Yazar "Topuz, Yusuf Volkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 17 / 17
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çevresel bir davranış olan geri dönüşüm için Türkiye?de hane halkı düzeyinde sosyal pazarlama programı geliştirme(2015) Velioğlu, Meltem Nurtaniş; Topuz, Yusuf Volkan; Çoknaz, Dilşad; Umut, Meftune Özbakir-Öğe ÇÖPTEN GERİ DÖNÜŞÜME GİDEN YOLDA SÜRDÜRÜLEBİLİR TÜKETİCİLER?(2015) Umut, Meftune Özbakır; Topuz, Yusuf Volkan; Velioğlu, Meltem NurtanışBu çalışma, tüketicilerin çevre koruma ve geri dönüşüm farkındalıkları ile bu konulardaki tutum ve davranış eğilimlerini belirleyerek geri dönüşüm bilincinin artırılması yönünde önerilerde bulunmak amacını taşımaktadır. Bolu ilinde eğitim ve gelir açısından iki uç noktada yer alan mahalleler örneklem olarak seçilmiş ve öncelikle bu mahallelerin geri dönüştürülebilir atıklarının analizi yapılmıştır. Daha sonra söz konusu mahallelerde yaşayan katılımcılar ile derinlemesine mülakat yapılarak çevresel ve geri dönüşüm farkındalıkları ve bu konudaki tutumları hakkında veriler toplanmış ve analiz edilmiştir. Analiz sonucunda katılımcıların literatürde yer alan mevcut çevre tanımı farklı bir bakış açısı ile değerlendirdikleri ve doğru olarak bildikleri çevre koruma davranışlarının, çevre kirliliğine yol açabileceğinin farkında olmadıkları bulunmuştur.Öğe Döviz kuru değişimlerinin hisse senetlerine etkisi, İMKB'de işlem gören tekstil sektörü hisseleri üzerine ampirik bir çalışma(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2003) Topuz, Yusuf Volkan; Çukur, SadıkBu çalışmada temel olarak döviz kuru değişmelerinin hisse senetleri getirileri üzerindeki etkileri test edilmiştir. Bu anlamda ÎMKB'de faaliyet gösteren Tekstil sektörü hisse senedi getirileri ile tekstil sektörü fiyat endekslerini dikkate alarak hesapladığımız efektif kurlar, 1992.01 - 2001.09 tarihleri arasında aylık düzeyde ve regresyon modeli kullanılarak karşılaştmlmıştır. Etkinin ölçülmesinde temel değişken olarak reel efektif döviz kuru endeksi kullanılmasına karşın, karşılaştırma yapabilmek amacıyla, gerçekte önemli bir gösterge olmayan nominal efektif döviz kuru endeksi ile döviz kurlarının 1, 2 ve 3 aylık gecikmeli etkileri de hesaplamalarda yer almıştır. Sonuçlarda, reel döviz kuru değişmelerinin hisse senetlerini küçük oranlarda etkilediği görülmüştür. Ancak nominal kur değişimlerinde ve gecikmeli etkilerde anlamlı sonuçların ortaya çıkması bizi, yatırımcıların yatırım kararlarını verirlerken etkin davranmadıkları sonucuna ulaştırmıştır. Çünkü etkin bir sermaye piyasası IVÖğe The effect of augmented reality experience on loyalty and purchasing intent: An application on the retail sector(Sosyoekonomi Society, 2022) Eru, Oya; Topuz, Yusuf Volkan; Cop, RuziyeDue to mobile applications have become popular in marketing activities, many retail businesses have begun to launch their Augmented Reality (AR) applications. The application of AR technology to marketing is a very new process. When businesses create interactive channels through which they can reach consumers, they can influence the purchasing decision processes of consumers. In addition, companies aim to provide consumers with an unforgettable shopping experience. The study's research question was, How do consumers' innovativeness and AR experiences affect their loyalty and purchase intentions? Also, innovativeness has a significant effect on their AR application use intentions. This study investigates the impact of innovativeness and AR experience on consumer loyalty and purchase intention. Based on the assumption that the importance of AR applications in marketing activities will gradually increase, it can be said that examining the effects of AR applications on consumer attitudes and behaviours is gaining reputation. Studies investigating the impact of augmented reality applications are very limited in the consumer behaviour literature. This situation shows the original value of the study. In the application part of the study, a quantitative research design was used. In this context, the convenience sampling method was selected. Data were collected from 319 participants via an online questionnaire, and the responses obtained were analysed using a structural equation model. The results showed that the AR experience had been affected positively by the innovation dimension, while consumer loyalty was affected positively by the AR experience.Öğe The effect of brand love on the electronic word-of-mouth and repurchase intention(Inderscience Publishers, 2021) Çelik, Süleyman; Topuz, Yusuf VolkanThe aim of present study is to determine the effects of brand love on electronic word-of-mouth (eWOM) communication dimensions and repurchase intention. Another aim of this study is to investigate the effects of eWOM dimensions on repurchase intention in terms of Y generation and mobile phone brands. Furthermore, this study investigates the mediating role of positive eWOM on brand love and repurchase intention. In accordance with this purposes, data is collected through questionnaires from a total of 402 people who are members of the Y generation based on mobile phone brands. The collected data were analysed by SEM using SPSS AMOS programme. Results of the present study revealed that brand love positively and statistically affects repurchase intention, positive eWOM and eWOM susceptibility dimension. Furthermore, this study revealed that positive eWOM positively affects repurchase intention, and negative eWOM negatively affects repurchase intention. In addition, it is revealed that positive eWOM has a partial mediating effect between brand love and repurchase intention. Copyright © 2021 Inderscience Enterprises Ltd.Öğe THE EFFECT OF PERSONALITY AND INDIVIDUAL VALUES ON THE PERCEPTION OF EMPLOYER BRAND ATTRACTIVENESS: A SAMPLE STUDY ON BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS(Istanbul Univ, 2015) Erkanli, Hulya; Topuz, Yusuf Volkan; Cop, RuziyeToday, organizations have been increasingly making use of their employer brand for attracting the potential employees to their organizations. The benefits that the potential employee hopes to have by being employed by a specific organization define the employer brand attractiveness. Therefore, the more attractive the organization for its current and potential employees gets the stronger its brand is. Different people find various properties of the organizations attractive. Accordingly, different organizations access potential candidates equipped with different traits. These traits can be addressed in more detail through personalities and values. In this study, it is aimed to determine the effect of potential candidates' personality traits and individual values on the perception of employer brand attractiveness. For this purpose, first-hand data have been obtained through administering surveys with 498 business administration students who are considered as potential employees and then tested. The results revealed that the individual values and personality traits affect employer brand attractiveness positively.Öğe Effects of relational experience and subjective well being on customer satisfaction(2019) Cop, Ruziye; Topuz, Yusuf Volkan; Eru, Oya; Yüzüak, AyşeExperience is the result of the interactions of the customer with a given product or brand. Customers who have had happy and emotionally appealing experiences tend to buy the same products again. The purchasing decision is also closely related to customers' emotions. Therefore, revealing how experience and subjective well-being relates to customer satisfaction can provide valuable insights for businesses. This study aims to analyze the effects of clients' experience and subjective well-being on customer satisfaction and to find out whether subjective well-being functions as a mediator in the relationship between customer experience and satisfaction. It is widely believed that positive experiences that customers may have when they eat or drink out could increase their level of happiness. Developing marketing strategies that could increase the happiness of their target audiences is, therefore, an issue that deserves careful consideration. The tests which carried out based on the structural equation modeling revealed a significant positive effect of the level of relational experience on the level of personal happiness and satisfaction.Öğe İŞLETMELERİN FİYATLAMA YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ: FİYAT ENDEKSLERİ İLE SEKTÖREL BAZDA TEST EDİLMESİ(2014) Topuz, Yusuf Volkan; Kavak, BahtışenBu çalışmanın amacı, ele alınan bir sektörde işletmelerin yaygın olarak kullandıkları fiyatlama yöntemini üretici ve tüketici endeksleri arasındaki ilişkilere dayalı olarak belirlemektir. Çalışmada tüm sektörlerin yer aldığı genel veriler ile Gıda, Giyim, Mobilya ve Ulaştırma sektörü verileri kullanılmıştır. Bu çalışmada, zaman serileri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi için Granger nedensellik testi ve VAR modeli kullanılmıştır. VAR sonuçları etki-tepki fonksiyonları ve varyans ayrıştırması ile yorumlanmıştır. Bunların yanında, ulaştırma ve giyim sektörlerinde, üretici ve tüketici fiyatları arasındaki ilişkileri açıklamak için sınır testi-ARDL yaklaşımı ve ECM dayalı Granger nedensellik testi kullanılmıştır. Testler Sonucunda; giyim sektöründe ve genel düzey verilerde üretici ve tüketici fiyatları arasında iki yönlü ilişki belirlenmiştir. Mobilya sektöründe tüketici fiyatlarının üretici fiyatlarını belirlediği, dolayısıyla mobilya sektörü için talep odaklı fiyatlama anlayışının geçerli olduğu görülmüştür. Ulaştırma ve gıda sektörlerinde ise, üretici fiyatlarının tüketici fiyatları üzerinde daha etkili olduğu belirlenmiştir.Öğe İşletmelerin pazarlama giderlerinin hisse senetleri getirileri üzerindeki etkisi: İMKB Gıda sektörü örneği(2013) Topuz, Yusuf Volkan; Akşit, NazlıBu çalışmada işletmelerin pazarlama harcamalarının hisse senedi getirileri üzerindeki etkisi incelenmeye çalışılmıştır. Genel kabul görmüş muhasebe usul ve prensiplerine göre pazarlama harcamaları bir gider unsuru olarak kabul edilmektedir. Pazarlama harcamalarının işletmelerin gelir tablolarında faaliyet gideri olarak yer alması bu bakış açısının en önemli göstergelerinden birisidir. Ancak son dönemlerde finansman alanında bazı yaklaşımlar doğrultusunda pazarlama harcamalarının bir gider olarak değil, işletmeye gelecekte değer yaratacak bir yatırım olarak değerlendirilmesi fikri öne çıkmaya başlamıştır. Pazarlama literatüründe ise pazarlama harcamalarının değer yaratan bir unsur olduğu konusunda genel bir kabul vardır. O halde pazarlama harcamalarının bir maliyet unsuru olmaktan çok işletmelerin piyasa değeri üzerinde pozitif etkiye sahip olan bir yatırım olduğu düşünülebilir. Bu açıdan bakıldığında işletmelerin pazarlama harcamaları müşteri değerini, marka bilinirliğini ve birçok durumda da satışlarını artırması nedeniyle işletmelerin hisse senedi getirilerini etkileme olanağına sahip olabilmektedir. Bu doğrultuda çalışmamızda, İMKB Gıda Sektörü işletmeleri için yapılan panel regresyon analizi ile Pazarlama Satış ve Dağıtım harcamalarının işletmelerin hisse senedi getirileri üzerindeki etkisi analiz edilmiştir. Sonuçlar genel olarak pazarlama harcamalarının cari dönemde hisse senedi getirileri üzerinde pozitif yönlü etkiye sahip olduğunu ve pazarlama harcamaları ile hisse senedi getirileri arasındaki ilişkinin konkav olduğunu göstermiştir.Öğe Kişilik Özelliklerinin Hizmet Kalitesi Üzerindeki Etkisinin Incelenmesi: Sağlik Sektöründe Bir Uygulama(2021) Er, Murat; Topuz, Yusuf VolkanBu araştırmada, kamu hastanesinden hizmet alan bireylerin bekledikleri ve algıladıkları hizmetkarşılaştırması sonucu ortaya çıkan hizmet kalitesi ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin ölçülmesiamaçlanmıştır. Çalışmada bir kamu hastanesinden hizmet almış 18 yaşından büyük 403 kişiye 15.08.2019- 20.10.2019 tarihleri arasında anket uygulanmıştır. Ankette katılımcılara demografik bilgi içeren sorularyanında SERVQUAL hizmet kalitesi beklenti ve SERVQUAL hizmet kalitesi algı ölçeğini ve Beş FaktörKişilik Ölçeği içeren ifadeler yöneltilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre hizmet kalitesinin beklenen vealgılanan düzeyleri arasındaki tüm alt boyut ve maddeler düzeyindeki farklar istatistiksel açıdan anlamlıolarak tespit edilmiştir. Yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre kişilik özellikleri açısından duygusalve dışadönük kişilerin hastane hizmetlerinde daha seçici oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıcakatılımcıların eğitim düzeyine göre hizmet kalitesinin anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Öğe Kişilik ve bireysel değerlerin işveren marka çekiciliği algısına etkisi: İşletme bölümü öğrencileri üzerine bir örnek uygulama(2015) Erkanlı, Hülya; Topuz, Yusuf Volkan; Cop, RuziyeGünümüzde artan bir şekilde, işletmeler, işveren markalarını po tansiyel çalışanları işletmelerine çekmek için kullanmaktadırlar. Potansiyel çalışanın belli bir işletmede çalışması doğrultusunda sahip olacağını düşündüğü faydalar işveren markası çekiciliğini ifade etmektedir. Dolayısıyla, işletme, mevcut ve potansiyel çalışanlar açısından ne kadar fazla çekici ise işveren markası da o kadar güçlüdür. Farklı insanlar işletmelerin faklı özelliklerini çekici bulurlar bu doğrultuda farklı işletmeler farklı özelliklere sahip potansiyel adaylara ulaşmaktadır. Kişilerin sahip olduğu bu farklı özelikler kişilik ve değerler üzerinden daha ayrıntılı olarak ele alınabilir. Bu çalışmada, potansiyel adayların kişilik özellikleri ve bireysel değerlerinin işveren markası çekiciliği algısına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla potansiyel çalışan olarak düşünülen 498 işletme bölümü öğrencisinden anket yöntemi ile birincil elden veri toplanılmış ve test edilmiştir. Sonuçlar, bireysel değerler ve kişilik özelliklerinin işveren markası çekiciliği algısını pozitif yönlü olarak etkilediğini göstermiştir.Öğe KOKU VE MARKA BİLİNİRLİĞİ İLİŞKİSİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERE GÖRE İNCELENMESİ: HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA(2021) Ersoy, Merve Gezer; Topuz, Yusuf VolkanBu çalışmanın amacı, mağaza içerisinde kullanılan kokunun markanın bilinirliğine olan etkisinin incelenmesidir. Çalışmada hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren, kendi markaları için özel olarak oluşturulan bir markanın kokusu kullanılmıştır. Bu koku, markanın bütün mağazalarında özel bir koku salınım cihazıyla ortama yayılmaktadır. Çalışmada kullanılan veriler, Bolu ilinde bir alışveriş merkezi içerisinde gezmekte olan, kolayda örnekleme yolu ile seçilmiş 399 kişiye yüz yüze anket uygulanarak toplanmıştır. Markanın mağazalarında kullanmış olduğu kokusu, 399 kişiye koklatılarak, katılımcılara markanın bilinirliğinin ölçülmesine yönelik sorular sorulmuştur. Elde edilen veriler SPSS programına aktarılarak; faktör analizi, ANOVA testi, t-testi ve ortalama değer hesaplaması ile analiz edilmiştir. Yapılan testler neticesinde, ele alınan örneklem çerçevesinde, kokunun marka bilinirliği yarattığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca ek olarak, çalışmada kullanılan markaya ait olan kokunun bilinirliğinin cinsiyet açısından kadınlarda erkeklere oranla, eğitim açısından ön lisans eğitim düzeyine sahip olanların diğer tüm eğitim düzeyi sahiplerine oranla ve aylık kişisel geliri 1450 TL ve daha az olanların diğer tüm gelir grubu üyelerine oranla daha yüksek olduğu bilgisine ulaşılmıştır.Öğe REKABET STRATEJİLERİNİN FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİ VE GİRİŞİMSEL PAZARLAMANIN ARACILIK ROLÜ: BİR ÖRNEK UYGULAMA(2020) Terzioğlu, Erdem; Topuz, Yusuf VolkanÇalışmanın amacı, rekabet stratejileri ve girişimsel pazarlamanın firma performansı üzerindeki etkisinin incelenmesi ve rekabet stratejileri ile firma performansı arasındaki ilişkide girişimsel pazarlamanın aracılık rolünün incelenmesidir. Bu çalışmada veri, anket yöntemi ile toplanmıştır. Çalışma Doğu Marmara Bölgesinde (Bolu, Düzce, Sakarya, İzmit, Yalova) faaliyet gösteren 15 veya üstünde çalışan sayısı olan firmalar üzerinde uygulanmıştır. Üç ay içerisinde 300 katılımcıya ulaşılan çalışmada anketler yüz yüze görüşme ile yapılmıştır. Elde edilen veriler regresyon testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan regresyon analizi sonucunda; rekabet stratejileri ve girişimsel pazarlamanın firma performansı üzerinde pozitif yönlü ve istatiksel olarak anlamlı etkisinin olduğu görülmüştür. Buna ek olarak rekabet stratejilerinin firma performansına etkisinin incelendiği modele girişimsel pazarlama dahil edildiğinde söz konusu ilişkide girişimsel pazarlamanın kısmi aracılık etkisi olduğu belirlenmiştir.Öğe The relation between the producer and consumer price indices: a two-country study(Palgrave Macmillan Ltd, 2018) Topuz, Yusuf Volkan; Yazdifar, Hassan; Sahadev, SunilMarketing managers are often in a dilemma about which pricing index to rely on while calculating the annual increase in the prices for their product. To provide insights that can reduce this dilemma, a critical comparison of the Producer Price index and consumer price index is called for. In this study, the relation between the Producer Price Index (PPI) and Consumer Price Index (CPI) was investigated through a comparison between Turkey and UK. Unlike many other previous studies, this study tried to determine the dominant pricing approach in an economy by examining the relation between the producer and consumer prices. In this context, VAR, impulse-response, variance decomposition, and Granger causality tests were used for the analyses of time series data. The results of study showed that there was bidirectional causality between the producer and consumer prices in both countries. Therefore, it was asserted that businesses in both countries generally apply mixed pricing approach. The results thus provide some interesting insights that can aid marketing managers in their pricing decisions.Öğe SOSYAL MEDYA GÖRÜNÜRLÜĞÜ İLE MARKA GÜCÜ VE DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ: GLOBAL MARKALAR ÜZERİNE AMPRİK BİR İNCELEME(2022) Topuz, Yusuf VolkanBu çalışmanın amacı markaların sosyal medya görünürlükleri ile marka gücü ve marka değeri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bu kapsamda, markaların sosyal medya performansını belirlemek amacıyla BrandWatch tarafından hesaplanan; Sosyal Görünürlük, Web Görünürlüğü ve Arama Görünürlüğü endeksleri bağımsız değişken olarak ele alınmıştır. Çalışmanın bağımlı değişkenleri ise BrandFinance tarafından hesaplanan Marka Gücü Endeksi (BSI) ve Marka Değeri’dir. 148 Global marka verisinin dahil edildiği çalışmada değişkenler arasındaki ilişki yol analizi ile test edilmiştir. Analizler sonucunda, sosyal medya görünürlüğünün markanın gücünü ve marka değerini istatistiksel olarak anlamlı şekilde pozitif yönlü olarak etkilediği görülmüştür.Öğe Tüketici güveni perakende satışlardaki değişimi öngörebilir mi? Bir örnek uygulama(2014) Topuz, Yusuf VolkanBu çalışmada tüketici güven endeksinin perakende satışlarını öngörebilme/ açıklayabilme yeteneği test edilmeye çalışılmıştır. Birleşik Krallık verileri kullanılarak yapılan örnek uygulamada örneklem dönemi 1988.Q1-2011.Q3 kapsamaktadır. Üçer aylık verilerin kullanıldığı ve iki farklı regresyon modelinin kullanıldığı çalışmada perakende satışlar; toplam perakende satışlar, gıda ürünleri perakende satışları ve gıda dışı ürünler perakende satışları olmak üzere üç farklı düzeyde temsil edilmiştir. Elde edilen sonuçlar tüketici güven düzeyinin gıda dışı perakende satışlardaki değişimi açıklamakta yetersiz olduğunu fakat gıda ürünleri ve toplam perakende satışları üzerinde etkili olabileceğini göstermiştir.Öğe ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERININ MESLEKI KIMLIK DURUMUNUN DEĞERLENDIRILMESI: ABANT IZZET BAYSAL ÜNIVERSITESI ÖRNEĞI(2018) Temel, Karabulut Elif; Erkanli, Hülya; Topuz, Yusuf VolkanAbant İzzet Baysal Üniversitesi’nde öğrenim gören 3229 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mesleki kimlik durumunun VISA (Vocational Identity Status Assesment) ölçeği ile değerlendirilmesidir. Çalışma sonuçlarına göre; istediği bölümde okuyan katılımcılar (Beden Eğitimi, Psikoloji, İlahiyat, Tıp, Elektrik Elektronik Mühendisliği) “dikey kariyer keşfi”, “kariyer bağlılığı oluşturma” ve “kariyer bağlılığı ile özdeşleşme” ölçeklerinde daha yüksek ortalama değerlere sahipken, okumak istediği bölümde okumayan katılımcıların (Uygulamalı Bilimler, İletişim, İşletme, İktisat ve Maliye) “kariyer şüphesi” ve “kariyer esnekliği” ölçeklerinde daha yüksek ortalama değerlere sahip olduğu görülmektedir. “Kariyer bağlılığı oluşturma” ve “kariyer bağlılığı ile özdeşleşme” ölçeklerinde kamu sektöründe çalışmayı tercih edenlerin diğer gruplara (özel ve kendi işi) göre daha yüksek ortalama değere sahip oldukları görülmektedir. Bu durum günümüz koşullarında iş bulma olanakları açısından daha avantajlı olarak görülen eğitim alanlarına ve sektöre olan yönelimle ilişkilendirilebilir.