Yazar "Akbulak, Bahar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 1960 sonrası tipografi ve sanatsal etkileşimi(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2012) Akbulak, Bahar; Günay, BurcuBu arastırmada 1960 sonrası olusan sanat hareketleri ve sanatçılar aracılıgıyla?Tipografinin Gelisimi?, ?Tipografi ve Sanat Nesnesi? incelenmistir. Bu amaçla ilkolarak, arastırmada tipografinin tanımı ve tarihsel süreci ele alınmıstır. Daha sonra 1960sonrası sanatında tipografi kavramını ele alan sanatçılar ayrıntılı olarak irdelenmistir.Aynı zamanda çagdas sanat içerisinde önemli yeri olan tipografik düzenlemelerleolusturulan tasarımların, günümüz sanatı ve yasamı üzerindeki etkileri ele alınmıstır.Günümüz sanatçıların, özgün yaklasımlarıyla olusturdukları çalısmalardan yolaçıkılarak; geleneksel anlamının ötesinde tipografinin çagdas bir sanat ürünü haline gelentipografinin gelisim süreci irdelenmistir.Birinci bölümde, tipografinin 1960 yılı sonrasındaki dönemde sanattakidönüsümünün nasıl gerçeklestigi sorusu ile ilgili olarak dört temel alt problembelirlenmistir. Problem cümlesi ve alt problemlerinin ardından çalısmanın amacı, önemive sınırlılıkları açıklanmıstır. Ardından çalısmada yol gösterecek olan grafik tasarım,grafik, yazı, tipografi, fotomontaj gibi bazı kavramlar tanımlamaktadır.kinci bölümde, harf ve görsel iletisime ait olan kavramların belli bir düzendahilinde istiflenmesi olan tipografinin, tanımı ve genel kuralları anlatılarak, modernsanat akımları içerisinde tipografinin yerini sorgulamaktadır. Üçüncü bölümde,arastırmanın yöntemi, modeli, evreni ve örneklemi, verilerin toplanması yer almaktadır.Dördüncü bölümde, 1960 sonrasında yeni bir yaklasım kazandıgınıdüsündügümüz tipografinin, degisim süreci, dönem ve sanatçılar üzerinden irdelenmeyeçalısılmaktadır. Bununla birlikte tipografik egilim gösteren 1960 sonrası sanatçılarıneserleri ile tez süresinde üretilen, kisisel çalısmalar arasındaki iliskiler, ürünlerüzerinden açıklanmaktadır.Besinci ve son bölümde ise sonuç ve öneriler kısmı yer almaktadır. Gelisenteknoloji ile günümüz sanatında yeni bir anlam kazanan tipografik egilimlerin islevselolabilecegi kadar, tek basına sanat nesnesine dönüstügünü savunan bazı çıkarımlar,sonuç bölümünde yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Tipografi, Tasarım, Afis, Modern Yazı Stilleri, Modern SanatAkımları, Kavram, 1960 Sonrası Sanat.Öğe Müziğin forma dönüşümü: Mimarlık temel tasarım eğitimi(2016) Bostancı, Burcu; Akbulak, Bahar; Yalçın, Eylem AkgülTemel tasarım eğitimi farklı sanat dallarında ortak kavramları barındıran ve disiplinler arası geçişleri sağlayan yaratıcı bir süreçtir. Bu sürecin başlangıç aşamalarından biri de kompozisyon oluşturmaktır. Bundan hareketle müzik ve mimarlık sanat dallarında da yer alan ve bütünün bir parçası olan kompozisyon farklı müzik formları altında kurgulanmış ve Temel Tasarım Eğitiminin bir parçası olarak düşünülmüştür. Bu çalışma AIBU Mühendislik Mimarlık Fakültesi Temel Tasarım Stüdyo I dersi kapsamı içinde 72 öğrenci üzerinde ampirik araştırma modeli ile uygulanmıştır. Daha önce temel sanat eğitimi almamış ve kompozisyon kurallarını bilmeyen bu öğrencilere üç farklı formda Olafur Arnalds "Ljiouo", Apocalyptica "Nothing Else Matters", Chopin Etüde op.25 no.11 parçaları dinletilerek, iki ve üç boyutlu kompozisyon olarak soyutlanması istenmiştir. Yapılan bu kompozisyonlar tasarım öğeleri olan ritm, tekrar, zıtlık, renk, denge, düzen, çokluk-birlik elemanlarının iç güdüsel olarak kullanımının analizini içermektedir. Bu çalışmanın amacı günlük hayatımızda iletişim halinde olduğumuz en etkili araç olan müzik yoluyla kompozisyon elemanlarının algılanmasını sağlamak ve mimarlık tasarım eğitiminde araç olarak kullanmaktır.