Yazar "Yazgan, Yeliz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Matematiksel yatkınlık: ilkokul ve ortaokul öğretmen adaylarının yatkınlık düzeylerinin çeiitli değiikenler açısından incelenmesi(2013) Yazgan, Yeliz; Akkaya, Recai; Memnun, Dilek SezginMatematik öğrenme, matematiksel kavramları ve yöntemleri tanıma ve uygulamanın yanında matematik konusunda bir yatkınlık geliştirmeyi de içermektedir. Bireylerin matematiksel yatkınlıkları, matematik ödevlerini istekle yapmaları veya gelecekte matematikle ilgili bir kariyer sahibi olmaları konusunda önemli düzeyde etkili olabilmektedir. Bu nedenle, bu araştırmada farklı branşlarda öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının matematiksel yatkınlık düzeyleri incelenmiş ve bu yatkınlık düzeylerinin, öğrenim gördükleri branşlara, cinsiyete ve sınıf düzeylerine göre değişimi araştırılmıştır. Bu amaçla, Beveridge (2004) tarafından yapılan çalışmada kullanılan Matematiksel Yatkınlık Anketi, Türkçeye uyarlanıp geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapıldıktan sonra farklı branşlarda öğrenim görmekte olan 354 öğretmen adayına uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının büyük bir bölümünün orta düzeyde matematiksel yatkınlığa sahip oldukları anlaşılmıştır. Bununla birlikte, adayların matematiksel yatkınlık düzeylerinin branşları ile birlikte farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf düzeyleri ve cinsiyet bakımından ise anlamlı farklılıklara ulaşılamamıştır.Öğe Matematiksel yatkınlık: İlkokul ve ortaokul öğretmen adaylarının yatkınlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi(2013) Yazgan, Yeliz; Akkaya, Recai; Memnun, Dilek SezginMatematik öğrenme, matematiksel kavramları ve yöntemleri tanıma ve uygulamanın yanında matematik konusunda bir yatkınlık geliştirmeyi de içermektedir. Bireylerin matematiksel yatkınlıkları, matematik ödevlerini istekle yapmaları veya gelecekte matematikle ilgili bir kariyer sahibi olmaları konusunda önemli düzeyde etkili olabilmektedir. Bu nedenle, bu araştırmada farklı brançlarda öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının matematiksel yatkınlık düzeyleri incelenmiş ve bu yatkınlık düzeylerinin, öğrenim gördükleri branşlara, cinsiyete ve sınıf düzeylerine göre değişimi araştırılmıştır. Bu amaçla, Beveridge (2004) tarafından yapılan çalışmada kullanılan Matematiksel Yatkınlık Anketi, Türkçeye uyarlanıp geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapıldıktan sonra farklı branşlarda öğrenim görmekte olan 354 öğretmen adayına uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının büyük bir bölümünün orta düzeyde matematiksel yatkınlığa sahip oldukları anlaşılmıştır. Bununla birlikte, adayların matematiksel yatkınlık düzeylerinin branşları ile birlikte farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf düzeyleri ve cinsiyet bakımından ise anlamlı farklılıklara ulaşılamamıştır.