Toluk, ZülbiyeOlkun, Sinan2024-09-252024-09-2520021303-04852148-7561https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/2143https://hdl.handle.net/20.500.12491/16139Geleneksel yaklaşımla matematik öğretiminde, öğrenilen kural ve formüllerin bir dizi sözel problemi çözmek için kullanılması problem çözme olarak görülür. Bu görüşün aksine günümüzde problem çözmenin matematik öğrenmek ve öğretmek için bir ortam olması gerektiği savunulmaktadır. Bu makalede,ilköğretimin birinci kademesi matematik ders kitaplarının problem çözmeye yaklaşımı incelenmiştir, incelenen ders kitaplarının problem çözmeye geleneksel yaklaşımı sergilediği bulunmuştur. Bu yaklaşımda, matematiksel kavram ve beceriler problem çözme için bir ön-şart olarak kabul edilmekte; kavram ve beceriler öğretildikten sonra bunların verilen bir dizi sözel problemin çözümünde uygulanması istenmektedir. Bu sonuçların ders kitabı inceleme ölçütleri ve öğretmen eğitimi açısından doğurguları tartışılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDers kitaplarımatematik eğitimiproblem çözmeTürkiye'de Matematik Eğitiminde Problem Çözme: İlköğretim 1. - 5. Sınıflar Matematik Ders KitaplarıArticle225635812143