Yazar "Erbil, Bülent" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akut ekstremite travmalı olgularda analjezi uygulaması ve eğitimin etkisi(2012) Akarca, Funda Tarbek; Karcıoğlu, Özgür; Korkmaz, Tanzer; Erbil, Bülent; Demir, Ömer FarukGiriş ve amaç: Çeşitli çalışmalarda acil hekimlerinin genellikle hastaların ağrısına olması gerekenden daha az önem verip daha az müdahale ettikleri belirtilmiştir. Bu çalışmada amaç acil servise akut ağrı ile başvuran yetişkin ekstremite travmalı hastalarda acil tıp asistanlarının analjezi uygulama davranışlarının eğitimle kısa dönemde nasıl ve ne boyutta etkilendiğini araştırmaktır. Yöntem: : İki ay içinde acil servise akut ağrı ile başvuran 18 yaş üstü, ekstremite travmalı tüm olgular çalışmaya alındı. Başvuru sırasında triajda olgunun ağrı düzeyi sorulup Numeric Rating Scale (NRS) ile işaretlendi. Hastaların gelişinden itibaren 30. ve 60. dakikalarda NRSler'i belirlendi. Son olarak hastanın çıkış NRS’si, son tanısı kaydedildi. Bir ay süresince veriler toplandıktan sonra toplam 4 saat olmak üzere ilişkili konularda eğitim verildi. Eğitim sonrası 30 gün süresince aynı veriler tekrar toplandı. Dönemler arası karşılaştırmalar yapıldı. Bulgular: Eğitim öncesi dönemde alınan 143 hastanın %56.6’sını (n=81), eğitim sonrası dönemde ise 130 hastanın %44.6’sını (n=58) kadınlar oluşturdu. Kadınların başvuru NRS ortalamaları erkeklere göre anlamlı olarak yüksek bulundu (sırasıyla 7.4±2.3 ve 6.7±2.5) (p=0.020). Eğitim sonrası dönemde çalışmaya alınan hastalara (n=91; %70.0) eğitim öncesine (n=61; %42.7) göre anlamlı olarak daha fazla analjezi uygulandığı (p<0.001) ve uygulama sürelerinin de eğitim sonrası dönemde (ortalama 19.3±8.3 dk) eğitim öncesine göre (ortalama 41.3±27.6 dk) anlamlı olarak azaldığı saptandı (p<0.001). Hastalara ikinci dönemde 30 dk içinde analjezi uygulamasında artma görüldü ve yine ikinci dönemde tüm hastalara analjezi uygulamaları bir saat içinde yapılmıştı. Sonuç: Dört saatlik eğitim programı sonucunda acil tıp asistanlarının ağrı yönetimindeki davranışlarında belirgin fark oluşmuştur. Eğitim sonrasında analjezi uygulama oranları artarken uygulama süreleri kısalmıştır.Öğe An evaluation of pre-admission factors affecting the admission time of patients with stroke symptoms(2010) Korkmaz, Tanzer; Ersoy, Gürhan; Kutluk, Kürşad; Erbil, Bülent; Akarca, Funda KarbekObjective: New drugs to be optimally curative in stroke therapy should be given quickly after the appearence of the symptoms. In this study, we studied the factors regarding the delay of the patients' admissions to the emergency departments and the knowledge level of the people about the stroke. Methods: A prospective study was designed in a third referral hospital. The adult patients admitting to hospital with neurologic symptoms were recruited in the study. The patients who admit to the hospital in more than 3 hours after the symptoms appear were asked about the reasons of the delay with open ended questions. Results: The mean age of 117 patients that included in the study were 66.7±13.2. Of these patients, 44% (n=52) were admitted in the first three hours. For patients arriving at hospital in the first three hours the demographic analysis were statistically significant for those living with family members (p=0,008) and for those with speech impairment (p=0,002). Of the patients who arrived at the hospital in more than three hours (n=61, 45.9%), most had either waited for the symptoms to disappear or were hesitant about coming to the hospital. Conclusions: The general knowledge level of the people about the symptoms and risk factors of stroke is thought to be the most important parameter concerning the early admittance. However in this study we found that even the knowledge level is insufficient stroke patients have been reported to admit to the emergency department in the first six hours.