Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kot, Mehtap" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Comparison of touch math and number line strategy presented with direct instruction in teaching addition problems to students with intellectual disability
    (Ankara Univ, Fac Educational Sciences, 2017) Kot, Mehtap; Sönmez, Serdar; Yıkmış, Ahmet
    The purpose of this study was to compare the effectiveness and efficiency of touch math and number line strategy in teaching basic addition to children with intellectual disability. Two students with moderate disability participated in the study. The dependent variable was the performance level of the subjects in adding skills. There are two independent variables in the study. The first independent variable was the touch math program and the second variable was the number line strategy. An alternating-treatments design across participants was utilized. Results indicated that the touch math strategy was more effective and efficient in teaching students' single-digit addition problems compared to the use of the number line strategy.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel eğitim öğretmenlerinin derslerde oyun ve şarkıyı kullanma durumları
    (2017) Yıkmış, Ahmet; Terzioğlu, Nesime Kübra; Kot, Mehtap; Aktaş, Burcu
    Araştırmanın amacı, özel eğitim öğretmenlerinin, ders içi etkinliklerinde oyun ve şarkıyı kullanma düzeylerinin belirlenmesidir. Bu ders içi etkinlikler; Matematik, Hayat Bilgisi, Okuma-Yazma dersleri ve akademik olmayan becerilerin öğretimi ile ilgili derslerle sınırlandırılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, gönüllü olarak katılmak isteyen 2015-2016 eğitim-öğretim yılında görev yapan özel eğitim öğretmenleri oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Görüşmelerdeki sorulara verilen yanıtlara göre betimsel indeksler, temalar ve kodlar oluşturulmuştur. Temalar ve kodlar ile ilgili uzman görüşü alındıktan sonra verilerin raporlaştırılması sağlanmıştır. Araştırma bulguları tablolar halinde verilip yorumlanmıştır. Yapılan araştırmada öğretmenlerin akademik ve akademik olmayan becerilerin öğretiminde oyun ve şarkıyı kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel eğitimde geçiş planlama ve hizmetleri
    (Ankara Univ, Fac Educational Sciences, 2020) Aktaş, Burcu; Kot, Mehtap; Yıkmış, Ahmet
    Transition is a life-long process that requires a variety of changes in individuals' lives. In this process, individuals with special needs face a number of challenges and need support. Transition services planning is carried out in order to ensure that individuals with special needs adapt to various processes that require change and to make the support services provided to individuals with special needs and their families permanent. Transitional periods include a long-term process involving early intervention programs, pre-school, kindergarten, elementary school, junior high school, high school, higher education, school to business life and social life. Lack of significant legal basis for transition planning in our country causes individuals with special needs to experience various difficulties during all transition periods, there are gaps between the programs, and they cannot benefit from the special education services offered to them. For this reason, in this study, the concept of transition, the legal bases of transition in the world, the transition planning process, factors affecting transition planning, transition periods, transition, transition assessment process and the studies related to the transition in Turkey have been tried to be explained.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Review of Single Subject Researches in the Field of Teaching Social Skills with Individuals with Intellectual Disabilities in Turkey
    (2018) Sönmez, Serdar; Karabulut, Havva Aysun; Kot, Mehtap; Tekinarslan, İlknur Çifci
    Social skills are specific behaviors exhibited by individuals to fulfill roles or duties assigned by society. The difficulties that individuals with intellectual disabilities experience in acquiring social skills make it difficult for these individuals to integrate with society and negatively affect peer interaction. This increases the importance of studies aimed at teaching social skills that have an important place in the independent life of individuals with intellectual disabilities. The aim of this study is to examine the studies designed as the only single subject study of social skills teaching for individuals with intellectual disability, carried out between 2000-2017. This study is designed as a qualitative document analysis. 13 studies have been reached for the individuals with intellectual disabilities, including the published articles in peer-reviewed journals on social skills studies and the graduate and doctoral dissertations published in Turkey. The studies were examined and interpreted in eight categories: characteristics of subjects, dependent variable, independent variable, research design, monitoring, generalization, reliability and social validity data.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Siblings attitudes towards persons with severe/profound and multiple disabilities in Turkey
    (Elsevier Science Bv, 2015) Şafak, Pınar; Çetin, Müzeyyen Eldeniz; Kot, Mehtap
    All family members are affected when he joined the family, an individual with severe/profound and multiple disabilities. Duties and responsibilities of family members increase. As well normal siblings in the family is affected from this situation. Therefore, normal siblings' attitudes expected to be different about siblings who have sever/profound and multiple disabilities. The purpose of this study, normal siblings who have severe/profound and Multiple Disabilities (PMD) brother and sister to determine the attitude toward the siblings. This research is a descriptive study. 105 normal siblings who is living in Turkey (province of Bolu, Istanbul, Samsun, Duzce, Sakarya, Trabzon, Canakkale, Malatya) participated in this research. Participant have brother and sister with severe/profound and multiple disabilities. Siblings Handicapped Attitude Scale who developed by Kucuker was used in this study (1997). Data analysis, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) was used. Results were interpreted at the level of p = 0.05. As a result of this research, normal siblings' attitudes toward siblings who have severe/profound and multiple disabilities were found to be generally as positive attitudes. It has been identified that attitudes are not variable according to sex, age and level of education. Results of the study support the findings of other studies. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/).
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkiye'de karşılaştırmalı tek denekli araştırma modellerinin kullanıldığı araştırmaların incelenmesi
    (2017) Sönmez, Serdar; Kot, Mehtap; Sazak, Elif Pınar
    Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de 2000-2015 yılları arasında özel eğitimde yürütülen karşılaştırmalı tek denekli araştırma modellerinin kullanıldığı araştırmaların bağımlı değişken, bağımsız değişken, deneklerin yaş, cinsiyet ve tanı, kullanılan karşılaştırma modeli, izleme, genelleme, sosyal geçerlik, gözlemciler arası güvenirlik ve uygulama güvenirliği değişkenleri açısından incelenmesidir. Bu araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2000-2015 yılları arasında Türkiye'de yayınlanan karşılaştırmalı tek denekli araştırma modellerinin kullanıldığı tez ve makaleler oluşturmaktadır. 2000-2015 yılları arasında yayımlanan 23 tez ve 5 makaleye ulaşılmıştır. Ulaşılan araştırmaların incelenmesi sürecinde betimsel analiz kullanılmıştır. Yapılan incelemeler doğrultusunda, araştırmalar, a) bağımlı değişken, b) bağımsız değişken, c) katılımcı özellikleri (tanı, yaş, cinsiyet, sayı), d) araştırma deseni, e) uygulama ortamı, f) genelleme ve izleme, g) güvenirlik, h) sosyal geçerlik ve i) bulgular verileri açılarından değerlendirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye’de özel eğitim alanında yapılan matematik araştırmalarının betimsel analizi
    (2018) Yıkmış, Ahmet; Kot, Mehtap; Terzioğlu, Nesime Kübra; Aktaş, Burcu
    Araştırmanın amacı Türkiye’de özel eğitimde matematik öğretimi ile ilgili 1998-2018 yılları arasında yapılmış olan çalışmaların içerik ve yöntemsel analizini yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada doküman incelemesi metodu kullanılmıştır. Mevcut araştırmada dokümanlara ulaşmak amacı ile Google Akademik arama motoru, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Ulusal Tez Merkezi internet sitesi ve Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi abone veri tabanlarından yararlanılmıştır. Bu veri tabanlarına “matematik”, “matematik öğretimi”, “toplama işlemi”, “çıkarma işlemi”, “çarpma işlemi”, bölme işlemi”, problem çözme” gibi anahtar kelimeler yazılarak taramalar gerçekleştirilmiştir. İnceleme sonucunda tam metnine ulaşılamayan, kullanım izni saklı olan ve nitel çalışmalar bu araştırmaya dahil edilmemiş ve toplamda 46 çalışma araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma kapsamına alınan çalışmalar betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Çözümlenen veriler her bir araştırma sorusuna karşılık gelecek şekilde verilerin frekansları hesaplanarak tablolar ve grafikler ile sunularak yorumlanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Zihin yetersizliği olan öğrencilere çarpma ve bölme işlemlerinin öğretiminde nokta belirleme tekniğinin farklı sunumlarının karşılaştırılması
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2019) Kot, Mehtap; Yıkmış, Ahmet
    Bu araştırmanın amacı; zihin yetersizliği olan öğrencilere çarpma ve bölme işlemlerinin öğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ile sunulan Nokta Belirleme Tekniğinin tablet bilgisayar ve kağıt-kalem etkinliği kullanılarak yapılan öğretimlerinin etkililik ve verimlilik açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmaya zihinsel yetersizlik tanısı almış, 14-15 yaşları arasında yer alan beş öğrenci katılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenleri Nokta Belirleme Tekniğine göre hazırlanan tablet program uygulaması ve Nokta Belirleme Tekniğine göre hazırlanan kağıt-kalem etkinliğidir. Bağımlı değişkenleri ise her iki öğretim uygulamasıyla zihin yetersizliğine sahip olan öğrencilere öğretilmesi planlanan çarpma ve bölme işlemlerine ilişkin doğru tepki yüzdeleri olarak belirlenmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Çalışmanın etkililik verileri grafiksel analiz yoluyla analiz edilmiş ve görsel olarak sunulmuştur. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan tüm katılımcılara temel çarpma ve temel bölme işlemlerinin öğretiminde Nokta Belirleme Tekniğinin her iki sunu şekli ile sunulan öğretimlerinin etkili olduğu, sadece bir öğrencide bölme işlemi öğretiminde tablet bilgisayar uygulamasının daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Nokta Belirleme Tekniği ile kazanılan becerilerin farklı ortam ve farklı araçlarla genellenebildiği ve kazanılan becerinin sürdürüldüğü görülmüştür. Araştırma kapsamında temel çarpma ve temel bölme işlemlerinin öğretiminde Nokta Belirleme Tekniği kullanılarak sunulan tablet bilgisayar ve kağıt-kalem etkinliklerinin öğretimi verimlilik yönünden karşılaştırıldığında; bir katılımcı hariç tablet bilgisayar ile sunulan Nokta Belirleme Tekniğinin, kağıt-kalem etkinliği ile sunulan Nokta Belirleme Tekniğine göre süre ve yanlış tepki sayısına göre daha verimli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sosyal geçerlik bulgularına bakıldığında Nokta Belirleme Tekniği ile ilgili araştırmaya katılan öğrenci, öğretmen ve ebeveynler araştırma hakkında olumlu görüş bildirmişlerdir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Zihin yetersizliği olan öğrencilere problem çözme becerisinin öğretiminde şemaya dayalı öğretim stratejisinin etkisi
    (2018) Kot, Mehtap; Yıkmış, Ahmet
    Bu araştırmada, doğrudan öğretim yöntemiyle sunulan şemaya dayalı öğretim stratejisinin zihin yetersizliği olan öğrencilerin matematik problemi çözme performansları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni, araştırmaya katılan öğrencilerin temel toplama ve temel çıkarma işlemlerini içeren problemleri çözme düzeyidir. Bağımsız değişkeni ise, doğrudan öğretim yöntemiyle sunulan şemaya dayalı öğretim stratejisidir. Araştırmaya 9-13 yaş grubunda yer alan iki erkek ve bir kız olmak üzere zihin yetersizliği olan üç öğrenci katılmıştır. Araştırmada, matematik dersi kapsamında yer alan gruplama problemleri kullanılmıştır. Araştırma, denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler grafiksel olarak analiz edilmiş ve grafikler niteliksel olarak yorumlanmıştır. Araştırma kapsamında gözlemciler arası güvenirlik ve uygulama güvenirliği olmak üzere iki tür güvenirlik verisi toplanmıştır. Araştırma sonucunda; zihinsel yetersizliği olan öğrencilere doğrudan öğretim yöntemiyle sunulan şemaya dayalı öğretim stratejisinin etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin kazandıkları beceriyi öğretim bittikten 20 gün sonra da koruyabildikleri, öğrencilerin tamamının kazandıkları beceriyi farklı ortam ve araç gerece genelleyebildikleri ve öğretmenlerin şemaya dayalı öğretim stratejisi hakkındaki görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere problem çözme becerisinin öğretiminde şemaya dayalı öğretim stratejisinin etkililiği
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2014) Kot, Mehtap; Yıkmış, Ahmet
    Bu araştırmanın amacı, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin matematik problemi çözme becerilerinde doğrudan öğretim yöntemiyle sunulan şemaya dayalı öğretim stratejisinin etkililiğini araştırmaktır. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden yoklama evreli denekler arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın deneklerini 8 ile 13 yaşları arasında zihinsel yetersizliği olan 3 öğrenci oluşturmuştur. Bu araştırmanın bağımlı değişkeni, matematik becerilerinden temel toplama ve temel çıkarma işlemlerini içeren gruplama problemlerinin %80 olarak doğru çözülmesidir. Araştırmanın bağımsız değişkeni doğrudan öğretim yöntemine göre sunulan şemaya dayalı öğretim stratejisidir. Araştırma verileri grafiksel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, doğrudan öğretim yöntemiyle sunulan şemaya dayalı öğretim stratejisinin bütün öğrencilerin problem çözme performanslarını artırdığını, bu artışın öğretimin sona ermesinden 10 ve 20 gün sonra da sürdüğünü göstermiştir. Sonuç olarak; doğrudan öğretim yöntemiyle sunulan şemaya dayalı öğretim stratejisinin zihinsel yetersizlikten etkilenmiş çocukların matematiksel problem çözme performanslarında etkili olduğu düşünülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere toplama işlemi öğretiminde doğrudan öğretim yöntemiyle sunulan nokta belirleme tekniği ile sayı doğrusu stratejisinin karşılaştırılması
    (2017) Kot, Mehtap; Sönmez, Serdar; Yıkmış, Ahmet
    Araştırmanın amacı, zihinsel yetersizliği olan öğrencilere toplama işlemi öğretiminde nokta belirleme tekniği (touch math) ve sayı doğrusu stratejisinin etkililik ve verimlilik açısından karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya zihinsel yetersizliği olan iki öğrenci katılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni deneklerin toplama işlemini doğru olarak yapabilme düzeyidir. Araştırmada iki bağımsız değişken bulunmaktadır. Birinci bağımsız değişken nokta belirleme tekniği, ikinci bağımsız değişken ise sayı doğrusu stratejisidir. Araştırmada tek denekli araştırma desenlerinden dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Araştırma sonunda zihinsel yetersizliği olan öğrencilere toplama işlemi öğretiminde nokta belirleme tekniğinin sayı doğrusu stratejisine göre daha etkili ve verimli olduğu görülmüştür.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim