Dolunay, Salih Kürşad2021-06-232021-06-2320121307-914X1307-914Xhttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNME5UVTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12491/1708Bu çalışmada sıklık çalışmalarının Türkçe ve dil bilgisi öğretimindeki yeri üzerinde durulmuştur. Giriş bölümünde “sıklık” teriminin tanımı yapılmış, daha sonra da art zamanlı ve eş zamanlı sıklık çalışmalarının ne olduğu hususunda bilgi verilmiştir. Bu arada Türkiye’de yapılan bazı sıklık çalışmalarından da kısaca bahsedilmiştir. Çalışmanın diğer bölümünde, araştırmacıların görüşlerinden de hareketle, sıklık çalışmalarının Türkçe öğretimindeki yeri, bu çalışmalardan Türkçe öğretiminin hangi alanlarında yararlanılabileceği açıklanmıştır.The purpose of this study was to determine the place of frequency studies in the field of teaching Turkish and Turkish grammar. In the introduction, the definition of “frequency” was given. Then “the diachronic and synchronic frequency study” concept and some of the frequency studies in Turkey were explained. To continue, making use of the opinions of the researchers of the subject, the place of frequency studies in the teaching of Turkish language, and the typical areas where these studies can be used were stated.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürkçe ÖğretimiDil Bilgisi ÖğretimiSıklık ÇalışmalarıKelime ÖğretimiTeaching TurkishTeaching GrammarFrequency StudiesVocabulary TeachingTürkçe ve Dil Bilgisi öğretiminde sıklık çalışmalarının yeriThe place of frequency studies in the teaching Turkish and Turkish GrammarArticle0108189134556