Yazar "Aksoy, Ercan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DOI: İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIĞINA(2016) Öztürk, Duygu Saniye; Aksoy, ErcanBu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığı durumlarını velilerinin görüşleri doğrultusunda belirlemeye çalışmaktır. Tarama modelindeki bu araştırmada araştırma grubu, Bolu merkez ve ilçelerinden seçilen 14 ilköğretim okulunda görev yapan 2.,3.,4. ve 5.sınıf öğrencilerinin velilerinden oluşturulmuştur. Araştırmada 108 veliden veri toplanmıştır. Araştırmada verilerin toplanması için araştırmacı tarafından hazırlanan \"Okuma Alışkanlığı Veli Anketi\" kullanılmıştır. Araştırmada anket yoluyla toplanan verilerin analizinde yüzde ve frekans kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Velilerin tamamına yakınının okumayı sevmesine karşın yarısından fazlasının okuma alışkanlığı olduğu, yarısına yakınının ise olmadığı ortaya çıkmıştır. Velilerin %64,8'i çocuklarının okuma alışkanlığının olduğu, %35,2'si ise olmadığını belirtmiştir. Velilerin %74,1'i çocuğuna okuma alışkanlığı kazandırmak için öğretmeni ile işbirliği yapmaktadır. Velilerin sadece 1/3'ünden fazlası (%38,0) okuma konusunda çocuğuna model olabilecek davranışlar sergilediğini belirtirken önemli bir bölümü (%74,1) okumanın öneminden bahsettiğini ve yarısından fazlasının (%56,5) çocuğuna okuması için devamlı uyarılar yaptığını belirttikleri saptanmıştır.Öğe İlköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığına ilişkin veli görüşleri(2016) Öztürk, Duygu Saniye; Aksoy, ErcanBu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığı durumlarını velilerinin görüşleri doğrultusunda belirlemeye çalışmaktır. Tarama modelindeki bu araştırmada araştırma grubu, Bolu merkez ve ilçelerinden seçilen 14 ilköğretim okulunda görev yapan 2.,3.,4. ve 5.sınıf öğrencilerinin velilerinden oluşturulmuştur. Araştırmada 108 veliden veri toplanmıştır. Araştırmada verilerin toplanması için araştırmacı tarafından hazırlanan "Okuma Alışkanlığı Veli Anketi" kullanılmıştır. Araştırmada anket yoluyla toplanan verilerin analizinde yüzde ve frekans kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Velilerin tamamına yakınının okumayı sevmesine karşın yarısından fazlasının okuma alışkanlığı olduğu, yarısına yakınının ise olmadığı ortaya çıkmıştır. Velilerin %64,8'i çocuklarının okuma alışkanlığının olduğu, %35,2'si ise olmadığını belirtmiştir. Velilerin %74,1'i çocuğuna okuma alışkanlığı kazandırmak için öğretmeni ile işbirliği yapmaktadır. Velilerin sadece 1/3'ünden fazlası (%38,0) okuma konusunda çocuğuna model olabilecek davranışlar sergilediğini belirtirken önemli bir bölümü (%74,1) okumanın öneminden bahsettiğini ve yarısından fazlasının (%56,5) çocuğuna okuması için devamlı uyarılar yaptığını belirttikleri saptanmıştır.Öğe İlköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığına ilişkin veli öğretmen ve öğrenci görüşleri(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2014) Aksoy, Ercan; Öztürk, DuyguBu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığı kazanma durumlarını, velilerinin, öğretmenlerinin ve kendilerinin görüşleri doğrultusunda belirlemeye çalışmaktır. Tarama modelindeki bu araştırmada ilköğretim 2., 3., 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlığı durumları ile bu öğrencilere okuma alışkanlığının kazandırılmasına yönelik çalışmaların belirlenmesi için kendilerinin, velilerinin ve öğretmenlerinin görüşleri ile toplanan veriler araştırma grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Bolu İl Merkezinden 10, Bolu ili ilçesi Gerede'den 1, Mudurnu'dan 2, Yeniçağa'dan 1 ilköğretim okulunun 2. 3. 4. ve 5. sınıf öğrencileri, bu sınıflarda görev yapan öğretmenler ile bu sınıflardaki öğrencilerin velileri oluşturmuştur. Araştırmada 110 öğretmen, 252 öğrenci ve 108 veli olmak üzere toplam 470 kişiden veri toplanmıştır. Araştırmada verilerin toplanması için araştırmacı tarafından hazırlanan Okuma Alışkanlığı Öğrenci Anketi, Okuma Alışkanlığı Öğretmen Anketi, Okuma Alışkanlığı Veli Anketi kullanılmıştır. Anket formları, 2010-2011 öğretim yılında Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilköğretim okullarında 2.,3.,4. ve 5. Sınıfta görev yapan öğretmenlere, bu öğretmenlerin öğrencilerine ve velilerine araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Araştırmada anket yoluyla toplanan verilerin analizinde yüzde ve frekans değerleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Velilerin, öğretmenlerin ve öğrencilerin okuma alışkanlığının tanımına ilişkin görüşleri literatürle örtüşmektedir. Velilerin 2/3'ünün, öğretmenlerin 3/4'ünün, öğrencilerin tamamına yakınının okuma alışkanlığı vardır. Ancak öğrencilerin tamamına yakınının kendilerinde okuma alışkanlığı olduğu görüşünde olmalarına karşın, velilerin 2/3'ü ve öğretmenler genellikle sınıflarında öğrencilerin yarısından fazlasının okuma alışkanlığına sahip olduğunu belirtmiştir. Velilerin çoğunluğu çocuğu okula başlamadan önce çocuğunu okuma eylemiyle veya okuma araç-gereçleriyle tanıştırmıştır. Velilerin yarısına yakını çocuklarıyla birlikteyken kitap, dergi, gazete, internet vb. yayınları okuyarak çocuklarına model olmaktadır. Velilerin yaklaşık yarısı çocuklarının kitap, dergi, vb. okuma etkinliklerini severek yaptığı görüşündedir. Öğretmenler okuma alışkanlığı kazandırırken okuma saati uygulamalarını önemli görmektedir. Okullarda öğrencilerinde okumaya karşı ilgi ve merak uyandırmak için öğretmenlerin 1/3'ünün her hangi bir çalışması bulunmamaktadır. Öğretmenlerin 1/4'ü ise güzel konuşma, hatasız okuma, okunan kitap sayısı vb. yarışmalar düzenleyip ödüllendirme yapmaktadır. Veli ve öğretmenlerin çok azı öğrencileri kütüphaneye götürmektedir. Veli ve öğretmenlerin çok azı öğrencilere yönelik yayınlara abonedir. Veliler ev kitaplıklarına, öğretmenler sınıf kitaplıklarına genellikle istek ve ihtiyaç anında yayın almaktadır. Ev ve sınıf kitaplıklarında bulunan yayın türleri ve yayınların konuları öğrencilerin tamamının ilgi ve isteklerini karşılamamaktadır. Öğretmenler öğrencilerine okuma alışkanlığı kazandırmak için velilere genellikle önerilerde (alınacak yayın, okumaya teşvik, okuma ortamı ayarlanması, okuma saatlerinin belirlenmesi vb.) bulunarak işbirliği yapmaktadır. Öğrencilerin büyük çoğunluğu bilgi sahibi olmak, kendisini geliştirmek ve okuma hızını artırmak için düzenli okuma yapmaktadır. Öğrencilerin yaklaşık 3/4'ü basılı yayınlardan (gazete, kitap, dergi vb.) okumayı zevkle yapmaktadır. Öğrenciler yayın alırken genellikle kitabın adına ve içeriğine dikkat etmektedir. Her öğrenci farklı zamanlarda ve mekanlarda okumayı severek yapmaktadır. Veliler çocuklarının okuma alışkanlığı kazanamama nedenleri olarak genellikle çocuğunda okuma arzusu, isteği ve sevgisi olmaması, okumaktan zevk almaması ve okumaktan sıkılması gibi durumları belirtmişlerdir. Öğretmenler öğrencilerine okuma alışkanlığı kazandırırken özellikle öğrencinin kendisinden kaynaklanan sorunlarla (okumaya karşı ilgisizlik ve isteksizlik, elindeki kitabı bitirmeden başka kitap istemek veya çabuk sıkılmak, dikkat dağınıklığı, okuma veya anlamada sorun olması, sağlık problemlerinin bulunması, dağınıklık ve düzensizliğin olması, akademik seviyelerinin düşük olması, hızlı okuma isteği vb.) karşılaştıklarını belirtmişlerdir. Okuma alışkanlığını olumsuz etkileyen nedenler olarak öğrencilerin yaklaşık yarısı ilgisini çekecek konularda kitap, dergi vb. bulamadığını, 1/3'ü televizyon izlemeyi daha çok sevdiğini, bilgisayar veya internetteki oyunları okumaya tercih ettiğini belirtmiştir. Anahtar Kelimeler: İlköğretim okulu, okuma alışkanlığı, veli, öğretmen, öğrenci.Öğe ÖĞRENCİLERDEKİ OKUMA ALIŞKANLIĞININ ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE BELİRLENMESİ(2018) Aksoy, Ercan; Öztürk, Duygu SaniyeBu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığı kazanma durumlarını, öğretmenlerinin ve kendilerinin görüşleri doğrultusunda belirlemeye çalışmaktır. Tarama modelindeki bu araştırmanın çalışma grubu, Bolu İlinden 110 ilköğretim öğretmeni ve 252 ilköğretim öğrencisinden oluşturulmuştur. Araştırmadaverilerin toplanması için araştırmacı tarafından hazırlanan “Okuma Alışkanlığı Öğrenci Anketi” ve “Okuma Alışkanlığı Öğretmen Anketi” kullanılmıştır. Araştırmadaanket yoluyla toplanan verilerin analizinde yüzde ve frekans değerleri kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin tamamına yakını kendisinde okuma alışkanlığı olduğunu, öğretmenlerin tamamına yakını da öğrencilerinin okuma alışkanlığı gelişimlerini takip ettiğini belirtmiştir.Öğretmenlerin, okuma alışkanlığı kazandırma konusunda velilerle çalışmalar yaptıkları ancak sınıf kitaplıklarındaki yayın türlerinin çok çeşitli olmadığı, sınıf olarakyayın abonelikleri olmadığı ve öğrencilerinin sınıf kitaplıklarından aktif olarak faydalanmaları için çok çaba göstermedikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin okumalarınıolumsuz etkileyen etmenler arasında televizyon izlemeyi ve bilgisayar oyunlarınıokumaya tercih etme yer almıştır.