Eker, SıtkıSayın, Berna2024-09-272024-09-272022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiEAfp2jMWT9v4iehwWOr8dD_VWtXWnwN50ryquQ-wOEohttps://hdl.handle.net/20.500.12491/19449Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim DalıNanobilimin ve nanoteknolojinin gelecekteki toplumsal ve ekonomik etkileri, nano-okur-yazar bir kamuya ve nano-yetkin bir işgücüne olan talebi arttırmaktadır. Bu, okullarda nano eğitim müdahalelerine ve resmi olmayan öğrenme bağlamlarına acil ihtiyaç anlamına gelmektedir. Eğitim sisteminde yer alan öğrencilerin nanobilim ve nanoteknoloji hakkında bilgilerinin ortaya çıkarılması, bahsedilen konuların eğitim sistemimize dâhil edileceği süreçte önemli ve öncelikli adımlardan birini teşkil etmektedir. Bu sürece yönelik olarak, Fen Bilgisi Öğretmenliği programı öğrencilerinin nanobilim ve nanoteknoloji hakkında farkındalık seviyelerinin farkındalık ölçeği ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Elde edilen bulgulardan fen bilgisi öğretmenliği programı öğrencilerinin ortalama farkındalık puanlarının istatiksel olarak daha anlamlı olduğu bulunarak şimdiye kadar yapılan çalışmaların üzerine farklı olarak öğretmen adaylarının farkındalık düzeylerinin yıllar içinde pozitif yönde daha da arttığı gözlemlenmiştir. Bu çalışma, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde okuyan 2021-2022 yılı 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğretmen adayları ile nicel araştırma yöntemi ve betimsel-tarama modeli kullanılarak hazırlanmıştır.The future societal and economic impacts of nanoscience and nanotechnology increase the demand for a nano-literate public and a nano-competent workforce. This means the urgent need for nano-educational interventions and informal learning contexts in schools. Revealing the knowledge of the students in the education system about nanoscience and nanotechnology constitutes one of the priority and important steps in the process in which the mentioned subjects will be included in our education system. For this process, it is aimed to determine the awareness level of Science Education program students about nanoscience and nanotechnology with the awareness scale. From the findings, it was found that the average awareness scores of science teaching students were at a good level, and it was observed that the awareness levels of pre-service teachers increased positively over the years, unlike the studies done so far. This study aims to reveal the awareness of pre-service science teachers about microtechnology and nanotechnology, with the prospective teachers of the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades of Bolu Abant İzzet Baysal University, Faculty of Education, Department of Science Education for the year 2021-2022, using quantitative research method and descriptive research. was prepared using the scanning model.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingFen bilgisi öğretmen adaylarının nanoteknoloji hakkındaki farkındalık düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesiExamination of pre-service science teacher's awareness levels about nanotechnology in terms of different variablesMaster Thesis142769664