Yazar "Eru, Oya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bolu ilinde faaliyet gösteren kadın girişimcilerin pazarlama bilgi düzeyleri üzerine bir inceleme(2019) Eru, OyaAmaç – Pazarlama faaliyetleri, girişimcilik faaliyetlerinin sürdürülebilir bir başarı ve rekabet üstünlüğü elde etmesi için son derece önemlidir. Fakat literatürde kadın girişimcilerin pazarlama konusundaki farkındalıkları ile ilgili yapılan çalışmalar oldukça sınırlı sayıdadır. Buradan yola çıkılarak çalışmanın amacı, kadın girişimcilerin güncel pazarlama yaklaşımlarından haberdar olup olmadıklarını ve bu yaklaşımları kendi işletmelerinde uygulayıp uygulamadıklarını araştırmak olarak belirlenmiştir. Yöntem – Çalışmada Nitel Araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evreni olarak Bolu İl’indeki kadın girişimciler seçilmiştir. Bu kadın girişimcilerden 24 tanesi, kasti örnekleme yöntemi ile seçilip derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Derinlemesine görüşmelere dayalı olarak elde edilen kayıtlar, bilgisayar ortamına aktarılarak, araştırmacı notları ile birlikte içerik analizine uygun biçimde analiz edilmiştir. Analizler NVIVO 10 programında yapılmıştır. Bulgular – Katılımcı kadın girişimciler, daha çok lise ve ön lisans mezunu, genellikle hizmet sektöründe faaliyet gösteren ve çoğu 40 yaşından sonra girişimcilik faaliyetlerine başlamıştır. Çalışmaya katılan kadın girişimciler, piyasadaki ihtiyaçları fark etmeleri, gelir elde etmek istedikleri ve bir şeyler üretmek istedikleri için girişimcilik faaliyetlerine başladıklarını ifade etmektedir. Girişken olmalarını, vazgeçmemelerini, özgüvenli olmalarını girişimcilik özellikleri olarak ifade etmektedirler. Pazarlama farkındalık düzeyleri incelendiğinde, Bolu İli’nde faaliyet gösteren kadın girişimcilerin pazarlama konusunda kafa karışıklığı yaşadığı ve yeterli farkındalık düzeyine sahip olmadıkları görülmüştür. Tartışma – Kadın girişimcilerin herhangi bir pazarlama planları olmasa da sosyal medya ve interneti bir araç olarak kullandıkları görülmektedir. Kadın girişimcilerin açacağı internet sitelerinin tanıtımı, kadın girişimcilere sosyal medya uzmanlığı desteği verilmesi gibi öneriler verilebilecek desteklere örnek olabilir. Kadın girişimcilere pazarlama planının nasıl yapılması gerektiği, tutundurma kavramı, marka kavramı, müşteri ilişkileri yönetimi kavramı gibi konular hakkında da mutlaka eğitimler verilmelidir.Öğe Bolu İli’nde Faaliyet Gösteren Kadın Girişimcilerin Pazarlama Bilgi Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme1(2019) Eru, OyaAmaç – Pazarlama faaliyetleri, girişimcilik faaliyetlerinin sürdürülebilir bir başarı ve rekabet üstünlüğü elde etmesi için son derece önemlidir. Fakat literatürde kadın girişimcilerin pazarlama konusundaki farkındalıkları ile ilgili yapılan çalışmalar oldukça sınırlı sayıdadır. Buradan yola çıkılarak çalışmanın amacı, kadın girişimcilerin güncel pazarlama yaklaşımlarından haberdar olup olmadıklarını ve bu yaklaşımları kendi işletmelerinde uygulayıp uygulamadıklarını araştırmak olarak belirlenmiştir.Yöntem – Çalışmada Nitel Araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evreni olarak Bolu İl’indeki kadın girişimciler seçilmiştir. Bu kadın girişimcilerden 24 tanesi, kasti örnekleme yöntemi ile seçilip derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Derinlemesine görüşmelere dayalı olarak elde edilen kayıtlar, bilgisayar ortamına aktarılarak, araştırmacı notları ile birlikte içerik analizine uygun biçimde analiz edilmiştir. Analizler NVIVO 10 programında yapılmıştır.Bulgular – Katılımcı kadın girişimciler, daha çok lise ve ön lisans mezunu, genellikle hizmet sektöründe faaliyet gösteren ve çoğu 40 yaşından sonra girişimcilik faaliyetlerine başlamıştır. Çalışmaya katılan kadın girişimciler, piyasadaki ihtiyaçları fark etmeleri, gelir elde etmek istedikleri ve bir şeyler üretmek istedikleri için girişimcilik faaliyetlerine başladıklarını ifade etmektedir. Girişken olmalarını, vazgeçmemelerini, özgüvenli olmalarını girişimcilik özellikleri olarak ifade etmektedirler. Pazarlama farkındalık düzeyleri incelendiğinde, Bolu İli’nde faaliyet gösteren kadın girişimcilerin pazarlama konusunda kafa karışıklığı yaşadığı ve yeterli farkındalık düzeyine sahip olmadıkları görülmüştür.Tartışma – Kadın girişimcilerin herhangi bir pazarlama planları olmasa da sosyal medya ve interneti bir araç olarak kullandıkları görülmektedir. Kadın girişimcilerin açacağı internet sitelerinin tanıtımı, kadın girişimcilere sosyal medya uzmanlığı desteği verilmesi gibi öneriler verilebilecek desteklere örnek olabilir. Kadın girişimcilere pazarlama planının nasıl yapılması gerektiği, tutundurma kavramı, marka kavramı, müşteri ilişkileri yönetimi kavramı gibi konular hakkında da mutlaka eğitimler verilmelidir.Öğe The effect of augmented reality experience on loyalty and purchasing intent: An application on the retail sector(Sosyoekonomi Society, 2022) Eru, Oya; Topuz, Yusuf Volkan; Cop, RuziyeDue to mobile applications have become popular in marketing activities, many retail businesses have begun to launch their Augmented Reality (AR) applications. The application of AR technology to marketing is a very new process. When businesses create interactive channels through which they can reach consumers, they can influence the purchasing decision processes of consumers. In addition, companies aim to provide consumers with an unforgettable shopping experience. The study's research question was, How do consumers' innovativeness and AR experiences affect their loyalty and purchase intentions? Also, innovativeness has a significant effect on their AR application use intentions. This study investigates the impact of innovativeness and AR experience on consumer loyalty and purchase intention. Based on the assumption that the importance of AR applications in marketing activities will gradually increase, it can be said that examining the effects of AR applications on consumer attitudes and behaviours is gaining reputation. Studies investigating the impact of augmented reality applications are very limited in the consumer behaviour literature. This situation shows the original value of the study. In the application part of the study, a quantitative research design was used. In this context, the convenience sampling method was selected. Data were collected from 319 participants via an online questionnaire, and the responses obtained were analysed using a structural equation model. The results showed that the AR experience had been affected positively by the innovation dimension, while consumer loyalty was affected positively by the AR experience.Öğe The effect of mobile ads to consumers' purchasing behavior who live in the province of Aydın(International Economic Society, 2013) Çakır, Fatma; Eru, OyaThe developments in mobile communication technologies bring firms to include mobile Technologies into their marketing applications. Mobile marketing applications and mobile ads has become a new channel for marketing strategies. People always keep their mobile phones with them everywhere so this situation increases the interest for mobile ads. For this reason, the aim of the study has been determined as mobile marketing applications. Therefore, the effects of retailers’ mobile marketing applications on consumer's purchasing behavior in the center of Aydın have been investigated. Mobile ads are intended as mobile marketing applications. The study has two parts. The first part contains literature review and the second part contains the application. In application part, a questionnaire has been applied for the participated sample. The results have been analyzed with SPSS 17 software. According to the results of the study, the mobile advertising messages which are coming from retailers affect the purchasing behavior of the consumers. Also, according to the results of the study, the mobile ad messages that come to friends and family members are the most effective groups who affect the consumers.Öğe The effects of consumers' FoMo tendencies on impulse buying and the effects of impulse buying on post- purchase regret: An investigation on retail stores(Edusoft Publishing, 2019) Çelik, Işıl Karapınar; Eru, Oya; Cop, RuziyeNowadays the Internet has become an indispensable part of life. Individuals spend a great part of their time constantly checking their social media accounts. Individuals who have a constant fear of missing out behind by the experiences of others show a tendency towards FoMo. However, the desire to be included in a group leads individuals to act impulsively. The main aim of the study is to investigate the effects of FoMo tendencies on impulse purchasing and post-purchase regret, and the effects of impulse purchasing on the post-purchase regret. Data were collected from 507 people by survey method; a total of 121 respondents who gave the answer "no" to the question "Do you follow retail stores' opportunity brochures online/in store?" were excluded, and a total of 386 questionnaires were included in the analyses, which were carried out through quantitative analysis techniques. The results of the study suggest that FoMo tendency affects impulse purchasing and impulse purchasing has an influence on post-purchase regret.Öğe Effects of relational experience and subjective well being on customer satisfaction(2019) Cop, Ruziye; Topuz, Yusuf Volkan; Eru, Oya; Yüzüak, AyşeExperience is the result of the interactions of the customer with a given product or brand. Customers who have had happy and emotionally appealing experiences tend to buy the same products again. The purchasing decision is also closely related to customers' emotions. Therefore, revealing how experience and subjective well-being relates to customer satisfaction can provide valuable insights for businesses. This study aims to analyze the effects of clients' experience and subjective well-being on customer satisfaction and to find out whether subjective well-being functions as a mediator in the relationship between customer experience and satisfaction. It is widely believed that positive experiences that customers may have when they eat or drink out could increase their level of happiness. Developing marketing strategies that could increase the happiness of their target audiences is, therefore, an issue that deserves careful consideration. The tests which carried out based on the structural equation modeling revealed a significant positive effect of the level of relational experience on the level of personal happiness and satisfaction.Öğe Gökçeada Destinasyonu Seçiminde Turistlerin Sosyal Medya Kullanımı(2022) Ergan, Senem; Eru, OyaSosyal medya mecraları, günümüzde eğlence amaçlı kullanım özelliğinden daha öteye geçmiş bulunmaktadır. Artık insanlar ihtiyaçları olan ürünleri araştırmak, yeni yerler ya da ürünler keşfetmek, yeni bilgiler öğrenmek amacıyla da sosyal medya mecralarını kullanmaktadırlar. Gelinen bu noktada sosyal medyanın tatil yeri seçiminde ne kadar etkisi olduğu sorusu akla gelmektedir. Bu araştırmada, Gökçeada destinasyonu seçiminde turistlerin sosyal medyanın kullanımı incelenmiştir. Bu amaçla Kabatepe-Gökçeada feribotunda seyahat eden 371 Türk turist ile görüşülmüştür. Çalışmadaki veriler, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan yüz yüze anket yöntemi ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 20 paket programı ile analiz edilmiştir. Destinasyon seçimi yaparken kadınların erkeklere göre geleneksel kanallardan gelen tavsiyelerden ve sosyal medyadan daha fazla etkilendiği görülmüştür. Evli katılımcıların bekar katılımcılara nazaran sosyal medya paylaşımlarından ve sosyal medyanın etkisinden daha fazla etkilendiği ve sosyal medya etkisinin de öğrencilerde diğer meslek gruplarına göre farklılık gösterdiği elde edilen diğer bulgular olarak tespit edilmiştir.Öğe KAYNAK OLARAK YOUTUBER’A GÜVENILIRLIĞIN VE MARKA GÜVENININ GENÇLERIN SATIN ALMA NIYETINE ETKISI(2018) Eru, Oya; Çelik, Işıl Karapinar; Çelik, Süleyman; Cop, RuziyeSon yıllarda YouTube özellikle gençler tarafından takip edilen en önemli sosyal medya mecralarındanbiri olmuştur. YouTube’un ünlüleri olan YouTuber’lar da gençlerin satın alma niyetlerinde önemlirol oynamaktadır. Çalışma kaynak (ünlü) güvenilirliği teorisinden hareket edilerek oluşturulmuştur.Çalışmada YouTuber’lar, ünlü olarak kabul edilip kaynak (ünlü) güvenilirliği ölçeğinde ifade edilen“kaynak (ünlü)” kavramı yerine kullanılmıştır. Bu çalışmada YouTuberların güvenilirliğinin vemarka güveninin gençlerin satın alma niyetine etkisi araştırılmıştır. Çalışmada ayrıca YouTuber’ıngüvenilirliğinin, uzmanlığının ve ilgi çekiciliğinin YouTuber’ın tanıttığı markaya olan güvene etkisi veYouTuber’ların tanıttığı markaya olan güvenin YouTuber’ların güvenilirliği ile satın alma niyeti arasındaaracılık etkisinin olup olmadığı da incelenmiştir. Çalışmanın evreni 10-39 yaş aralığındaki sosyal medyakullanıcıları olarak belirlenmiştir. 459 kişilik örneklemden elde edilen veriler faktör analizi ve yapısaleşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda YouTuber’ın çekiciliğinin satın alma niyetinipozitif yönde etkilediği, YouTuber’ın güvenirliliğin ve YouTuber’ın ilgi çekiciliğinin YouTuber’ın tanıttığımarkaya olan güveni pozitif yönde etkilediği ve ayrıca YouTuber’ın tanıttığı markaya olan güveninYotuber’ın çekiciliği ile satın alma niyeti arasında kısmi aracılık rolü olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Mobil Uygulamalardan Gelen Reklam Bildirimlerine Yönelik Tutumlarının Çevrimiçi Anlık Satın Alma Eğilimine Etkisi(2024) Çelik, Süleyman; Eru, Oya; Cop, RuziyeGünümüzde akıllı telefonlar günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Özellikle dijital yerliler olarak nitelendirilen Z kuşağına mensup bireyler akıllı telefonlarıyla diğer kuşaklara göre çok daha fazla vakit geçirmektedirler. Bu nedenle akıllı telefonlar, işletmelerin Z kuşağı tüketicilere ulaşması ve onlarla etkileşim kurması için cazip bir araç haline gelmiştir. Bu noktada akıllı telefonlarda kullanılabilen mobil uygulamalardan gelen reklam bildirimlerine yönelik tutumların araştırılması ve bu tutumların çevrimiçi anlık satın alma eğilimleri üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Z kuşağı tüketicilerinin mobil alışveriş uygulamalarının reklam bildirimlerine yönelik tutumlarının çevrimiçi anlık satın alma eğilimine etkisini incelemektir. Bu çalışma, akıllı telefonlarında en az bir mobil alışveriş uygulaması bulunan tüketicilerden toplanan anket verilerine dayanmaktadır. Bolu ilinde Z kuşağına mensup 269 genç Türk tüketiciden veri elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, mobil uygulama reklam bildirimlerinin bilgilendirici, eğlendirici, güvenilir, teşvik edici ve kişiselleştirilmiş olması durumunda tüketicilerin çevrimiçi anlık satın alma eğilimleri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Öte yandan mobil uygulama reklam bildirimleri rahatsız edici olduğunda tüketicilerin çevrimiçi anlık satın alma eğilimlerini de olumsuz yönde etkilemektedir. Araştırmanın bulguları, pazarlamacılara Z kuşağını hedef alan mobil uygulama reklamcılığının önemini anlama konusunda rehberlik sağlamaktadır.Öğe Online game experiences: The perspective of experiental marketing(IGI Global, 2022) Eru, OyaThe fact that businesses begin to reach consumers through online media and digital channels triggers consumers to experience new experiences. Therefore, creating new experiences for consumers in the online environment and determining which factors affect consumer experiences in the online environment gain importance for marketing managers in determining forward-looking strategies. With the digital transformation experienced, the game industry's becoming an increasingly important market has enabled the concept of games to become a marketing tool. This affects consumer behavior, experience, and satisfaction. So, one way to create new experiences for consumers online is to use games and new digital marketing tools integrated into the game concept. From this point of view, in this chapter, game market, game concept, game experience, gamification, product placement advergame, flow theory, and motivation theory will be discussed in terms of experiential marketing. © 2022, IGI Global.Öğe Perakendecilik Sektörü Özürlü Tüketicileri Görüyor Mu?(2021) Umut, Meftune Özbakir; Velioğlu, Meltem Nurtaniş; Eru, OyaKanun önünde özürsüz bireyler ile eşit haklara sahip olsalar da sosyal yaşama dahil olabilme olanakları kısıtlı olan özürlü bireylerin toplumsal yaşama katılabilmesi ve temel ihtiyaçlarını başka bir kişinin yardımı olmadan yerine getirmesi son derece önemlidir. Satın alma isteği ve satın alma gücü olan özürlü bireyler karşılaştıkları güçlükler nedeni ile tüketim faaliyetlerini gerçekleştirmede sorun yaşamaktadır. Araştırmanın amacı, perakendeci düzeyinde temel ihtiyaçların özürlüler tarafından bireysel olarak karşılanmasını engelleyen durum ve koşulların belirlenerek, engelleri ortadan kaldırıcı stratejiler ile çeşitli çözüm önerilerinin sunulmasıdır. Araştırmanın ana kütlesini Bolu ilinde yaşayan ortopedik ve görme özürlü tüketiciler oluşturmaktadır. Amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenen toplam 10 özürlü tüketici ile yapılan derinlemesine görüşme ve gözlem yöntemleri ile veri toplanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre özürlü bireylerin süpermarket alışverişleri süresince yaşadıkları temel sorunlar; başkalarına bağımlı olmak zorunda olmaları, süpermarketlerin fiziki koşullarının uygun olmaması ve görevlilerin ilgisizliği olarak üç başlık altında toplanmaktadır.Öğe Research on determining perceptions and attitudes towards emoji use in digital marketing campaigns(2019) Eru, Oya; Yakın, VolkanThe effect of the digital revolution is spreading through all aspects of life. One of the newest periods of marketing strategy is digital marketing. The most intensive group using digital devices is young students. In addition, young consumers are the group that uses social media the most. Users who want to interact with younger generations use digital marketing technologies. Companies can use many tools for their digital marketing campaigns. The newest digital marketing tool can be considered emojis. The aim of this study is to investigate the attitudes and perceived benefits of young consumers towards emojis in emotional and rational advertising messages used in social media advertising campaigns. In order to realize the aim of the research, a questionnaire study was conducted on the students of the School of Applied Sciences. The research on 580 students revealed that emojis were more effective than traditional methods when they were used at the right time and on the target audience.Öğe RESEARCH ON DETERMINING PERCEPTIONS AND ATTITUDES TOWARDS EMOJI USE IN DIGITAL MARKETING CAMPAIGNS(2019) Eru, Oya; Yakin, VolkanThe effect of the digital revolution is spreading through all aspects of life. One of the newest periods ofmarketing strategy is digital marketing. The most intensive group using digital devices is young students. Inaddition, young consumers are the group that uses social media the most. Users who want to interact withyounger generations use digital marketing technologies. Companies can use many tools for their digitalmarketing campaigns. The newest digital marketing tool can be considered emojis. The aim of this study is toinvestigate the attitudes and perceived benefits of young consumers towards emojis in emotional and rationaladvertising messages used in social media advertising campaigns. In order to realize the aim of the research, aquestionnaire study was conducted on the students of the School of Applied Sciences. The research on 580students revealed that emojis were more effective than traditional methods when they were used at the righttime and on the target audience.