Yazar "Yavuzalp, Nuh" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ASSESSMENT OF UNIVERSITY STUDENTS’ ONLINE SPECIFIC EPISTEMOLOGICAL BELIEFS(2022) Bahçivan, Eralp; Kiliç, Muhsin; Yavuzalp, NuhThe purpose of this study is to develop a domain-specific scale that would be used to determine epistemological beliefs of university students towards online learning media. In the developed scale epistemological beliefs are designed as multidimensional to reflect both belief system perspective and developmental perspectives as revised by Hofer and Pintrich (1997). 1058 volunteer students that attended remote classes during the Covid-19 pandemic participated in the study and answered scale items. In this scope as a result of exploratory factor analysis, factor structure of the 15-item scale came forward as 2-dimensional, namely Nature of Knowing and Nature of Knowledge dimensions. It was noted that load distribution factor of scale items varied between 0.40 and 0.74. Cronbach Alfa coefficient calculated for scale reliability was found to be 0.80 for each dimension. Also, it was established that this two-factor structure explained 39.44% of total variance. It is considered that the sample of the study has a rich cultural diversity and acts as a bridge between the Asian and European continents adding an intercultural structure to the scale. Thus, it is believed that deductions and comments made with the 2-dimensional, 15-item “Online-Specific Epistemological Beliefs” scale would be valid and reliable.Öğe Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri(2016) Gürer, Melih Derya; Tekinarslan, Erkan; Yavuzalp, NuhUzaktan eğitim dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi Türkiye'de de çok sayıda üniversite ve özel kuruluş tarafından uygulanmakta ve bu uygulamalar giderek yaygınlaşmaktadır. 2014-2015 öğretim yılı güz döneminden itibaren Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde önlisans ve lisans düzeyindeki ortak zorunlu dersler uzaktan eğitim yolu ile yürütülmeye başlandı. Bu dersleri veren öğretim elemanları ilk kez Web tabanlı uzaktan eğitim teknolojilerini kullanarak derslerini sundular. İlgili üniversite ve öğretim elemanları için uzaktan eğitim uygulaması yeni bir süreç olduğundan öğretim elemanlarının çeşitli sorunlarla karşılaşılması muhtemeldir. Dolayısıyla, öğretim elemanlarının uzaktan eğitim süreci hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi uzaktan eğitim sisteminin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için önemlidir. Bu çalışmanın amacı çevrimiçi uzaktan eğitim yolu ile ortak zorunlu dersleri veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim sistemi hakkındaki görüşlerini derinlemesine incelemek ve sistemin iyileştirilmesi için önerilerde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda 12 öğretim elemanı ile yüz yüze yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları teknoloji, destek, yönetim, öğrenme-öğretim ve içerik boyutlarında öğretim elemanlarının olumlu ve olumsuz görüşlerini ortaya koymaktadır.Öğe Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri1(2016) Gürer, Melih Derya; Tekinarslan, Erkan; Yavuzalp, NuhUzaktan eğitim dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi Türkiye'de de çok sayıda üniversite ve özel kuruluş tarafından uygulanmakta ve bu uygulamalar giderek yaygınlaşmaktadır. 20142015 öğretim yılı güz döneminden itibaren Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde önlisans ve lisans düzeyindeki ortak zorunlu dersler uzaktan eğitim yolu ile yürütülmeye başlandı. Bu dersleri veren öğretim elemanları ilk kez Web tabanlı uzaktan eğitim teknolojilerini kullanarak derslerini sundular. İlgili üniversite ve öğretim elemanları için uzaktan eğitim uygulaması yeni bir süreç olduğundan öğretim elemanlarının çeşitli sorunlarla karşılaşılması muhtemeldir. Dolayısıyla, öğretim elemanlarının uzaktan eğitim süreci hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi uzaktan eğitim sisteminin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için önemlidir. Bu çalışmanın amacı çevrimiçi uzaktan eğitim yolu ile ortak zorunlu dersleri veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim sistemi hakkındaki görüşlerini derinlemesine incelemek ve sistemin iyileştirilmesi için önerilerde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda 12 öğretim elemanı ile yüz yüze yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları teknoloji, destek, yönetim, öğrenme-öğretim ve içerik boyutlarında öğretim elemanlarının olumlu ve olumsuz görüşlerini ortaya koymaktadır.Öğe E-ÖĞRENME ORTAMINDA KULLANILAN ÖĞRENME STİLLERİNİN WEB KULLANIM MADENCİLİĞİ İLE ANALİZİ(2017) Yavuzalp, Nuh; Gürol, MehmetBu araştırmanın amacı öğrencilerin e-öğrenme ortamlarındaki davranışlarından öğrenme stillerinin web kullanım madenciliği aracılığıyla yapay zekâ modelleri ile algılanmasıdır. Araştırma kapsamında öğrencilerin öğrenme stilleri için Kolb'un öğrenme stilleri sınıflaması ve ölçeği kullanılmıştır. Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri ile gerçekleştirilen çalışmaya, 230 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin araştırma kapsamında hazırlanan web tabanlı sistemi kullanmaya başlamadan önce ve sonra öğrenme stilleri için veri toplanmıştır. Öğrencilerin e-öğrenme ortamlarını kullandıkları süre içerisinde öğrenme stillerinde değişimler meydana geldiği tespit edilmiştir. Bu durum bireysel farklılıkları ve öğrencilerin sistemlerle etkileşimleri sonucu ortaya çıkabilecek farklılıkları da dikkate alabilen sistemlere olan ihtiyacı ortaya koymaktadır. Öğrencilerin web kullanım davranışlarından öğrenme stillerinin belirlenmesine yönelik yapılan çalışmalarda Yapay Sinir Ağları (YSA) ve Karar Ağacı modelleri uygulanmıştır. E-öğrenme ortamında öğrencilerin kullanımına sunulan 10 öğrenme etkinliğinin ziyaret süreleri ve sayıları veri madenciliği modellerinin girişlerini, öğrenme stilleri ise çıkışını oluşturmuştur. Karar Ağacı ve YSA modellerinden elde edilen tüm sonuçlar değerlendirildiğinde, YSA modelinin Karar Ağacı modeline göre daha başarılı olduğu anlaşılmıştır. YSA modeli kendi içerisindeki algoritmalar açısından değerlendirildiğinde ise Levenberg-Marquardt algoritması %91,7 başarı ile öğrencilerin öğrenme stillerini tahmin etmiştirÖğe Investigating the relations among pre-service teachers' teaching/learning beliefs and educational technology ıntegration competencies: A structural equation modeling study(Springer, 2019) Bahçıvan, Eralp; Gürer, Melih Derya; Yavuzalp, Nuh; Akayoğlu, SedatWith the rapid developments in technology, training of pre-service teachers in terms of technology integration has become a crucial issue for all stakeholders of education. However, it is important to investigate the relationships among pre-service teachers' teaching beliefs, skills, and educational technology integration competencies before training pre-service teachers of all fields. Within the scope of this objective, a model was proposed to investigate the relations among pre-service teachers' epistemological beliefs, conceptions of teaching and learning (COTL), and educational technology integration competencies. As for the participants, 1499 pre-service teachers enrolled at the School of Education at Northwestern region of Turkey participated in the study. An Educational Technology Integration Competencies Scale, Epistemological Beliefs Scale, and COTL Scale, which were developed by the researchers, were utilized to collect the data. At the end of the study, it was found that there were significant relations between pre-service teachers' beliefs (epistemological beliefs and COTL) and their educational technology integration competencies, which is parallel with the findings of the studies in the literature.Öğe The online learning self-efficacy scale: Its adaptation into turkish and interpretation according to various variables(Anadolu Universitesi, 2020) Yavuzalp, Nuh; Bahcivan, EralpThe aim of this study was to adapt the Online Learning Self-Efficacy Scale (OLSES), developed by Zimmerman and Kulikowich (2016) to determine university students' self-efficacy perceptions in online learning environments, into Turkish, and to analyse the validity and reliability of the results of the scale. The original form of the scale, which is in English, consists of three factors (learning in the online environment, time management and technology use) and of 22 items. In this process, first of all the Turkish language equivalence of the scale was ensured, and then, in the light of the recommendations of experts in the field, the content validity of the scale was established. Next, to ascertain its construct validity, the scale was applied to 2,087 university students who were taking at least one of the campus-based common compulsory courses via distance learning. According to the results of the analysis performed in adherence with the exploratory factor analysis used in the original scale, one item was removed from the scale since it had a factor loading below 0.40, and a single-dimension scale consisting of 21 items was obtained. The factor loadings of the items in the scale were observed to range between 0.85 and 0.92. The Cronbach's alpha coefficient of internal consistency calculated for reliability of the scale was determined as 0.987. Consequently, it is considered that inferences and interpretations to be made based on the Online Learning Self-Efficacy Scale consisting of 21 items and a single dimension will be valid and reliable. In the interpretations made of the research data, the variables of gender and school type were examined. No statistically significant difference was found between groups regarding either gender or type of school. © 2020 Anadolu Universitesi.Öğe The online learning self-efficacy scale: its adaptation into Turkish and interpretation according to various variables(Anadolu Üniversitesi, 2020) Yavuzalp, Nuh; Bahçıvan, EralpThe aim of this study was to adapt the Online Learning Self-Efficacy Scale (OLSES), developed by Zimmerman and Kulikowich (2016) to determine university students' self-efficacy perceptions in online learning environments, into Turkish, and to analyse the validity and reliability of the results of the scale. The original form of the scale, which is in English, consists of three factors (learning in the online environment, time management and technology use) and of 22 items. In this process, first of all the Turkish language equivalence of the scale was ensured, and then, in the light of the recommendations of experts in the field, the content validity of the scale was established. Next, to ascertain its construct validity, the scale was applied to 2,087 university students who were taking at least one of the campus-based common compulsory courses via distance learning. According to the results of the analysis performed in adherence with the exploratory factor analysis used in the original scale, one item was removed from the scale since it had a factor loading below 0.40, and a single-dimension scale consisting of 21 items was obtained. The factor loadings of the items in the scale were observed to range between 0.85 and 0.92. The Cronbach's alpha coefficient of internal consistency calculated for reliability of the scale was determined as 0.987. Consequently, it is considered that inferences and interpretations to be made based on the Online Learning Self-Efficacy Scale consisting of 21 items and a single dimension will be valid and reliable. In the interpretations made of the research data, the variables of gender and school type were examined. No statistically significant difference was found between groups regarding either gender or type of school.Öğe Öz-düzenlemeli çevrimiçi öğrenme ölçeğini türkçe’ye uyarlama çalışması(2020) Yavuzalp, Nuh; Özdemir, YunusBu araştırmanın amacı, “Öz-Düzenlemeli Çevrimiçi Öğrenme Ölçeğinin (Self-Regulated Online Learning Questionnaire)” Türkçe’ye uyarlanması ve bu kapsamda ölçek sonuçlarının geçerlik ve güvenirlik analizlerinin sunulması- dır. Özgün formu İngilizce olan ölçek, 5 faktör (üst biliş becerileri, yardım arama, zaman yönetimi, sebat, çevresel yapılanma) ve 36 maddeden oluşmaktadır. Öncelikle Öz-Düzenlemeli Çevrimiçi Öğrenme Ölçeğinin (SOL-Q) her maddesi dil uzmanlarının desteği ile Türkçe’ye çevrilmiştir. Bu süreçte ilk olarak doğrudan tercüme sonra tersine çeviri çalışması yapılmıştır. Çeviri aşaması dört dil uzmanından yardım alınarak tamamlanmıştır. Türkçe dil eşdeğerliği sağlanan ölçeğin, yapı geçerliğinin faktöriyel geçerlik bağlamında incelenmesi için kampüs tabanlı ortak zorunlu derslerden en az birini uzaktan öğretim yoluyla alan 569 üniversite öğrencisinden alınan veriler üzerinde analizler yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda orijinal ölçekte bulunan 5 faktörlü yapı aynı şekilde oluşmuştur. Faktör yükü dağılımlarının .393 ile .906 arasında değiştiği, toplam öz değerin 22.34 ve açıklanan toplam varyansın %62.06 olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca farklı bir çalışma grubu (128 üniversite öğrencisi) ile yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda kabul edilebilir düzeyde uyum indeks [?2 /df=4.21; RMSEA=.071; CFI=.99] de- ğerlerine ulaşılmıştır. Yapılan güvenirlik analizi sonucunda ise, ölçekteki alt boyutların Cronbach alfa değerlerinin .70 ile .95 arasında değiştiği görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda “Öz-Düzenlemeli Çevrimiçi Öğrenme Ölçeğinin” çevrimiçi öğrenme sürecinde öz-düzenleme davranışlarını ölçmek amacıyla kullanılabileceği düşünülmektedir.Öğe A structural equation modeling analysis of relationships among university students’ readiness for e-learning, self-regulation skills, satisfaction, and academic achievement(Springer Nature, 2021) Yavuzalp, Nuh; Bahçıvan, EralpThe aim of this study is to examine the relationships of readiness for e-learning with self-regulation skills, satisfaction, and academic achievement in university students taking campus-based courses via distance learning. In this context, a structural equation model is proposed by taking studies in the literature into consideration. The proposed model is analyzed and discussed in the light of the literature. A total of 749 university students from a state university in Turkey participated voluntarily in the study. A scale of readiness for e-learning, a self-regulated online learning scale, and a satisfaction survey were used as data collection tools in the study. The fit index values obtained from the analysis were observed to be chi(2)/df = 4.11, CFI = .90, and RMSEA = .06, which were at an acceptable level. The research results reveal that the university students' readiness for e-learning was effective on their self-regulation skills, satisfaction, and academic achievement. Implementation suggestions are made in line with the research findings and conclusions.Öğe Türkiye'deki üniversitelerin uzaktan eğitim merkezlerinin mevcut durumu üzerine bir doküman analizi çalışması(2017) Yavuzalp, Nuh; Demirel, Mustafa; Taş, Hüseyin; Canbolat, GülcanBu araştırmada ülkemiz üniversitelerinde son dönemlerde yoğun olarak açılmaya başlanan uzaktan eğitim merkezlerinin yürüttükleri program çeşitliliği ve sayıları istatistiksel olarak analiz edilerek bu merkezlerin mevcut durumu incelenmiştir. Araştırmada merkezlerin internet sayfaları, resmi gazetede yönetmeliklerinin yayımlandığı tarihler, ÖSYM tercih kılavuzunda bulunan uzaktan eğitim programları ve öğrenci kontenjanları gibi bilgiler veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Yapılan incelemede ülkemizde devlet (67) ve vakıf (31) üniversitelerinde toplam 98 uzaktan eğitim merkezi bulunmaktadır. Araştırmada incelenen veriler bu merkezlere aittir. YÖK istatistik verilerine göre 2014-2015 öğretim yılında uzaktan eğitim yoluyla öğrenim gören toplam öğrenci sayısı 59282'dir.