Kapusuzoğlu, Şaduman2021-06-232021-06-2320121300-5340https://hdl.handle.net/20.500.12491/7308https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/87324The purpose of this research is to analyze the general qualities of supervisory applications and the application of supervisory behavioral characteristics in comparison with a decade ago according to the opinions of the Primary School Teachers (N=2553), Supervisors (N=600), Provincial (N=54) and Sub-Provincial (N=538) Directors of National Education, Youth and Sports. As a data gathering mean the questionnaire developed by Karagozoglu (1977) and consisted of four parts was used. Arithmetic mean, standart deviation and t-test were used for analysing the data. As a result of the research, with comparison to a decade ago, there weren't any significant differences in the opinions of the officers in favour of supervisors and applications.Bu araştırmannı amacı, ilköğretimde denetim uygulamalarının genel nitelikleri ve denetsel davranış özelliklerinin uygulanma durumunu, on yıl öncesine kıyasla İlkokul Öğretmenleri (N=2553), Denetçiler (N-600). İl (N=54) ve İlçe (N=538) Milli Eğitim Gençlik ve Spor Müdürleri görüşleri doğrultusunda analiz etmektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Karagözoğlu (1977) tarafından geliştirilen ve dört bölümden-oluşan bir anket kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda on yıl öncesine kıyasla, görevlilerin görüşlerinde denetçiler ve uygulamalar lehine önemli bir farklılık görülmemiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEducational SupervisionBehavioral CharacteristicsSupervisorSupervisory ApplicationsAnalysis of general qualities of supervisory applications and application of behavioral characteristicsDavranış uygulamalarının genel nitelikleri ve denetimsel davranış özelliklerinin uygulanma durumunun analiziArticle432822932-s2.0-84870037382Q4WOS:000308389500025Q4