Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yavuz, Ramazan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Eğitim fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumları ile İngilizce dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişki
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2016) Yavuz, Ramazan; Yıldız, Sevilay
    Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersleri için kullanılan uzaktan eğitime ilişkin tutumları ile öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 524 (kız: 348, erkek: 176) öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarına ilişkin veriler Ağır (2007) tarafından geliştirilen ve iki alt boyuta (Uzaktan eğitimin avantajları ve Uzaktan eğitimin dezavantajları) sahip olan Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarına ilişkin veriler ise Altunay (2004) tarafından geliştirilen tek boyutlu İngilizceye Yönelik Tutum Ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir. Öğrencilerden toplanan veriler SPSS-21 istatistik programı ve AMOS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Alt problemlerin uygun şekilde açıklanması amacıyla t-testi, tek yönlü varyans analizi, pearson korelasyon analizi, doğrulayıcı faktör analizi gibi istatistiksel teknikler uygulanmıştır. Bu çalışma sonunda, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının orta seviyenin biraz üzerinde olduğu görülmüştür. Öğrencilerin Uzaktan eğitime ilişkin tutumların cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir düzeyde farklılaşmadığı; mezun oldukları lise türü değişkenine göre de anlamlı bir farklılığın olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin okudukları bölümlere göre, uzaktan eğitime ilişkin tutumları arasında anlamlı düzeyde farklılık olduğu belirlenmiştir. Uzaktan eğitimi avantajlı gören öğrenciler; bilgisayar ve öğretim teknolojileri, fen bilimleri, sınıf ve ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencileri olurken, uzaktan eğitimi dezavantajlı gören öğrenciler ise müzik, zihin engelliler, rehberlik ve psikolojik danışmanlık, sosyal bilgiler ve okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencileri olmuştur. Öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarının ortalamanın üstünde olduğu gözlemlenirken, cinsiyetleri ve tutumları arasında anlamlı bir fark saptanmıştır. Kız öğrenciler erkek öğrencilere göre, İngilizce dersine ilişkin olumlu bir tutum ortaya koymuşlardır. Mezun oldukları lise türlerine göre İngilizce dersine yönelik tutuma ilişkin farklılıklar belirlenmiş; genel liselerden mezun olan öğrencilerin fen, anadolu ve yabancı dil ağırlıklı liselerden mezun olan öğrencilerden daha yüksek tutuma sahip oldukları görülmüştür. Öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümlere göre İngilizce dersine yönelik tutumlarında farklılaşma olduğu saptanmıştır. İngilizce dersine yönelik tutum düzeyi diğer bölümlere nazaran en düşük olan öğrenciler, ilköğretim matematik öğretmenliği bölümü öğrencileridir. Tutum düzeyi en yüksek olan öğrenciler ise resim, müzik ve sınıf öğretmenlikleri ile rehberlik ve psikolojik danışmanlık ve zihin engelliler öğretmenliği bölümü öğrencileri olmuştur. Son olarak da, öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin tutumları ile İngilizce dersine yönelik tutumları arasında, pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar kelimeler: Uzaktan Eğitim, İngilizce dersi, Uzaktan eğitime yönelik tutum, İngilizce dersine yönelik tutum
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen adaylarının kişisel kararsızlık ve eleştirel düşünme motivasyonları
    (2018) Tuncel, Meriç; Yıldız, Sevilay; Yıldız, Kaya; Yavuz, Ramazan
    Bu araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının kişisel kararsızlık düzeyleri ile eleştirel düşünme motivasyonlarını tespit etmek ve öğretmen adaylarının kişisel kararsızlık düzeyleri ile eleştirel düşünme motivasyonları arasında ilişki olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modellerinden açıklayıcı ilişkisel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’nin Kuzey Batısında bulunan bir üniversitenin Eğitim Fakültesi 2016-2017 akademik yılı güz döneminde öğrenim gören 417 son sınıf öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmaya dahil olan öğretmen adaylarının karar alırken araştırma yaptıkları ve aceleci davranmadıkları; eleştirel düşünme motivasyonları beklenti, değer/yararlılık ve değer/bedel alt boyutlarında “katılıyorum”; değer, değer/başarı ve değer/içsel değer-ilgi değeri “kesinlikle katılıyorum” seçeneklerinde yığılma göstermektedir. Kişisel Kararsızlık Ölçeği’nin aceleci karasızlık alt boyutu ileEleştirel Düşünme Motivasyonu Ölçeği’nin değer ve değer/yararlılık alt boyutları arasında negatif orta düzeyde anlamlı; diğer alt boyutları arasında yine negatif düşük düzeyde anlamlı ilişki görülmektedir.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim