Yazar "Berker, Ali Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kayıtdışı çalışma ile yaşam ve iş memnuniyeti arasındaki ilişkinin incelenmesi: Birlikte değişim analizinin bulguları(2015) Berker, Ali MuratBu çalışma, ücretli çalışanlar arasında kayıtdışı çalışma ile yaşam ve iş memnuniyeti arasındaki bağıntıyı araştırdı. Birlikte değişim analizi kapsamında, 2004-2012 dönemini içeren Türkiye Yaşam Memnuniyet Araştırmasının verileri kullanılarak, Sıralı Probit ve Sıradan En Küçük Kareler yöntemleriyle kayıtdışı çalışmanın çeşitli memnuniyet ölçümlerine etkileri tahmin edildi. Bulgular, kayıtdışı çalışma ile yaşam ve iş memnuniyet ölçümlerinin birlikte negatif yönde değiştiğini işaret etti. Ayrıca, kayıtdışı çalışma ile memnuniyet ölçümleri arasındaki negatif bağıntının cinsiyet, yaş ve eğitim gruplarına göre nasıl değiştiği incelendi. Alt grupların tümünde, bu negatif ilişkinin bulunduğu belirlendi. Ancak bazı memnuniyet ölçümlerinin incelenmesinde, kadınlar, üniversite mezunları ve yaşlılar arasında, kayıtdışı çalışmanın olumsuz etkisinin zayıfladığı yönünde bulgulara ulaşıldı.Öğe Türkiye' deki silahlı çatışmanın eğitimsel erişime etkileri: Kuşak analizi(2012) Berker, Ali MuratBu çalışma, Türkiye'nin en önemli sorunlarından biri olan Kürt sorununun bir sonucu olarak ortaya çıkan ve yaklaşık son 30 yıldır devam eden silahlı çatışmanın eğitimsel erişime etkisini incelemektedir. Türkiye'deki silahlı çatışmanın etkilerinin incelenmesinde ortaya çıkabilecek ekonometrik problemlerin üstesinden gelebilmek amacıyla farkların-farkı (F-F) yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem çerçevesinde, çatışma ortamına maruz kalmadaki iller ve kuşaklar arasında gerçekleşen değişkenlik kullanılarak çatışmanın eğitimsel erişime etkileri tahmin edilmiştir. Çalışmanın bulguları, çatışmaya maruz kalmanın etkilerinin eğitimsel erişimin düzeyine göre değiştiğini işaret etmektedir. Çatışmaya maruz kalmanın ilkokulu bitirme oranını pozitif olarak etkilediği gözlemlenirken, ortaokul ve liseyi bitirme oranlarını negatif olarak değiştirdiği belirlenmiştir. Ayrıca tahmin edilen negatif etkilerin kadınlar, çatışma ortamına daha uzun süre maruz kalanlar ve tarihsel olarak Kürt nüfusun yoğun olduğu iller için daha güçlü şekilde gerçekleştiğini gösteren bulgular elde edilmiştir.Öğe Tütkiye' deki silahlı çatışmanın eğitimsel erişime etkileri: Kuşak analizi(2012) Berker, Ali MuratBu çalışma, Türkiye'nin en önemli sorunlarından biri olan Kürt sorununun bir sonucu olarak ortaya çıkan ve yaklaşık son 30 yıldır devam eden silahlı çatışmanın eğitimsel erişime etkisini incelemektedir. Türkiye'deki silahlı çatışmanın etkilerinin incelenmesinde ortaya çıkabilecek ekonometrik problemlerin üstesinden gelebilmek amacıyla farkların-farkı (F-F) yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem çerçevesinde, çatışma ortamına maruz kalmadaki iller ve kuşaklar arasında gerçekleşen değişkenlik kullanılarak çatışmanın eğitimsel erişime etkileri tahmin edilmiştir. Çalışmanın bulguları, çatışmaya maruz kalmanın etkilerinin eğitimsel erişimin düzeyine göre değiştiğini işaret etmektedir. Çatışmaya maruz kalmanın ilkokulu bitirme oranını pozitif olarak etkilediği gözlemlenirken, ortaokul ve liseyi bitirme oranlarını negatif olarak değiştirdiği belirlenmiştir. Ayrıca tahmin edilen negatif etkilerin kadınlar, çatışma ortamına daha uzun süre maruz kalanlar ve tarihsel olarak Kürt nüfusun yoğun olduğu iller için daha güçlü şekilde gerçekleştiğini gösteren bulgular elde edilmiştir.