Yldızbaş, FüsunYılmaz, Sebahat Şule2024-09-272024-09-272009https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CwVIqqBuz1VkysVpueogAX7AEaXmuc4p4EDy4UvnHO17ApvhIiJo-a2vl5Oz8w0khttps://hdl.handle.net/20.500.12491/17747Sosyal Bilimler Enstitüsü, Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim DalıBu çalışmada, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile kişisel değerleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 5 üniversitenin okul öncesi öğretmenliği lisans programı 4. sınıfa devam eden 143 kız, 13 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri; Öğretmenlik Mesleğine Bakış Açısı Tutum Ölçeği ve Üniversite Öğrencileri Kişisel Değerler Ölçeği olmak üzere iki farklı veri toplama aracından elde edilmiştir. Öğrencilere ait kişisel bilgiler için Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları ile elde edilen bilgilerin çözümlenmesi ?SPSS (16) for Windows? paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir.Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları olumlu bulunmuştur. Mesleğe yönelik tutumları ile kişisel değerleri arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ile kişisel değerlerin alt boyutu olan ?Kendini Kontrol? arasında da negatif yönlü anlamlı, ?Kendini Kontrol? alt boyutu ile ?Sosyal Beceri? alt boyutu arasında pozitif yönlü anlamlı, ?Kendini Kontrol? ile ?Dürüstlük? alt boyutları arasında negatif yönlü anlamlı, ?Entelektüel Olma? ile ?Dürüstlük? alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Adayların, cinsiyet, mezun olunan lise türü, öğrenim gördükleri üniversite, anne ve babalarının öğrenim düzeyleri değişkenlerinde anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.Anahtar kelimeler: Okul öncesi eğitim, tutum, kişisel değerlerIn this survey , the relationship between preschool teacher candidate?sthe profession attitudes and personel values is analysed. The working group of the reaserch consists of 143 female and 13 male students studying in the undergraduate program of the preschool teacher department of 5 universities. The datum of the reasearch are obtained by two different kinds of data gathering tools called ?Perspective to the Teaching Profession Attitude Scale? and ?Personel Values Scale? for university students. Personel Information Form is used for the personel information belonging to students. Analyzing the data which is obtained by data gathering tools in the research is performed by using ?SPSS (16) for Windows? package program in a computer environment.According to the findings obtained; teacher candidates have positiveattitudes towards the profession. A meaningful relationship in the negative direction between personal values and attitudes towards the profession was found. Besides, A meaningful relationship was found in the negative direction between attitudes towards teaching profession and the ?Self-Control? which is the sub-dimension of personal values. Between the sub-dimensions of ?Self-Control? and ?Social skills? ; a significant relation in positive way was attained. A meaningful relationship between the dimensions ?Self-Control? and ?Honesty? was found in the negative way. A meaningful relationship in positive way was also found between the sub-dimensions ?Being an intellectual? and ?Honesty?.On the other hand; There was no a meaningful relationship in the variabilities of the candidates? gender , type of high school , university education , educational level of their parents .Key words: Preschool Education, attidute , personal valuetrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingOkul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutumları ile kişisel değerleri arasındaki ilişkiinin incelenmesiAnalysis of the relationship between preschool candidate teachers' the professional attitudes and personal valuesMaster Thesis1100249386