Browsing by Author "Bahar, Mehmet"
Now showing items 1-20 of 40
-
1992-2011 YILLARI ARASINDA ÇEVRE EĞİTİMİ İLE İLGİLİ YAYIMLANAN YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA TEZLERİNDEKİ GENEL YÖNELİMLERİN BELİRLENMESİ
Yılmaz, Şirin; Aydın, Fatih; Bahar, Mehmet (2015)Araştırma 1992-2011 yılları arasında Türkiye’de çevre eğitimi ile ilgili yayımlanan yüksek lisans ve doktora tezlerindeki genel yönelimleri açığa çıkarmak amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırma konusu kapsamında ... -
2007 yılında uygulanmaya başlanan lise 9-12. sınıf biyoloji dersi öğretim programlarında çevre eğitimi
Erdoğan, Mehmet; Bahar, Mehmet; Uşak, Muhammet (2012)Bu araştırmanın amacı 2007 yılında uygulamaya konulan 9. - 12. sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programlarını çevre eğitimi kavram ve kazanımları açısından incelemektedir. Bu bağlamda, 9. - 12. sınıf Biyoloji Dersi Öğretim ... -
2018 fen bilimleri öğretim programı kazanımlarındaki değişimler ve fen teknoloji matematik mühendislik (STEM) entegrasyonu
Bu araştırmanın amacı, i) 2017-2018 eğitim öğretim yılı başında 5. sınıfta pilot olarak uygulanan ve daha sonra güncellenerek 2018 Ocak ayında revize edilen 3-8. Sınıflar Fen Bilimleri öğretim programları arasındaki farkı ... -
Biyoloji eğitiminde kavram yanılgıları ve kavram değişim stratejileri
Bahar, Mehmet (2003)Öğrenmeyi ve öğrencilerin derslerdeki performansını etkileyen önemli faktörlerden birisi kavram yanılgılarıdır. Bu çalışma, biyoloji eğitimindeki;(i) kavram yanılgısı teriminin tanımı ve eş anlamlıları hakkında bilgi ... -
The cognitive structure of pre-service science teachers about energy metabolism
Yener, Yeşim; Bahar, Mehmet; Demir, Naciye Somuncu; Yılmaz, Mustafa; Yener, Dündar (Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2018)In this research word association test was used to explore the cognitive structure of Pre-service science teachers about biological energy metabolism. The participant group constitutes 67 Pre-service students at a university ... -
A cross-age study of students' understanding and their misconceptions about plant nutrition
Köse, Sacit; Uşak, Muhammet; Bahar, Mehmet (Drustvo Pedagoskih Delavcev Dolenjske, 2009)This cross-age study aimed to reveal high school students' and science student-teachers' levels of understanding and the occurrence of misconceptions about food for plants and plant nutrition. To achieve the goal of the ... -
A cross-cultural study on freshmen's knowledge of genetics, evolution, and the nature of science
Sorgo, Andrej; Uşak, Muhammet; Kubiatko, Milan; Fancovicova, Jana; Prokop, Pavol; Bahar, Mehmet (Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2014)The purpose of this study was to measure the freshmen's level of knowledge about genetics, evolution, human evolution, the nature of science, and opinions on evolution and the presence of non-scientific explanations among ... -
A diagnostic study of computer application of structural communication grid
Bahar, Mehmet; Aydın, Fatih; Karakırık, Erol (2009)In this article, Structural communication grid (SCG), an alternative measurement and evaluation technique, has been firstly summarised and the design, development and implementation of a computer based SCG system have been ... -
The Effect of instructional methods on performance of the students having different cognitive styles
Bahar, Mehmet (2003)Bu çalışma da i) biyoloji ile ilgili bir konuda, geleneksel ve grup çalışmasına dayalı öğretim tekniklerinin, öğrencilerin başarısına etkisi ve ii) alana bağlı/alana bağımsız bilişsel stile sahip öğrencilerin başarıları ... -
The effect of teaching approaches on the pattern of pupils' cognitive structure: some evidence from the field
Bahar, Mehmet; Tongaç, Erdal (De La Salle Univ-Manila, 2009)In this study, the effect of different teaching approaches on pupils' cognitive structures (N=110) in the topic of circulation system was investigated by using the Word Association Test (WAT). WAT was administered as a ... -
The effects of motivational styles on group work and discussion-based seminars
Bahar, Mehmet (2003)The paper reports the effect of motivational styles on group work and discussion-based teaching in an environmental science course. The students' motivational styles were explored by a questionnaire whose items were written ... -
Environmental education in 2002 and 2006 early childhood curriculum
The aim of the study is to analyze comparatively 2002 (previous) and 2006 (current) Early Childhood Curricula with regard to concepts and attainments associated with environmental education (EE). 2002 and 2006 preschool ... -
A Factor effecting students' performance in Biology : Working memory capacity
Bahar, Mehmet (2002)Bilgi işlem alanında yapılan çeşitli çalışmalar, algı süzgecinden geçebilen uyanların Uzun Dönemli Hafızaya aktarılmadan önce Çalışma Hafızası alanında tutulduğunu, işlem yapıldığını ve organize edilip şekillendirildiğini ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşleri
Bu araştırmanın amacı, i) fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşlerini belirlemek, ii) öğretmen adaylarının teknolojiye ilişkin görüşlerinin cinsiyet ve öğrenim görülen sınıf düzeyi açısından farklılık ... -
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ZİHİNSEL YAPISINA İLİŞKİN TANILAYICI BİR ÇALIŞMA
Aksüt, Pelin; Bahar, Mehmet (2017)Bu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinin fen alanları ve fen eğitimine ilişkin zihinsel yapılarının, kavram haritası ve yarı yapılandırılmış görüşme teknikleriyle ortaya çıkarılmasıdır. Çalışma ... -
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS DERSLERİ ÖĞRENME ÇIKTILARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİYLE ÖRTÜŞME DÜZEYİ
Özyurt, Yunus; Bahar, Mehmet; Nartgün, Zekeriya (2017)Bu araştırmada; AİBÜ Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programının Bologna Süreci kapsamında hazırlanan alan ve alan eğitimi dersleri öğrenme çıktıları ile MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü'nün ... -
Fen ve matematik öğretmen adaylarının fen ve matematik entegrasyonuna yönelik algılarının ve uygulama yeterliklerinin belirlenmesi
Yaman, Hakan; Bahar, Mehmet; Durmuş, Soner; Yılmaz, Mustafa; Özyurt, Yunus; Demir, Naciye Somuncu (2018)Entegrasyonun amaçlarından birisi, bir disiplindeki konu ya da kavramların diğer disiplinlerdeki ilgili konu ya da kavramlarla ilişkilendirilerek, bunlar hakkındaki bilgi ve becerilerin bir arada öğretilmesidir. Bu sayede ... -
If you change yourself, the world changes: the effect of exhibition on preservice science teachers' views about global climate change
Aksüt, Pelin; Doğan, Nihal; Bahar, Mehmet (Eurasia, 2016)Although learning can occur in many environments e. g. science museum or zoo, some studies reported that teachers are prone to avoid outdoor activities since they lack of field trip training. For that reason; this study ... -
The instruction of learning strategies and their reflection on cognitive processes: Elementary teacher and student in Turkey
Özel, Ali; Bayındır, Nida; Uşak, Muhammet; Bahar, Mehmet (Asian Network for Scientific Information, 2007)Learning to learn is the most important element of effective learning and it includes various learning strategies that students use while they learn. In this research it was aimed to identify whether the learning strategies ... -
Investigation on the effects of activity-based science teaching practices in the acquisition of problem solving skills for 5-6 year old pre-school children
Bahar, Mehmet; Aksüt, Pelin (Ekip Buro Makineleri A., 2020)This research study was conducted to examine the effectiveness of activity-based science teaching practices on the acquisition of problem-solving skills for 5-6 year old preschool children. A total of 32 children were ...