Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Per, Meral" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Color preferences of Regina University department of art students in the creation of artwork
    (2020) Per, Meral
    In present study colour preferences of students in Regina University, Faculty of Education Department of Art Education Visual Arts Department in their artworks and the factors affecting their preferences has been explored. A questionnaire has been directed to a total of 14 volunteering students to determine the factors affecting their colour preferences in their artworks. Qualitative data obtained from the research have been analyzed via content analysis technique. According to the findings of present research colour preferences of students in their artworks are determined by the mood and emotional state of students. Students have set a connection between the psychological effects of the colours they preferred in their works and their own personal traits. This connection in effect leads them to focus more intensely on particular colours while also lead them to avoid particular colours in their artworks. It has also been identified that in their colour preferences the theme of the artwork, season and requirements of the course are the other effective factors.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Exlibris ve A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi bölümü resim-iş eğitimi anabilim dalı son sınıf öğrencilerinin exlibris konusuna ilişkin ilgileri
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2006) Per, Meral; Ozden, Erol
    ÖZETEXL BR S VE A. .B.Ü. EĞ T M FAKÜLTES GÜZEL SANATLAREĞ T M BÖLÜMÜ RES M- Ş EĞ T M ANAB L M DALI BASKI RES MATÖLYE VE GRAF K TASARIM ATÖLYE DERS ALAN ÖĞRENC LER NEXL BR S KONUSUNA L ŞK N B LG LERMERAL PERYüksek Lisans TeziResim- ş Anabilim DalıTez Danışmanı : Prof. Erol ÖZDENAğustos 2006, 104 SayfaBu araştırmada exlibris sanatının, Türkiye'deki ve dünyadaki gelişimi,tasarım ve uygulama boyutlarıyla incelenmektedir. Ayrıca Abant zzet BaysalÜniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim- ş EğitimiAnabilim Dalı son sınıf öğrencilerinin exlibris sanatına olan ilgileri belirlemektir.Bin beş yüz yılı aşkın bir tarihi olan exlibris sanatının, dünya tarihindekigelişimi ile Türkiye'deki gelişimi üzerinde durulmakta, ayrıca tasarım ve uygulamaboyutu ele alınmaktadır. Ayrıca bu araştırma, Abant zzet Baysal ÜniversitesiEğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim- ş Eğitimi Anabilim Dalıson sınıf öğrencilerinin konuya ilişkin ilgilerini saptamak amacıyla gerçekleştirilenbir araştırmayı da kapsamaktadır.Özellikle Avrupa'da köklü bir tarihi olan exlibris sanatı, ülkemizde AnkaraExlibris Derneği'nin çabaları sonucunda son yıllarda tanınan bir sanat halinegelmiştir. Her geçen gün exlibris sanatı daha çok kişi tarafından tanınmakta ve güzelsanatlar eğitimi veren kurumlarda exlibrise ilgi duyan bazı öğretim elemanları,öğrencilerini exlibris yapmaya yönlendirmektedir. Sanat tarihine bakıldığında, ünlüsanatçıların önemli exlibris çalışmaları olduğu görülmektedir. Yurt dışında, özgünbaskıresim ve grafik sanatında önemli bir yere sahip olan exlibris örneklerinin yeraldığı müzeler kurulmaktadır.Ülkemizde Avrupa'daki gibi bir tarihsel gelişim göstermeyen exlibris, çokfazla tanınmamasından dolayı güzel sanatlar eğitimi veren kurumlarda hakettiği yeribulamamaktadır. Değeri tartışılması gereken değil; ihmal edilen bir sanat olanexlibris sanatının üzerine araştırma yapan kişi sayısı çoğaldıkça daha çok tanınmasıve güzel sanatlar eğitimi veren kurumlarda daha çok yer alması beklenmektedir. Bubağlamda bir durum saptaması yapmak amacıyla, araştırmada Abant zzet BaysalÜniversitesi Resim- ş Anabilim Dalı'nda son sınıfta okuyan öğrencilerinin köklü birtarihi olan exlibris sanatını ne kadar tanıdıkları araştırılmakta, uygulama ve kuramderslerinde yer alıp almaması konusundaki görüşleri saptanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Exlibris, Supralibros, Grafik Tasarım
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Kanada’da Sanat Eğitimi (Saskatchewan Eyaleti Örneği)
    (2020) Per, Meral
    Bu araştırmada Kanada’nın Saskatchewan eyaletinin sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimiokulöncesinden ortaöğretim düzeyine kadar incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden belgesel taramayönteminin kullanıldığı bu araştırmada konuya ilişkin kaynaklar taranmış ve ilgili eğitim programlarıincelenmiştir. Saskatchewan ders programlarında sanat eğitimi zorunludur. K-12 olarak adlandırılanSaskatchewan eyaletinin sanat eğitimi programında sanat eğitimi; dans, drama, müzik ve görsel sanatlaralanları kapsamında öğretilmektedir. Sanat eğitimi sadece yetenekli öğrenciler için değil, tüm öğrencilereyaratıcı, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri kazandıracak şekilde yapılandırılmıştır.Saskatchewan’da anaokulundan 12. sınıfa kadar kültürel-tarihsel, eleştiren-yanıt veren, yaratıcı-üretken olmaküzere sanat eğitiminin üç ayrı hedefi bulunmaktadır. Programda öğrenme çıktıları bu hedefler kapsamında yeralmaktadır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesi yine bu hedeflere yönelik öğrenme çıktılarınadayandırılmaktadır ve öğrenme süreci boyunca öğrenci odaklı olarak gerçekleşmektedir. K-12 Sanat EğitimiProgramının okulöncesi eğitim programı, öğrenme alanları çerçevesinde erken öğrenme ilkeleri üzerine kuruluolarak, çocukların oyun aracılığıyla öğrenmelerini destekleyen ve her çocuğun gelişim düzeyini ve bireyselfarklılığını dikkate alarak bütünsel öğrenmeyi teşvik eden bir yapıdadır. Görsel sanatlar dersi kapsamında,okulöncesi çocukların dünya hakkında kendi gözlemlerini ve fikirlerini ifade eden sanat eserleri yaratmalarıhedeflenmektedir. Öğrenciler 1. sınıftan 9. sınıfa kadar; görsel sanatlar alanına ilişkin malzeme ve tekniklerle,toplum, çevre, kimlik, sosyal sorunlar gibi kavramlar üzerine kendi fikirlerini ifade eden sanat eserleriüretmektedirler. Ortaöğretim düzeyinde Görsel Sanatlar (10, 20, 30) programı; öğrencilerin İlk Milletler veMétis halkının bakış açıları da dâhil olmak üzere çeşitli dünya görüşlerini keşfetmelerini sağlamakta ve bireyselsanat stillerinin oluşmasına destek olmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin ilkokul ders kitaplarında ve derslerde illüstrasyon kullanımına ilişkin görüşleri
    (2018) Sazak, Elif; Per, Meral; Türker, Orhun
    İllüstrasyonlar, kitapların temel unsurlarındandır. Ders kitaplarında kullanılan illüstrasyonlar özel gereksinimli olan ve olmayan tüm öğrenciler için uygun olmalıdır. Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma sınıflarında görev yapan ilköğretim birinci kademe birinci sınıf öğretmenlerinin ilkokul ders kitaplarında ve derslerde illüstrasyon kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmaya, Bolu ilinde, sınıfında özel gereksinimli öğrenci bulunan, ilkokul birinci sınıf, 9 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen Öğretmen Kişisel Bilgi Formu ve yarı-yapılandırılmış sorulardan oluşan İllüstrasyon Kullanımı Görüş Formu (İKGF) kullanılmıştır. Araştırma ile ilgili nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda; öğretmenlerin çoğunluğunun ilkokul ders kitaplarında illüstrasyonlara oldukça geniş bir şekilde yer verildiğini, ancak bazı öğretmenler sınıf düzeyi arttıkça illüstrasyon kullanım düzeyinin azaldığını belirtmişlerdir. Elde edilen bulgular ışığında öğretmenlerin illüstrasyon kullanımına ilişkin sorunları ve önerileri tartışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Renk teorilerine tarihsel bir bakış
    (2012) Per, Meral
    Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için iliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles'in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha çok dikkati çekmiş ve kendisinden son-ki teorileri de etkilemiştir. Renk biliminin asıl temelleri, 17. yüzyılda Isaac Newton'un cam prizma deneyleriyle atılmıştır, i. yüzyılda J. C. Le Blon, Moses Harris ve Johann Heinrich Lambert'in; 19. yüzyılda Johann Wolfgang von Goethe, Philipp tto Runge, Johannes İtten, Michel-Eugene Chevreul, Ogden Rood, Thomas Young, Herman von Helmholtz ve James Clerk laxwell'in; 20. yüzyılda ise Edwald Hering, Edwin H. Land, Manfred Richter, Albert Munsell, Wilhelm Ostwald ve Josef Ibers'in renk teorileri hakkındaki çalışmaları sanat akımları ve ressamların renk kullanımları üzerinde önemli farklılıklar yaratmıştır. Bunun yanında, bu çalışmalar, fotoğraf, grafik, tekstil, seramik gibi renkle ilişkili birçok sanatsal ve endüstriyel anı da derinden etkilemiştir. Belgesel tarama' yönteminin kullanıldığı bu makale, renk teorilerinin başlangıçtan günümüze kadarki süreçte nasıl geliştiği )rusunu yanıtlamayı amaçlamaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Resim- İş Öğretmenliği İstihdam Durumunun Öğretmen Adaylarıın Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi
    (2020) Per, Meral; Beyoğlu, Aylin; Bayrakdar, Tuğba
    Eğitimde maksimum verimliliği sağlamak için yapılması gerekenlerin başında, gerekli nitelikte öğretmeni istihdam etmek ve ondan en yüksek verimi almaya çalışmak gelmektedir. Ülkenin gereksinim duyduğu, ilk ve orta öğretim kurumlarına alanında donanımlı, sanatçı kişiliği gelişmiş, özgüvenli ve çağdaş sanat eğitimcileri yetiştirmek amacıyla eğitim ve öğretime açılan güzel sanatlar eğitimi bölümleri resim-iş öğretmenliği anabilim dallarından mezun olan öğrenciler, sanat eğitimi aracılığıyla eğitimin öngördüğü çok yönlü eğitilmiş insan tipine ulaşmakta en büyük rolüoynamaktadır. Bu nedenle resim-iş öğretmenliği alanından yeterli sayıda öğretmen istihdam edilmesi önem taşımaktadır. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı, resim-iş öğretmenliği öğretmen adaylarının gözünden Türkiye’de öğretmen istihdamı konusunu değerlendirmektir. Araştırmaya, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi ve Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 63 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmaya ilişkin verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen Öğretmen Adayı Kişisel Bilgi Formu ve yarı yapılandırılmış İstihdam Görüş Formu (İGF) kullanılmıştır. Araştırma sırasında elde edilen nitel veriler içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanınsonucunda, Resim-iş öğretmenliği bölümünü tercih ederken bölümün istihdam koşulları açısından öncelikli olarak Kamu Personel Seçme Sınavına (KPSS) girerek öğretmen olmak olduğu saptanmıştır. Görsel sanatlar öğretmeni istihdamında öğretmen adaylarının eğitimleri süresince aldıkları alan bilgisine ve yeteneklerine yönelik değerlendirilme yapılmasının ön plana çıktığı sonucu ortaya çıkmaktadır. Elde edilen bulgulara dayanılarak öğretmen adaylarının istihdam sorunlarına ilişkin görüşleri ve önerileri tartışılmıştır

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim