Öz, AyhanSancak, Seyyid2024-09-252024-09-2520181303-04932148-4929https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/289251https://hdl.handle.net/20.500.12491/15024Bu çalışmanın amacı İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin üniversitelerimizde gittikçe yaygınlaşanyaz okullarından ders almalarının temel sebeplerini ve bu uygulamayla ilgili görüşlerini tespitetmektir. Araştırmada nicel tarama modeli kullanılmış, veriler betimsel ve ilişkisel analize tabitutulmuştur. Sonuçta öğrencilerin yaz okulunda ders almalarının temel sebebinin son sınıf dersyoğunluğu azaltmak ve alttan kalan dersleri vermek olduğu, yaz okulunu bir fırsat olarakgördükleri ve kaldırılmasına sıcak bakmadıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte yaz okulundagüz ve yaz dönemindeki motivasyonu bulmakta zorlandıkları, yazın ders almaktan sıkıldıkları,yaz okulunun verimliliği noktasında da kafaların kısmen karışık olduğu gözlenmiştir. Ayrıca yazokulunun öğrencilerde kolay ders geçme ve kolay yüksek not alma hususlarında kısmi birbeklenti oluşturduğu ve bu beklentinin erkek öğrencilerde kız öğrencilere göre anlamlı düzeydedaha yüksek olduğu da tespit edilmiştir. Yaz okulunun devam etmesinin öğrenci için faydalı biruygulama olduğu, ancak derslerin verimliliğini ve öğrenci motivasyonunu arttırmak içinöğrenciyi aktif kılacak bir sürecin işletilmesinin gerekliliği değerlendirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YAZ OKULUYLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİ (AİBU İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)Article18210201040289251