Yazar "Canbulat, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Göç Yaşamış 6. Sınıf Öğrencileri'nin Noktalama İşaretlerini Uygulama Düzeylerinin Toplum Dil Bilimi Açısından İncelenmesi(2013) Metin, Gülece; Canbulat, MehmetBu araştırmanın amacı Kocaeli/Körfez’e göç ile gelmiş ilköğretim 6. sınıf öğrencilerin noktalama işaretlerini uygulama düzeylerini tespit etmek ve tespit edilen sonucu toplum dil bilimi ilkeleri ile değerlendirmektir. Nitel bir çalışma olan bu araştırmanın katılımcıları 2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Körfez’de bulunan 4 ilköğretim okulunda 6. sınıfta okuyan 214 öğrencidir. Araştırmanın alt problemleri, Göç yaşamış öğrencilerin; a) Noktalama işaretlerini uygulama düzeyleri nedir? b) Noktalama işaretlerini uygulama düzeyleri ile anne, baba eğitim durumları arasında anlamlı fark var mıdır? şeklinde belirlenmiştir. Belirlenen bu alt problemleri ölçmek için Karabuğa (2011) tarafından geliştirilen “Noktalama İşaretlerini Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrenci velilerinin eğitim durumlarına ilişkin bilgiler veli bilgi formlarından alınmıştır. Belirtilen ölçeklere göre incelenen veriler IBM SPSS 20,0 programı ile çözümlenmiştir. Çıkarılan tablolar yorumlanmış ve göçe bağlı olarak anne-baba eğitim seviyesi düşük olan öğrencilerin noktalama işaretlerini uygulama düzeylerinin de düşük olduğu tespit edilmiştir. Tespit edilen sonuçlar toplum dil bilimi ilkeleri açısından değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonunda mevcut durumun iyileştirilmesi konusunda sorumluluk alması gereken her makama uygun öneriler bulunulmuştur.Öğe The school admission tests in Germany and the adaptation of the Kiel school admission test(2012) Canbulat, Ayşe Nur Kutluca; Canbulat, MehmetBu çalışmada, Avrupa’da birçok ülkede olduğu gibi Almanya’da da ilköğretim birinci sınıfa başlayan öğrencilerin dil, fiziksel, sosyal ve duygusal ve bilişsel beceriler yönünden okul yeterliliği ya da okula hazırbulunuşluk düzeyini belirlemeye yönelik olarak geliştirilmiş olan okula alma testlerinden Kiel Okula Alma Testinin Türkçe’ye uyarlama çalışması ve Avrupa’da okula alma uygulamalarına yer verilmiştir. Testin Uygulaması yapılmadan önce iki ayrı dil uzmanı tarafından testin dil geçerlik çalışması yapılmış ve orijinal metinle uyumu sağlanmıştır. Test bir başarı testi değildir ve bu nedenle testin uygulama güvenirliğine bakılmıştır. Farklı gözlemcilerin kararları ve video kayıtları güvenirlik göstergesi olarak kabul edilmiştir.Öğe Yabancı dil öğretimine başlamada en uygun yaşın ne olduğuna ilişkin dilbilimsel yaklaşımlar ve öğretmen görüşleri(2005) Canbulat, Mehmet; İşgören, Olcay ÇayıroğluYabancı dil eğitimine başlamada uygun yaşın ne olduğunu araştırmayı amaçlayan bu çalışma, bilim adamlarının yaptığı araştırmalardan elde edilen veriler ve yine bu konuyu destekleyici olarak yabancı dil öğretmenlerinden görüşme yoluyla elde edilen verilere dayanmaktadır. Araştırma boyunca devlet okulları ve özel okullarda çalışan yabancı dil öğretmenleri ile “Kartopu Örneklemesi” kullanılarak görüşülmüştür. Araştırma, var olan durumu saptamaya yönelik tarama modelinde, betimsel bir araştırmadır. Araştırma bulguları, kaynakların taranması ve yabancı dil öğretmenleri ile görüşme yoluyla elde edilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen verilere göre dil edinimi ve öğreniminde, yaş faktörünün önemli bir yer tuttuğu söylenebilir. Ancak bunun beraberinde içinde bulunulan sosyo-ekonomik yapının, aile, okul, çevre ile biyolojik koşullar ve olumlu motivasyonun da çok büyük etkileri bulunmaktadır. Gereken şartlar sağlandıktan ve iyi bir anadili eğitimi verildikten sonra erken yaşta yabancı dil öğretimi bir fırsat olabilir.