Arşiv logosu
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • English
  • Türkçe
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bayhan, İsa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    MARKA VE GENEL HİZMET DEĞERİ OLUŞUMUNDA İŞGÖREN GEREKSİNİMLERİNİN ÖNEMİ: BOLU OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA
    (2019) Yücel, Rahmi; Keskin, İlhan; Bayhan, İsa
    Turizm, sosyal ve ekonomik koşulların etkisiyle gelişirken serbest piyasa koşullarındaki rekabet turizm işletmelerinin sürekli ürün ve hizmetlerini yenilemelerini, müşteri değeri oluşturmalarını ve hizmet kalitesini korumalarını gerektirmektedir. Otel işletmelerinin faaliyetlerindeki müşteri odaklılık ve başarı için nitelikli insan kaynağına duyulan ihtiyaç, otelleri işgören temin ve istihdamına yönelik süreçleri yönetmeye, geliştirmeye ve işgören istihdamını doğru politikalarla dikkate almaya yöneltmektedir. Bu çalışma işgören gereksinimleri ile marka değeri ve genel hizmet değeri algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma Bolu ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinin yöneticilerinden anket yöntemi kullanılarak elde edilen veriler aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler kısmi en küçük kareli yapısal eşitlik analiz yöntemleriyle incelenerek elde edilen bulgular ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda otel işletmelerinin işgören gereksinimleri ile marka değeri ve genel hizmet değeri algısı arasında olumlu yönde ve anlamlı düzeyde ilişkilerin olduğu gözlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The mediating role of social and intellectual capital in the effect of leadership on emotional labour and innovative climate
    (URAL STATE UNIV ECONOMICS, 2021) Bayhan, İsa; Akova, Orhan
    Today, where competition is experienced globally, leaders play an important role in the success of national and international companies. Leaders have to manage human resources and establish a good organization in order to cope with the increasingly complex international competition. Social capital, intellectual capital, emotional labour and innovative climate, which are among the intangible values of enterprises, have become important variables in the success of the leader. The purpose of the study is to investigate the mediating role of social capital and intellectual capital in the impact of leadership behaviour on emotional labour and innovative climate. The data was collected through conducting a survey with 91 managers and 457 employees to represent five-star hotel businesses. The theories of social capital, intellectual capital, emotional labour and innovative climate constitute the methodological framework of the study. Research hypotheses were questioned using Path Analysis of Wright with Baron and Kenny's mediating variable conditions using SPSS-AMOS. Research results show that social capital had a fully mediating role in the effect of leadership behaviour on emotional labour and innovative climate. Intellectual capital had a fully mediating role in the effect of leadership behaviour on emotional labour, and a partial mediating role in the effect on innovation climate. It was observed that leadership behaviour, social capital, and intellectual capital did not have a significant positive effect on emotional labour. Managers who want to increase the level of emotional labour, innovative climate, social and intellectual capital in their hotels should develop leadership behaviours effectively. The research provides a comprehensive explanation of the relationships of research variables to enable more effective applications in hotel organizations.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Michelin yıldızlı restoran şeflerinin moleküler gastronomi algı ve eğilimleri: San Sebastian, İspanya örneği
    (2017) Akoğlu, Aylin; Çavuş, Osman; Bayhan, İsa
    Bu çalışma Michelin yıldızlı restoran şeflerinin şef ve misafir gözüyle moleküler gastronomiye bakış açılarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi ve keşifsel araştırma modeli kullanılmıştır. Moleküler gastronominin merkezi konumunda bulunan İspanya'nın Basque-SanSebastián bölgesinde yer alan Michelin yıldızlı restoranlarda çalışan 32 şef ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Şeflerin moleküler gastronomiye ilişkin düşünceleri ve görüşleri bütüncül bir yaklaşım ile incelenmiştir. Yapılan değerlendirmede moleküler gastronomi tekniklerinin şeflerin kişisel gelişimine, yeni tatlar sağlama becerisine ve sıradışı sunumlar gerçekleştirmesine katkı sağladığı, uzmanlık gerektiren bir alan olduğunu, müşterilerin moleküler teknik ve yöntemlerden çok görünüş ve lezzet gibi unsurlarla ilgilendiği, moleküler gastronomi deneyimlerinin misafirleri memnun ettiği, fakat bu ilgi ve merakın zamanla yerini farklı teknik ve yaklaşımlara bırakacağı sonucuna ulaşılmıştır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sürdürülebilir turizm girişimlerinde önem ve performans değerlendirmeleri: Göynük tarihi konakları örneği
    (2018) Bayhan, İsa; Şengül, Serkan; Yücel, Rahmi
    Turizm, ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmelerle değişip kapsamını genişletmektedir. Sürdürülebilir turizm politika ve uygulamaları, destinasyonlarda turizm süreçlerinin mevcut durumunu etkilemekle kalmaz, aynı zamanda sonraki yıllara yönelik gelişimi konusunda da öngörüler ortaya koymaya imkân verir. Bu çalışmanın amacı Bolu’nun Göynük ilçesinde tarihi konak işletmeleri yöneticilerinin sürdürülebilir turizm girişimlerine yönelik genel değerlendirmelerinin ve bölgedeki mevcut duruma ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Çalışma nitel araştırma modeli altında gerçekleştirilmiş, verilerin elde edilmesinde yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların sürdürülebilir turizm girişimlerine ilişkin önem ve performans değerlendirmeleri sunulmuştur. Araştırma sonucunda yerel turizm işletmelerinin desteklenmesinde ‘‘ekonomik destek gereksinimleri’’; bölgede turizmin dört mevsime yayılmasında ‘‘doğal kaynaklar’’,‘‘kültür ve inanç turizmi’’ ile ‘‘termal turizm tesislerine yakınlık’’ temaları etkili unsurlar olarak gözlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Turist tercihlerinde güvenliğe ilişkin tutumlarının etkisi: Bir alan araştırması
    (2016) Bayhan, İsa; Ünlüönen, Kurban
    Turizm, ülke ve bölge ekonomilerine önemli katkılar sağlayan sektörlerden biridir. Güvenlik olgusunun insan yaşamının sürekliliği içindeki yeri bilindiği için turistik hizmet sunumundan söz edilirken turistlerin güvende olduğunu bilme arzusu temel unsurlardan biri olarak kabul edilmektedir Bu araştırmanın amacı yerli ve yabancı turistlerin güvenliğe ilişkin tutumlarının incelenmesidir. Bununla birlikte turist tutumlarının Türkiye'de turizm faaliyetlerine dahil olurken edindikleri güvenlik algılarında ne düzeyde etkili olduğunu ölçülmüştür. Alan araştırması, Türkiye'de turizmin yoğun olarak yaşandığı illerden biri olan Muğla ilinde yapılmıştır. 22 soruluk bir anket yardımıyla tesadüfi örneklem yoluyla oluşturulan 412 kişilik örneklem grubu incelenerek; Muğla ilini ziyaret eden turistlerin yaş, cinsiyet, eğitim durumu vb. demografik özellikleri ile güvenlik tutumları arasındaki ilişkiler ifade edilmeye çalışılmıştır. Çalışma, nicel araştırma modellerinden tekil tarama ve ilişkisel tarama modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Betimsel olarak, turistlerin demografik özellikleri ve güvenlik tutumlarına dair ölçümleri gerçekleştirilmiştir. ?lişkisel modele göre ise, güvenliğe ilişkin tutumları, destinasyon tercihleri ve seçilen demografik özellikler arasındaki ilişki ölçülmüştür. Çalışma neticesinde turistlerin güvenliğe verdikleri önemin yaş, cinsiyet, öğrenim gibi değişkenlere göre farklılaştığı; turistlerin güvenliğe ilişkin tutumlarında Muğla'ya tekrar gelme durumlarına göre bir farklılık olduğu, ancak bu farklılığın istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı gözlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye’de helal turizm gelişiminin helal endüstrisi profesyonelleri ile değerlendirilmesi: Bir nitel araştırma
    (2020) Bayhan, İsa; Keskin, İlhan
    Turizm hareketlilikleri ve turistik faaliyetlere katılım sosyal, kültürel ve teknolojik ilerlemelerle birlikte artarak yaygınlaşmaktadır. Turistik ürünlerden İslami ilkelere uygun koşullarda yararlanmak isteyen insanlar dünya turizm sektörü için önemli hedef kitlelerden biridir. Türkiye, farklı inanç ve değer yargılarına sahip insanların demokratik bir toplum düzeni içerisinde birlikte yaşadığı bir ülke olarak turizm sektöründe her yıl milyonlarca Müslüman ve gayrimüslim turisti ağırlamaktadır. Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’de helal turizm gelişimini helal endüstrisi profesyonellerinin değerlendirmeleri yoluyla incelemektir. Helal endüstrisi profesyonellerinin değerlendirmeleri, Müslüman ülkelerle ticaret ilişkileri çerçevesinde sağladıkları turistik izlenimler, farklı ülkelerdeki helal turizm deneyimleri ve Türkiye’de helal turizm işletmeleri için turizm talebi niteliği taşıyabilmeleri nedeniyle oldukça önemlidir. Araştırma nitel araştırma yöntemine uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilerek elde edilmiştir. Araştırma sonucunda helal endüstrisi profesyonellerinin Türkiye’de helal turizm gelişiminde ürün ve pazar çeşitlendirmesi gereksinimi gözlemledikleri, helal turizm politikasında koordinasyon ve işbirliğine ihtiyaç duyulduğunu düşündükleri belirlenmiştir.

| Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphanesi, Bolu, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim