Yazar "Soysal, Mahmut Remzi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Classroom teachers' views on their path in pursuing innovations(Iclel Conferences, 2018) Nartgün, Şenay Sezgin; Soysal, Mahmut RemziThis study aimed to identify the paths through which classroom teachers pursued innovations in their professions. The study group was composed of 27 class teachers employed in the central province of Bolu in 2017-2018 academic year. Research data were collected via semi-structured interview form and analyzed with descriptive and content analysis. Based on classroom teachers' views, it was concluded that they pursued innovations in education, they kept informed of innovations to improve themselves, they mainly used internet to keep themselves updated and technology and the Internet facilitated their adoption of innovativeness.Öğe Graduate students' views on career planning(Iclel Conferences, 2018) Argon, Türkan; Soysal, Mahmut RemziThis study aimed to determine graduate students' views on career planning and identify the factors that have impact on this process. The study group was composed of 35 students attending graduate programs at Bolu Abant Izzet Baysal University Institute of Educational Sciences. Case study design, a qualitative research method, was used in the study. Research data were collected with the help of interviews and analyzed via descriptive and content analysis. Some of the results demonstrate that everyone in need of transformation and progress can have a career with sufficient effort and time. Planning is crucial to have satisfactory careers and high school is more suitable for this. The most effective factors in regards to career planning were found to be internal factors such as interest, avocation and goals. In order to reach career goals, individuals should take up research, analysis and reading.Öğe Sınıf öğretmenlerinin örgütsel destek algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2021) Soysal, Mahmut Remzi; Akgün, NuriBu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin örgütsel destek algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. 2020-2021 eğitim öğretim yılında Bolu il merkezinde bulunan resmi ilkokullar ile bu okullarda görev yapan sınıf öğretmenleri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Derinbay (2011) tarafından geliştirilen "Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği", Polat (2007)'ın doktora tezinde Türkçe'ye ve eğitim kurumlarına uyarlamış olduğu "Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen veriler bir bilgisayar yazılımı kullanılarak analiz edilmiş olup anlamlılık düzeyi 0.05 olarak ele alınmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma analizleri, Kruskal Wallis Testi, Mann Whitney U Testi, Spearman Brown Korelasyon Katsayısı hesaplaması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; sınıf öğretmenlerinin örgütsel destek algıları ve örgütsel vatandaşlık davranışlarının çok yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin yaşlarına, mesleki kıdemlerine ve okuldaki çalışma sürelerine göre öğretimsel destek, yönetsel destek ve adalet boyutları ile birlikte Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği'nin genelinde anlamlı bir fark bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin yaşlarına, mesleki kıdemlerine ve okuldaki çalışma süresine göre yardımlaşma, sivil erdem boyutları ile birlikte Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ölçeği'nin genelinde anlamlı bir fark bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin örgütsel destek algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.Öğe Sınıf öğretmenliği ana bilim dalı öğrencilerinin öğretmenlik mesleği öz yeterlik inançları(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2014) Soysal, Mahmut Remzi; Akgün, NuriBu araştırmanın amacı; sınıf öğretmenliği ana bilim dalı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin öz yeterlik inançlarının ne düzeyde olduğunu belirlemek ve öz yeterlik inançlarının bağımsız değişkenler açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Ana bilim Dalı'nda öğrenim görmekte olan 1.,2.,3. ve 4.sınıf öğrencileri araştırmanın çalışma evrenini oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile orijinal formu Tschannen-Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen, Türkçeye uyarlaması ise Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından yapılan "Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği" kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının demografik özelliklerine ilişkin sonuçlar yüzde, frekans istatistikleri ve öz yeterlik inanç puanlarının ortalama, standart sapma istatistikleri hesaplanmıştır. Ölçek puanlarının ortalama istatistikleri cinsiyet, sınıf düzeyi, öğretim şekli, mezun olunan okul, lisansüstü eğitim yapma isteği, akademik başarı düzeyi gibi değişkenlere göre karşılaştırılmasında bağımsız örneklemler için t testi, tek yönlü varyans analizi ve Kruskal Walls testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 programında analiz edilmiş olup anlamlılık düzeyi 0.05 olarak ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; araştırmaya katılan sınıf öğretmeni adaylarının genel öz yeterlik inanç düzeylerinin "oldukça yeterli" düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz yeterlik inançlarının cinsiyete, sınıf düzeyine, öğretim şekline, mezun olunan okul türüne, akademik başarı düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitim yapmayı isteyip istememe durumlarına göre ise; anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir.