Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Olkun, Sinan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim 3., 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin standart sözel problemlerde işlem seçimleri
    (2004) İskenderoğlu, Tuba Aydoğdu; Akbaba, Sadegül Altun; Olkun, Sinan
    Bu çalışmanın amacı anahtar sözcük içeren ve içermeyen standart sözel problemlerde öğrencilerin işlemi neye göre seçtiklerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla Bolu ilinde sosyo-ekonomik düzeyi orta-düşük bir ilköğretim okulundan 3, 4 ve 5. sınıflardan toplam 9 öğrenci ile klinik görüşmeler yapılmıştır. Veriler analiz edildiğinde öğrencilerin genellikle problem çözme sürecinde anahtar sözcükleri kullanmaya çalıştıkları görülmüştür. Bulguların ilköğretimde matematik eğitimi açısından doğurguları tartışılmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim öğrencileri eşit işaretini nasıl algılamaktadırlar?
    (2003) Yaman, Hakan; Toluk, Zülbiye; Olkun, Sinan
    Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 2, 3,4,5 ve 6. sınıf öğrencilerinin eşitlik kavramı ve eşit işaretini nasıl algıladıklarını incelemektir. Araştırma Bolu ili Merkez ilçesinde sosyoekonomik düzeyi orta seviyede olan bir ilköğretim okulunda uygulanmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz metodu kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin eşit işaretini bir "ilişkisel sembol" olarak değil daha çok bir "işlem işareti" olarak algıladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmamızda bu algıların matematik eğitimi açısından doğurguları tartışılacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğrencilere hacim formülü ne zaman anlamlı gelir?
    (2003) Olkun, Sinan
    Bu araştırmanın amacı ilköğretim 4-5-6 ve 7. sınıf öğrencilerinin küçük küplerden yapılmış dikdörtgen prizmaları içindeki birim küp sayılarını bulmaktaki başarılarını ve bulurken ne gibi stratejiler kullandıklarını incelemektir. Araştırmaya üç değişik okulun anılan sınıflarından toplam 314 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere küçük küplerden yapılmış çeşitli boyutlarda prizmalar çizim olarak sunulmuş ve öğrencilerden prizmaların içlerindeki birim küp sayılarını bulmaları istenmiştir. Veriler istatistiki yöntemlerle analiz edilmiştir. Bulgular, çoğu öğrencinin 7. sınıfta bile prizmalar içerisindeki birim küp sayılarını bulmakta zorlandıklarını ortaya çıkarmıştır. İlköğretimde matematik eğitimi açısından doğurgular tartışılmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıf öğretmeni adaylarının geometrik düşünme düzeyleri
    (2004) Uçar, Zülbiye Toluk; Olkun, Sinan
    Bu araştırmanın amacı, ilişkisel anlamaya yönelik geometri öğretiminin, hizmet öncesi sınıf öğretmenlerinin geometrik düşünme düzeyleri üzerine etkisini belirlemektir. Sınıf Öğretmenliği Bölümü Temel Matematik II dersinin dört grubu örneklem olarak seçilmiştir. Gruplardan birine geleneksel yöntemle ve üçüne ise ilişkisel anlamaya yönelik bir eğitim verilmiştir. Araştırmada ön-test/son-test deseni kullanılmıştır. 5 haftalık bir eğitim sonunda, deneysel grupların geometri düşünme düzeylerinde anlamlı bir gelişme görülmüş, fakat kontrol grubunda böyle bir gelişme gözlenememiştir. Ayrıca kontrol ve deney gruplarının geometrik düşünme düzeyleri arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders Kitapları
    (2002) Toluk, Zülbiye; Olkun, Sinan
    Geleneksel yaklaşımla matematik öğretiminde, öğrenilen kural ve formüllerin bir dizi sözel problemi çözmek için kullanılması problem çözme olarak görülür. Bu görüşün aksine günümüzde problem çözmenin matematik öğrenmek ve öğretmek için bir ortam olması gerektiği savunulmaktadır. Bu makalede,ilköğretimin birinci kademesi matematik ders kitaplarının problem çözmeye yaklaşımı incelenmiştir, incelenen ders kitaplarının problem çözmeye geleneksel yaklaşımı sergilediği bulunmuştur. Bu yaklaşımda, matematiksel kavram ve beceriler problem çözme için bir ön-şart olarak kabul edilmekte; kavram ve beceriler öğretildikten sonra bunların verilen bir dizi sözel problemin çözümünde uygulanması istenmektedir. Bu sonuçların ders kitabı inceleme ölçütleri ve öğretmen eğitimi açısından doğurguları tartışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye'de Matematik eğitiminde problem çözme: İlköğretim 1., 5. sınıflar Matematik ders kitapları
    (2002) Toluk, Zülbiye; Olkun, Sinan
    Geleneksel yaklaşımla matematik öğretiminde, öğrenilen kural ve formüllerin bir dizi sözel problemi çözmek için kullanılması problem çözme olarak görülür. Bu görüşün aksine günümüzde problem çözmenin matematik öğrenmek ve öğretmek için bir ortam olması gerektiği savunulmaktadır. Bu makalede,ilköğretimin birinci kademesi matematik ders kitaplarının problem çözmeye yaklaşımı incelenmiştir, incelenen ders kitaplarının problem çözmeye geleneksel yaklaşımı sergilediği bulunmuştur. Bu yaklaşımda, matematiksel kavram ve beceriler problem çözme için bir ön-şart olarak kabul edilmekte; kavram ve beceriler öğretildikten sonra bunların verilen bir dizi sözel problemin çözümünde uygulanması istenmektedir. Bu sonuçların ders kitabı inceleme ölçütleri ve öğretmen eğitimi açısından doğurguları tartışılmıştır.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim