Yazar "Koçak, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hiatal hernide gastroözefagiyal bileşkenin çok kesitli bilgisayarlı tomografi ile değerlendirilmesi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2016) Koçak, Mehmet; Gürel, SafiyeAmaç: Bu retrospektif çalışmada endoskopi ile hiatal herni tanısı konulmuş ve herhangi bir endikasyonla torakal ya da abdominal BT tetkiki yapılmış hastalarda krus kalınlığı, His açısı ve hiatus alanı ile hiatal herni ilişkisini değerlendirmeyi amaçladık. Materyal-Metod: Şubat 2010- Şubat 2016 tarihleri arasında, hastanemizde herhangi bir endikasyonla üst GİS endoskopisi ve özefagiyal bileşke seviyesini içeren kontrastlı ya da kontrastsız toraks veya abdomene yönelik BT tetkiki yapılmış hastalar hastane ve radyoloji bilgi yönetim sisteminden tarandı. Bu hastalardan aynı doktor tarafından Üst GİS endoskopisi yapılmış olanlar belirlendi. Hastaların BT incelemeleri dört ve on yıllık deneyimi olan iki farklı radyolog tarafından değerlendirildi. Her iki okuyucuhastaların endoskopi raporlarından habersiz ve birbirlerinden bağımsız olarak diafram krusu kalınlıkları, His açısı ve hiatus alanlarını ölçtü. Okuyucuların hasta ve kontrol grubu için yaptığı ölçümler ve okuyucular arası uyum istatistiksel olarak analiz edildi. Bulgular: Endoskopi ve BT'si olan 93 hastadan yedisi dışlandıktan sonra kalan 86 hasta (42 kişi hasta grubu, 44 kişi kontrol grubu) çalışmaya dahil edildi. Her iki okuyucunun yaptığı ölçümlerde hasta ve kontrol grupları arasında çölyak trunkus ve L1 vertebra düzeylerinde sağ ve sol krus kalınlıkları açısından anlamlı farklılık saptanmadı (Birinci okuyucu; çölyak düzey; sağ: p=0,481, sol:p=0,893, L1 vertebra düzeyi; sağ:p=0,289, sol: p=0,941; ikinci okuyucu; çölyak düzey; sağ:p=0,089, sol:p=0,463, L1 vertebra düzeyi; sağ:p=0,082, sol: p=0,830). Hasta ve kontrol grupları arasında His açısı ve hiatus alanı yönünden anlamlı farklılık vardı (sırasıyla iii birinci okuyucu; p=0,007, p<0,0001, ikinci okuyucu p=0,021, p=0,014). Hasta ve kontrol gruplarında her iki okuyucu arasında çölyak düzeyde krus kalınlıkları arasında yüksek pozitif korelasyon (hasta grubu; sağ: r =0,811, sol: r =0,824; kontrol grubu; sağ: r =0,781, sol: r =0,718), L1 vertebra düzeyinde orta derecede pozitif korelasyon vardı (hasta grubu; sağ: r =0,665, sol: r=0,744; kontrol grubu; sağ: r =0,578, sol: r =0,570). Her iki grupta His açısı yönünden zayıf pozitif korelasyon vardı (hasta grubu; r =0,427; kontrol grubu; r =0,336). Okuyucular arasında hiatus alanı açısından hasta grubunda zayıf pozitif korelasyon (r=0,309) izlenmiş iken kontrol grubunda kuvvetli pozitif korelasyon vardı (r=0,704). Sonuç: Çalışmamızda hiatal hernili hastalarda hiatus alanı ve His açısı kontrol grubuna göre anlamlı farklılık saptanmıştır. İki okuyucu arasındaki uyum His açısı yönünden zayıf iken hiatus alanı açısından sadece kontrol grubunda kuvvetli pozitif korelasyon vardır. Krus kalınlıkları açısından iki grup arasında anlamlı farklılık saptanmamıştır. Anahtar sözcükler: Hiatal herni, hiatus alanı, diafram krusu, bilgisayarlı tomografi, His açısı, endoskopiÖğe Sosyal bilgiler dersinde programlandırılmış (dizgeli) öğretimin erişiye, kalıcılığa ve derse karşı tutuma etkisi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2004) Koçak, Mehmet; Kantürer, Oğuz; Emir, Serapm ÖZET SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE PROGRAMLANDIRILMIŞ (DİZGELİ) ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİLERİN ERİŞİSİNE, DERSE KARŞI TUTUMLARINA VE KALICILIĞA ETKİSİ Mehmet KOÇAK Yüksek Lisans Tezi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı Tez Danışmam: Yard.Doc. Dr. Oğuz KANTÜRER Ortak Tez Danışmanı : Yard. Doç. Dr. Serap EMİR Aralık 2004, 172 + xiii sayfa Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 6. sımf Sosyal Bilgiler dersi "Coğrafya ve Dünyamız" ünitesinde Programlandırılmış (Dizgeli) Öğretimin erişiye, kalıcılığa ve derse karşı tutuma etkisinin belirlemektir. Deneysel olarak yapılan bu araştırma, Bolu ili Merkez İlköğretim Okullarından Kültür İlköğretim Okulundan deney grubu (6/C sınıfı - 32 öğrenci) ve kontrol grubu (6/B sınıfı - 35 öğrenci) seçilerek toplan 67 öğrenciye uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubu oluşturulurken; öğrencilerin cinsiyetleri, sayılan, grupların 5. sımf geçme notlarının ortalamaları, grupların beşinci sımf Sosyal Bilgiler dersi yıl sonu not ortalamaları ve ön test sonuçlarına göre denklik sağlanmıştır. Araştırmada "Coğrafya ve Dünyamız" ünitesi, deney grubunda Programlandırılmış (Dizgeli) Öğretim ile işlenirken, kontrol grubunda ise tek yönlü iletişimin egemen olduğu öğretmen merkezli, genellikle anlatım yönteminin kullanıldığı geleneksel öğretim yapılmıştır. Araştırmada verileri toplamak amacıyla ünite ile ilgili olarak hazırlanan 7 bilgi, 8 kavrama, 5 uygulama, 10 sentez düzeyinde olmak üzere toplam 37 soruluk veri toplama aracı öğretimin başında ve sonunda deneklere uygulanmıştır. Kalıcılığı ölçmek için aynı test uygulama bittikten 21 gün sonra tekrar uygulanmıştır. VerilerIV ortalama, standart sapma ve t-testi gibi istatistiksel yöntemler kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlar şöyle özetlenebilir: 1. Sosyal Bilgiler dersinde Programlandırılmış (Dizgeli) öğretim yapılan grubun bilgi düzeyi erişi ve kalıcılık ile geleneksel öğretimin yapıldığı grubun bilgi düzeyi erişi ve kalıcılık ortalama puanlan arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark vardır. 2. Sosyal Bilgiler dersinde Programlandırılmış (Dizgeli) öğretim yapılan grubun kavrama düzeyi erişi ve kalıcılık ile geleneksel öğretimin yapıldığı grubun kavrama düzeyi erişi ve kalıcılık ortalama puanlan arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark vardır. 3. Sosyal Bilgiler dersinde Programlandınlmış (Dizgeli) öğretim yapılan uygulama düzeyi erişi ve kalıcılık ile geleneksel öğretimin yapıldığı grubunun uygulama düzeyi erişi ve kalıcılık ortalama puanlan arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark vardır. 4. Sosyal Bilgiler dersinde Programlandınlmış (Dizgeli) öğretim yapılan grubun sentez düzeyi erişi ve kalıcılık ile geleneksel öğretimin yapıldığı grubun sentez düzeyi erişi ve kalıcılık ortalama arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark vardır. 5. Sosyal Bilgiler dersinde Programlandınlmış (Dizgeli) öğretim yapılan grubun toplam erişi ve kalıcılık ile geleneksel öğretimin yapıldığı grubun toplam erişi ve kalıcılık ortalama puanlan arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark vardır. 6. Sosyal Bilgiler dersinde Programlandınlmış (Dizgeli) öğretim yapılan tutum ortalama puanı ile geleneksel öğretimin yapıldığı grubun tutum ortalama puanı arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Programlandrnlmış Öğretim, Coğrafya, Geleneksel Öğretim, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Coğrafya öğretimi