Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bertiz, Harun" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The effects of learning environment enriched via portfolio in science and technology education
    (Ekip Buro Makineleri A., 2014) Bertiz, Harun; Ulu?inar Sag?ir, Safak
    [No abstract available]
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları ve öyküleme çalışmalarına ilişkin görüşleri
    (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2005) Bertiz, Harun; Bahar, Mehmet
    Bu çalışmada Fen Bilgisi öğretmen adaylarının i) yaratıcı drama yöntemineyönelik tutumlarını belirlemek ii) bu tutumların cinsiyete göre değişip değişmediğinitespit etmek iii) yaratıcı dramada alt bir teknik olan öyküleme çalışmalarının fenöğretiminde kullanımına ilişkin görüşlerini almak amaçlanmıştır.Çalışma iki adımdan oluşmaktadır. Birinci adımda yaratıcı drama tutumölçeği, daha önce hiç bir şekilde drama ile ilgili bir kurs almamış olan fen bilgisiöğretmen adaylarının dramaya yönelik tutumlarını belirlemek amacı ileuygulanmıştır. Ölçek ön test ve son test şeklinde verilmiştir. Çalışmanın örneklemiAbant zzet Baysal Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıfta okuyan 34'ü kızve 32'si erkek olmak üzere toplam 66 kişiden oluşmaktadır. Bu çalışma 2004-2005bahar döneminde 14 hafta sürmüştür.kinci adımda yaratıcı drama da bir teknik olan öyküleme çalışması tekniği ileFen bilimlerinde Özel Konular II dersi işlenmiştir. Ders 5 hafta sürmüştür. Kursunsonunda altı öğrenci ile yapılandırılmış sorulardan oluşan bir görüşme protokolü ileöğrencilerin fende öyküleme çalışmalarının kullanıma yönelik görüşleri ile ilgili birgörüşme yapılmıştır. Bu altı öğrenci yaratıcı drama tutum ölçeğindeki puan aralıklarıdikkate alınarak belirlenmiştir.Çalışmalardan elde edilen nicel verilerin analizi için istatistiksel bir paketprogram olan SPSS kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içinde bir içerikanalizi yapılarak frekans dağılımları hazırlanmıştır.Araştırma sonuçları i) yaratıcı drama tutum ölçeği ön test son test puanfarklarının istatiksel olarak anlamlı olduğunu ii) ön test sonuçlarında eşey farkınınbulunduğunu fakat bunun son test sonuçlarında ortadan kalktığını göstermiştir.Ayrıca, görüşmelerden elde edilen veriler ışığında şu sonuçlar verilebilir: Yaratıcıdrama ve özel olarak öyküleme çalışması ile, öğrenme anlamlı ve daha zevklidir,yaratıcılığı geliştirmek, yaparak ve düşünerek öğrenme etkinlikleri için daha fazlaimkan bulunmaktadır, fen bilgisindeki soyut kavramların anlaşılmasında dahaetkilidir, sadece sınıfta değil üniversite sonrası hayatta da kullanılabilecek faydalıtekniklerdir. Gelecek çalışmalara ışık tutması bakımından bu çalışmanın sonuçları ileilgili bazı önemli öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Yaratıcı Drama, Tutum, Öyküleme Çalışması, FenBilgisi Öğretmen Adayları
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Fen Bilimleri Öğretmenliği Öğrencileri ve Pedagojik Formasyon Fen Grubu Öğrencilerinin Yansıtıcı Düşünme Becerilerinin Karşılaştırılması
    (2016) Sağır, Şafak Uluçınar; Bertiz, Harun
    Bu araştırmanın amacı, fen grubu formasyon öğrencileri ile fen bilimleri öğretmenliği öğrencilerinin yansıtıcı düşünme beceri düzeylerini karşılaştırarak, yansıtıcı düşünme eğiliminin nelere bağlı olduğunu incelemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evreni, 2014-2015 bahar döneminde Amasya Üniversitesi'nde öğrenim gören lisans ve pedagojik formasyon eğitimi öğrencileridir. Örneklem ise lisans grubu fen bilimleri öğretmenliği 4. sınıftan 138 ve pedagojik formasyon grubu fen alanında farklı branşlardan 125 olmak üzere toplam 263 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 'Yansıtıcı Düşünme Eğilimi Ölçeği' (YDE) ve bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucu, eğitim fakültesi öğrencilerinin yansıtıcı düşünme eğilimlerinin daha yüksek olduğunu göstermiştir. Farklı değişkenler açısından bakıldığında, cinsiyetin tüm örneklem için yansıtıcı düşünme eğiliminde fark yaratan bir faktör olmadığı bulunmuştur. Branşlara göre incelendiğinde, fen bilimleri öğretmen adayları lehine anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlik deneyimine göre ise deneyimi olmayanların yansıtıcı düşünme eğilimlerinin yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmen yetiştirme programlarında yansıtıcı düşünme etkinliklerine yer verilmesi, formasyon eğitiminin düşünme becerilerini geliştirecek yöntem ve uygulamalarla yürütülmesi önerilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Fen ve teknoloji eğitiminde portfolyo ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamı ve etkileri
    (2014) Bertiz, Harun; Sağır, Şafak Uluçınar
    Bu araştırmada fen ve teknoloji eğitiminde portfolyo ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamının etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için çalışma grubunun görüşleri ve araştırma sürecinde ortaya koydukları çalışmalar değerlendirilmiştir. Araştırmaya Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitiminde öğrenim görmekte olan 44 (33, Bayan ve 11, Erkek) öğretmen adayı katılmıştır. Belirlenen bazı kimya konularında uygulamalar sırasında fen ve teknoloji öğretmen adayları tarafından ürün dosyaları (portfolyo) hazırlanmıştır. Süreç içerisinde çalışma grubunun ürün dosyaları değerlendirilmiş ve geri dönütler verilmiştir. Çalışma grubu dönem sonunda ilgili konuları içeren ürün dosyalarını tamamlamışlardır. Uygulamaların sonunda 9 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Bunun için yarı yapılandırılmış iki sorudan oluşan bir görüşme protokolü hazırlanmıştır. Sonuç olarak süreçteki kazanımlar göz ününde bulundurulduğunda portfolyo ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamının fen ve teknoloji eğitiminde bazı konularda etkili sonuçlar verdiği belirlenmiştir. Görüşme sonuçları da portfolyo ile zenginleştirilen öğrenme ortamının önemli bir süreç olduğunu ortaya koymaktadır. Nitekim öğretmen adayları bu süreçte çok şey kazandıklarını, konuları derinlemesine ve çok yönlü araştırmalarının kendilerine çok şey öğrettiğini vurgulamışlardır. Ayrıca süreçte öğrendiklerinin ise kalıcı olduğunu ifade etmişlerdir

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim