Yazar "Dursun, Tolga" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Güncel İletişim Teknolojilerinin Sunduğu Dijital İş İmkânlarının (Digital Business) Öğrenciler Tarafından Nasıl Algılandığı Üzerine Bir Saha Araştırması(2022) Dursun, Tolga; Yetimova, SerhatYapay zekâ, sanal gerçeklik, uzaktan kontrol gibi endüstri 4.0'ın bir çok sanal devrimleri gerçekleşiyor. Özellikle pandemi süreci ile birlikte eğitimde de uzaktan öğretim teknolojilerinin yoğun bir biçimde kullanımı toplumun neredeyse tamamının dijital bir kamusal alan zemininde faaliyette ve üretimde bulunmasına neden oldu. Bu itici güç gençlerin dijital platformlardaki iş modellerini daha etkin bir biçimde düşünmesi sonucunu doğurdu. Pandemi geleneksel iş alanlarını dijitalleşmek zorunda bırakarak bu süreci hızlandırdı. Bu makale İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük şehirlerin dışındaki şehirlerde dijital iş imkânlarının öğrenciler tarafından nasıl algılandığını anlamaya çalışmakla özgün olma iddiasındadır. Dijital teknolojilere görece erişimi sınırlı olan diğer illerde durum nasıl seyrediyor sorunu merkezinde bakıldığında Anadolu'daki durum önem kazanıyor. Bu sebeple Anadolu'daki iki farklı üniversitede (Bolu ve Aydın) öğrenim gören öğrencilerle derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak günümüzün dijital iş imkânlarını nasıl yorumladıklarını, faaliyette bulunup hangi alanlarda yoğun bir talep oluşturdukları anlamaya çalışılmıştır. Tüm yanıtlar dikkate alındığında dijital girişimcilik konusunun özellikle İstanbul, İzmir ve Ankara gibi büyük/metropol şehirlerdekinden farklı olarak incelenen üniversitelerdeki katılımcıların çok temel düzeyde bir gelişim içinde olduğu tespit edilmiştir.Öğe Hedonizm, hedonik tüketim ve tüketimde materyalist eğilimler üzerine bir araştırma(2019) Özsaçmacı, Bülent; Yener, Dursun; Dursun, TolgaModern pazarlama yaklaşımı, tüketicilerin farklı özelliklerini de göz önüne alarak, talepler ve ihtiyaçlar üzerine odaklanmaktadır. Tüketicileri alışverişe yönlendiren nedenlerin tespiti ve bunun yanı sıra hangi pazarlama çabalarının tüketiciler üzerinde daha etkili olduğunun ortaya çıkartılması tüketici literatürü kapsamında üzerinde durulan konulardandır. Hedonizm, genel olarak hayatın her alanında kişinin haz odaklı hareket etmesi anlamını taşımaktadır. Hedonik tüketimin günümüze kadar nasıl şekillenerek geldiğini algılayabilmek için haz kavramın da anlaşılması gerekir. Tüketim olgusunun tek bir değerlendirme boyutuyla ele alınarak tüketici davranışlarının analiz edilmesi ilgili araştırma konusunun, bilimsel bakış açısını sınırlandırıcı bir rol üstlenebilir. Çok yönlü olan insan öğesinin hem materyalist hem de hazcı bir şekilde ele alınarak irdelenmesi tüketici davranışlarına yönelik tespitlerin daha sağlıklı bir şekilde yapılmasını sağlayacaktır. Bu durum aynı zamanda işletmelerin ve pazarlama yöneticilerin pazarlama çabalarını geliştirirken de daha verimli ve etkili stratejiler ortaya koymalarına vesile olacaktır. Çalışmada toplam 318 katılımcıdan elde edilen verilen çeşitli istatistikî analiz yöntemleriyle incelenmiş ve hedonik tüketim ile materyalist eğilimler arasındaki ilişki ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin yeterli güvenilirlik seviyesine sahip olduğu yapılan analizler sonucunda tespit edilmiştir.Öğe Mobile customer relationship management: An overview(IGI Global, 2018) Dursun, Tolga; Çelik, SüleymanElectronic platforms provide many advantages both customers and companies due to development of communication technology. Today almost every people have smartphones and tablets. Thus mobile customer relationship management became an significant concept for generating long-term relationships and increasing customer satisfaction, retention and loyalty. In addition companies use mobile CRM to facilitate salespeople for better performance in marketing activities. M-CRM offers interactive relationships between firms and companies. In this study, we define what is customer relationship management and origins of CRM. After that we stated electronic customer relationship management concept and finally we mentioned about mobile CRM especially benefits and characteristics of it. © 2018 by IGI Global. All rights reserved.Öğe A relationship marketing strategy in brand communication: Influencer marketing strategy(IGI Global, 2019) Ôzsaçmaci, Bülent; Dursun, TolgaInfluencer marketing increases brand awareness by generating appropriate content to attract the attention of consumers in a virtual environment in accordance with the brand texture. This chapter explores research to determine importance of influencer marketing in the brand communication area, which is based on relationship marketing. Authors mainly focus on influencer marketing and its connection with relationship marketing. They describe the constituent parts of the topics and illustrate them with the case studies and statistical facts. The authors strongly claim influencer marketing shares similar variables with relationship marketing and their basic keywords are related. © 2020 by IGI Global.Öğe Teknolojik Ürünlerde Algılanan Riskin Tüketicilerin Yenilikleri Benimseme Eğilimleri Üzerinde Etkisi(2017) Dursun, TolgaYenilikçilik kavramı son zamanlarda yaşanan teknolojik gelişmeler çerçevesinde üzerinde sıklıkla çalışılan bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. İşletmelerin yaptıkları inovasyonların birçoğunun başarısız olmasının altında tüketicilerin direnç göstermesi yatmaktadır. Bu nedenle, tüketicilerin yenilikleri benimsemelerine etki eden etmenlerin belirlenmesi önem kazanmıştır. Çalışmada, tüketicilerin teknolojik ürünleri satın alırken algıladıkları risk algısından oluşan direncin, yenilikçilik üzerindeki etkisine bakılmıştır. Bu kapsamda, 375 tüketiciden anket yöntemiyle veri toplanmış ve istatistiksel analizler yapılmıştır. Araştırma bulguları tüketicilerin teknolojik ürünleri satın alırken algıladıkları finansal risk, teknolojik risk, zaman riski ve sosyal risk unsurlarının tüketici direnci ile pozitif ilişkisi olduğunu göstermektedir. Tüketici direnci ve tüketicilerin yenilikleri benimseme eğilimleri arasında ise negatif yönlü bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştirÖğe Tüketicilerin Demografik Özelliklerinin Marka Tercihleri ve Marka Kişiliği Oluşumu Üzerine Bir Araştırma: Emlak Sektörü Örneği(2022) Özsaçmaci, Bülent; Dursun, TolgaPazarlama literatüründe marka kişiliği kavramı araştırmalara konu olmaya başladığı dönemden bu yana pek çok kategoride yer alan markaya yüklenen kişilik özellikleri çeşitli karşılaştırmalara konu olmuştur. Bir tüketicinin almak istediği ürünü veya hizmeti seçerken, kendi kimliği ile özleştirmiş olanı tercih edeceği yapılan araştırmalarda ortaya çıkan bir gerçektir. Bu gerçek, pazarlama sürecinde \"marka kişiliği\" kavramının önemini bir kat daha artırmaktadır. Bu çalışmada, hizmet sektöründe yer alan beş kurumsal gayrimenkul danışmanlık şirketinin sahip oldukları marka kişilik özelliklerinden hangilerinin tüketiciler tarafından ön planda tutulduğu araştırılmıştır. Bu araştırmanın uygulama kısmında bir anket çalışması düzenlenmiş ve anket sonucunda elde edilen bulgulara göre, katılımcıların tercih ettikleri kurumsal firmalarla cinsiyete ve yaşa bağlı olarak anlamlı bir ilişkiye rastlanmazken; meslek, eğitim durumu ve gelir düzeyleri ile anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca araştırma kapsamında ilgili firmaların marka kişiliği boyutlarından hangileriyle eşleştiği de ortaya konmuştur.Öğe Üniversite öğrencilerinin çevreci reklamlara yönelik tutumlarını etkileyen demografik faktörlerin belirlenmesi: Ampirik bir çalışma(2017) Arslan, Baran; Dursun, TolgaPazarlama anlayışındaki gelişmelere bakıldığında üretici odaklı bir yaklaşımdan tüketici odaklı bir yaklaşıma geçildiği görülmektedir. Tüketici odaklı yaklaşım ekseninde firmalar tüketicilerin içinde yaşadığı çevre ve çevresel sorunlarla da yakından ilgilenmeye başlamışlardır. Artan çevre kirliliği, doğal kaynakların hızlı bir şekilde yok olmaya devam etmesi gibi nedenler tüketicileri ve dolayısıyla üreticileri de çevresel konulara duyarlı hale getirmiştir. Üreticiler pazarlama faaliyetlerini çevre dostu bir anlayışla gerçekleştirmektedir. Bu pazarlama faaliyetlerinden biri de hiç kuşkusuz çevreci reklamlardır. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin çevreci reklamlara karşı tutumlarını etkileyen demografik faktörlerin belirlenerek bu alandaki uygulayıcılara ve akademisyenlere gerekli bilgileri sağlayabilmektir. Bu amaçla hazırlanan anket İstanbul’da yaşayan 427 öğrenciye uygulandı. Frekans dağılımları, güvenirlilik analizi, faktör analiz, t-testi ve anova testi yapıldı. Yapılan analizler sonucunda tüketicilerin cinsiyeti, yaşı, anne ve baba eğitim durumları ve aile gelir durumları çevreci reklamlara yönelik tutumlarında farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.