Yazar "Yandi, Alperen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Comparison of the Methods of Examining Measurement Equivalence Under Different Conditions in Terms of Statistical Power Ratios(2023) Yandi, Alperen; Koç, NizamettinValidity is the most important psychometric feature that should be found in a measurement tool. Measurement equivalence is one of the evidences for the validity of measurement tools. Providing information to the researchers about the methods of identifying measurement equivalence may contribute to present a complete validity evidence. The purpose of this study is to compare the statistical power ratios of methods used for examining the measurement equivalence based on structural equation modeling and item response theory on the simulation data sets simulated by diversifying conditions of sample size, number of items, and the ratios of the items having differential item function. In accordance with this purpose, the conditions have been manipulated to include three different levels. In the analysis, multi-group confirmatory factor analysis was used which is among the methods based on the structural equation modeling, and likelihood ratio test and comparison of the item parameters methods were used which are among the methods based on item response theory. Multi-group group confirmatory factor analysis (93,50%) and likelihood ratio test (96,75%) methods have reached the highest statistical power ratio in the condition that the sample size is 1000/1000, the number of items is 40 items and the ratios of the items having differential item function is 10%. The method of comparing the item parameters (94,50%) has reached the highest statistical power ratio in the condition of sample size is 1000/1000, the number of items is 20 and the ratios of the items having differential item function are 10-20%.Öğe Değişkenler Arası Farklı İlişki Tiplerinde M5-Prime ve Doğrusal Regresyon Yöntemlerinin Karşılaştırması(2021) Yildiz, Hüseyin; Yandi, AlperenSosyal bilimlerde iki değişken arasındaki ilişkinin eğim katsayısı, bağımsız değişkenin farklı değer aralıklarında değişiklik gösterebilmektedir. Örneğin, iki değişken arasındaki ilişki, belirli bir değer aralığında düşük bir eğime sahip seyrederken, bir noktadan sonra eğimin artma veya azalma göstermesi durumu söz konusu olabilir. Bu çalışmada iki değişken arasındaki ilişkiye ait eğim katsayısının, bağımsız değişkenin farklı değer aralıklarında değişiklik gösterdiği durumlarda, M5-Prime ve doğrusal regresyon yöntemlerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda değişkenler arası ilişkiye ait eğim katsayı değişimlerinin çeşitlendirildiği dört farklı veri seti koşulu altında veriler üretilmiştir. Her bir veri seti koşulu için 3000 replikasyon yapılmıştır. Veri setlerinin üretiminde R programlama dili kullanılmıştır. İki farklı yöntemle yapılan analizlerde elde edilen korelasyon katsayısı (R), açıklanan varyans oranı (R2), ortalama mutlak hata, RMSE, göreceli mutlak hata değerleri incelenmiştir. Analizlerin tümü R programlama dilinin RWeka paketinde gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre dört farklı tipteki veri seti koşulundan ilkinde M5-Prime ve doğrusal regresyon yöntemleri eş değer sonuçlar vermiştir. Elde edilen sonuçlar, iki değişken arasındaki ilişkiye ait eğim katsayısının sabit seyrettiği veri seti koşulunda her iki yöntemin eş değer sonuçlar verdiğini göstermektedir. Eğim katsayısının farklılaştığı diğer üç tip veri seti koşulunda ise M5-Prime yönteminin daha uygun sonuçlar verdiği görülmüştür. Bu bağlamda araştırmacılara, değişkenler arası ilişkilere ait eğim katsayılarının farklılaştığı durumlarda M5-Prime algoritmasını kullanması önerilebilir.Öğe ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARININ BELİRLENMESİ(2019) Karabulut, Alpaslan; Yandi, Alperen; Kaya, Mehmet AliBu araştırmanın amacı; özel eğitim bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının öz-yeterlikinançlarının belirlenmesi ve bu inançların; cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine, genel akademik başarılarınave bölüme ilişkin önceden bilgi sahibi olma durumlarına göre farklılık gösterip göstermediğiniincelemektir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016– 2017 Eğitim-öğretim yılı Abantİzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans programında öğrenim görentoplam 154 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına göre, öğretmen adaylarının öğretmenöz-yeterlik inançlarının oldukça yeterli düzeyde olduğu söylenebilir. Öğretmen adaylarının öz-yeterlikdüzeylerininin cinsiyet değişkenine göre “sınıf yönetimi” alt boyutu ve toplam ölçek puanları içinkadınlar lehine anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir farkbulunmamıştır. Öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik inançları arasında genel akademik başarılarınagöre anlamlı fark bulunmamıştır. Son olarak katılımcıların öz-yeterlik düzeylerinde, bölüme ilişkinönceden bilgi sahibi olma durumu değişkenine göre de anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Ancakkatılımcı sayısı eşit olan gruplar üzerinde yapılan analiz sonuçlarına göre “Öğrenci Katılımı” alt boyutuöz-yeterlik inanç düzeyleri, bölüm hakkında önceden bilgi sahibi olan öğrencilerin, bölüm hakkında bilgisahibi olmayanlara nazaran anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu bulgulardoğrultusunda, öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik inançlarını geliştirebilecek ortamlarınoluşturulması önerileri getirilmiştir.