Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Deveci, Asuman" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin yalan ve hırsızlık konularındaki yargılarının öğretim ile geliştirilmesine dönük bir tasarım
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2005) Deveci, Asuman; Altun, Arif; Baker, Özgür Erdur
    vÖZETLKÖ RET M B R NC SINIF Ö RENC LER N N YALAN VE HIRSIZLIKKONULARINDAK YARGILARININ Ö RET M LE GEL T R LMES NEDÖNÜK B R TASARIMAsuman DEVECYüksek Lisans TeziSınıf Ö retmenli i Ana Bilim DalıTez Danı manları: Doç. Dr. Arif ALTUNYard. Doç. Dr. Özgür ERDUR BAKERHaziran 2005, 128 SayfaGünümüzde ahlaki de erlerin kazanılması çok önemli bir konu haline gelmi tir. Ahlakde erlerinin kazanılması çocu un ruhsal geli imi, ki ili inin olu umu ve bili sel geli imiylesıkı sıkıya ili kilidir (Koca, 1986). Bu nedenle, ki ili in temellerinin atıldı ı ilk altı- yedi yılçok önemlidir. Ayrıca, günümüzde özellikle büyük ehirlerdeki ailelerde anne ve babanın ihayatında yer alması ile çocuklarının e itimi konusunda çok fazla etkileri yoktur. Çocuklarküçük ya lardan hatta bebeklikten itibaren kre , anaokulu ya da bakıcıların gözetiminebırakılmaktadır. Bu nedenle çocu un ahlak geli imi üzerine aileler eskisi gibi tek ba larınaetkili olamamaktadır. lkö retim kademelerinde de bu alanın ihmal edildi i görülmektedir.Oysa çocukların ki ilik geli iminin önemli bir boyutu olan ahlak geli imi ihmal edilemeyecekve ki isel tercihlere bırakılamayacak kadar önemlidir.Bu ara tırmada, ilkö retim birinci sınıf ö rencilerinin ahlaki akıl yürütme süreçleriile ö rencilere uygulanan planlı ö retim tasarımı sürecinde ö retimin ahlak geli iminin yalanve hırsızlık konularında etkilili i ara tırılmı tır.Çalı manın katılımcıları, birinci sınıfa devam eden 51 ilkö retim ö rencisindenolu maktadır. Bunların 27'si deney, 24'ü kontrol grubudur. Öntest- sontest kontrol grupludesenlenmi yarı deneysel tasarlanan bu çalı mada veriler iki farklı kaynaktan toplanmı tır.Bunlar, yalan ile ilgili öntest-sontest hikâye çiftleri ve hırsızlık ile ilgili öntest-sontest hikayeçiftleridir. Ö rencilerin demografik yapıları hakkında bilgi sahibi olmak amacıyla Ö renciBilgi Formu doldurulmu tur.Verilerin analizi sonucunda ö rencilerin normal ahlak geli im süreçlerininkuramların bulguları ile paralel oldu u, yalan ve hırsızlık konularında ahlaki dü ünce veviahlaki yargıları bakımından ö rencilerin nesnel sorumluluk özelliklerini ta ıdıklarıbulunmu tur. Uygulanan planlı ö retim tasarımının, birinci sınıf ö rencilerinin yalan vehırsızlık konularında ahlaki dü ünce ve ahlaki yargılarını nesnel sorumluluktan öznelsorumlulu a yükseltti i ve önemli bir fark olu turdu u gözlemlenmi tir.Anahtar Kelimeler: Ahlak Geli imi, Nesnel Sorumluluk, Öznel Sorumluluk, AhlakiDü ünce, Ahlaki Yargı, Planlı Ö retim Tasarımı.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim