Yazar "Sekban, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe K.K.T.C'de genel ve mesleki liselerde görev yapan öğretmenlerin ölçme değerlendirme uygulamalarına yönelik yeterlilik algı düzeylerinin incelenmesi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2017) Sekban, Mustafa; Köse, İbrahim AlperBu araştırmanın amacı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde genel ve mesleki liselerde görev yapan öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarına yönelik yeterlik algılarının belirlenmesidir. Betimsel türde ve nicel araştırma yöntemi kullanılan bu araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde kurulu genel ve mesleki liselerde görevli olan 315 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Sever (2012) tarafından geliştirilen ölçme değerlendirme uygulamalarına yönelik yeterlik algısı ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan bilgi formu ile elde edilmiştir. Araştırmacı tarafından, ölçeğin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ndeki genel lise ve mesleki liselerde görevli öğretmenlere uygulanabilmesi amacıyla geçerlilik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) sonucunda modelin kabul edilebilir fit değerleri verdiği görülmüştür.( ?²/df =2,45, Yaklaşık Hataların Ortalama Karekökü (RMSEA)= 0,08, İyilik Uyum İndeksi (GFI)= 0,72, Normlaştırılmış Uyum İndeksi (NFI )= 0,90, Karşılaştırmalı Uyum İndeksi (CFI)= 0,94) Öğretmenlerin tanıtıcı ve mesleki özelliklerine göre ölçek genelinden ve alt boyutlarından aldıkları puanların karşılaştırılmasında kullanılacak hipotez testlerinin belirlenmesi amacıyla veri setinin dağılımı Kolmogorov-Smirnov testi ile incelenmiş, öğretmenlerin cinsiyetlerine ve yükseköğrenimde ölçme değerlendirme eğitimi alma durumlarına göre incelenmesinde Mann-Whitney U testi ve t testi, öğretmenlerin eğitim durumlarına göre ölçek genelinden ve alt boyutlarından aldıkları puanların karşılaştırılmasında Kruskal-Wallis testi, öğretmenlerin ölçek puanlarının bazı değişkenlere göre yordanmasında ise doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; ölçme ve değerlendirme sürecinin planlanma aşaması ve değerlendirme anlayışının diğer boyutlara göre, öğretmenlerin kendilerini daha yeterli algıladıkları, bununla beraber ölçek bütününde ise öğretmenlerin kendilerini yeterli düzeyde algıladıkları gözlenmiştir. Cinsiyet değişkenine göre yapılan karşılaştırmalarda ölçeğin geneli ve her bir boyutuna ilişkin yeterlik düzeyleri için sadece "Sürecin Gözden Geçirilmesi" alt boyutunda kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre kendilerini daha yeterli algıladıklarını bulunmuştur. Ölçek geneline ve diğer alt boyutlara baktığımızda cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin vermiş oldukları cevaplar doğrultusunda ölçme ve değerlendirme dersi alıp almama durumu, hizmet içi eğitim alıp almama durumu ve mezun oldukları yükseköğretim programı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ayrıca öğretmenlerin mesleki kıdemlerinin, haftalık ders yükünün ve şuan çalıştıkları okuldaki öğretmen sayılarının ölçeği yordadığı tespit edilmiştir. Bu araştırmada Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'n de kurulu genel ve mesleki liselerde görevli olan öğretmenlerin algı düzeyleri belirli değişkenlere göre belirlenmiş ve araştırma bulguları paralelinde de öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Ölçme ve Değerlendirme, Yeterlik Algısı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Genel ve Mesleki Teknik Lise ÖğretmenleriÖğe KKTC’DE GENEL VE MESLEKİ LİSELERDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME UYGULAMALARINA YÖNELİK YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ(2017) Sekban, Mustafa; Köse, İbrahim AlperBu araştırmada; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde görev yapan genel ve meslek lisesi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarına yönelik yeterlik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma verileri Sever (2012) tarafından geliştirilen Ölçme Değerlendirme Uygulamalarına Yönelik Yeterlik Algısı Ölçeği ile bilgi formu ile toplanmış, uygulanabilmesi için DFA yapılmış olup kabul edilebilir fit değerleri görülmüştür. Araştırma sonunda; ölçme değerlendirme sürecinin planlanma aşaması ve değerlendirme anlayışının diğer boyutlara göre öğretmenlerin kendilerini daha yeterli algıladıkları, ölçek bütününde ise yeterli düzeyde algıladıkları gözlenmiştir. Cinsiyet değişkenine göre sadece "Sürecin Gözden Geçirilmesi" alt boyutunda kadın öğretmenlerin kendilerini daha yeterli algıladıklarını bulunmuştur. Ölçme ve değerlendirme dersi alıp almama durumu, hizmet içi eğitim alıp almama durumu ve mezun oldukları yükseköğretim programı değişkenlerine göre, öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Öğretmenlerin mesleki kıdemlerinin, haftalık ders yükünün ve şu an çalıştıkları okuldaki öğretmen sayılarının ölçeği yordadığı tespit edilmiştir