Yazar "Polat, Mahmut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Elektrik devreleri konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde öğrenme evreleri metodunun etkisi(2005) Ateş, Salih; Polat, MahmutBu çalısmada iki sorunun cevabı arastırılmıstır. 1) Fen bilgisi ögretmenligi ana bilim dalı birinci sınıfta okuyan ögrenciler elektrik devreleri konusunda hangi kavram yanılgılarına ve kavramları anlama sürecinde ne tür güçlüklere sahiptirler? 2) Elektrik devreleri konusundaki kavram yanılgılarının ve kavramsal anlama düzeyindeki güçlüklerin giderilmesinde ögrenme evreleri yaklasımının etkileri nelerdir? Çalısmaya iki subeye kayıtlı 76 ögrenci katılmıstır. Subeler rastgele Deney ve Kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıstır. Elektrik devreleri konusundaki kavram bilgisini ölçmek için gelistirilen ‘Elektrik Devreleri Kavram Testi’ (EDKT) gruplara ön test olarak uygulanmıstır. Devreler konusunu ögretmek için deney grubunda (n1= 38) ögrenme evreleri metodu kullanılırken kontrol grubunda ise (n2= 38) geleneksel ögretim metodu kullanılmıstır. Son olarak EDKT gruplara son test olarak tekrar uygulanmıstır. Ön test sonuçlarının analizi ögrencilerin elektrik devreleri konusunda üç kavram yanılgısına ve devrelerinin fiziksel yönlerini anlama düzeyinde de üç probleme sahip olduklarını göstermistir. Son test puanlarının varyans analizi ögrenme evreleri metodunun ‘güç kaynagını sabit akım kaynagı olarak algılama’ yanılgısını gidermede geleneksel ögretim modeline göre daha etkili oldugunu fakat ‘bölgesel düsünme’ ve ‘paylasılan akım’ yanılgılarını gidermede etkisiz kaldıgını göstermistir. Sonuçlarının analizi ögrenme evreleri modelinin elektrik devrelerinin fiziksel yönlerini anlama düzeyinde ögrencilerin karsılastıkları güçlüklerin tamamını gidermede geleneksel ögretim modeline göre daha etkili oldugunu göstermistir.Öğe İlköğretim 6-8. sınıflar düzeyindeki Fen konularından zor olarak algılananlara yönelik tanılayıcı bir çalışma: Tespitler ve çözüm önerileri(2007) Bahar, Mehmet; Polat, MahmutBu çalışmada i) 6, 7, 8. sınıf fen derslerinde zor olarak algılanan konuları tespit etmek, ii) bu zorlukların arkasında yatan olası sebepleri bularak bunlara çözüm önerileri sunmak amaçlanmıştır. Çalışmaya farklı türdeki liselerden 300 lise 1. sınıf öğrencisi ve 18 fen öğretmeni katılmıştır. Niteliksel/niceliksel araştırma yöntemi kullanılan bu çalışmada öğrencilerin ve öğretmenlerin zor olarak algıladıkları konuları tespit etmek amacıyla 114 fen konusu listelenmiştir. Katılımcılardan bu konulara ilişkin görüşlerini kolay, orta düzeyde ve zor olarak belirtmeleri istenmiştir. Konu zorluk indeksi (KZİ) kullanılarak listelenen konuların zorluk derecesi tespit edilmiştir. Zor olarak belirlenen konuların arkasında yatan nedenleri tespit etmek amacıyla da KZİ değeri yüksek olan konuları işaretleyen on öğrenci ve beş öğretmenle de yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçları i) KZİ değeri % 25'in üzerinde olan 40 konunun büyük bir ço- ğunluğunun fizik süreçler (fizik) ile ilgili konular olduğunu, bunu sırasıyla canlılar ve hayat (biyoloji), madde ve değişim (kimya), ve dünya ve evren (jeoloji ve astronomi) alanlarının izlediğini, ii) öğretmenlerin ve öğrencilerin zor olarak algıladıkları konularda tam bir örtüşmenin olmadığını iii) zor olarak algılan konuların arkasında çeşitli sebeplerin (örneğin, kavramların soyutluk düzeyi, içeriğin yoğun olması, matematiksel beceri, dil vb.) olduğunu göstermiştir. Araştırma sonuçlarının fen eğitimine olası etkileri, öğrenme, öğretme, değerlendirme ve öğretim programı geliştirme açılarından önemi eleştirel bir bakış açısıyla ele alınarak olası çözüm önerileri getirilmiştir.Öğe İlköğretim ikinci kademe fen bilgisi derslerinde ki zor olan konuların tespiti, zorluk sebepleri ve çözüm önerileri(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2005) Polat, Mahmut; Bahar, Mehmet%XoDOÕúPDGD LON|÷UHWLPLNLQFLNDGHPH VÕQÕI IHQELOJLVLGHUVOHULQGH \HUDODQNRQXODUGDQL KDQJLOHULQLQ|÷UHQFLOHUWDUDIÕQGDQ]RURODUDNNDEXOHGLOGL÷LQL bXOPDNLL EX]RUOXNODUÕQDUNDVÕQGD\DWDQRODVÕVHEHSOHULQQHROGX÷XQXWHVSLWHWPHN LLL YH]RUOXNODUÕQJLGHULOPHVLQH\|QHOLNo|] P|QHULOHULVXQPDNDPDoHGLQLOPLúWLU dDOÕúPDGD QLWHOLNVHO DUDúWÕUPD \|QWHPL NXOODQÕOPÕúWÕU dDOÕúPD LNL DúDPDGD JHUoHNOHúWLULOPLúWLU %LULQFL DúDPDGD )HQ %LOJLVLQGH NL ]RU RODQ NRQXODUÕQ WHVSLW HGLOPHVLLoLQ KD]ÕUODQDQ)HQ%LOJLVL .RQXODUÕ=RUOXN%HOLUOHPHgOoH÷LVHoLOHQ |÷UHQFL YH IHQ ELOJLVL |÷UHWPHQLQH X\JXODQPÕúWÕU dDOÕúPD\D - H÷LWLP |÷UHWLP \ÕOÕQGD %ROX LOL LoHULVLQGHQ VHoLOHQ OLVHOHULQ KD]ÕUOÕN YH ELULQFL VÕQÕI |÷UHQFLOHUL LOH LON|÷UHWLP RNXOODUÕQGD J|UHYOL IHQ ELOJLVL |÷UHWPHQOHUL NDWÕOPÕúWÕU gUQHNOHP KD]ÕUOÕNYHOLVHELULQFLVÕQÕI|÷UHQFLOHULQGHQROXúPDNWDGÕU %X|÷UHQFLOHU LON|÷UHWLPG ]H\LQGHH÷LWLPOHULQLWDPDPODPÕúROPDODUÕYHGDKDVRQUDIHQELOJLVLLOH LOJLOLKHUKDQJLELUGHUVYH\DNXUVDOPDPÕúROPDODUÕQHGHQL\OHQVHoLOPLúWLU $\UÕFDEX GHUVL\ U WPHNOHJ|UHYOLRODQIHQELOJLVL|÷UHWPHQOHULQLQJ|U úOHULQHGHEDúYXUXODUDN GDKD VD÷ODP EXOJXODUD XODúÕOPDN KHGHIOHQPLúWLU 'DKD VRQUD oDOÕúPDQÕQ LNLQFL DúDPDVÕQDJHoLOHUHNNRQXODUÕ]RURODUDNEHOLUWHQ|÷UHQFLOHULoLQGHQVHoLOHQ|÷UHQFLYH |÷UHWPHQOHUOH \DUÕ \DSÕODQGÕUÕOPÕú J|U úPHOHU \DSÕOPÕúWÕU *|U úPHOHULQ WDPDPÕ DUDúWÕUPDFÕWDUDIÕQGDQVHVND\ÕWFLKD]ÕNXOODQÕODUDNJHUoHNOHúWLULOPLúWLU *|U úPHOHUH WRSODP |÷UHQFL YH IHQ ELOJLVL |÷UHWPHQL NDWÕOPÕúWÕU *|U úPHOHU RUWDODPD GDNLNDV UP úW UÖğe The science topics perceived difficult by pupils at primary 6-8 classes : diagnosing the problems and remedy suggestions(Edam, 2007) Bahar, Mehmet; Polat, MahmutIn this study it was aimed to i) diagnose the topics that are perceived as difficult at he level of 6-8 science classes and ii) find out the reasons behind of these difficulties as well as propose suggestions to remedy these difficulties, Eighteen science teachers and three hundred students attending different types of secondary schools participated in the study. In the study in which qualitative and quantitative methods were-used 114 science copies were listed to diagnose the topics that are perceived as difficult. Participants were noted their ideas regarding the topics as "easy", "moderate" and "difficult." Topic difficulty index (TDI) was used to determine the level of difficulty. To find out the reasons behind the difficulties, five teachers and ten pupils who indicated the topics of the highest difficulties were interviewed. The re results of the study showed that i) the topics that have the TDI value over % 25 are mostly related to physical processes and they are followed the topics about living organisms and life, matter and change, The World and the Universe, respectively, ii) there-is-not-an exact overlap between the topics chat are perceived as difficult both by teachers and the students, iii) there are several reasons (e.g., the level of abstractness of the concepts, overloading of the content, mathematical skill, language etc) behind the difficulties, The possible effects of these results on science education and their importance regarding learning, teaching, assessment as well its curriculum development are critically analyzed and some suggestions are made to remedy the difficulties,