Yazar "Öztürk, Cemil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Image of social studies at Google(Turkish Online Journal Educational Tech-Tojet, 2012) Öztürk, Cemil; Yiğit, Emine Özlem; Karaduman, HıdırSocial Studies Course is a lecture that ensures the students to recognize their society and the world, to involve into the social life actively towards the solution of the problems they have faced with in this respect. However, the researches indicate that this course is one of the least favorite courses by the students. Although there are various reasons for the fact that the status of social studies is low among the students, it is also important how the content of the course is reflected to them. It is a common knowledge that in 21st century, the students spend most of their time on computer and internet. As well as they explore the facts those are challenging and within their field of interest, the students also do their homework, which is asked from them, through internet. Therefore, the image of social studies, that is introduced them via internet, comes into prominence. When the permanence and effect of the images on the human memory is regarded, the said images gain more value. Also, the images of social studies over the internet are important with respect to reflect the point of view towards this course. In this respect, within the scope of document analysis in this research, by making restriction from the detailed search option of the Google search motor, 300 visual images those are involved under the headlines of "social studies" in United States of America and "social studies" in Turkey, have been subjected to analysis. As the result of the research, it has been recognized that mostly geographical aspects of the social studies are brought into prominence over the images, and subjects and interdisciplinary structures those are included in social studies have not been reflected so much.Öğe İngiltere Vatandaşlık Eğitimi Programı: Toplumsal Temelleri, Boyutları ve Temel Bileşenleri(2017) Önal, Gökhan; Öztürk, Cemil; Kenan, Seyfiİngiltere'de vatandaşlık dersi her ne kadar 2002 yılından itibaren Ulusal Programda zorunlu dersler arasında yer alsa da 2010 yılında yapılan değişiklikle okullar bu dersi kendi istedikleri şekilde uygulayabilmektedir. Bu durum, vatandaşlık dersini farklı öğretim programı ve uygulamaların görüldüğü her bir okula özgü olan bir derse dönüştürmüştür. Bu çalışmanın amacı, Londra'da ziyaret edilen üç ilköğretim okulundaki farklı vatandaşlık öğretim programlarının toplumsal temellerini, ortak boyutlarını ve temel bileşenlerini değerlendirmektir. Bu çalışma, nitel bir araştırma olup araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında; Crick Raporu (1998), 2002 programı, Ajegbo Raporu (2007), 2008 programı, 2014 programı ve üç okulun öğretim programı belgeleri incelenmiştir. Araştırma bulgularına bakıldığı zaman, okullarda her ne kadar bir birinden farklılaşan programlar uygulansa da vatandaşlık öğretim programlarının ortak dört boyutunun olduğu anlaşılmaktadır. Bunlar; haklar ve sorumluluklar, toplumsal katılım, hükümet ve demokrasi, kimlikler ve farklılıklar. Bunların yanında; kavramlar, değerler ve eğilimler, beceri ve yetenekler olmak üzere programların üç temel bileşeni vardır. Bu boyutlar ve temel bileşenler, 2010 ve sonrasında yapılan değişikliklere rağmen, okulların Crick Raporu (1998) ve Ajegbo Raporu (2007)'nun vatandaşlık eğitimi ile ilgili önerilerini takip ettiklerini göstermesi bakımından önemlidir. Ayrıca, vatandaşlık eğitiminin ilk kez zorunlu olmasında ve sonrasında programda yapılan değişikliklerde, dönemin toplumsal gelişmelerinin belirgin bir şekilde programın boyutlarını etkilediği görülmüştürÖğe Öğretmenlerin gözüyle İngiltere’de vatandaşlık eğitimi(2018) Önal, Gökhan; Öztürk, Cemil; Kenan, SeyfiBu çalışmanın amacı, vatandaşlık dersinin okullardaki önemi, vatandaşlık eğitiminin kavramsallaştırılması, vatandaşlık dersinde karşılaşılan güçlükler ve bu güçlükleri ortadan kaldırmak için kullanılan yöntemler konusunda İngiltere’deki mevcut durumu belirlemektir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerine uygun bir şekilde tasarlanmış ve uygulanmıştır. Bu kapsamda vatandaşlık derslerinde gözlemler ve katılımcı öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın bulgularına bakıldığı zaman, 2010 yılından bu yana Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (Science, Technology, Engineering, and Mathematics, kısaca STEM) derslerine verilen önemin arttığı ve buna karşılık vatandaşlık dersine verilen önemin belirgin bir şekilde düştüğü görülmüştür. Dahası, vatandaşlık eğitiminin daha önceki siyaset bilimi ile ilişkilendirilen kavramsallaştırılması zayıflayarak, ahlakilik ve millilik vurgusunun yapıldığı, bilgi verilmenin amaçlandığı karakter eğitimi ve yurt bilgisi olarak adlandırılabilecek bir derse dönüşmeye başladığı belirlenmiştir. Ancak, her ne kadar siyasetçiler için öncelikler değişse de öğretmenler için durum farklıdır. Öğretmenlerin vatandaşlık eğitimi konusunda kendilerinden beklenenden daha fazlasını yaptıkları anlaşılmıştır. Bu araştırmanın bulguları ışığında; İngiltere’de vatandaşlık eğitimi konusunda farklı okullarda durum çalışmalarının ve karşılaştırmalı araştırmaların yapılması önerilebilir.Öğe Social studies pre-service teachers' views about technology literacy(Elsevier Science Bv, 2012) Yiğit, Emine Özlem; Öztürk, CemilIn this study, views of the social studies pre-service teachers about technology and technology literacy are presented focusing on the role of technology in 21st century and in our lives and importance of the social studies pre-service teachers in training technologically literate citizens. This study was conducted in a state university in Turkey. Ten senior students were selected. The data were collected from February 2009 through March 2010. The primary source of the data included semi-structured interviews. By using the content analysis, the discourse was systematically observed based on various coding categories.