliklerin çocukların problem çöme beceri algı düzeylerinde olumlu gelişmeye sebep olduğu tespit edilmiştir.Öğe Serbest zaman etkinliği olarak yapay duvar tırmanışının çocukların problem çözme becerisi üzerine etkisi(2015) Özen, GüçlüAraştırmanın temel amacı, ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin katıldıkları yaşayarak öğrenme etkinlikleri içerisinde yer alan ve yüksek aktivite olarak tanımlanan yapay tırmanış duvarındaki deneyimlerinin onların problem çözme beceri düzeylerine etkisini belirlemektir. Yapay duvar tırmanışı içerik itibariyle çocuk için hem bir oyun hem de kendisini, sınırlarını ve diğerlerini tanıma fırsatları yaratan, onu pasif değil aktif kılan ve yaşayarak öğrenmesini sağlayan sportif bir etkinliğin daha ötesinde bir öğrenme noktası olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada ön test –son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Deneme grubu haftada iki gün, toplamda altı haftalık süren bir uygulamaya katılmıştır. Bu süre zarfında kontrol grubu herhangi bir aktiviteye katılmayıp normal yaşantısına devam etmiştir. Veri toplamak için Serin, Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, güven, özdenetim, kaçınma alt boyutları ve toplam puanlarda ön test son test skorlarında anlamlı farklar (p<0.05) bulunmuştur. Sonuç olarak yapay duvar tırmanışında yapılan etkinliklerin çocukların problem çöme beceri algı düzeylerinde olumlu gelişmeye sebep olduğu tespit edilmiştir.