Yardımcı, EsraBağcı, Gülşen Kılıç2021-06-232021-06-2320101305-35151305-3515https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFek16STBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12491/1954Bu araştırma, İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin çevre ve çevre sorunları konusunda sahip oldukları bilgileri ve bu kavramlara yükledikleri anlamı ortaya çıkarmak amacıyla yapılmış nitel bir araştırmadır. Araştırmaya Bolu şehir merkezinde bulunan üç ilköğretim okulundan araştırmaya katılmayı kabul eden on bir öğrenci katılmıştır. Öğrencilerle yedi adet açık uçlu soru yöneltilerek yapılan bireysel ve yarı-yapılandırılmış görüşmeler sonucunda elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin çoğunluğu çevreyi canlı ve cansız öğelerden oluşan bir yer olarak algılamaktadır. Çocukların çevre algılarında bitkiler hayvanlardan daha baskındır. Çocuklar çevreyi en az insanla ilişkilendirmişler ve ilişkilendirdiklerinde de genelde olumsuz etkisinden bahsetmişlerdir. Ayrıca, öğrencilerin yaşadıkları yerdeki çevre sorunlarını tanıdıkları, çevreye verdikleri zararın bilincinde oldukları ve çevreyi korumak için kendilerince birtakım tedbirler aldıkları sonucu elde edilmiştir. Yeşil ve temiz, daha çok bitki, sonra hayvanların olduğu, insanın az etkilediği ve daha az sanayileşmiş bir çevrede yaşamak istediklerini belirtmişlerdir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessChildrenEnvironmentEnvironmental ProblemsEnvironmental EducationÇocuklarÇevreÇevre SorunlarıÇevre EğitimiÇocukların gözünden çevre ve çevre sorunlarıArticle9311221136113324