Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kalyoncu, Nesrin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Alla Turca stiline genel bir bakış
    (2005) Kalyoncu, Nesrin
    Türk Geleneksel Askeri Müziği Mehter, Osmanlı İmparatorluğu’nun Avrupa’daki genişleme hareketleri esnasında, çeşitli faktörler vasıtasıyla batı müzik kültürüne girmiştir. Mehter Müziği, Türk vurma çalgılarının alınmasıyla ilk önce batı askeri müzik topluluklarında kabul görmüştür. Ardından da, Mehter ögelerinin Avrupa Sanat Müziği’nde işlenmesiyle Alla Turca stili doğar. Bu çalışmada söz konusu üsluba genel bir bakış oluşturmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda, Alla Turca’nın gelişim şartları, karakteristik özellikleri ve eserleri ana hatlarıyla incelenmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Anadolu güzel sanatlar liseleri müzik bölümlerinde piyano öğretim programlarının hedeflerine ulaşma durumu
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 1996) Kalyoncu, Nesrin; Karkın, Kadir
    ÖZET ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSELERİ MÜZİK BÖLÜMLERİNDE PİYANO Ö?RETİM PROGRAMLARININ HEDEFLERİNE ULAŞMA DURUMU Kalyoncu, Nesrin Yüksek Lisans, Müzik Eğitimi Bölümü ? Tez Danışmanı: Prof. Kadir KARKIN Eylül 1996, xi + 99 sayfa Bu araştırmada, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü Hazırlık Sınıflarında uygulanan piyano dersinin devinişsel hedeflerine ulaşma düzeyinin saptanması amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için, örneklem olarak seçilen Ankara, Bolu ve Diyarbakır AGSL'nde "performans testleri" uygulanmış ve sonuçlandırılarak değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu değerlendirme sonunda, AGSL Müzik Bölümleri Hazırlık Sınıflarında uygulanan piyano dersinin, devinişsel hedeflerinin gerçekleşme düzeyi "geçerli öğrenme düzeyi" olarak saptanmıştır. Merkez (Ankara), merkezler arası (Bolu) ve merkezden uzak (Diyarbakır) bölgelerde bulunan okullar arasında hedeflere ulaşma düzeyi açısından anlamlı bir fark bulunmuştur. Müzikal becerilerin gerçekleşme derecesi, "geçerli öğrenme düzeyi"nde, teknik becerilerin gerçekleşme derecesi "geçerli öğrenme düzeyi"nin altında bulunmuştur. Anahtar Kelime: Piyano Dersi Devinişsel Hedefleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    BAĞLAMA EĞİTİMİNDE BAŞLANGIÇ DÜZEYİNE YÖNELİK BİR PERFORMANS DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME*
    (2021) Özata, Cemal; Kalyoncu, Nesrin
    Geleneksel bağlamında sözlü kültür pratiklerine göre gerçekleşen bağlama öğretimi, formel eğitim bağlamında yazılı\rkültüre özgü uygulamalarla yürütülür. Okullardaki bağlama eğitiminde derslerin öğretim programlarında tanımlanan\rkazanım, içerik gibi unsurlara bağlı olması, içeriklerin sınıf düzeylerine göre dağılımının yapılması, derslerin belli\rsüreler içinde gerçekleştirilmesi gibi kurumsal eğitime özgü gereklilikler; öğrenci çalma performansının da sistemli\rolarak ölçülmesini bir postulat olarak belirginleştirmektedir. Bu makalede, bağlama eğitiminin başlangıç düzeyinde\rçalma performansının değerlendirilmesine yönelik bir ölçeğin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde\röncelikle, başta halk eğitim merkezi olmak üzere farklı okulların bağlama öğretim programlarındaki kazanımlar\rirdelenmiş; başlangıç düzeyine dâhil edilebilecek kazanımlardan hareketle bir madde havuzu oluşturulmuştur. Aşamalı\rişlemlerden sonra, 21 maddelik bir taslak ölçek hazırlanmıştır. Taslak ölçeğin kapsam geçerliliği ve kullanışlılığı için;\rikisi bağlama eğitimi, birisi müzik eğitimi, ikisi de ölçme-değerlendirme alanlarından olmak üzere beş uzmanın görüşleri\ralınmıştır. Uzman dönütleri doğrultusunda taslak yeniden düzenlenmiş, iyileştirilmiş ve madde eklenmiştir. Etik kurul\ronayı ve araştırma izni alındıktan sonra, taslak ölçek altı ilin Halk Eğitim Merkezinde başlangıç düzeyinde bağlama\reğitimi alan 95 kursiyere uygulanmıştır. Performanslar, iki alan uzmanı tarafından bağımsız olarak puanlanmıştır.\rVerilerin istatistiki analizleri sonucunda; 23 maddelik, tek faktörlü ve Cronbach ? güvenilirlik katsayısı 0,956 olan Bozuk\rDüzeni Bağlama Eğitiminde Başlangıç Düzeyi Performans Ölçeği elde edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    “Bağlama Performansı Ölçme Aracı” Konulu Makaleye Dair Birkaç Not
    (2022) Kalyoncu, Nesrin
    -
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    BAŞLANGIÇ DÜZEYİ BAĞLAMA EĞİTİMİNDE PROGRAMLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI’NIN ÇALMA PERFORMANSINA ETKİSİ: BİR HALK EĞİTİM MERKEZİ ÖRNEĞİ
    (2024) Özata, Cemal; Kalyoncu, Nesrin
    Öğretim makinelerinin devamı niteliğinde olan ve “küçük adımlar”, “bireysel hız”, “aktif katılım”, “pekiştirme-ödüllendirme”, “anında düzeltme”, “doğru cevaplar” gibi ilkeler doğrultusunda uygulanan Programlı Öğrenme Yaklaşımı’nın kuramsal çerçevesi Amerikalı psikolog B. F. Skinner tarafından oluşturulmuştur. Yaklaşım günümüzde uzaktan eğitimin yaygınlaşması, teknolojinin eğitimdeki hayati rolü veya bireyselliğin ön plana çıkması gibi nedenlerle yeniden önem kazanmaya başlamıştır. Bu makalede, Halk Eğitim Merkezlerinde verilen “Bağlama” eğitiminde Programlı Öğrenme Yaklaşımı’nın kullanılabilirliğine yönelik olarak yapılan deneysel bir araştırmanın sonuçları sunulmuştur. İç Anadolu Bölgesi’nden seçilmiş bir Halk Eğitim Merkezi’nde 15-17 yaş arası bireylerle sürdürülen çalışma, Bozuk Düzeni’nde verilen bağlama eğitiminin başlangıç düzeyini kapsamaktadır. Araştırmada deney grubunda “Programlı Öğrenme Yaklaşımı”, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri bağlamında “Gösterip-Yaptırma”, “Dinleme-İzleme”, “Anlatım” ve “Soru-Cevap” teknikleri merkeze alınmıştır. Dokuz haftalık deney süreci sonunda, performansın teknik ve müzikal boyutlarını ölçebilmek amacıyla her iki gruba da “Bozuk Düzeni Bağlama Eğitiminde Başlangıç Düzeyi Performans Ölçeği” uygulanmıştır. Öğrencilerin performansları üç uzman tarafından değerlendirilmiştir. Süreç sonunda, çalma performansının teknik ve müzikal boyutlarında gruplar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark saptanmamıştır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çalgı derslerindeki öğretmen-öğrenci iletişiminde “Transaksiyonel analiz ego durumları”
    (2018) Turhal, Ersin; Kalyoncu, Nesrin; Keçeci, Ayla
    Bu araştırma, Eric BERNE’nin “Transaksiyonel Analiz (TA) Kuramı”na dayanmaktadır. Çalışma; bir Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde, bireysel çalgı derslerindeki öğretmen-öğrenci iletişiminde kullanılan “ego durumlarını” ve “transaksiyonları” belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu, araştırmanın yapıldığı lisede görev yapan çalgı öğretmenleri (N=15) ile öğrencilerin (N=83) tümünü kapsamaktadır. Araştırma verileri, Arı (1989) tarafından geliştirilen “Ben Durumları Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin “Koruyucu Ebeveyn” ve “Yetişkin” ego durumlarını ağırlıklı olarak kullandıkları saptanmıştır. Öğrenciler kendilerine göre “Koruyucu Ebeveyn”, öğretmenlerine göre ise “Uygulu Çocuk” ego durumlarını ağırlıklı olarak kullanmaktadır. Her iki taraf da en az “Eleştirel Ebeveyn” ego durumunu kullanmaktadır. Öğretmen ve öğrenci iletişiminde, “tamamlayıcı transaksiyon” gerçekleştiği saptanmıştır
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    COMPOSITION-ORIENTED CREATIVE ACTIVITIES IN MUSIC LESSONS OF TURKISH GENERAL SCHOOLS
    (Taylor and Francis, 2023) Özeke, Sezen; Kalyoncu, Nesrin
    Composition is an integral part of musical behaviors and takes place in music lessons in many countries. Through composing, students can gain fundamental experience in working with sounds. Although composition has had a place in music lessons in Turkish schools since the mid-20th century, the importance attributed to it and its prevalence has varied. Due to the curriculum change in 2006, which was carried out under the effect of constructivism, as a result leading to mainly student-centered activities being supported, musical creativity has become one of the compulsory learning fields. Thus, the terms associated with composition and other related activities have begun to be talked about among music educators more often. In this book chapter, the aim is to describe the place of composition in music lessons of Turkish general schools both at primary and secondary education. The position of creativity and composition in the music curricula of the 20th century is summarized first, then the composition-oriented creative activities in current music curricula and didactic materials for schools such as student workbooks and teacher guidebooks are outlined. © 2024 selection and editorial matter, Kirsty Devaney, Martin Fautley, Joana Grow and Annette Ziegenmeyer.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Development of a ‘Musical Knowledge Test’ for the Sixth Grade Music Lesson of Turkish Primary Education
    (2020) Öztürk, Özlem; Kalyoncu, Nesrin
    As in every lesson, the achievement in music lessons is determined by measurement and assessment procedures. The diversity of the learning outcomes of the music lesson necessitates the multidimensional assessment of student development. Students’ learning outcomes regarding musical knowledge and behaviors can be measured through various measurement tools. In this study, it is aimed to develop a multiple-choice Musical Knowledge Test for 6th Grade music lesson subjects. In the developing process of the Musical Knowledge Test, firstly the subjects shall be discussed in the test were determined, the learning outcomes were detailed by dividing them into sub-outcomes, and a 25-question multiple-choice questionnaire was created. After obtaining expert opinion for the scope validity, a test draft was prepared and tested by making the necessary arrangements. 220 tests were analyzed using Excel program, after that, five items were excluded from the test. As a result of these corrections and analyzes, 20-item Musical Knowledge Test took its final form. The KR-20 reliability coefficient of the test was 0.77, the mean difficulty value was 0.57, the mean discrimination value was 0.44. The test, which seems valid and reliable, is thought to be an auxiliary and functional tool that music teachers can use.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Effect of cooperative learning on students’ anxiety and achievement in musical ear training lessons
    (2018) Öztürk, Gökhan; Kalyoncu, Nesrin
    Anxiety that can be experienced in musical ear training lessons is a significant psychological factor that can negatively affect the acquisition of aural skills, their effective application and evaluation process as well. This study looks into the influence of ‘Cooperative Learning Method’ on anxiety in musical ear training classes, on student achievement and exam anxiety/state anxiety. The study was designed, and conducted as an experiment with a pre-test and post-test control group, and the experimental procedures were completed in eight weeks. The study was carried out with thirty seven students [(ne=19), (nc=18)], who were taking Musical Ear Training-IV (MET-IV) lesson in the spring semester of 2010-2011 academic year in the Music Teacher Training Bachelor Program of a university in West Black Sea Region in Turkey. Experiment and control groups were equilibrated by taking into account the grade means in the MET courses that students had taken for the previous three semesters, and the gender aspect. The lessons in the experimental group have been taught mainly through ‘Cooperative Learning Method’, while mainly through ‘Expository Teaching Approach’ in the control group. Research data were collected by means of ‘MET Lesson Anxiety Scale’, ‘Music Theory Test’, and ‘Musical Writing (Dictation) Test’ tools, which have been developed by the researchers, and by means of ‘State Anxiety Scale’ tool developed by Spielberger et al. The collected data were analysed using dependent samples t-test and independent samples t-test. According to the results, Cooperative Learning has shown no significant effect on the achievement in music theory and in musical writing, and likewise on exam anxiety/state anxiety. However, the results show a significant positive effect of Cooperative Learning on lesson anxiety in musical ear training classes.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim altıncı sınıf müzik dersinde kullanılan ‘Tam Öğrenme Modeli’nin öğrencilerin tutum ve başarılarına etkisi
    (2018) Öztürk, Özlem; Kalyoncu, Nesrin
    Tam Öğrenme Modeli, B. S. Bloom tarafından geliştirilen ve hemen hemen tüm öğrencilerin, okulların öğrenme amacı güttüğü tüm yeni davranışları öğrenebileceği (Bloom, 1995) görüşünü savunan bir modeldir. Bu araştırmada, modelin genel müzik eğitimi çerçevesinde ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin müzik dersi tutumlarına ve başarılarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu deney deseninde yürütülmüştür. Veriler; ‘Müzik Dersi Tutum Ölçeği’ ve ‘Müzik Dersi Başarı Testi’ kullanılarak toplanmış; ‘t-testi’ yapılarak ve ‘Pearson Momentler Korelasyon Katsayısı’ hesaplanarak analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, Tam Öğrenme Modeli'nin ve mevcut yaklaşımların uygulandığı müzik derslerine katılan deney ve kontrol gruplarının tutum ve başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır. Ancak deney grubunun ön test ve son test tutum ve başarı puan ortalamaları arasındaki fark, kontrol grubundan daha büyüktür ve istatistiksel olarak anlamlıdır. Tutum ve başarı arasında, her iki grupta da farklı yönlerde düşük düzeyde bir ilişki bulunmuşsa da; bu ilişki istatistiksel olarak anlamlı değildir. Ayrıca her iki grupta da, başarı ve tutum cinsiyete göre anlamlı bir fark göstermemiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim müzik dersi öğrenci çalışma kitaplarındaki görsel imgelerin incelenmesi
    (2011) Kalyoncu, Nesrin; Uçar, Alpaslan
    Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan ve ilköğretim Öğrencileri tarafından Müzik derslerinde kullanılan çalışma kitaplarındaki görsel imgelerin analizi amaçlanmıştır. Kitaplardaki görsel imgelerin incelenmesi şu boyutlar çerçevesinde gerçekleştirilmiştir: Kitapların genel görsel tasarımı; görsel imge tipleri; görsel imgelerin boyut ve renk kaliteleri; görsel imgelerin müzik ders içerikleri ile ilişkisi; görsel imgelerin çalışma kitaplarındaki aktivitelerle bağlantısı; görsel imgelerin kültürel yönleri. Araştırmanın tipi doküman analizidir ve görsel imgeler nitel ve nicel açılardan irdelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    "Transactional analysis ego states" in teacher-student communication in musical instrument lessons
    (Anadolu Univ, 2018) Turhal, Ersin; Kalyoncu, Nesrin; Keçeci, Ayla
    This research is based on Eric BERNE's "Transactional Analysis (TA) Theory". The study was carried out to determine the "ego states" and the "transactions" in terms of Transactional Analysis, which are mainly used in teacher-student communication in one-to-one musical instrument lessons at an Anatolian Fine Arts High School in Turkey. Research sample was consisted of all music students (N=83) and the instrument instructors (N=15) at the school. The research data were collected by "The Ego States Scale" developed by Ari (1989). The results indicated that the teachers mainly use "Nurturing Parent" and "Adult" ego states. The students use mainly "Nurturing Parent" ego state according to themselves, and "Adapted Child" according to their teachers. Both of the groups use "Critical Parent" ego state least. It was found that "complementary transaction" occurred in the teacher-student communication.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim