Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Duman, Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Bilişsel farkındalık stratejilerinin okuma öğretimindeki etkililiği
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2013) Duman, Merve; Arsal, Zeki
    Bu araştırmada, bilişsel farkındalık okuma stratejileri öğretiminin, öğrencilerin okuma stratejisi bilişsel farkındalık düzeylerine, okuduğunu anlama başarısına, sosyal bilgiler dersi akademik başarısı ve kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen modeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, deney grubunda 7 hafta boyunca Türkçe ve Sosyal Bilgiler derslerinde, bilişsel farkındalık okuma stratejileri öğretimi yapılırken, kontrol grubunda var olan okuma süreci devam etmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Düzce ili Çilimli ilçesi merkezinde yer alan bir ilköğretim okulunda 2011-2012 eğitim öğretim yılı içinde öğrenim görmekte olan iki şubedeki altıncı sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma deney grubunda 22, kontrol grubunda 21 olmak üzere toplam 43 öğrenci ile yapılmıştır.Veri toplama araçları olarak Okuduğunu Anlama Testi, Sosyal Bilgiler Testi ve Okuma Stratejileri Bilişsel Farkındalık Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 15.0 programı kullanılarak analiz edilmiş, deney ve kontrol grubundan elde edilen veriler arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı ?mann whitney u testi? ile sınanmıştır. Gruplar arası kıyaslamalarda anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin okuma stratejileri bilişsel farkındalık düzeyi ve okuduğunu anlama başarıları arasında deney grubu lehine manidar bir farkın olduğu vi bulunmuştur. Sosyal Bilgiler dersi akademik başarısı ve kalıcılık düzeyleri arasında manidar bir fark bulunmamıştır. Anahtar kelimeler: Okuduğunu anlama, okuma stratejileri, bilişsel farkındalık, SQ3R
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The effectiveness of teaching metacognitive reading strategies
    (T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2015) Duman, Merve; Arsal, Zeki
    In this study, the effect of teaching metacognitive reading strategies on the students' metacognitive reading strategies and academic achievement on reading was investigated. Pre-test and post-test experimental design was used in the study. Teaching activities on metacognitive reading strategies were used in the experimental group for 7 weeks. In the control group, teaching designed in the program materials was used. The participants of study were 43 elementary school students. Reading Strategies Cognitive Awareness Scale and Reading Achievement Test were used for data collection instruments. The results indicated that there were significant differences between experimental and control group students in terms of metacognitive reading strategies and academic achievement on reading.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkçe dersinde bilişsel farkındalık okuma stratejileri öğretiminin etkililiği
    (2015) Duman, Merve; Arsal, Zeki
    Bu araştırmada, ilköğretim Türkçe dersinde bilişsel farkındalık okuma stratejileri öğretiminin, öğrencilerin okuma stratejisi bilişsel farkındalık okuma stratejileri kullanma düzeylerine, okuduğunu anlama başarısına etkisi araştırıl- mıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen modeli kullanılmış, deney grubunda 7 hafta boyunca bilişsel farkındalık okuma strate- jileri öğretimi yapılmıştır. Kontrol grubunda ise program materyallerinde tasar- lanan öğretim uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ortaokulda öğre- nim gören 43 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları ola- rak Okuduğunu Anlama Testi, Sosyal Bilgiler Testi ve Okuma Stratejileri Bilişsel Farkındalık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları deney ve kontrol gru- bundaki öğrenciler arasında bilişsel farkındalık okuma stratejileri ve okuduğu- nu anlama başarıları arasında anlamlı farklılıklar olduğu ortaya koymuştur.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim