Yazar "Kurnaz, Alper" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ağırlıklı Olarak Butik Pasta Hizmeti Veren İşletmelerin İnternet Siteleri Üzerine Bir Değerlendirme(2023) Aydemir, Gul Seda; Kurnaz, AlperBireylerin doğum günü, nişan ya da düğün gibi pek çok özel günlerine pasta eşlik etmektedir. Pastacılığın çeşitlerinden bir tanesi olan butik pastacılık günümüz özel günleri için kişiye özel tasarımları ile bireyler tarafından rağbet görmektedir. Diğer alanlarda olduğu gibi işletme sahipleri iş düzeylerini artırmak için tanıtım yollarına gitmektedirler. Tanıtım amaçlı pek çok yol bulunmakla birlikte internet üzerinden tanıtım ve reklamlar son derece yaygın olarak kullanılan uygulamalar arasındadır. Bu çalışmanın amacı butik pasta hizmeti sunan işletmelerin internet siteleri açısından değerlendirmektir. Çalışmanın kapsamında 30 adet işletme incelenmiştir. Bu işletmelerden çoğu pazar, hedef kitle ve rekabet çoğunluğundan ötürü İstanbul’dan seçilmiştir. Bu 30 işletme 35 farklı değişken ile incelenmiş ve veriler tablo halinde hazırlanmıştır. Çalışmanın kısıtlı olan yönü sadece 30 işletmeyi kapsaması ve bütün Türkiye’yi kapsayacak şekilde bir örneklemde olmamasıdır. Gelecekte bu alanda yapılan çalışmalarda aynı değişkenler çeşitlendirilerek, sayfalar tekrar incelenerek çalışma daha kapsamlı bir hale getirilebilir. Çalışmada elde edilen bilgiler ile bu sektörde yer alan işletmecilere, tüketicilere ve ilgili alanyazına katkı sağlanıldığı düşünülmektedir.Öğe Examining Turkish travellers' non-immersive virtual heritage tour experiences through stimulus-organism-response model(Emerald Group Publishing Ltd, 2024) Kurnaz, Hande Akyurt; Kahraman, Onur Cuneyt; Kurnaz, Alper; Atsiz, OzanPurpose This study aims to examine how travellers' non-immersive virtual heritage authenticity, sense of presence and virtual tour satisfaction stimulate their behavioural intentions (continuance and travel intention) within the stimulus-organism-response model. Design/methodology/approachA questionnaire was designed to survey Turkish travellers (n = 275) participating in a virtual tour. A structural equation modelling method was used to estimate the model and test the research hypotheses. Findings Research findings revealed that four out of six hypotheses were supported. Based on the study outputs, authenticity and sense of presence impact overall travellers' satisfaction. Furthermore, satisfaction influences continuance intention and travel intention. Originality/value The study presents a pioneering effort to investigate tourists' non-immersive virtual heritage tour experiences in a developing destination context through a theoretical framework.Öğe In-house responses and anxiety levels of commercial kitchen employees towards new COVID 19 food safety regulations(Routledge, 2023) Sariisik, Mehmet; Sengul, Serkan; Okumus, Bendegul; Ceylan, Veli; Kurnaz, Alper; Kapucuoglu, Mustafa InancThe development of COVID-19 into a global epidemic has made it necessary to regulate foodservice practices to minimize the risk of transmission. The main purpose of this study is to determine the effects of awareness, perception, and anxiety levels of kitchen staff on attitudes toward the implementation of new practices regarding novel COVID-19 regulations. Empirical data were collected from 721 kitchen staff working at certified food and beverage establishments, hotels, and restaurants in Turkey. The study results indicated a negative correlation between attitude toward application and anxiety and a positive correlation between awareness and attitude. Significant differences were also detected in the dimensions of awareness, perception, anxiety, and attitude regarding the demographic features of the participants. Kitchens are the nerve center of the foodservice industry. The study extends the value of the in-house (kitchen) responses to improve the food handling practices in commercial kitchens regarding the implementation of new COVID-19 regulations. © 2022 Taylor & Francis.Öğe KIRKLARELİ, EDİRNE VE TEKİRDAĞ İLLERİNİN GASTRONOMİ DEĞERLERİNİN YEREL WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(2022) Tuna, Türkay; Kurnaz, AlperGünümüz dünyasında kişiler, bir yer veya bir konu hakkında hızlı bir şekilde bilgi edinmek amaçlı teknolojiden faydalanmaktadır. İnternet alt yapısı sayesinde uluslararası bir iletişim ağına sahip olan kişiler, internet tarafından sunulun web sitelerine erişim sağlayabilmektedirler. Çeşitli kullanım amacı olan web sitelerinin bilgi edinmek, görsel materyaller sunmak gibi çeşitli işlevleri vardır. Bu çalışmada Kırklareli, Edirne ve Tekirdağ il ve ilçelerine ait, çeşitli kamu ve sivil toplum örgütlerine ait web siteleri araştırma kapsamına alınmış ve web sitelerinde yer alan yerel gastronomi değerlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Örneklem dahilinde 63 web sitesi değerlendirmeye alınmıştır. Çalışma kapsamında yer alan web siteleri ile ilgili nitel araştırma yöntemi uygulanmış ve elde edilen bilgiler çalışma kapsamında değerlendirilmiştir. Çalışmanın sahip olduğu kapsam çevresine dair yazılı literatür incelendiğinde örneklemde yer alan şehirlerin web sitelerinde yer alan gastronomi değerlerinin incelendiği çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu çalışmanın örneklemde yer alan şehirlerin gastronomi değerlerinin daha iyi tanıtılması ve farkındalık oluşturulması açısından önem taşındığı düşünülmektedir. Çalışmanın sonucunda eksiklikler ortaya konularak destinasyonlara ait gastronomik unsurların web sitelerinde daha çok yer alması gerekliliği ortaya konulmuştur. Örneklem dahilindeki web sitelerinin gastronomi unsularına daha çok yer vermesi beklenmektedir.Öğe KONAKLAMA İŞLETMELERİ MUTFAK DEPARTMANLARINDA DIŞ KAYNAK KULLANIMI: MARMARİS ÖRNEĞİ(2019) Kurnaz, AlperBu çalışma ile Marmaris destinasyonunda yer alan 5 yıldızlı konaklama işletmeleri mutfak departmanlarının dış kaynak kullanımdurumları tespit edilmeye çalışılmaktadır. Bununla birlikte çalışmada, dış kaynak kullanımının mutfak departmanlarındanasıl yürütüldüğü, sürecin nasıl başlatıldığı, hangi bölümlerde ya da hangi ürün gruplarında dış kaynak kullanımı yapıldığıhakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır. Verilen bilgiler, alanyazın taraması ve konaklama işletmeleri mutfak yöneticileri ileyapılan görüşmelerle desteklenmektedir. Görüşmeler Marmaris’te faaliyet gösteren 5 yıldızlı konaklama işletmeleri mutfakyöneticileri ile yüz yüze yapılmış ve bulgular elde edilmiştir. Araştırma sonuçları bölüm bazında mutfak departmanlarında birdış kaynak kullanımının olmadığını göstermiştir. Daha çok ürün bazında bir dış kaynak kullanımı hakimdir. Genel olarak dışkaynak kullanımı sürecinde bir sıkıntı yaşanmadığı ifade edilmektedir. Araştırma sonuçları doğrultusunda birtakım önerilereyer verilmiştir. Ayrıca katılımcılar dış kaynak kullanımını diğer işletmelere de tavsiye etmektedirler.Öğe Mutfak departmanında kronizmin iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkileri: Marmaris örneği(2019) Kurnaz, AlperEş-dost kayırmacılığı olarak literatüre geçen kronizm günümüzde hemen hemen birçok alanda karşılaşılan bir durum haline gelmiştir. Araştırmada turizm sektörü içinde yer alan konaklama işletmelerinin mutfak departmanları kronizm açısından ele alınmaktadır. Bu doğrultuda mutfak departmanı çalışanlarının kronizm algısı ile iş tatmini ve işten ayrılma niyeti değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini Muğla’da faaliyet gösteren konaklama işletmelerinin mutfak departmanı çalışanları oluşturmaktadır. Örneklem ise Marmaris konaklama işletmeleri mutfak departmanlarıdır. Araştırma da belirlenen hipotezler, korelasyon ve regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda kronizmin her bir boyutunun (işlem kronizmi, terfide kronizm, işe alma sürecinde kronizm, ücret kronizmi, performans değerlemede kronizm) işten ayrılma niyeti ile anlamlı bir ilişki içinde olduğu, iş tatmini boyutu ile ise negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki içinde olduğu tespit edilmiştir.Öğe Restoran işletmelerinde sosyal medya kullanımı: Marmaris örneği(2019) Kurnaz, AlperBu araştırma, Marmaris’te yer alan restoran işletmecilerinin sosyal medya kullanımı hakkında ne düşündüklerini ortaya koyma amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda literatürden derlenen araştırma soruları için, Marmaris’te yer alan restoran işletmecilerinden randevu talebinde bulunulmuş, talebi kabul eden 18 restoran işletmecisi ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri için yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma 5 Nisan – 10 Mayıs 2019 tarihleri arasında yüz yüze görüşmeler şeklinde gerçekleştirilmiştir. Elden edilen veriler içerik analizi ile yorumlanmış ve araştırma bulguları elde edilmiştir. Araştırma sonucu olarak restoran işletmelerinin sosyal medya uygulamalarını etkili bir biçimde kullandıkları, reklam ve tanıtım açısından ekonomik ve hızlı bir araç olduğu, müşterilerle etkili bir iletişim kurabildiklerini göstermektedir. En çok kullanılan sosyal medya araçları instagram ve facebook olarak ifade edilmiştir. Restoran işletmecileri sosyal medya kullanmanın avantajları yanı sıra bazı dezavantajlarının da olduğunu ifade etmektedirler. Restoran işletmecilerinin büyük bir çoğunluğu sosyal medya kullanmanın olumsuz yorumlar açısından dezavantaj olduğunu düşünmektedir. Özellikle sektörel anlamda sosyal medya kullanımını olumlu bir iletişim aracı olarak değerlendiren restoran işletmecileri, sosyal medya hesaplarını yönetmek açısından profesyonel bir yardım almadıklarını belirtmektedirler.