Yazar "Bilican, Recep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Self-regulated capacity for vocabulary learning in Turkish high school students: An experimental study(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2012) Bilican, Recep; Yeşilbursa, Ayşegül AmandaBu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen bir grup öğrencinin dil öğrenme, özellikle de kelime öğrenme stratejilerine karşı tutumunu ve öz-düzenlemeli kelime öğrenmek için bir aylık farkındalık oluşturma programının öğrenciler arasında kelime öğrenme stratejilerini bağımsız olarak kullanmalarını ve başarı oranını artırıp artırmadığını araştırmak için yapılmıştır. Çalışmanın yapıldığı esnada öğrenciler aynı dil seviyesindeydiler (B1). Veriler,Tseng, Dörnyei ve Schmitt (2006) tarafından hazırlanan ve İngilizce eğitimi alanında doktora sahibi olan bir araştırmacı tarafından Türkçeye çevrilen kelime öğrenimi için öz-düzenleme kapasitesi anketi sonuçları kullanılarak toplanmıştır.Tseng, Dörnyei ve Schmitt (2006) tarafından oluşturulan ve eğitim psikolojisi alanından ortaya çıkan öz-düzenleme kavramına dayanan kelime öğrenme stratejileri anketi 20 maddelik 4 kategoriden oluşmaktadır. Katılımcılar anketi B1 seviyesindeyken cevaplandırmışlardır. Veriler SPSS (17.0) programı kullanılarak (a) SRCvoc anketinin mevcut katılımcılarla yapılan geçerlilik durumunu, (b) mevcut katılımcıların öz-düzenlemeli kelime stratejilerini kullanma durumunu, (c) öz-düzenlemeli kelime öğrenimi için yapılan bir aylık farkındalık oluşturma programının katılımcıların başarısı üzerindeki etki oranını, (d) katılımcıların günlüklerinde sergiledikleri öz-düzenlemeli kelime öğrenme davranışlarını, ve (e) kontrol grup ile deney grubunun farkındalık programından önce ve sonra yapılan haftalık kelime test sonuçları arasındaki önemli farklılıkları araştırmak için yapılmıştır.Bu çalışmanın sonuçları, doğrulayıcı faktör analizi yapıldıktan sonra altı maddenin anketten çıkarılması gerektiği ve varolan beş kategorinin dört kategori olarak belirlenmesini ortaya çıkarmıştır. Bir aylık farkındalık oluşturma programının deney grubunun SRCvoc seviyelerini artırmayı gerçekleştirmediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, deney grubunun ön test ve son test arasındaki sonuçları arasında önemli bir fark bulunmasına rağmen, deney grubunun son testte kontrol gruba önemli derecede bir üstünlük sağlayamadığı görülmüştür. En son olarak, farkındalık programı öncesinde yapılan haftalık kelime testlerinde kontrol grubu deney grubundan önemli derecede üstün iken, farkındalık programı esnasında yapılan haftalık kelime testlerinde deney grubu kontrol gruptan daha başarılı olmuştur, fakat bu fark istatistiksel olarak önemli değildir.Anahtar Kelimeler: Dil, Öz Düzenleme, Kelime Öğrenme StratejileriÖğe Self-regulated capacity for vocabulary learning in Turkish high school students: an experimental study(Elsevier Science Bv, 2015) Bilican, Recep; Yeşilbursa, Ayşegül AmandaThis study intended to investigate the general attitudes of a group of high school EFL students towards language learning strategies, particularly vocabulary learning strategies, and to investigate whether or not one month awareness-raising program for self-regulated vocabulary learning can increase the use of vocabulary learning strategies autonomously and the rate of success among the students. At the time of the study all the participants were in the same proficiency level (B1). The data were gathered through inventory, the self-regulated capacity for vocabulary learning (the SRCvoc) prepared by Tseng, Dornyei and Schmitt (2006), which was translated to Turkish by a researcher with a PhD in ELT. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd.Öğe Validation of self-regulatory capacity in vocabulary learning scale in Turkish(Elsevier Science Bv, 2013) Yeşilbursa, Amanda; Bilican, RecepThis paper presents the findings of an adaptation and validation study of a questionnaire designed to measure self-regulatory capacity in vocabulary to a Turkish English as a Foreign Language context. First, the instrument was translated into Turkish and back translated into English. it was then administered to 102 pre-intermediate high school students. Confirmatory factor analysis validated the original higher order model after the removal of all envirornment control items and two emotion control items. The findings suggest that the Turkish version of the questionnaire can be a reliable and valid measurement of self-regulated vocabulary learning in high school students. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of ALSC 2012