Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sağnak, Mesut" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim okullarında görevli müdürlerin iletişim stilleri
    (2010) Çetinkanat, Canan; Sağnak, Mesut
    Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görevli müdürlerin iletişim stillerini belirlemektir. Veri toplama aracı olarak, Kremer-Hayon ve Wubbels (1993)’in geliştirdikleri müdür etkileşim anketi kullanılmıştır. Anket, liderlik, yardımseverlik/cana yakınlık, anlayışlılık, sorumluluk/serbestlik, kararsızlık, memnuniyetsizlik, azarlayıcılık ve kuralcılık boyutlarına ilişkin toplam 62 maddeden oluşmaktadır. Araştırmaya Niğde İl merkezinde bulunan 21 ilköğretim okulunda görevli 305 öğretmen katılmıştır. Elde edilen veriler, araştırmanın amacına uygun olarak aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, varyans analizi, Tukey testi istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin, müdürlerin en yüksek düzeyde liderlik ve en düşük düzeyde memnuniyetsizlik davranışı gösterdiklerini algıladıkları belirlenmiştir. Müdürlerin davranışlarına ilişkin öğretmen algıları, kıdem, cinsiyet ve branş değişkenlerine göre farklılaştığı; eğitim durumu değişkenine göre bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlköğretim okullarında görevli yöneticilerin ve öğretmenlerin örgütsel değerlere ilişkin algıları ile kişisel değerleri arasındaki uyum düzeyleri
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2003) Sağnak, Mesut; Çetinkanat, Ayşe Canan
    Bu çalışmanın amacı, 2002-2003 öğretim yılı itibariyle Erzincan ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel değerlere ilişkin algılan ile kişisel değerleri arasındaki uyum düzeylerini belirlemektir. Betimsel nitelik taşıyan araştırmanın evrenini, Erzincan ili merkez ilköğretim okullarında görevli yöneticiler ve öğretmenler oluşturmaktadır. McDonald ve Gandz'm geliştirmiş oldukları 24 değer boyutunun kullanıldığı araştırmada, öncelik sırasına koyma yöntemi sonucu elde edilen veriler; medyan, Mann- Whitney U Testi, Kruskall Wallis H Testi ve Spearman Sıra Farkları korelasyon yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, yönetici ve öğretmenlerin açık görüşlülük, açıklık, adil olmak, ahlaki tutarlılık, denemeye açıklık, düzenlilik, formallik, itaat, sosyal eşitlik, tedbirlilik ve yaratıcılık örgütsel değerlerine ilişkin algılan arasında 0.05 düzeyinde anlamlı fark bulunmuştur. Açık görüşlülük, açıklık, adil olmak, ahlaki tutarlılık, sosyal eşitlik ve yaratıcılık değerlerine ilişkin yönetici algılarının öğretmen algılamadan; denemeye açıklık, düzenlilik, formallik, itaat, tedbirlilik değerlerine ilişkin öğretmen algılarının yönetici algılarından daha yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin adil olmak, düşüncelilik, itaat ve neşe değer boyutlarına ilişkin kişisel tercihleri arasında 0.01 düzeyinde anlamlı fark bulunmuştur. Yöneticilerin öğretmenlere göre itaat değerini; öğretmenlerin de yöneticilere göre düşüncelilik ve neşe değerlerini daha öncelikli olarak tercih ettikleri belirlenmiştir. Yöneticilerin örgütsel değerlere ilişkin algıları ile kişisel değerleri arasında açık görüşlülük, açıklık, adil olmak, ahlaki tutarlılık, bağışlayıcı olmak, denemeye açıklık, düşüncelilik, düzenlilik, formallik, gayret, gelişme, girişim, hırslılık, itaat, mantık, neşe, nezaket, otonomi, sosyal eşitlik, tedbirlilik, uyum sağlamak ve yaratıcılık değer boyutlarına ilişkin uyum bulunmuştur. Yöneticilerin örgütsel değerlere ilişkin algılan ile kişisel değerleri arasında; ekonomi ve işbirliği değer boyutlarına ilişkin uyumsuzluk tespit edilmiştir. Öğretmenlerin örgütsel değerlere ilişkin algılan ile kişisel değerleri arasında açık görüşlülük, açıklık, adil olmak, ahlaki tutarlılık, bağışlayıcı olmak, denemeye açıklık, düşüncelilik, düzenlilik, ekonomi, gayret, gelişme, girişim, hırslılık, işbirliği, mantık, neşe, nezaket, otonomi, sosyal eşitlik, tedbirlilik, uyum sağlamak ve yaratıcılık değer boyutlarına ilişkin uyum bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel değerlere ilişkin algılan ile kişisel değerleri arasında; formallik ve itaat değer boyutlarına ilişkin uyumsuzluk tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Değerler, Kişisel Değerler, Örgütsel Değerler, Kişi-Örgüt Değer Uyumu
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim ve bakanlık müfettişlerinin iletişim stillerinin karşılaştırılması
    (2010) Çetinkanat, Ayşe Canan; Sağnak, Mesut
    Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ve Bakanlık müfettişlerinin iletişim stillerini belirlemektir. Veri toplama aracı olarak, Kremer-Hayon ve Wubbels (1993) tarafından geliştirilen müfettiş etkileşim anketi kullanılmıştır. Anket, liderlik, yardımseverlik/cana yakınlık, anlayışlılık, sorumluluk/serbestlik, kararsızlık, memnuniyetsizlik, azarlayıcılık ve kuralcılık boyutlarına ilişkin toplam 61 maddeden oluşmaktadır. Araştırmaya, Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 15 ilköğretim okulundan 308 ve 10 liseden 160 denetim geçirmiş öğretmen katılmıştır. Elde edilen veriler, araştırmanın amacına uygun olarak betimsel istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, ilköğretim müfettişlerinin en yüksek düzeyde gösterdikleri ilk iki iletişim stilinin liderlik ve kuralcılık, en az düzeyde gösterdikleri son iki iletişim stilinin kararsızlık ve azarlayıcılık olduğu belirlenmiştir. Benzer şekilde, Bakanlık müfettişlerinin en çok kullandıkları ilk iki iletişim stilinin liderlik ve kuralcılık, en az düzeyde kullandıkları son iki iletişim stilinin memnuniyetsizlik ve kararsızlık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İlköğretim ve Bakanlık müfettişlerinin iletişim stilleri arasında fark bulunmuştur. Bakanlık müfettişlerinin ilköğretim müfettişlerine göre liderlik, yardımseverlik/cana yakınlık ve kuralcılık iletişim stillerini daha yüksek düzeyde kullandıkları belirlenmiştir.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim